• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żuraw zawiesił kładkę (choć utrudnił ruch)

Mariusz Kurzyk
18 czerwca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Będzie remont kładki dla pieszych w Redłowie
Gigantyczny żuraw od środowego popołudnia podwieszał kładkę nad Drogą Różową i torami kolejowymi. Gigantyczny żuraw od środowego popołudnia podwieszał kładkę nad Drogą Różową i torami kolejowymi.

Kierowcy, którzy w środę pod wieczór jechali przez Gdynię Drogą Różową, zobaczyć mogli wielki dźwig przy pomocy którego montowano kładkę dla pieszych. Żuraw stał na wysokości skrzyżowania ulic Łużyckiej i Sportowej.



Żuraw pracujący przy montażu kładki w Redłowie jest długi na prawie 18 metrów, szeroki na 3 metry i ma ponad 4 metry wysokości. Waży ponad 96 ton. Wyposażony jest w 8-cylindrowy silnik o mocy 600 KM i rozwija prędkość 72 km/h. Ma automatyczną, 6-biegową skrzynię oraz 600 litrowy zbiornik paliwa. Maksymalny udźwig maszyny wynosi 800 ton w specjalnej wersji LTMG, a maksymalna wysokość podnoszenia to 180 metrów.

Instalowanie dźwigu rozpoczęto już we wtorek, bo cały niezbędny do pracy osprzęt waży 500 ton. W środę po południu operatorzy żurawia mogli już montować przęsła kładki.

Ponieważ dźwig bez najmniejszego problemu pracuje w promieniu 124 metrów - praktycznie udało się uniknąć korków na Drodze Różowej. Gorzej z koleją. Około północy odłączone zostało zasilanie trakcji kolejowej, by można było prowadzić prace montażowe nad torami.

W związku z prowadzonymi robotami do godz. 2 w nocy SKM wstrzymała kursowanie pociągów na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Orłowo.


Opinie (129) 2 zablokowane

  • 180m? (2)

    Podnoszenie na wys. 180m? Chyba 18m :)

    • 0 5

    • sprawdź osobiście na stronie producenta:
      http://www.liebherr.com/at/en/products_at.asp?menuID=106082!210-0

      • 0 0

    • to zależy z jakich elementów złoży się "maszt" tego żurawia

      jak trzeba to i te 180 metrów - np przy stawianiu wiatraków

      • 3 0

  • (1)

    dla mnie ta kładka to wywalenie pieniędzy w błoto. Mieszkam w Gdyni, jeżdżę tamtędy dośc często i stwierdzam,że miejsce usadowienia tego przejścia jest niefortunne. Kto będzie z tego korzystał? Z jednej strony Al.Zwycięstwa z drugiej Sanipor, biura i zakłady przemysłowe. Wiadomo biurowi wożą d.. autami, a po blachy lub pręty nie będę chodził piechotą. Jedynie podczas meczów kibice będą korzystac ale tylko ci,którzy przyjadą autobusem/trolejbusem. Do tego gwarantuję,że po miesiącu od oddania do użytku kładka będzie wysprayowana i pozaklejana tzw 'wlepkami' czyli będzie jak zwykle - po polsku.

    • 1 9

    • to słabo patrzysz

      kładka będzie wielkim skrótem dla kibiców na stadion pilkarski, do nowej hali, do nowobudowanego stadionu rugby,
      oprócz tego to wielki skrót - o ponad 1,5 km dla mieszkańców redłowa i wzgórza do centrum handlowego oraz komplesku lasów TPK
      do tech dochodzi coraz większa ilość firm na ul. łuzyckiej i nowowybudowane 25 tyś m2 powierzchni biurowej w łużycka park office gdzie mieści się kilkadziesiąt firm

      czy naprawdę kładka jest niepotrzebna???

      • 7 1

  • inżynieria (1)

    Normalnie "wielkie projekty, genialni konstruktorzy" :)

    • 1 1

    • Dokładnie

      widzę Gdynię ogromną, od 2025 roku zacznie wielkością przerastać Gdańsk więc i projekty muszą być ogromne.

      • 2 1

  • jak dawniej

    No wreszcie będzie skrót na 2-ligowe mecze Bałtyku jak za dawnych lat !!! Tylko że kiedyś nie było drogi różowej a przechodziło się wąskim przejściem obok działek i przez tory. Blisko z trajtka 26.

    • 1 0

  • przecież żuraw skończył karierę a może był to trytko?

    • 0 0

  • chwala sie kladka czy moze dzwigiem (2)

    na terenie rafineri gdanskiej sa wieksze dzwigi

    • 0 5

    • w rafinerii (1)

      no ale tam chyba tez stoja dźwigi Żuraw Grohmann

      • 0 0

      • w rafinerii:

        nie tylko dźwigi Żurawia, największe dźwigi na rafinerii są z firmy Sarens, są to CC8800, CC2800 oraz CC2500

        • 0 0

  • no tak ...

    tunel lub wiadukt nad torami na puckiej byl i jest pilniejszy!!! . co i kto tak naprawde zdecydowal o pilnosci tej realizowanej w takim tempie inwestycji { niewatpliwie pozytecznej} Acha !- no i koszt ,ile to kosztuje?...

    • 0 0

  • uratowane dzieci przed smiercia kture biegaly na stadion arki w poprzek różowej i niezgineły pod kolami aut a ani skmki sa WDZIęczne

    • 0 0

  • Inżynierowe

    dla nas inżynierów to żadna atrakcja. Pracujemy siężko i z duzym wyprzedzeniem wiemy co i jak bedzie sie odbyałao. Musimy przewidywac i rowazć różne możliwości. Póżniej nadzorujemy i cieszymy sie gdy wszystko jest gotow. Zwykły człowiek nie ma pojęcia o tym co sie dzieje i jakie etapy są podczas tworzenia czegokolwiek: wież, bydynków, mostów, statków, dróg. Jesteśmy po prostu kimś wybranym, niesamotym. Jestem dumny że jestem elitą :)

    • 1 4

  • hmmmm???

    Ja nie rozumiem dla kogo ta kładka??? :) Dla tych co wracaj ze Stadionu?? Pieszo nie ma problemu wrócić gorzej z autem tu powinna być droga! i chodnik bo powrót ze stadionu jest straszny autem :\

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane