• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w układzie drogowym na Przymorzu

Maciej Korolczuk
25 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • W ramach inwestycji zostanie przebudowany odcinek Kołobrzeskiej od wiaduktu kolejowego do ul. Arkońskiej.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej powstaną lewoskręty i zostanie ono włączone do systemu Tristar.
  • Na skrzyżowaniu ulic Bora Komorowskiego i Beniowskiego powstanie rondo.
  • Minirondo powstanie m.in. u zbiegu ulic Beniowskiego, Szczecińskiej i Śląskiej.
  • Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ulic Droszyńskiego i Śląskiej.
  • Na modernizację czeka też ul. Arkońska (między Kołobrzeską a Lęborską).
  • W podobnym zakresie zostanie przebudowana także ul. Słupska.
  • Na lifting swojej ulicy mogą się też przygotować mieszkańcy i kierowcy jeżdżący po Szczecińskiej.

Mieszkańców Przymorza i kierowców korzystających z dróg w rejonie biurowców w Oliwie czekają spore zmiany. W przyszłym roku ma tam ruszyć przebudowa czterech ulic i trzech skrzyżowań, a na Kołobrzeskiej zainstalowane zostaną kamery systemu Tristar.



Remontów ulic w Gdańsku jest:

Od czasu, gdy przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie trwa intensywny rozwój biurowców Alchemii i Olivia Business Centre, już nie tylko zaparkowanie auta, ale i samo poruszanie się po zastawionych uliczkach Przymorza stało się uciążliwe.

Sytuacja poprawiła się kilka miesięcy temu, gdy w znacznej części dzielnicy wprowadzono strefę płatnego parkowania. Teraz przyszła kolej na poprawę infrastruktury drogowej, z której z pewnością ucieszą się mieszkańcy ul. Arkońskiej, Kołobrzeskiej czy Śląskiej.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze w Gdańsku".

Zobacz także: Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie

- To projekt wspólny gminy miasta Gdańska i jednego z deweloperów, mający na celu poprawę infrastruktury drogowej i komunikacyjnej na Przymorzu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG. - W tym roku chcemy przygotować dokumentację, a w przyszłym zrealizować inwestycję.
  • Modernizacja i przebudowa ulic na Przymorzu ma ruszyć w przyszłym roku.
  • Strefa płatnego parkowania na Przymorzu.
Zmian będzie sporo. W ramach prac przewidziano przebudowę ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska na odcinku od wiaduktu kolejowego do ul. Arkońskiej zobacz na mapie Gdańska oraz skrzyżowania ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie zostaną wydzielone lewoskręty. Samo skrzyżowanie zostanie włączone do systemu Tristar.

To nie koniec. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora Komorowskiego zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą tam zrobić rondo.

Nieco mniejsze skrzyżowania tego typu mają powstać na skrzyżowaniu ul. Droszyńskiego i ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdańska oraz na krzyżówce Beniowskiego, Śląskiej, Szczecińskiej zobacz na mapie Gdańska. W ciągu ul. Śląskiej ma też zostać wprowadzony ruch w obu kierunkach (obecnie część ulicy jest jednokierunkowa).

Ostatnim etapem robót będzie przebudowa trzech prostopadłych ulic do Kołobrzeskiej: Słupskiej zobacz na mapie Gdańska, Arkońskiej zobacz na mapie GdańskaSzczecińskiej zobacz na mapie Gdańska (we wszystkich przypadkach od ul. Kołobrzeskiej do ul. Lęborskiej).

Miasto na wszystkie inwestycje chce przeznaczyć 3,1 mln zł.

Opinie (218) 4 zablokowane

  • Ulicę Sambora odtworzyć

    Na skrzyżowaniu Bora Komorowskiego z Słowiańską też rondo zbudować Dopiąć do niego ulicę Sambora, niech przejmie trochę ruchu samochodowego.

    • 2 0

  • kiedy ja zamknieto?

    A może otworzyć ulicę Sambora od strony ul. Bora Komorowskiego?

    • 1 0

  • No wreszcie!! (1)

    Trochę się pomęczę, a potem ład i porządek. Żeby tak jeszcze kretyńscy kierowcy nie wpieprzali się na skrzyżowanie pomimo tego, że nie mogą go opuścić i będzie ok. No i parking przed pocztą i Żabką, który upodobali sobie zostawiający tam samochody i idący do pracy w biurowcach albo jadący dalej kolejką. To nie Park and Ride!!

    • 10 10

    • Ład i porządek w tak zabetonowanej przez Budynia i zakorkowanej dzielnicy? Marzenie ściętej głowy.

      • 0 0

  • na muzeum 300mln na ulice gdzie codziennie są 10tki tyś mieszakńców 3mln (7)

    Nic dziwnego że jest taki dramatyczny stan infrastruktury drogowej, pieszej i rowerowej!

    • 107 20

    • Na muzeum czyli na hotel

      • 0 0

    • no i dlaczego kłamiesz i trollujesz ? (1)

      miasto nie dołożyło kasy do muzeum - to inwestycja ministerstwa i kasa z budżetu centralnego
      Gdańsk przekazał tylko ziemię pod budowę

      • 3 3

      • ale o którym mowa ? o ECS , Muzeum IIWW, Muzeum Bursztynu, Muzeum Gdańska, Teatrze szekspirowskim, Stadionie za 863mln zł, czy o którymś innym ?

        • 1 2

    • a ile na centrum solidarności poszło? a teraz jakieś lewackie grupy lgbt robią tam sobie konferencje...

      • 5 6

    • Oliwa (2)

      Tak to jest kiedy lokalizuje się 5 tys. nowych miejsc pracy przy trasie, która już dawno osiągnęła szczyt swojej przepustowości. A wg planów dołożą jeszcze ze 10-20 tys. A tak między nami. Inwestor deklaruje podróżowanie pracowników wg odwróconej piramidy - większość rowerem albo komunikacją miejską. Na ulicach widzimy, że kłamie w żywe oczy. Każde ciasne gacie kupują pełnoletnie 4 koła jak tylko zarobią na infolinii.

      • 20 4

      • Takie budynki lokalizuje się w takich miejscach by ludzie mieli możliwość dojeżdżać komunikacją publiczną albo rowerem. To że większość jest przyssane do fotela kierowcy.......

        • 18 1

      • bzdura, ja mam samochód a jeżdżę tam rowerem, bo lubię. Wiem ciężko to Tobie pojąć.

        Tylko gdzie ci wszyscy ludzie mają jeździć, tak jak powiedziałeś słusznie kłamią w żywe oczy - bo infrastruktury dla tysięcy rowerzystów tam nie ma.

        • 14 5

  • więcej biurowców postaw Budyń! (10)

    to w ogóle się nie ruszymy!

    • 101 46

    • Ale oczywiście ty głupku (9)

      nie masz świadomości tego ile milionów z podatków od powierzchni biurowej i od pracujących tu pracowników trafia do kasy Gdańska. Lepiej może jak w Gdyni? Nie ma inwestycji to i nie ma korków? A Gdynia nie ma na nic pieniędzy a Gdańsk ma. No skąd (między innymi z tego) się to bierze? To wyprowadź się do Gdyni lub innej wioski, tam będziesz miał spokój (i brak inwestycji i rozwoju).

      • 14 13

      • do kasy Gdańska a potem do czyjej kieszeni? Głupku?

        • 0 0

      • Gdańsk to ma wielkie długi, a nie kasę (6)

        inwestycje można robić w różnych miejscach, ale niekoniecznie przy głównych ciągach komunikacyjnych , gdzie słabo jest rozwinięta (i droga) komunikacja miejska
        poza tym wiadomo wszem i wobec, że Budyń przytulił tanie mieszkanka i jest teraz na postronku deweloperów

        • 10 13

        • Ale oczywiście ty głupku. (5)

          Po pierwsze - Gdańsk - słabo rozwinięta komunikacja miejska? W Olwie, gdzie budują się biurowce masz SKM, PKM, tramwaj i autobus. O czym ty głupcze piszesz?

          Po drugie - Gdańsk jest jednym z najmniej zadłużonych miast w Polsce, między innymi dla tego, że nie musi się zadłużać dzięki temu, że jest bogaty w porównaniu z innymi dziadowskimi miastami (np Gdynia). Ponadto jaka inna firma (tak samo jak miasto) nie bierze kredytu na ROZWÓJ. Dzięki temu są inwestycje.
          Napiszę to raz jeszcze raz: "Dzięki temu Gdańsk ma pieniądze na inwestycje, które generują kolejne inwestycje a te generują dodatkowe wpływy do budżetu miasta".
          I po raz kolejny przywołam zapyziałą gdynię, która ma od kilku lat ujemny bilans budżetu (w przeciwieństwie do Gdańska). W gdyni nie ma inwestycji, budżet na minusie a dług na mieszkańca większy niż w Gdańsku.
          No i jak to teraz wytłumaczysz głąbie?

          • 10 15

          • Wszystko cacy, ale po co to 'ty głupku', 'głąbie', itp. ... (1)

            Naprawdę tak trudno wyrazić odmienną opinię bez używania epitetów pod czyimś adresem?

            • 23 4

            • Jak ktoś jest głupkiem to dlaczego o tym nie pisać. Lepiej by wiedział to może się zmieni

              Jak najbardziej można obrażać ludzi, którzy wcześniej obrażają innych. Zwykła zasada wzajemności i odzwierciedlenia

              • 0 5

          • nie ma czegoś takiego jak ujemny bilans!

            bilans każdego miasta (i nie tylko) musi się równoważyć
            jak mówią słowa piosenki:
            "pero, pero, bilans musi wyjść na zero"

            • 2 1

          • Racja

            W pełni się zgadzam z tym co napisałeś . Tylko mogliby naprawdę się przyłożyć do remontu chociaż głównych dróg .

            • 2 2

          • szkoda słów na tego S

            chory człowiek ...

            • 5 4

      • W Gdyni nie ma inwestycji ale korki są większe niż w Gdańsku

        • 0 0

  • żądam tłumaczenia od urzędników.

    Po jaki ch.. ja mam płacić tylko za to że auto k..wa STOI!!!! nie porusza się, ma wyłączony silnik, nie rozwala nawierzchni, nie produkuje CO2.
    A że jakiś sierota nie może se miejsca znaleźć, to jest jego problem. Niech wcześniej się budzi.

    • 0 0

  • Szkoda, że Lęborskiej nie wyremontują (3)

    Szkoda, że Lęborskiej nie wyremontują, dziura na dziurze :) ale zawsze coś w okolicy cieszy :)

    • 33 4

    • (1)

      Lęborską powinien naprawić kolega budynia slawny deweloper Górski bo to jego ciężarówki ją zniszczyły

      • 1 0

      • Za biedny gorski

        Nie stać go

        • 0 0

    • lewoskręt z Kołobrzeskiej w Słupską

      zakazać skręcania w lewo - jest lewoskręt i dobry dojazd od Szczecińskiej

      • 1 1

  • veto! (5)

    Dla skrzyżowań równorzędnych!
    Takie cos w ogóle nie powinno istniec!

    • 7 2

    • (2)

      Czy nie warto byłoby (nie tylko w Gdańsku) oznaczać takich miejsc znakiem A-5, żeby nie było wątpliwości? W końcu nie zawsze na pierwszy rzut oka widać, czy droga poprzeczna, do której dojeżdżamy, tworzy z naszą skrzyżowanie - a może to dojazd do obiektu przydrożnego, a może wyjazd ze strefy zamieszkania, a może droga nieutwardzona? Jeśli wszystkie skrzyżowania byłyby oznakowane bądź to znakiem A-5 bądź którymś z grupy A-6, oznaczałoby, że bez tego znaku nie ma skrzyżowania, a wyjeżdżający włącza się do ruchu (a ewentualne wcześniejsze zakazy nadal obowiązują).

      • 1 0

      • Jeśli nie ma znaku D-1 droga z pierwszeństwem, czy A-7 ustąp pierwszeństwa, to drogi są równorzędne

        i pierwszeństwo ma jadący z prawej strony. Nie trzeba żadnych dodatkowych znaków. Polecam lekturę kodeksu drogowego, czyli nazywając rzecz po imieniu następujących aktów prawnych:
        Prawo o ruchu drogowym z dnia 20. czerwca 1997 r. (Dz.U. nr 98, poz. 602)
        Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dn. 31. lipca 2002 r. (Dz.U. nr 170, poz. 1393)
        Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie postepowania z kierowcami naruszającycmi przepisy ruchu drogowego z dn. 25. kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r., poz. 488)
        wraz z późniejszymi zmianami.

        • 0 0

      • Samo sedno!

        • 0 0

    • A droga z pierwszeństwem powinna być tylko ta, po której JA jadę! (1)

      • 0 1

      • Ty najpierw zdaj prawko.

        • 1 1

  • (1)

    Liczę ze w remontowanej Kołobrzeskiej powstaną w końcu pasy dla rowerów (tak jak na JPII) i skończą się rajdy rowerami po chodnikach. Bo to co dziś na odcinku Kołobrzeskiej od Chłopskiej do Grunwaldzkiej wyprawiają tzw. rowerzyści woła o wiele mandatów.

    • 2 2

    • nieprawda

      jeżdżą po chodnikach, nie po pasach dla rowerów

      • 0 0

  • Kiedy w końcu drogi/pasy rowerowe na Kolobrzeskiej? (13)

    • 83 27

    • na Kołobrzeskiej jest ścieżka rowerowa

      Nie na całej długości, ale jest. Za to na al. Jana Pawła II są ścieżki po obu stronach, a rowerzyści i tak jadą po chodniku, zaś na zwróconą uwagę odpowiadają stekiem przekleństw. Najwyraźniej budowanie ścieżek rowerowych jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto, bo zmniejsza się pas ruchu dla pojazdów, a piesi i tak mają rowerzystów na karku. Lepiej wydzielić pas dla autobusów i postawić zakaz poruszanią się po jezdni rowerem, jak jest to w Sopocie przy al. Niepodległości. Wprawdzie rowerzyści tam też sa, ale przynajmniej policja ma podstawę do wystawienia mandatu, o ile będzie w okolicy. Należy też przywrócic karty rowerowe, obowiązkowe dla poruszających się po jezdni i nieposiadających prawa jazdy dowolnej kategorii oraz wprowadzić obowiązek posiadania OC.

      • 1 0

    • (9)

      to miasto pseudo rowerowe, promujemy rowery przez ograniczanie miejsc parkingowych a jednocześnie nie poprawiamy infrastruktury pieszej i rowerowej. Hipokryci.

      Teraz właśnie budują "przejazd" pod wiaduktem dla rowerzystów. NIKT tam nie pojedzie rowerem bo to pewne samobójstwo. Zamiast przyznać się że nie ma tam miejsca i zwęzić pasy, poszerzyć chodniki, odgrodzić od jezdni....robi się rozwiązanie, z którego nikt nigdy nie skorzysta.

      • 31 7

      • (7)

        Ja jechałem tym pasem rowerowym i co? Łyso ci? Nic mi się nie stało.

        • 7 12

        • (6)

          spoko uważaj tylko żebyś nie zahaczył o barierkę odgradzającą chodnik jak obok będzie przejeżdżał większy/szerszy samochód. To jest hardcorowe rozwiązanie, na pewno nie dla normalnych ludzi.

          • 14 2

          • (5)

            Byłeś w USA Holandii Niemczech Danii...... gdziekolwiek?
            Tam tylko takie pasy robią

            • 5 5

            • (4)

              byłem, jestem w Kopenchadze kilka razy w roku. Zgadzam się co do tego że pasy są lepsze od "ścieżek", ale pod przejazdem kolejowym w tym miejscu nie ma miejsca ani na jadno ani na drugie, dlatego lepiej zrobić szerszy chodnik i zejść z roweru na te kilka m.

              Zobacz to jest bardzo niebezpieczne z jednej strony masz wysoką barierkę, z drugiej samochód, lekkie zawahanie kierownicą, uderzasz w barierkę i lądujesz na glebie pod samochodem.

              Kolejna sprawa w tym miejscu zbiera się woda z błotem i syfem na jezdni. Tak gdzieś od października do kwietnia jest tam niewyobrażalnie brudno i mokro, a samochody chlapią wodą (co widać po brudach na barierkach).

              • 13 2

              • byłeś w Kopenchadze... ("byłeś nawet w Budapeszcie, wszysto h**")

                gdzie to? koło Wenecjii za Żninem? czy gdzieś w Stanach Zjednoczonych, gdzie są miasta o dowolnej nazwie?

                • 0 1

              • "zejść z roweru na te kilka metrów"

                chore polactwo, do wypalenia gorącym żelazem i dużymi dawkami psychotropów

                wolę 30cm pas rowerowy w jezdni niż 3m szeroki DDR w chodniku po jednej stronie

                bo jeżdżę, a nie gadam że jeżdżę

                • 0 2

              • (1)

                Ryzyko zawsze jest.
                Bardziej prawdopodobne ze ktoś mnie d*pnie wymuszając pierwszeństwo na przejeździe niż "zawaha kierownicą" na prostej drodze.
                Nie ma co histeryzować.
                Co do brudu to chyba nie jest to coś z czym nie można by było sobie poradzić.

                • 3 7

              • Miasto Gdańsk sobie z brudem nie radzi

                • 6 0

      • Pasy rowerowe

        pseudo rowerowe rozwiązania to CHODNIKI z dopuszczeniem ruchu rowerowego właśnie, zamiast Pasów czy Dróg rowerowych.

        Pasy rowerowe jak najbardziej są ok. To najbezpieczniejsze i najwygodniejsze rozwiązanie dla wszystkich

        • 10 0

    • Kiedy wreszcie OC dla rowerzystów skoro drogami się poruszają?

      • 4 1

    • NIgdy!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane