• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy oferty na budowę ul. Nowej Olchowej

Rafał Borowski
11 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Dzięki wybudowaniu ul. Nowej Olchowej ruch na widocznym na zdjęciu odcinku ul. Cedrowej powinien wyraźnie zmaleć. Dzięki wybudowaniu ul. Nowej Olchowej ruch na widocznym na zdjęciu odcinku ul. Cedrowej powinien wyraźnie zmaleć.

Otwarto koperty z ofertami na budowę ul. Nowej OlchowejMapka na Ujeścisku. Wpłynęło ich siedem, a cztery mieszczą się w budżecie inwestycji, który opiewa na ok. 6,1 mln zł. Droga, która będzie pełnić rolę "bajpasa" pomiędzy ulicami Cedrową i Kartuską, powinna powstać przed końcem tego roku.



Jadąc autem do pracy, poruszam się:

Przypomnijmy: planowana ul. Nowa Olchowa będzie rozpoczynać się przy ul. Kartuskiej pomiędzy posesjami o numerach 308B i 312. Będzie przebiegać wzdłuż budynków przy ul. Migdałowej i włączy się w ul. Cedrową w śladzie odcinka ul. Migdałowej. Ulica będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu.

Będzie to "bajpas" dla ostatniego odcinka ul. Cedrowej od strony ul. Kartuskiej, który w godzinach szczytu jest zawsze zakorkowany. Przede wszystkim skorzystają z niego mieszkańcy wciąż rozbudowywanego osiedla Wolne Miasto, dla których to jeden z dwóch wyjazdów.

Ponadto, to bodaj najwęższa droga w całym Gdańsku. Wejścia na posesje położonych tam domów jednorodzinnych sięgają niemal krawężników, co niejednokrotnie doprowadziło do niebezpiecznych sytuacji z udziałem pieszych. O szczegółach inwestycji pisaliśmy obszernie w połowie kwietnia.

Czytaj więcej: Nowa Olchowa wreszcie zapewni bezpieczny dojazd do Kartuskiej

W poniedziałek otwarto koperty z ofertami, które wpłynęły w przetargu na budowę Nowej Olchowej. Budżet inwestycji wynosi dokładnie 6 mln 176 tys. zł brutto. Na szczęście nic nie wskazuje na to, aby jej realizacja miała się opóźnić. Na siedem złożonych ofert, aż cztery mieszczą się we wspomnianej kwocie.

Lista ofert - ułożonej w kolejności od najniższej do najwyższej - przedstawia się następująco:

  • Kruszywo Sp. z o.o - 5 581 340,59 zł
  • STRABAG Sp. z o.o - 5 583 605, 45 zł
  • MTM S.A - 5 712 652, 38 zł
  • WPRD Gravel Sp. z.o.o - 5 967 765,41 zł
  • Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A. - 6 446 532,19 zł
  • Eurovia Polska S.A - 6 631 145,40 zł
  • B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska - 7 981 470,00 zł

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, ul. Nowa Olchowa powinna być gotowa jeszcze przed końcem tego roku. Warto wspomnieć, że inwestycja jest współfinansowana przez dewelopera Eco-Classic, który buduje osiedle Wolne Miasto przy ul. Cedrowej.

- Oferty są obecnie analizowane. Prace mają potrwać siedem miesięcy od daty podpisania umowy. Oprócz jezdni, przewidziano budowę obustronnego chodnika, oświetlenia i odwodnienia drogi. Ponadto przebudowana zostanie sieć wodociągowa i gazowa. Wzdłuż ulicy pojawią się także ławki i kosze na śmieci oraz wiaty przystankowe. Inwestycja będzie realizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, ze środków Gminy Miasta Gdańska i Cedrowa Sp. z o.o. [spółka wspomnianego dewelopera - dop. red] - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.

Miejsca

Opinie (88)

  • Po 9 latach walka Radnych z Zaborni PC i SJ Face o ulice zakończy sie sukcesem

    • 0 0

  • Czy powstanie chodnik?

    • 0 0

  • Szanowny Redaktorze , bodaj najwęższa droga w całym Gdańsku to ta obok Nobasa od Kartuskiej (2)

    biegnąca starym odcinkiem dolnej Myśliwskiej i niestety będzie przedłużeniem dla Nowej Olchowej dla pojazdów robiących sobie skrót na Morenę co dzieje się obecnie. Dlatego powinna być bezwzględnie zamknięta bo jest niebezpieczna dla pieszych, ponieważ nie posiada żadnego pobocza ani chodnika. Rzetelne dziennikarstwo powinno "pociągnąć" temat o pełną informację na temat sytuacji na tym terenie ,co zresztą widać na załączonej mapie

    • 4 4

    • Ta o której piszesz to strefa zamieszkania. (1)

      Więc tam jest raczej problem z przestrzeganiem i wiedzą w ogóle w Polsce o tych strefach niż z szerokością drogi. Piesi mogą tam się poruszać całą szerokością jak po chodniku a samochody muszą czekać z przejazdem aż łaskawie zrobi się pusto. W strefach zamieszkania w ogóle nie powinno byc chodników / chodnik powienien być na całej szerokości drogi aby nie sugerować, że pieszy ma poruszac się ukradkiem bokami. Ale to oczywiście tylko teoria...

      • 2 1

      • Racja. Generalnie strefa zamieszkania

        to jeden wielki deptak. Ale jak piszesz, to tylko teoria. Strefy zamieszkania są źle projektowane, piesi boją się z nich korzystać a kierowcy mają problem z przestrzeganiem ograniczeń w tych strefach. Sam osobiście kilka tygodni temu (jako kierowca) opieprzyłem babę, która właśnie na tym odcinku obok Nobasa trąbiła na pieszych, że niby za szeroko idą. Stój babo i czekaj aż się zrobi miejsce. A w godzinach szczytu to wógóle pieszy musi tam się chować, a powinno byc odwrotnie. Piszę jako kierowca. Bo każdy kierowca, jego dzieci, itd. jest przede wszystkim pieszym.

        • 4 0

  • Mieszkam tu

    i myślę że jest to Zabornia. Ujeścisko jest na południe od Alei Armii Krajowej.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane