- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (87 opinii)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (117 opinii)
- 3 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (254 opinie)
- 4 Remont przed budową Drogi Zielonej (158 opinii)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (17 opinii)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
Zmodernizowane lokomotywy będą kursowały do Helu
Nowe lokomotywy, które będą wozić pasażerów do Helu już niebawem wejda do regularnej eksploatacji.
PKP Intercity przeprowadza właśnie największy w swojej historii projekt modernizacji i zakupu taboru na kwotę ponad 5,5 miliarda złotych. Jednym z jego elementów jest kompleksowa modernizacja 20 spalinowozów typu SM-42. Unowocześnione "stonki", jak żargonowo nazywają je kolejarze, będą obsługiwać m.in. trasę Gdynia-Hel.
Na peronie czwartym Dworca Głównego w Gdańsku odbyła się dziś prezentacja dwóch zmodernizowanych spalinowozów. W rozpoczynającym się właśnie sezonie letnim lokomotywy tego typu będą kursować na trasie Gdynia-Hel.
Zakres prac modernizacyjnych we wszystkich spalinowozach obejmował m. in. wymianę silników, naprawę główną innych podzespołów, przebudowę kabin maszynisty oraz instalację urządzeń pomiaru prędkości, drogi i parametrów jazdy.
W dziesięciu "stonkach" zamontowano dodatkowo przetwornice do zasilania w energię elektryczną wagonów oraz urządzenia do akumulowania energii elektrycznej (dzięki nim lokomotywa jest zdolna do manewrowania przy wyłączonym silniku).
Lokomotywy typu SM-42, produkowane od połowy lat 60-tych do początku lat 90-tych przez Fablok Chrzanów, są najczęściej spotykanymi na polskich torach lokomotywami. Do dziś w użytkowaniu pozostaje ponad tysiąc egzemplarzy z około 1800 wyprodukowanych. Niestety, dla założonej w 1919 roku spółki z Chrzanowa los okazał się mniej łaskawy. W maju 2013 roku ogłoszono jej upadłość.
Miejsca
Opinie (124) 7 zablokowanych
-
2015-05-17 14:59
Gdynia ma aspirację do bycia ważnym miastem w regionie a nie może stworzyć siatki połączeń do gmin satelit!
- 4 1
-
2015-05-16 23:39
Miłośnicy (3)
Przy stacji Gdynia Stocznia stoi ponad 18 sztk EU07 bądź EP07 i proszę o jakąś informacje o dalszy los tych loków.
- 4 0
-
2015-05-17 14:44
z tego co wiem to
zostały one wyciągnięte z szopy, z powodu prowadzonych prac remontowych samej szopy, wizualnie te loki nie wyglądają dobrze, niektóre jeszcze z logiem pkp na burtach, na moje oko część z nich służy jako magazyn części do naprawy lokomotyw będących jeszcze w ruchu, najgorsze pójdą na złom, a te co sie da pójdą na sprzedaż.
- 1 0
-
2015-05-17 00:44
Napis P5 lub NG (1)
namazany na maszynach oznacza, że maszyny wyjeździły określony w przepisach przebieg i muszą przejść Naprawę Główną, czyli taki kolejowy remont kapitalny maszyny. To kosztowna operacja.
PKP Intercity (właściciel) może w tej sytuacji (1)skierować maszyny do naprawy, (2)pociąć na złom lub (3)sprzedać. Po wejściu Pendolino zapotrzebowanie na EU/P07 spadło, a po wejściu Flirtów na trasę Gdynia - Katowice od grudnia 2015 spadnie jeszcze bardziej, więc opcja nr (1) jest najmniej prawdopodobna.- 6 0
-
2015-05-17 11:11
A jednak.Dzięki wielkie za odpowiedz.
- 1 0
-
2015-05-16 20:30
A co im szkodzi puszczać pociągi na Hel z Gdańska? (8)
- 79 24
-
2015-05-16 20:36
??? (2)
Przecież InterCity leci z miejscowości X przez Gdańsk na Hel. Nie rozumiem problemu. :/
- 27 2
-
2015-05-16 21:23
(1)
tylko w redzie zmieniaja lokomotywe wlasnie na ta z artykulu, bo w redzie sie prad konczy.
- 6 13
-
2015-05-17 14:20
Mylisz sie Romanie
lokomotywy zmienia się już w Gdynii. Głównym plusem zmodernizowanej SU42 jest to że posiada ona drugi agregat prądotwórczy do zasilania klimatyzacji w wagonach napięciem 3000V, nie będzie trzeba pożyczać od Czechów "nurków"
- 11 0
-
2015-05-16 21:25
(1)
Najlepiej od samej Warszawy puścić dizle? Pomyśl!...
- 9 5
-
2015-05-17 09:30
Disel musi dymić.
- 9 0
-
2015-05-16 22:51
(1)
Z tego co wiem w Gdańsku Głównym jest trochę problem z miejscem. Tylko dwa perony dalekobieżne i ciężko to wszystko upchnąć. No i chyba dlatego właśnie myślą o tym całym przystanku "Gdańsk Południe", może wtedy pociągi na północ będą ruszać stamtąd, nie tylko z Gdyni...
- 8 6
-
2015-05-17 05:25
A po co dalekobieżne? Miejsce jest.
Otwarto Gdańsk Śródmieście. Do którego jedzie niemal 100% SKM. Perony ślepe w Gdańsku Głównym są właściwie niewykorzystywane. Zajmują co najmniej hektar. Tam winna kończyć PKM. I na pociąg do Helu też znajdzie się miejsce.
- 12 0
-
2015-05-16 22:13
Bo z budyniolanid zadaleko:)
- 12 6
-
2015-05-17 14:18
W końcu
będą lokomotywy które będą mogły zasilać klimatyzację w pociągach IC i nie będzie trzeba pożyczać od Czechów "nurków"
- 1 0
-
2015-05-17 11:46
prędkość maksymalna została 90km/h (1)
Na tej trasie to kolej powinna się poruszać przynajmniej z prędkością 120km/h a tymczasem modernizacja objęła wygląd i zużycie paliwa a prędkość maksymalna została 90km/h
- 5 2
-
2015-05-17 11:56
tym bardziej, ze wszystkie przejazdy
i przejscia zostaly dobrze oznakowane.
- 2 0
-
2015-05-17 10:50
Wlaczyc trase HEL do PKM, połączyć z PKA i dać we władanie ZKM, a remonty taboru niech wykonuje PNTKM
taki plan ma przyszłość
- 6 1
-
2015-05-17 10:20
Włączyć trasę na Hel do PKM!
- 10 0
-
2015-05-17 09:55
Na necie
jest jeszcze inne zazewnictwo: SM42 (Wibrator/Smród)
;D- 2 1
-
2015-05-17 09:02
a (1)
A dlaczego trasa nie obejmuje gdanska? Czemu nie gdansk hel?
- 2 5
-
2015-05-17 09:36
Bo tuskolandia to nie Polska !!!
- 3 3
-
2015-05-17 09:10
Nie wiem ,ale jakoś nie wyglądają na nowoczesne jak dla mnie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.