• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz z bliska największy kontenerowiec świata

19 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Duński kolos lada dzień dopłynie do Gdańska. Duński kolos lada dzień dopłynie do Gdańska.

Już w środę, 21 sierpnia, zawinie do Gdańska prawdziwy kolos - największy kontenerowiec świata Maersk Mc-Kinney Møller. Nie ma możliwości zwiedzania tej jednostki, ale będzie można podziwiać ją z wody i specjalnego punktu widokowego na plaży na Stogach. W naszym konkursie, dziś o godz. 12.00, będzie można wygrać udział w rejsie na statku wycieczkowym, który podpłynie do kontenerowca.



Na publicznej plaży na gdańskich Stogach będzie utworzony punkt widokowy, z którego będzie można podziwiać największy kontenerowiec świata. Na publicznej plaży na gdańskich Stogach będzie utworzony punkt widokowy, z którego będzie można podziwiać największy kontenerowiec świata.
Należący do Maersk Line statek klasy Triple-E, obecnie największy oraz najnowocześniejszy kontenerowiec na świecie lada dzień pojawi się w gdańskim porcie. Mierzy 400 metrów długości, 59 metrów szerokości, 73 metry wysokości oraz 14,5 metra zanurzenia i może pomieścić aż 18 000 TEU. Jego ładunek o łącznej wysokości 136 metrów mógłby bez problemu wypełnić nowojorski Times Square.

Maersk Mc-Kinney Møller odbywa właśnie swój dziewiczy rejs. Ma do pokonania 12 portów na trasie łączącej rynki: europejski i azjatycki. Rejs rozpoczął 15 lipca 2013 roku w porcie Busan w Korei Południowej. Gdańsk jest dziesiątym punktem trasy, do którego Triple-E powinien dotrzeć po 37 dniach od startu. Statek ma pozostać w gdańskim porcie do 24 sierpnia.

- Obecność Maersk Mc-Kinney Møller w porcie to święto dla każdego miasta. Wyjątkiem nie będzie również Gdańsk, w którym przygotowujemy się na kilkudniowe obchody z udziałem mieszkańców i turystów. W środę, 21 sierpnia, na plaży na Stogach organizujemy specjalny punkt widokowy, z którego wszyscy zainteresowani będa mogli obserwować wpłynięcie statku - mówi Thomas Bagge, prezes Maersk Polska i szef Maersk Line w Europie Środkowo-Wchodniej- Dodatkową atrakcją będzie Miasteczko Maersk - interaktywne centrum rozrywkowo-edukacyjne, zlokalizowane w samym sercu Gdańska oraz rejsy wycieczkowe dla wszystkich, którzy będą chcieli zobaczyć Triple-E na własne oczy. Już dzisiaj zachęcam do odwiedzenia Gdańska i zapewniam, że nie będzie nudno - dodaje.

Na położonej tuż obok terminala DCT publicznej plaży na Stogach zobacz na mapie Gdańska. w godzinach 14.00-18.00 będzie funkcjonował specjalny punkt widokowy prowadzony przez Maersk Line i DCT Gdańsk. Dzięki lunetom mieszkańcy będą mogli obserwować wszystkie detale ogromnej konstrukcji Triple-E. Gigantyczna "ramka na zdjęcia" pozwoli odwiedzającym na zrobienie zdjęć ze statkiem w tle, zaś na najmłodszych będą czekały dodatkowe atrakcje - konkursy rysunkowe oraz quiz.

Podczas postoju w Gdańsku zwiedzanie kontenerowca nie będzie możliwe, ale tym, którzy chcieliby zobaczyć statek Triple-E z bliska, Maersk oferuje specjalne rejsy statkami wycieczkowymi spod Miasteczka Maersk prosto na terminal DCT. Specjalny kurs planowany jest także dla czytelników trojmiasto.pl, którzy wezmą udział w konkursie. Na wycieczkę zabierzemy 50 zwycięzców konkursu, którzy prawidłowo odpowiedzą na pytanie konkursowe w jak najkrótszym czasie. Zwycięzcy będą mieli prawo zabrać ze sobą na rejs osobę towarzyszącą. Pytanie pojawi się pod tekstem o godzinie 12:00.

Tonaż, ładowność, prędkość - wszystkiego o statkach klasy Maersk Triple-E dowiesz się z tej infografiki (PDF)

Armator jednostki zapowiedział otwarcie interaktywnego centrum rozrywkowo-edukacyjnego. Wszystkiego na temat statku będzie można dowiedzieć się już 23 sierpnia podczas wizyty w przygotowanym na tę okoliczność Miasteczku Maersk, które zostanie uruchomione na Targu Rybnym zobacz na mapie Gdańska Maersk Line szykuje specjalną strefę wystawową i mobilne kino. Na najmłodszych mają czekać specjalne animacje oraz konkursy plastyczne zainspirowane statkiem i tematyką morską.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (131) 3 zablokowane

  • ladunki oddane przez Lewandowskiego,Balcerowicza i Bieleckiego

    Ladunki ci Panowie nam ukradli, natomiast w zamian zafundowali bezrobocie i wyjazdy emigracyjne. Nasza młodzież podmywa, zmywa, transportuje i jest bez pracy w swoim kraju. Natomiast Dunczycy uznali, że przy tak
    durnych elitach polskich mozna rozbudować bez problemu
    swoją flotę i robić doskonały biznes na naszych walorach. Duńczycy już nam wciskają swój niejadalny boczek i niedlugo będą przetwarzać nasze śmieci na wyroby gotowe sprzedawane na rynku polskim. gratulacje dla pseudopolskich elit. Polaku obudż sie i zacznij robić politykę!

    • 0 1

  • Oczywiście malkontenctwo...

    ...a przecież my też wraz z naszymi kochanymi PLO mogliśmy załapać się na kontenerową rewolucję - kto wie, czy statek nie nosiłby dziś imienia, na przykład, "Antoni Abraham" czy "Hipolit Cegielski". Nie wiem, jak to brzmi po duńsku, ale z całej duszy wołam: brawo, tego więcej!!!

    • 0 0

  • Fachowiec moze tylko w 17,7 kn wierzyc (1)

    23 wezly robi statek pasazerski. Zaden towarowy to nie osiaga.

    Nawet te 18.000 TEU, to jest PR, nic wiecej. Rzeczywista liczbe zna tylko 1. Oficer i on zachowuje to jako tajemnice.

    • 0 0

    • Najwyższa zarejestrowana prędkość podczas tego rejsu to 19.3 kn, a średnia to 17.8 kn. To prawda, z ładunkiem raczej do 23 kn się raczej nie zbliży, ale przy odpowiednich warunkach statek może prędkość 23 kn osiągnąć (lecz jest to nieekonomiczne, więc nie dojdzie do sytuacji gdzie będzie trzeba taką prędkość osiągnąć).

      • 0 0

  • hmm? (1)

    według największa prędkość to 25 węzłów

    • 0 0

    • On 25 nigdy nie dałby rady osiągnąć. 25 węzłów się podaje jako zaokrąglenie w górę liczby 23 węzły (choć nawet te 23 węzły to on nigdy nie osiągnie podczas normalnej eksploatacji, gdyż oprócz tego, że jest to nieekonomiczne, to potrzebne są odpowiednie warunki tzn. bardzo spokojne morze i brak ładunku).

      • 0 0

  • autobus 138 do DCT wybrany kurs i mamy z bliska

    • 1 0

  • 80 % towarów tych kontenerach to chińsie badziewie, które bez (6)

    rozładunku powinno wrócić tam skąd przypłynęło. Zero kontroli jakości, niedoróbki, jednorazówki, trujące substancje w materiałach, itd. Długo można wymieniać. Gdzie jest inspekcja handlowa pytam. Wszystko jasne. Nie jest to w interesie portu, firm, spedytorów, itd. by to badziewie było zatrzymywane. Biznes się kręci a każdy w domu miał przynajmniej kilka chińskich bubli.

    • 28 11

    • Człowieku, opamiętaj się (1)

      Nie wszystko złoto co się świeci.
      Ja sam miałem w domu parę niemieckiej produkcji bubli, które udało mi sie sprzedac takim frajerom jak ty, naiwnie wierzącym w jakość "europejską".
      Ostatnio byłem służbowo w H-K i na własne oczy widziałem, jak na terminalu załadunkowym ktoś przypadkiem rozwalił kontener z butami. Na każdym pudełku widniał dumnie napis "Made in Italy".
      A Chińczyk, z którym byłem odprawiać mój towar tylko się śmiał i mówił, że makaroniarze wolą "produkować" u nich, niż u siebie. Wiadomo dlaczego - zawsze się znajdzie w Europie taka pierdoła jak "pierre" i da się nabrać na nalepkę. Tona nalepek kosztuje ok. 100 juanów.

      • 0 0

      • Dość tego!!!!!!!!!

        Hej ty tam jak jesteś taki mądry to stwórz z tych, chińskich wynalazków nowe miejsca pracy w Polsce.

        Bo jak do tej pory to my mamy przez ich nadmierną produkcję i ten import problemy.

        • 0 0

    • Lista towarów luksusowych produkowanych w Chinach jest dłuższa od tych produkowanych w Polsce (i nie tylko)

      Są rzeczy sprzedawane w luksusowych sklepach na całym świecie, które produkują tylko Chiny dla najbardziej renomowanych firm.
      Więc pewnych rzeczy nie kupisz, choćbyś nie wiem jak się pluł.

      • 0 0

    • To kupuj rzeczy które się o chiny, tajwan itp nie ocierały... (1)

      jeśli Cię stac na płacenie kilka razy więcej tylko z powodu innej najklejki czy logo to śmiało :) Zamawiam towary produkowane w chinach na zlecenie i wszystk ozależy od kontroli jakości, dostajesz to za co płacisz... małe zółte raczki potrafią wyprodukowac to samo co inne rączki w innej cześci globu ;)

      • 0 0

      • Wszystko zależy od ceny, a nie od kontroli jakości

        Chińczycy na samym początku dają Ci ofertę na ten sam produkt, gdzie cena jest uzależniona od jakości i to kupujący decyduje, co chce dostać. A że chce kupić Mercedesa w cenie seicento to już sprawa "uczciwości" importerów, a nie Chińczyków.

        • 0 0

    • Dobre...

      ... szkoda tylko, że każdy potrafi czytać i jak nie chce - to chińskiego bubla nie kupi. A skoro ktoś to kupuje - to ktoś to przywozi - sprawa prosta jak konstrukcja cepa.

      • 4 0

  • (5)

    a ja zobaczę go z bliska :)

    • 49 4

    • i w waszym tempie załadunku 10 kontenerow na godzine będziecie go ladowac przez miesiąc ja cie krece ogladalem zza plotu jak wam idzie załadunek 10 trafien w naczepę żeby zaskoczyl jaja

      • 0 1

    • a ja na nim popływam

      • 4 0

    • Gratuluję... (2)

      ...choć nie mów "hop", bo przypadki chodzą po ludziach (czego nie życzę).

      • 3 8

      • (1)

        a ja na niego wejde i po zwiedzam sobie:)

        • 8 1

        • a ja mam go gdzieś i się nie chwalę...

          • 1 5

  • Ludzie, prędkość maksymalna to 23 węzły (Maersk Line tak twierdzi, więc są to oficjalne dane), prędkość 17,7 węzła podawana przez stronę marinetraffic, jest najwyższą zarejestrowaną prędkością (choć ostatnia zarejestrowana prędkość to 18,9 według tego portalu), a 25 węzłów to tak naprawdę zaokrąglone w górę 23 węzły, gdyż łatwiej zapamiętać prędkość maksymalną jako ok.25 węzłów niż 23 węzły. Jak nie poprawnie odpowiedzieliście, to jest to wasz problem, gdyż w internecie są podane oficjalne dane na temat tego kontenerowca i nie powinniście obwiniać twórców konkursu (bardzo fajnego konkursu zresztą),że są oszustami lub korzystali z nierzetelnego (jest to konkurs sponsorowany przez Maersk Line, armatora tegoż kontenerowca, więc gdyby poprawna odpowiedź byłaby inna niż oficjalna, byłby to strzał w stopę).

    • 2 0

  • Nareszcie coś porządnego przyjeżdża do Trójmiasta...

    ..żadne bydło z południa...

    • 1 0

  • A z tego kontenerowca zostanie wyładowania największa ilość kontenerów.... (6)

    ... która później trafi przy pomocy TIRów na nasze drogi i skutecznie je rozjedzie....

    • 23 23

    • (3)

      ta, jak nic trzeba te pudła helikopterami rozwozić....

      • 3 3

      • (1)

        1 2 3... Koleją!!!

        • 5 0

        • Chemik

          Jak koleją będą to wozić to nam tory zniszczą!!!

          • 0 1

      • O, to lotnisko w Kosakowie jednak się do czegoś przyda.

        • 3 0

    • ile bedzie pudeł wyl i do zal ? :)

      • 0 0

    • i dzieki temu masz co jesc

      imbecylu

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane