• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz jak będzie wyglądał Węzeł Wzgórze

Michał Sielski
10 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
W centrum Gdyni trwa wielka przebudowa Węzła Wzgórze. Zmodernizowany węzeł można już dziś zobaczyć na planszach, istniejące drogi i tunele dopiero w marcu przyszłego roku. W centrum Gdyni trwa wielka przebudowa Węzła Wzgórze. Zmodernizowany węzeł można już dziś zobaczyć na planszach, istniejące drogi i tunele dopiero w marcu przyszłego roku.

Choć do końca przebudowy Węzła Wzgórze jeszcze sporo czasu, gdynianie już dziś mogą przekonać się, jak będzie wyglądać to miejsce w marcu 2011 r. Na razie dzięki planszom na ogrodzeniu pomiędzy Urzędem Miasta, a przystankiem SKM.



- Chcemy, by ludzie już mogli dowiedzieć się, jaki będzie docelowy efekt przebudowy. Piesi mogą zapoznać się z usytuowaniem wyjść z tuneli, a kierowcy z nowym układem drogowym - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa, który inwestycję może nadzorować niemal przez cały czas, bo okna jego gabinetu wychodzą na stronę al. Piłsudskiego, gdzie wciąż prowadzone są roboty.

Wizualizacje firmy FMD 3D:

Prace trwają zgodnie z harmonogramem, mimo że część elementów konstrukcyjnych trzeba było sprowadzać z całej Polski, a ich układaniem zajmowały się dźwigi o nośności 500 ton, których w naszym kraju jest tylko kilka.

- 40 proc. prac już wykonaliśmy. Do końca sierpnia skończą się wszystkie prace konstrukcyjne, więc będzie już co podziwiać, a całość przebudowy zakończy się w marcu 2011 roku - zapowiada Bogdan Sokólski, dyrektor ds. wykonawstwa w prowadzącej budowę firmie MTM.

Budowany jest m.in. nowy kolektor deszczowy, co ma zapobiec zalewaniu tuneli - zarówno tych dla pieszych i rowerzystów, jak i samochodów. Tunele, które będą wyłącznie ciągami komunikacyjnymi pozbawionymi sklepów, będą monitorowane.

Opinie (303) ponad 20 zablokowanych

  • Serce rośnie, jak się patrzy na rozwój Gdyni mojej kochanej :)

    Ech, żeby Gdańsk tak ruszył do przodu...

    • 18 6

  • (1)

    Czemu mówicie o przejściach podziemnych jakby było się czym chwalić? Przecież przejścia podziemne to zło w najczystszej postaci i powinno ich być jak najmniej a najlepiej wcale.

    • 15 8

    • tylko podniebne pomosty... zeby bujac w oblokach...lol

      • 6 2

  • tak gynianie możecie być dumni ze swojego miasta, tak jak ja jestem dumny z sopotu

    jestem pod wrażeniem tempa prac, zwłaszcza, że to nie jest "nowa ścieżka rowerowa" wymalowana na chodniku przy samym przystanku autobusowym
    bo na tym właśnie polegają gdańskie inwestycje

    • 13 9

  • Najlepsza jest ta latarnia-morderca na przedostatnim zdjęciu... (1)

    latarnia rozdzielająca pasy jezdni - już to widzę jak roztargnieni kierowcy w ostatnim momencie zmieniają pasy ruchu i lądują na tej latarni..

    • 7 4

    • Nie pij tyle, to się nie rozbijesz

      • 5 1

  • (2)

    ciekawe czy pomyślą o kobietach z dziecmi w wózkach i o niepełnosprawnych? sama jestem mamą i przemieszczanie się po miescie bez pomocy innych uprzejmych ludzi utknełabym pewnie przed jakimis schodami przy których brakuje podjazdu dla wózków.to nowa inwestycja budowana od podstaw wiec mam na dzieje ze ci "fachowcy" od projektowania pomyśleli o wszystkim.

    • 6 5

    • mamo! (1)

      Matko, obejrzyj dokładnie plansze - widac na nich udogodnienia dla wózków dzieciecych i niepełnosprawnych. Sa tez windy. Uwazniej czytac, przed klikaniem!

      • 3 0

      • Niezupełnie

        Na ostatnim zdjęciu widać po prawej stronie schody oraz ścieżkę rowerową. Czy jest tam zjazd dla wózków, bo ja nie widzę?

        • 0 0

  • Tylko mnie załamuje opieszałość kolei (1)

    zamiast przy okazji odmienić oblicze Dworca Wzgórze (a jest tam wiele do zrobienia + dodatkowy przystanek KM) i przy okazji wybudował gigantyczne centrum handlowe podobne do Złotych Tarasów. I pokazać jeśli Mayland nie ma na swoja inwestycje drobnego mld. i tylko podaje na własnej stronie, że chce wieksze CH od tego projektowanego wybudować i parking 7-miopietrowy, ale ciągle "chce", tak jak i "chce" inny na Polance, a nawet mamił ostatnio komisje zaplecza treningowego Euro2012 we Władysławowie. Otwarcie w drugim kwartale 2013 roku to zbyt odległy termin dla nas i jakieś markowanie inwestycji z "The new rynek of Gdynia" może mnie tylko rozbawić w tak prestiżowym miejscu.
    Mam nadzieje, że Władze miasta wyciągną z CH"Wzgórze" stosowne konsekwencje.

    Wracając do ułatwienia komunikacyjnego dla mieszkańców no i przyszłych użytkowników Nowego Ratusza, to już należy prewencyjne bezwzględnie karać graficiarzy tak, aby przenieśli a najlepiej wynieśli się z Gdyni, bo to miejsce może być mało estetyczne. Należy też rozważyć nad czasowym zamknięciem Świętojańskiej a nawet zadaszeniem jej w dalszej perspektywie i starzenia tam miejsca kultowego tak jak nim była za komuny tylko w innym kontekście.

    Przejścia moim zdaniem, zwłaszcza przejście w tunelu główne powinno byc szersze z dwa m. tak aby żyło poprzez wprowadzenie tam usług bieżących. Szkoda też, że nowe CH"W" nie dogadało się jeszcze w jakimś sensie z przejściami z ew. wiatami PKP, które za pewne będą budowane (choć tu może być brak legislacji tzw. działek powietrznych) między tunelem pod Wzgórzem a CH, a przystankiem"W". To jest chyba teren kolei a nie miasta więc nici z planów, a szkoda, bo wg. mnie to mogło by być świetne rozwiązanie przy deszczu.
    A może skorzystać z "prac porozumiewawczych" jakie wykonano przy PKP Wrzeszcz, tylko działać dynamicznie jak na Gdynię przystało a nie tam ciamcia-ramcia.

    • 5 6

    • W miejsce odzyskanego terenu pomiędzy torami a wejściem do tunelu Władysława IV

      przydała by się galeria podobna do projektu - Korona Kielce wykonana przez Grupe Bose International Planning and Architecture. Tylko trochę większa. Inwestorem Galerii Korona Kielce jest Dariusz Miłek poprzez spółkę Church Land Developement Sp. z o.o.

      • 0 0

  • gdzie beda przystanki ZKM? (1)

    Pytanie kieruje do osob zorientowanych w przebudowie bo nie widze naniesionych na zdjeciach przystankow trolejbusowych (linii 22) oraz tych dla autobusow i trolejbusow linii jadacych w kierunku Karwin i Sopotu.

    • 6 0

    • Też jej szukałem. Wydaje mi się, że cała ta długa zatoczka przystankowa została przeniesiona przed samo wyjście z SKMki. Czyli została skrócona droga piesza, jaką w tej chwili trzeba przebyć od SKMki do autobusu jadącego w stronę Karwin i Sopotu.

      • 0 0

  • ZARAZ ZARAZ, COŚ MI TU NIE PASUJE NA TYCH WIZUALIZACJACH (1)

    A gdzie popisane sprayem RAICE, GHEDDO przez popiep...ych gimnazjalistów?
    Gdzie bazgroły mazakiem olejnym?
    Gdzie bazgroły ARKA, BALTYK CH..Je ?
    Gdzie psie kupy rozmazane na chodnikach?
    Gdzie ten brud na nigdy niemytych elewacjach?
    W końcu gdzie ten rdzawy pył osiadający z pantografów SKM na wszystkim w promieniu 300 metrów ?
    ZYJEMY w POLSCE i pięknie to jest tylko na wizualizacjach !!!!!!!!

    • 12 11

    • No dziwne zeby na mórach w Gdyni było napisane Lechia...

      jak Gdynia to musi być Arka!

      • 0 0

  • Miesiąc lub dwa i w podziemiach zjawią się handlarze książkami, majtkami itp

    • 13 1

  • Inwestycja nie rozwiązuje problemu komunikacyjnego (3)

    A dlaczego nie ma na niej sygnalizacji świetlnej. Dorysujcie sygnalizację na skrzyżowaniach i kolizyjbnośc węzla będzie taka sama jak do tej. POdreślam. Piesi nie stanowili problemu na węźle. Nie było wypadlkow z pieszymi.

    • 13 7

    • (2)

      celowo nie pokazali ile będzie świateł bo miało być ich mniej a wyszło jak zawsze na odwrót a ruch samochodowy jaki jest zasymulowany na tych fotkach to chyba w nocy taki jest albo w niedzielę o 6 rano

      • 1 0

      • (1)

        Popieram w 100%, oprócz nowej nawierzchni i drugiego tunelu to nic się nie poprawi za bardzo pod względem przepustowości tego skrzyżowania, a żeby nie było gorzej, tak jak mówisz ze względu na kolejną pare świateł.

        • 0 0

        • będzie gorzej bo w zatokach mają położyć pętle indukcyjne i wyjeżdżający autobus czy trolejbus ma robić czerwone światło dla aut na chwilę co przy dużym ruchu komunikacji miejskiej spowoduje kłopoty i niespodziewane przestoje już teraz widać że np trolejbusy 26 czy 27 chcące zmienić aż 3 pasy przy degustatorni po wyjeździe z przystanku blokują pasy do jazdy na wprost dlatego że przystanek jest za blisko świateł a takie rozwiązanie zostanie już na stałe tylko linie jadące Świętojańską wrócą pod urząd miasta poza tym durnowato rozplanowane ścieżki rowerowe w tym nie ma żadnej logiki jadąc w stronę Gdańska ścieżka wyprowadzi rowerzystę wprost na zbiorczy przystanek na wprost wyjście z SKM Wzgórze i tłumy ludzi zmierzające do przejść podziemnych na ilustracji nr 7 widać idiotyczny przebieg drogi rowerowej przez jakieś krzaki łuki maksymalnie ostre niewygodne dla rowerzysty

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane