• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na ważnym skrzyżowaniu na Wiczlinie

Patryk Szczerba
8 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Skrzyżowanie ulic Chwarznieńska i Wiczlińska stało się w ostatnich miesiącach jedną z najbardziej newralgicznych krzyżówek dzielnicowych. Skrzyżowanie ulic Chwarznieńska i Wiczlińska stało się w ostatnich miesiącach jedną z najbardziej newralgicznych krzyżówek dzielnicowych.

W piątek na skrzyżowaniu ulic Chwarznieńskiej i WiczlińskiejMapka w Gdyni nastąpiły zmiany w organizacji ruchu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu obowiązuje obecnie na relacji Dąbrowa - Witomino.



Czy z powodu konieczności długiego oczekiwania zdarzyło ci się wymusić pierwszeństwo na skrzyżowaniu?

Na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej spotykają się drogi jadących w kierunku Chwarzna, Wiczlina oraz zmierzających w kierunku Dąbrowy.

Obecnie pierwszeństwo przejazdu na krzyżówce obok Lidla obowiązuje dla jadących Wiczlińską z kierunku ulicy Marszewskiej.

Przybywa mieszkańców, przybywa korków



Problem w tym, że nowe osiedla powstają od strony Dąbrowy i to tam kieruje się coraz więcej kierowców. Obecna sytuacja powoduje więc, że tworzą się korki w relacji Dąbrowa - Witomino. To skutkuje zakorkowaniem ul. Chwarznieńskiej oraz blokadą ulicy Wiczlińskiej przez jadących od strony Dąbrowy.

Niebezpiecznych sytuacji jest tam co niemiara, a włączenie się do ruchu przez jadących od strony Chwarznieńskiej w kierunku Dąbrowy w normalnych warunkach i w godzinach szczytu bywa karkołomnym zadaniem. Dodatkowo jezdnię przekracza tam dużo pieszych oraz rowerzystów i na nich też muszą uważać kierowcy.

Zmiana pierwszeństwa od piątku



Po analizach od piątku, 8 stycznia 2021 r., nastąpi zmiana pierwszeństwa przejazdu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu będzie obowiązywało na relacji Dąbrowa - Witomino.

- Powstanie budynków ZSO nr 8 oraz rozbudowa osiedla Wiczlino-Ogród znacząco wpłynęła na wzrost natężenia ruchu, szczególnie na wlotach skrzyżowania ul. Chwarznieńskiej z ul. Wiczlińską. Dlatego też zdecydowaliśmy się zastosować wariant, który usprawni komunikację w tym rejonie - wyjaśnia Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Od piątku jadący w relacji Dąbrowa - Witomino otrzymają pierwszeństwo. Od piątku jadący w relacji Dąbrowa - Witomino otrzymają pierwszeństwo.

Za przebudowę będzie odpowiedzialny deweloper



Sprawę rozwiązałaby przebudowa skrzyżowania i zamontowanie sygnalizacji lub stworzenie ronda, podobnego do funkcjonującego przy szkole. Wiadomo, że za ewentualną inwestycję będzie odpowiedzialny deweloper i trzeba będzie na nią poczekać kilka lat.

- Zgodnie z umową podpisaną z Grupą Inwestycyjną Hossa przed oddaniem do użytkowania ostatniego budynku przy ul. Tęczowej inwestor jest zobowiązany do wykonania analizy zasadności budowy sygnalizacji świetlnej i realizacji inwestycji - wskazuje Wyszyńska.

Miejsca

Opinie (149) 1 zablokowana

  • Niesamowite, że te dróżki są za wąskie, a układy drogowe niewydolne. W kolejnych remontach też koniecznie takie wąskie uliczki i ciekawe skrzyżowania.

    • 28 3

  • Administracyjnie to moze i Gdynia (2)

    ale mentalnie to bardziej Warmia i Mazury czy Zulawy.

    • 24 11

    • Nie znasz się

      • 7 10

    • w mniejszych gminach i mistach, bardzie rządzącym zależy na ludziach, tutaj, na....zadowoleniu magistratu

      • 6 11

  • Brawo

    kolejny genialny pomysł...kto to wymyśla? Ten sam co robi kontra pasy dla rowerów w centrum? Ten sam co tak super wyremontował Hodowlaną, która stała się krainą progów zwalniających??? Juz lepiej tam rondo zróbcie.

    • 25 8

  • Tutaj się prosiło o rondo od dawna, ale nie, zbudowali obok lidla, lidl przebudował skrzyżowanie

    tylko już wtedy powinni zbudować rondo a nie jakieś głupie lewoskręty.

    • 32 3

  • Teraz bedą stać Ci od Marszewa. Brawo. Geniusze drogowi.

    • 23 11

  • Stanie w korku w tej przyszywanej do Gdyni dzielnicy

    jest powodem do dumy dla jej mieszkancow. Swiadczy to o ich sukcesie zyciowym i awansie spolecznym. W przysiolkach warminsko-mazurskich, zulawski wsiach czy kaszebskich osadach korkow nie bylo.

    • 26 8

  • Najpierw deweloper kupuje od rolnika pole za nieduże pieniądze. Potem bezmyślnie buduje tam osiedle. Prawo nie wymaga od niego zapewnienia dobrej komunikacji, to zadanie gminy, tak samo jak szkoły czy ośrodki zdrowia. Następnie bezmyślni ludzie kupują tam mieszkania, bo tanio i ładnie, a przy tym dość blisko do centrum. Wreszcie nowi mieszkańcy odkrywają, często wraz z włodarzami, że drogi dojazdowe to jakaś kpina, brak szkół, przedszkoli, sklepów. Dojazd do centrum to faktycznie 7 min, ale o północy zaś w godzinach szczytu godzina. I zaczyna się festiwal czyja to wina. A wina po części wszystkich, od budujących poprzez zezwalajacych, a wreszcie kupujących, co kupili w polu na obrzeżach miasta i teraz płacz, że nie jest jak w centrum.

    • 34 1

  • Kierunkowskaz

    W treści artykułu brakuje istotnej informacji - skręcając na takim skrzyżowaniu należy włączać kierunkowskaz, warto przypomnieć

    • 30 3

  • No a co z planowanym

    Łącznikem Lęborskim ???Miasto zastrzegło sobie tereny pod budowę drogi dwupasmowej pozostawiajac właścicieli nieruchomości w ubezwłasnowolnieniu , od czasu do czasu pozwalając poniektórym z " większą siłą przebicia" na inwestycje lub budowy domów, które już wchodzą w swiatło planowanej drogi > Moze ktoś tą sprawę wyjasni , albo miasto przedstawi swoje ostateczne decyzje w sprawie budowy dróg w tym rejonie. Bo odnoszę wrażenie, ze więcej do powiedzenia ma tam Hossa niz magistrat Gdyni.

    • 32 1

  • Jade dziś (w sobotę) (1)

    A ci, co mają pierwszeństwo stoją i czekają na zmiłowanie. Dopchałem się do skrzyżowania, chcę jechać, a tu jakiś cymbał z Wiczińskiej wymusza. Ludzie jeżdżą na pamięć, nikt nie patrzy na znaki...

    • 30 3

    • Hehh

      Szkoda że stare auto sprzedałem , tak to bym miał miejsce na szkodę calkowita

      • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane