• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmień plany rozwoju Gdyni

Michał Sielski
23 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
W planach jest m.in. poszerzenie do czterech pasów ul. Władysława IV, na co nie chcą się zgodzić mieszkańcy Gdyni. W planach jest m.in. poszerzenie do czterech pasów ul. Władysława IV, na co nie chcą się zgodzić mieszkańcy Gdyni.

Do 2 lutego można zgłaszać wnioski do nowego studium, które wskaże kierunki rozwoju Gdyni. Mieszkańcy chcą rezygnacji z planów budowy szerokich arterii, które mogą rozciąć miasto. Poniedziałkowy maraton pisania uwag do studium pokazał, że gdynianie widzą przyszłość miasta nieco inaczej niż urzędnicy.



Interesujesz się planami rozwoju swojego miasta/dzielnicy?

- Chcemy, by kwestiami planistycznymi nie interesowali się tylko deweloperzy i urzędnicy, ale też zwykli mieszkańcy, którzy dzięki dobrym planom, dobrej przestrzeni mogą najwięcej zyskać, a często nie wiedzą, że mogą mieć decydujący wpływ na kształt swojego miasta - mówi Martyna Regent ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które zorganizowało maraton pisania uwag.

Drogi, których nie ma i nikt nie chce



Własne wnioski złoży też stowarzyszenie. Najważniejsze z nich to rezygnacja z rezerw na drogi planowane od dziesiątek lat, które nigdy nie zostały zrealizowane.

- Będziemy wnioskować o wykreślenie ze studium m.in. śródmiejskiego, ciągnącego się wzdłuż torów kolejowych, od wysokości al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni po ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni odcinka nierealnej Drogi Czerwonej, której rezerwa terenu od kilkudziesięciu lat powoduje, że cenne grunty niemalże w centrum miasta są niezagospodarowane - mówi Maciej Zielonka, urbanista Miasta Wspólnego.
Chcieliby także, aby urzędnicy zaniechali pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, której dolna część ma mieć dodatkowy, czwarty już, pas ruchu. Ma on powstać kosztem chodnika.

Zabudowa bardziej zwarta



W nowym studium będzie też na pewno zmiana w zakresie obszarów, które mają być objęte planowaną zabudową. Duży nacisk kładzie na to nowa ustawa, z której wynika, że nie można planować budownictwa mieszkaniowego dowolnie. Trzeba sporządzić szacunki chłonności obszaru, a nawet zbadać, czy są chętni, by tam mieszkać.

- Spodziewamy się niewielkiego zredukowania obszarów pod zabudowę w nowym studium - przyznaje Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Gdyni. - Wprawdzie rosną potrzeby mieszkańców, którzy kupują mieszkania o większych powierzchniach, ale liczba mieszkańców głównej osi aglomeracji cały czas spada - dodaje.
Co w zamian? Przykładem może być część Leszczynek, które nie mają miejsca, w którym można by aktywnie spędzić czas. Radzie dzielnicy marzy się np. kręgielnia i mały kompleks sportowy.

- W studium można to zapisać, a potem np. wymagać od dewelopera, by zbudował takie centrum, jeśli chce inwestować w zabudowę mieszkaniową - mówi dyrektor Karzyński.

Uwagi do studium można składać do 2 lutego w Urzędzie Miasta Gdyni.

Opinie (206) 6 zablokowanych

  • Najlepiej (1)

    Z Władysława IV zróbmy tyk o po jednym pasie i tylko dla rowerów. Nikt nie może zrozumieć że bez ulic miasto umrze. Nie każdy dojdzie z Wiczlina czy z Oksywie czy dojedzie na rowerze jakby chcieli co poniektórzy. Droga wzdłóż torów powinna biec po stronie ulicy Śląskiej.Tak projektowano już dawno zresztą drogi wzdłóż torów lub nad buduje się na świecie już dawno. Szkoda że taka droga nie powstanie. U niestety polityka naszych władz jest zamknąć miasto i wtedy będzie można do woli organizować wyścigi rowerowe i jego

    • 12 3

    • miasto bez ulic nie może żyć

      warto jednak pamiętać, że ulica ma wiele funkcji, a funkcja korytarza dla ruchu tranzytowego pojazdów mechanicznych nie musi być najważniejsza.

      Najpiękniejsze i najbardziej znane ulice wielu miast świata to ulice bez parkujących i jeżdżących samochodów: wystarczy pojechać do Sopotu na ulicę Bohaterów Monte Cassino i do Gdańska na ulicę Długą i sąsiednie ulice, które są stopniowo przekształcane w przyjazne ludziom przestrzenie publiczne.

      • 0 0

  • (1)

    Zauważcie jakim językiem posługują się na tym forum ci którzy stają w obronie władz miasta.

    • 3 1

    • a jakim językiem posługują się na tym forum ci, którzy atakują prezydenta miasta?

      co konkretnie proponujesz?

      • 1 0

  • (2)

    Ja jeztem aktywistom rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.
    Te co chcom poszerzać ulice sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.
    Wierze, ze dwa trzy pokolenia naucza sie, ze miasto to sztuka kompromisow
    Szokiem jest wszystko bo wczesniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wielu...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine

    • 8 17

    • jaki komrpromis w Gdyni masz 100000 samochodow jezdzacych po miescie dziennie a rowerów średnio dziennie nawet nie 1000 (1)

      W okresie jesieni/zimy/lata są symboliczne ilosci rowerzystow. Sa liczniki.Pare dni temu widziałem licznik rowerow na Aleji zwyciestwa ,28 przejechało w ciagu całego dnia.To pewnie 14 bo jechali w dwie strony.To dla nich wlasnie są te utrudnienia w centrum miasta ,glupota maksymalna.Przez to są wieksze korki i zdecydowanie wiecej spalin.Nie ma jak zrobić utrudnienia dla 99,9 % kierowcow myslac o tych 0,1% kierowcow. Proszę Urzad Miasta zby zerwał z nielogiczną poprawnością ,robił drogi rowerowe ale w lesie ,na skwerze,na bulwarze ,na alejkach wzdluz torow itp a nie w scislym centrum paralizował ruch.

      • 2 1

      • ponad połowa przejazdów samochodem to przejazdy na odległość mniejszą niż 5 km

        gdyby chociaż połowa tych zbędnych przejazdów odbyła się rowerem lub rowerem wspomaganym elektrycznie, nie byłoby potrzeby mnożenia miejsc do parkowania samochodów ani poszerzania Władysława IV i wielu innych inwestycji drogowych.

        Żeby ludzie zaczęli dostrzegać zalety rowerów (rowerów wspomaganych elektrycznie) musi w mieście powstać odpowiednia infrastruktura - bez niej mało kto się będzie ważył na skorzystanie z roweru gdy kierowcy tak będą się odnosili do ich prawa do jazdy po jezdni jak teraz to ma miejsce.

        połajanki na rowerzystów na tym forum nikomu nie służą

        • 0 0

  • jaki sens ma pisanie uwag przez mieszkańców (3)

    czy władze miasta kiedykolwiek takie uwagi uwzględniły?

    • 63 5

    • zwykle uwzględniają tych, którzy chcą poszerzać drogi (2)

      a lekceważą propozycje na poprawę bezpieczeństwa i komfortu pieszych i rowerzystów.

      • 8 6

      • (1)

        Kosztem pieszych poprawia sie komfort rowerzystow

        • 7 8

        • całe szczęście zaczyna się malować pasy na jezdniach

          poprawiając komfort rowerzystów kosztem kierowców traktujących jezdnie jako tory wyścigowe.

          Uspokajanie ruchu na jezdniach poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy wszystkim, tylko niektórzy kierowcy nie potrafią tego ogarnąć - chodzi o tych, których styl jazdy polega na wyprzedzaniu wszystkiego co się rusza by zdążyć zatrzymać się na czerwonym świetle.

          • 0 0

  • Należy udrożnić drogi w centrum a nie je korkować panowie cykiliści! (10)

    Niedrożne drogi to większe korki i większe zanieczyszczenie powietrza!

    • 73 40

    • (2)

      Im szersze drogi tym wiecej aut, tym wiecej korkow, tym mniej miejsc do parkowania

      • 21 6

      • (1)

        Czy budowa szerszych dróg spowoduje, że przyjedzie więcej samochodów z innych regionów 3 miasta? Mieli coś załatwić w Sopocie, ale przyjechali do śródmieścia Gdyni, bo tam są szersze drogi? A przy założeniu stałej liczby samochodów (w końcu ich ilość JEST ograniczona) to węższe drogi powodują korki.
        Właściwe zdanie brzmi: im szersze i bardziej przepustowe drogi tym mniejsze korki.
        A miejsca parkingowe: coś ich ostatnio UBYWA (patrz starowiejska, Władysława..) - czy to poprzez ograniczenie miejsc do parkowania Gdynia chce ograniczyć korki? ;)))))

        • 0 2

        • zauważ, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście

          jeśli są ulice (wąskie wg kierowców, szerokie wg pieszych, którzy muszą je przekraczać) i na nich są korki, to część ludzi rezygnuje z przejazdu samochodem, by nie tkwić w korkach (wybiera inną opcję: jaką, to sobie sam dopisz).

          Jak się ulicę poszerzy, to ci, którzy poprzednio nie kwapili się wsiąść do samochodu, decydują się na tę opcję, i korek jaki był taki pozostaje.

          Stąd poszerzanie ulic dla rozładowania korków ma takie samo znaczenie, jak popuszczanie pasa w czasie walki z nadwagą lub otyłością: błędne koło niezrównoważonego rozwoju.

          • 0 0

    • te malunki szczura na drogach nie pomagają w jeździe rowerem :( (3)

      • 15 7

      • Przykro mi (2)

        Ale to nie pomysł szczura, tylko przewodniczącego rowerowej Gdyni, który dobił się na stanowisko w UM.

        • 11 9

        • Racja

          To ten sam kolega co też lobbuje za zamknięciem Starowiejskiej... bo kupił przy niej mieszkanie i chce mieć ciszę jak w lesie...

          • 0 1

        • To kto podejmuje decyzje w tym mieście? Prezydent, prłnomocnik czy może deweloper co i gdzie można wybudować.

          • 0 0

    • W czym cykliści zawinili? (1)

      To nie oni namalowali te idiotyczne pasy rowerowe w centrum.

      Przedstawiona opinia jest moim subiektywnym poglądem, który ukształtował się li i wyłącznie w wyniku osobistych doświadczeń i obserwacji świata. Zakładam że mogę się mylić i nie zawsze mam rację. Konstruktywna krytyka jest oczywiście mile widziana, natomiast na agresywne komentarze i złośliwe zaczepki nie będę reagował.

      • 10 5

      • Cykliści czyli rowerowa gdynia!

        • 0 1

    • czyli?

      • 15 0

  • Pozamykajcie lepiej otwarte sprawy.... bo w nowej kadencji

    • 0 1

  • im wyborów bliżej

    tym więcej hałasu o inwestycjach

    • 2 1

  • Oczywiscie czego innego sie spodziewac po Trojmieszczanach... (5)

    Znowu wysyp samych niezadowolonych wiecznie narzekajacych malkontentow. A nie laska wyprowadzic sie na zapyziala wioche i tam "poprawiac" krajobraz? Do roboty sie zabrac i planowac przyszlosc jalowe lenie a nie stale myslec ze wszystko jest wam dane za darmo...

    • 3 3

    • Jak ci sie trójmiaszczanie nie podobają to ty zmień lokalizacje, może na wioche co

      • 2 1

    • Jeśli jesteś z Gdyni to mi wstyd. Wyzywanie kogoś od jałowych leni i wyganiać kogoś tylko dlatego że mają inne zdanie? Świadczy to tylko o kulturze człowieka który tak traktuje innych.

      • 1 2

    • (2)

      Może to właśnie Ty przyjechałeś z zapyziałej wiochy i szpanujesz. Mój dziadek budował Gdynię, jak ruscy zbombardowali nasz dom na ul. Szkolnej, jeśli wiesz gdzie to jest, to ojciec wybudował mały domek na Grabówku. Komuna zabrała działkę w centrum na boisko dla szkoły, za bezcen. Także nie bądź zdziwiony, że nie podoba mi się, że chcą mi wybudować wieżowce gdzie miały być domki jednorodzinne. Nie każdy jest malkontentem i ma prawo, nawet protestować, gdy chcą mu zafundować chaos.

      • 2 2

      • Glupstwa opowiadasz. (1)

        Ja jestem z urodzenia Gdynianinem i w wieku twojego dziadka. Komune bardzo dobrze pamietam i to co szczegolnie w latach 50-tych zrobili. Prawdopodobnie nawet razem z twoim dziadkiem pracowalem. Gdynska Komuna Paryska byla jedna z nich. Ale nie podoba mi sie obecne wieczne narzekanie Trojmieszczan na wszystko co w Trojmiescie sie dzieje. Nie mozna by tak negatywnie nastawiony do doslownie wszystkiego. Tak oceniam wasze wszystkie komentarze i nie tylko pod tym artykulem ale wszedzie. Zastanow sie bo 95% komentarzy jest negatywnych. Tego nigdy nie widzialem na zagranicznych stronach internetowych chociaz tamtejsi takze maja swoje paskudne problemy. Polska nie jest jedyna ze swoimi na swiecie.

        • 2 1

        • Gdybyś był w wieku mojego dziadka to już byśmy nie dyskutowali. Urodził się w 1875 roku, a zmarł w 1934. Myślę, że my moglibyśmy być rówieśnikami. Poza tym nie narzekam na wszystko, też jestem z zasady optymistą, ale mam prawo wypowiedzieć się na temat, który mnie bezpośrednio dotyczy (i moich sąsiadów) jeśli uważamy, że władze miasta nie dbają o dotychczasowych mieszkańców. Poza tym co to za argument, że jest ktoś " z zapyziałej wiochy". Gdynia też była jeszcze niedawno wioską więc wszyscy jej mieszkańcy od pokoleń mają być gorszego sortu? Nie popieram wszystkich wpisów, zwłaszcza tych chamskich i obraźliwych, ale nie odbieraj innym prawa do dyskusji. Co to za określenie Trójmiaszczanie? Dyskusja, ale merytoryczna, o faktach, to proszę bardzo, ale skąd wiesz, że moje słowa to głupstwa? Pozdrawiam, Gdynianin w trzecim pokoleniu, a co przedtem to niestety nie wiem.

          • 0 2

  • Wykreślić parking podziemny pod parkiem centralnym z planów (3)

    Dość zginania karku przed deweloperami

    • 31 4

    • a gdzie będą parkować (2)

      urzędasy, przecież wynajmą pół biurowca po cenach "rynkowych"

      • 4 3

      • nie wynajmą (1)

        bo bez parkingu zbudowanego przez miasto, "biznes kejs" się nie zepnie...
        Znane metody optymalizacji AB.

        • 2 0

        • A kto jest AB???

          • 0 0

  • Gdynia zmienia nazwę na Deweloperland, (6)

    Nowy kwiatek, wąska i już zakorkowana Beniowskiego, deweloper wymyślił sobie, w 2015 roku, że mógłby zbudować dwa 13 piętrowe i dwa 6 piętrowe domy. Miasto przejęło od Akademii Morskiej kawałek ziemi pod ścieżkę rowerową przy bulwarze, za dwie działki na których stoją akademiki. Teraz akademia może to sprzedać. Kto zapłaci najwięcej? Co przewiduje nowy plan zagospodarowania dla tych działek? A no właśnie takie budynki. Przypadek?

    • 26 0

    • (3)

      o jakich planach 13 piętrowców mówisz ? chyba w głowie architekta albo na jego komputerze. obecne akademiki to 10 piętrowe bloki więc nowe nie będą wyższe.
      Poza tym śmieszy mnie jak ktoś mówi że to miasto deweloperów. Co maja mówic w Gdańsku gdzie buduje się 6x więcej ? W porównaniu z nimi tutaj nic sie nie dzieje.

      • 1 6

      • (2)

        Sprawdź nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla tych działek. Wszystkie działki na tej ulicy mają kategorię najwyżej MW2. Tylko działki pod akademikami i budynek Beniowskiego 28 ma MW3. Akademiki wybudowali za komuny, wtedy była tam dzielnica domków. Do decyzji władz miasta jest podjecie decyzji co tam będzie można wybudować gdy zburzą te straszydła. Dziwne jest tylko to, że plan przewiduje właśnie to o co wnioskował deweloper w 2015 roku. Chodzi o to za ile akademia będzie mogła sprzedać ten teren. Wybudowanie czterech budynków, w tym dwóch 13 kondygnacyjnych, czyli około 200 mieszkań zmieni całkowicie sytuację w tej okolicy. 200 mieszkań ( nie pokoi akademickich tylko mieszkań) spowoduje wprowadzenie do ruchu na tej ulicy minimum 200 samochodów. Nie chodzi o to aby nic nie budować, ale zgadzać się na demolowanie życia mieszkańców tylko dlatego, że państwowa uczelnia chce zarobić na tym co dostała kiedyś od miasta i aby dać zarobić deweloperowi? Owszem wybudować, ale nie wyższe niż w najbliższym sąsiedztwie. Prywatni mogą wybudować tylko do 3 - 4 kondygnacji. Ceny prywatnych działek spadają ponieważ nikt nie chce budować domu jedno lub dwuridzinnego w pobliżu blokowiska i z problemami z dojazdem.

        • 6 0

        • (1)

          W takim razie przyznaję rację. przyznam że nie znam planu dla tamtejszego obszaru. Jeśli w miejsce akademików ma powstać kolejny wieżowiec to jestem na 'nie'. Tam powinna dominować zabudowa max 4-5 pięter, coś w stylu Kapitańska 35.

          • 0 0

          • Dzięki za odpowiedź. Na każdej z dwóch działek w planie jest możliwość postawienia jednego budynku 13 kondygnacji i jednego 6 kond. Szerokość frontu zabudowy 45 metrów. Deweloper napisał 36 +_ 20%. Dzisiaj w Dzienniku Bałtyckim jest ogłoszenie, że akademia ma jeszcze dwie działki, (chyba 2800 m), które chce sprzedać przy Beniowskiego 36A. Tam w planie jest 3-4 kondygnacje. Kiedyś podobno chcieli tam postawić budynek mieszkalny dla kadry, ale lepiej sprzedać. Pozdrawiam

            • 0 0

    • W Gdyni nic nie dzieje się przypadkiem, wszystko jest dokładnie zaplanowane i wcześniej dogadane pod stołem, dzieki temu deweloperzy robią takie grube oszustwa kosztem budżetu miasta, ostatni przykład to ten park w centrum za 35mln i całkiem przypadkowa budowa biurowca przez prywatnego przedsiębiorcę w najbliższym jego sasiedztwie

      • 7 0

    • A Grabówek zmienia nzwę na Deweloperbonanza

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane