- 1 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (88 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (157 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (83 opinie)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (660 opinii)
- 5 Były wiceprezydent Gdańska skazany (194 opinie)
- 6 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (348 opinii)
Zmiany w układzie drogowym na Przymorzu
Mieszkańców Przymorza i kierowców korzystających z dróg w rejonie biurowców w Oliwie czekają spore zmiany. W przyszłym roku ma tam ruszyć przebudowa czterech ulic i trzech skrzyżowań, a na Kołobrzeskiej zainstalowane zostaną kamery systemu Tristar.
Sytuacja poprawiła się kilka miesięcy temu, gdy w znacznej części dzielnicy wprowadzono strefę płatnego parkowania. Teraz przyszła kolej na poprawę infrastruktury drogowej, z której z pewnością ucieszą się mieszkańcy ul. Arkońskiej, Kołobrzeskiej czy Śląskiej.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze w Gdańsku".
Zobacz także: Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie
- To projekt wspólny gminy miasta Gdańska i jednego z deweloperów, mający na celu poprawę infrastruktury drogowej i komunikacyjnej na Przymorzu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG. - W tym roku chcemy przygotować dokumentację, a w przyszłym zrealizować inwestycję.
Zmian będzie sporo. W ramach prac przewidziano przebudowę ul. Kołobrzeskiej na odcinku od wiaduktu kolejowego do ul. Arkońskiej oraz skrzyżowania ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej , gdzie zostaną wydzielone lewoskręty. Samo skrzyżowanie zostanie włączone do systemu Tristar.
To nie koniec. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora Komorowskiego . Drogowcy chcą tam zrobić rondo.
Nieco mniejsze skrzyżowania tego typu mają powstać na skrzyżowaniu ul. Droszyńskiego i ul. Śląskiej oraz na krzyżówce Beniowskiego, Śląskiej, Szczecińskiej . W ciągu ul. Śląskiej ma też zostać wprowadzony ruch w obu kierunkach (obecnie część ulicy jest jednokierunkowa).
Ostatnim etapem robót będzie przebudowa trzech prostopadłych ulic do Kołobrzeskiej: Słupskiej , Arkońskiej i Szczecińskiej (we wszystkich przypadkach od ul. Kołobrzeskiej do ul. Lęborskiej).
Miasto na wszystkie inwestycje chce przeznaczyć 3,1 mln zł.
Opinie (218) 4 zablokowane
-
2019-07-26 07:54
Ulicę Sambora odtworzyć
Na skrzyżowaniu Bora Komorowskiego z Słowiańską też rondo zbudować Dopiąć do niego ulicę Sambora, niech przejmie trochę ruchu samochodowego.
- 2 0
-
2019-04-04 21:58
kiedy ja zamknieto?
A może otworzyć ulicę Sambora od strony ul. Bora Komorowskiego?
- 1 0
-
2017-07-25 21:37
No wreszcie!! (1)
Trochę się pomęczę, a potem ład i porządek. Żeby tak jeszcze kretyńscy kierowcy nie wpieprzali się na skrzyżowanie pomimo tego, że nie mogą go opuścić i będzie ok. No i parking przed pocztą i Żabką, który upodobali sobie zostawiający tam samochody i idący do pracy w biurowcach albo jadący dalej kolejką. To nie Park and Ride!!
- 10 10
-
2017-09-04 13:37
Ład i porządek w tak zabetonowanej przez Budynia i zakorkowanej dzielnicy? Marzenie ściętej głowy.
- 0 0
-
2017-07-25 20:18
na muzeum 300mln na ulice gdzie codziennie są 10tki tyś mieszakńców 3mln (7)
Nic dziwnego że jest taki dramatyczny stan infrastruktury drogowej, pieszej i rowerowej!
- 107 20
-
2017-09-04 13:34
Na muzeum czyli na hotel
- 0 0
-
2017-07-26 11:06
no i dlaczego kłamiesz i trollujesz ? (1)
miasto nie dołożyło kasy do muzeum - to inwestycja ministerstwa i kasa z budżetu centralnego
Gdańsk przekazał tylko ziemię pod budowę- 3 3
-
2017-07-26 11:12
ale o którym mowa ? o ECS , Muzeum IIWW, Muzeum Bursztynu, Muzeum Gdańska, Teatrze szekspirowskim, Stadionie za 863mln zł, czy o którymś innym ?
- 1 2
-
2017-07-26 06:21
a ile na centrum solidarności poszło? a teraz jakieś lewackie grupy lgbt robią tam sobie konferencje...
- 5 6
-
2017-07-25 20:54
Oliwa (2)
Tak to jest kiedy lokalizuje się 5 tys. nowych miejsc pracy przy trasie, która już dawno osiągnęła szczyt swojej przepustowości. A wg planów dołożą jeszcze ze 10-20 tys. A tak między nami. Inwestor deklaruje podróżowanie pracowników wg odwróconej piramidy - większość rowerem albo komunikacją miejską. Na ulicach widzimy, że kłamie w żywe oczy. Każde ciasne gacie kupują pełnoletnie 4 koła jak tylko zarobią na infolinii.
- 20 4
-
2017-07-25 21:16
Takie budynki lokalizuje się w takich miejscach by ludzie mieli możliwość dojeżdżać komunikacją publiczną albo rowerem. To że większość jest przyssane do fotela kierowcy.......
- 18 1
-
2017-07-25 21:01
bzdura, ja mam samochód a jeżdżę tam rowerem, bo lubię. Wiem ciężko to Tobie pojąć.
Tylko gdzie ci wszyscy ludzie mają jeździć, tak jak powiedziałeś słusznie kłamią w żywe oczy - bo infrastruktury dla tysięcy rowerzystów tam nie ma.- 14 5
-
2017-07-25 20:08
więcej biurowców postaw Budyń! (10)
to w ogóle się nie ruszymy!
- 101 46
-
2017-07-25 21:19
Ale oczywiście ty głupku (9)
nie masz świadomości tego ile milionów z podatków od powierzchni biurowej i od pracujących tu pracowników trafia do kasy Gdańska. Lepiej może jak w Gdyni? Nie ma inwestycji to i nie ma korków? A Gdynia nie ma na nic pieniędzy a Gdańsk ma. No skąd (między innymi z tego) się to bierze? To wyprowadź się do Gdyni lub innej wioski, tam będziesz miał spokój (i brak inwestycji i rozwoju).
- 14 13
-
2017-09-04 13:34
do kasy Gdańska a potem do czyjej kieszeni? Głupku?
- 0 0
-
2017-07-25 21:52
Gdańsk to ma wielkie długi, a nie kasę (6)
inwestycje można robić w różnych miejscach, ale niekoniecznie przy głównych ciągach komunikacyjnych , gdzie słabo jest rozwinięta (i droga) komunikacja miejska
poza tym wiadomo wszem i wobec, że Budyń przytulił tanie mieszkanka i jest teraz na postronku deweloperów- 10 13
-
2017-07-25 22:20
Ale oczywiście ty głupku. (5)
Po pierwsze - Gdańsk - słabo rozwinięta komunikacja miejska? W Olwie, gdzie budują się biurowce masz SKM, PKM, tramwaj i autobus. O czym ty głupcze piszesz?
Po drugie - Gdańsk jest jednym z najmniej zadłużonych miast w Polsce, między innymi dla tego, że nie musi się zadłużać dzięki temu, że jest bogaty w porównaniu z innymi dziadowskimi miastami (np Gdynia). Ponadto jaka inna firma (tak samo jak miasto) nie bierze kredytu na ROZWÓJ. Dzięki temu są inwestycje.
Napiszę to raz jeszcze raz: "Dzięki temu Gdańsk ma pieniądze na inwestycje, które generują kolejne inwestycje a te generują dodatkowe wpływy do budżetu miasta".
I po raz kolejny przywołam zapyziałą gdynię, która ma od kilku lat ujemny bilans budżetu (w przeciwieństwie do Gdańska). W gdyni nie ma inwestycji, budżet na minusie a dług na mieszkańca większy niż w Gdańsku.
No i jak to teraz wytłumaczysz głąbie?- 10 15
-
2017-07-25 22:25
Wszystko cacy, ale po co to 'ty głupku', 'głąbie', itp. ... (1)
Naprawdę tak trudno wyrazić odmienną opinię bez używania epitetów pod czyimś adresem?
- 23 4
-
2017-07-26 19:53
Jak ktoś jest głupkiem to dlaczego o tym nie pisać. Lepiej by wiedział to może się zmieni
Jak najbardziej można obrażać ludzi, którzy wcześniej obrażają innych. Zwykła zasada wzajemności i odzwierciedlenia
- 0 5
-
2017-07-26 10:33
nie ma czegoś takiego jak ujemny bilans!
bilans każdego miasta (i nie tylko) musi się równoważyć
jak mówią słowa piosenki:
"pero, pero, bilans musi wyjść na zero"- 2 1
-
2017-07-26 09:46
Racja
W pełni się zgadzam z tym co napisałeś . Tylko mogliby naprawdę się przyłożyć do remontu chociaż głównych dróg .
- 2 2
-
2017-07-25 23:39
szkoda słów na tego S
chory człowiek ...
- 5 4
-
2017-07-26 19:50
W Gdyni nie ma inwestycji ale korki są większe niż w Gdańsku
- 0 0
-
2017-08-08 10:17
żądam tłumaczenia od urzędników.
Po jaki ch.. ja mam płacić tylko za to że auto k..wa STOI!!!! nie porusza się, ma wyłączony silnik, nie rozwala nawierzchni, nie produkuje CO2.
A że jakiś sierota nie może se miejsca znaleźć, to jest jego problem. Niech wcześniej się budzi.- 0 0
-
2017-07-25 20:08
Szkoda, że Lęborskiej nie wyremontują (3)
Szkoda, że Lęborskiej nie wyremontują, dziura na dziurze :) ale zawsze coś w okolicy cieszy :)
- 33 4
-
2017-07-26 12:39
(1)
Lęborską powinien naprawić kolega budynia slawny deweloper Górski bo to jego ciężarówki ją zniszczyły
- 1 0
-
2017-07-31 07:20
Za biedny gorski
Nie stać go
- 0 0
-
2017-07-26 10:59
lewoskręt z Kołobrzeskiej w Słupską
zakazać skręcania w lewo - jest lewoskręt i dobry dojazd od Szczecińskiej
- 1 1
-
2017-07-26 13:46
veto! (5)
Dla skrzyżowań równorzędnych!
Takie cos w ogóle nie powinno istniec!- 7 2
-
2017-07-26 15:08
(2)
Czy nie warto byłoby (nie tylko w Gdańsku) oznaczać takich miejsc znakiem A-5, żeby nie było wątpliwości? W końcu nie zawsze na pierwszy rzut oka widać, czy droga poprzeczna, do której dojeżdżamy, tworzy z naszą skrzyżowanie - a może to dojazd do obiektu przydrożnego, a może wyjazd ze strefy zamieszkania, a może droga nieutwardzona? Jeśli wszystkie skrzyżowania byłyby oznakowane bądź to znakiem A-5 bądź którymś z grupy A-6, oznaczałoby, że bez tego znaku nie ma skrzyżowania, a wyjeżdżający włącza się do ruchu (a ewentualne wcześniejsze zakazy nadal obowiązują).
- 1 0
-
2017-07-30 13:43
Jeśli nie ma znaku D-1 droga z pierwszeństwem, czy A-7 ustąp pierwszeństwa, to drogi są równorzędne
i pierwszeństwo ma jadący z prawej strony. Nie trzeba żadnych dodatkowych znaków. Polecam lekturę kodeksu drogowego, czyli nazywając rzecz po imieniu następujących aktów prawnych:
Prawo o ruchu drogowym z dnia 20. czerwca 1997 r. (Dz.U. nr 98, poz. 602)
Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dn. 31. lipca 2002 r. (Dz.U. nr 170, poz. 1393)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie postepowania z kierowcami naruszającycmi przepisy ruchu drogowego z dn. 25. kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r., poz. 488)
wraz z późniejszymi zmianami.- 0 0
-
2017-07-27 15:47
Samo sedno!
- 0 0
-
2017-07-26 14:46
A droga z pierwszeństwem powinna być tylko ta, po której JA jadę! (1)
- 0 1
-
2017-07-26 14:59
Ty najpierw zdaj prawko.
- 1 1
-
2017-07-26 08:35
(1)
Liczę ze w remontowanej Kołobrzeskiej powstaną w końcu pasy dla rowerów (tak jak na JPII) i skończą się rajdy rowerami po chodnikach. Bo to co dziś na odcinku Kołobrzeskiej od Chłopskiej do Grunwaldzkiej wyprawiają tzw. rowerzyści woła o wiele mandatów.
- 2 2
-
2017-07-30 13:30
nieprawda
jeżdżą po chodnikach, nie po pasach dla rowerów
- 0 0
-
2017-07-25 20:17
Kiedy w końcu drogi/pasy rowerowe na Kolobrzeskiej? (13)
- 83 27
-
2017-07-30 13:21
na Kołobrzeskiej jest ścieżka rowerowa
Nie na całej długości, ale jest. Za to na al. Jana Pawła II są ścieżki po obu stronach, a rowerzyści i tak jadą po chodniku, zaś na zwróconą uwagę odpowiadają stekiem przekleństw. Najwyraźniej budowanie ścieżek rowerowych jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto, bo zmniejsza się pas ruchu dla pojazdów, a piesi i tak mają rowerzystów na karku. Lepiej wydzielić pas dla autobusów i postawić zakaz poruszanią się po jezdni rowerem, jak jest to w Sopocie przy al. Niepodległości. Wprawdzie rowerzyści tam też sa, ale przynajmniej policja ma podstawę do wystawienia mandatu, o ile będzie w okolicy. Należy też przywrócic karty rowerowe, obowiązkowe dla poruszających się po jezdni i nieposiadających prawa jazdy dowolnej kategorii oraz wprowadzić obowiązek posiadania OC.
- 1 0
-
2017-07-25 20:22
(9)
to miasto pseudo rowerowe, promujemy rowery przez ograniczanie miejsc parkingowych a jednocześnie nie poprawiamy infrastruktury pieszej i rowerowej. Hipokryci.
Teraz właśnie budują "przejazd" pod wiaduktem dla rowerzystów. NIKT tam nie pojedzie rowerem bo to pewne samobójstwo. Zamiast przyznać się że nie ma tam miejsca i zwęzić pasy, poszerzyć chodniki, odgrodzić od jezdni....robi się rozwiązanie, z którego nikt nigdy nie skorzysta.- 31 7
-
2017-07-25 20:33
(7)
Ja jechałem tym pasem rowerowym i co? Łyso ci? Nic mi się nie stało.
- 7 12
-
2017-07-25 20:37
(6)
spoko uważaj tylko żebyś nie zahaczył o barierkę odgradzającą chodnik jak obok będzie przejeżdżał większy/szerszy samochód. To jest hardcorowe rozwiązanie, na pewno nie dla normalnych ludzi.
- 14 2
-
2017-07-25 20:51
(5)
Byłeś w USA Holandii Niemczech Danii...... gdziekolwiek?
Tam tylko takie pasy robią- 5 5
-
2017-07-25 20:55
(4)
byłem, jestem w Kopenchadze kilka razy w roku. Zgadzam się co do tego że pasy są lepsze od "ścieżek", ale pod przejazdem kolejowym w tym miejscu nie ma miejsca ani na jadno ani na drugie, dlatego lepiej zrobić szerszy chodnik i zejść z roweru na te kilka m.
Zobacz to jest bardzo niebezpieczne z jednej strony masz wysoką barierkę, z drugiej samochód, lekkie zawahanie kierownicą, uderzasz w barierkę i lądujesz na glebie pod samochodem.
Kolejna sprawa w tym miejscu zbiera się woda z błotem i syfem na jezdni. Tak gdzieś od października do kwietnia jest tam niewyobrażalnie brudno i mokro, a samochody chlapią wodą (co widać po brudach na barierkach).- 13 2
-
2017-07-26 16:15
byłeś w Kopenchadze... ("byłeś nawet w Budapeszcie, wszysto h**")
gdzie to? koło Wenecjii za Żninem? czy gdzieś w Stanach Zjednoczonych, gdzie są miasta o dowolnej nazwie?- 0 1
-
2017-07-26 16:04
"zejść z roweru na te kilka metrów"
chore polactwo, do wypalenia gorącym żelazem i dużymi dawkami psychotropów
wolę 30cm pas rowerowy w jezdni niż 3m szeroki DDR w chodniku po jednej stronie
bo jeżdżę, a nie gadam że jeżdżę- 0 2
-
2017-07-25 21:11
(1)
Ryzyko zawsze jest.
Bardziej prawdopodobne ze ktoś mnie d*pnie wymuszając pierwszeństwo na przejeździe niż "zawaha kierownicą" na prostej drodze.
Nie ma co histeryzować.
Co do brudu to chyba nie jest to coś z czym nie można by było sobie poradzić.- 3 7
-
2017-07-25 21:55
Miasto Gdańsk sobie z brudem nie radzi
- 6 0
-
2017-07-25 20:48
Pasy rowerowe
pseudo rowerowe rozwiązania to CHODNIKI z dopuszczeniem ruchu rowerowego właśnie, zamiast Pasów czy Dróg rowerowych.
Pasy rowerowe jak najbardziej są ok. To najbezpieczniejsze i najwygodniejsze rozwiązanie dla wszystkich- 10 0
-
2017-07-26 14:51
Kiedy wreszcie OC dla rowerzystów skoro drogami się poruszają?
- 4 1
-
2017-07-26 11:53
NIgdy!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.