- 1 Pod prąd uciekał przed policją (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (482 opinie)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (59 opinii)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (507 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (293 opinie)
- 6 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (122 opinie)
Żuraw zawiesił kładkę (choć utrudnił ruch)
Kierowcy, którzy w środę pod wieczór jechali przez Gdynię Drogą Różową, zobaczyć mogli wielki dźwig przy pomocy którego montowano kładkę dla pieszych. Żuraw stał na wysokości skrzyżowania ulic Łużyckiej i Sportowej.
Żuraw pracujący przy montażu kładki w Redłowie jest długi na prawie 18 metrów, szeroki na 3 metry i ma ponad 4 metry wysokości. Waży ponad 96 ton. Wyposażony jest w 8-cylindrowy silnik o mocy 600 KM i rozwija prędkość 72 km/h. Ma automatyczną, 6-biegową skrzynię oraz 600 litrowy zbiornik paliwa. Maksymalny udźwig maszyny wynosi 800 ton w specjalnej wersji LTMG, a maksymalna wysokość podnoszenia to 180 metrów.
Instalowanie dźwigu rozpoczęto już we wtorek, bo cały niezbędny do pracy osprzęt waży 500 ton. W środę po południu operatorzy żurawia mogli już montować przęsła kładki.
Ponieważ dźwig bez najmniejszego problemu pracuje w promieniu 124 metrów - praktycznie udało się uniknąć korków na Drodze Różowej. Gorzej z koleją. Około północy odłączone zostało zasilanie trakcji kolejowej, by można było prowadzić prace montażowe nad torami.
W związku z prowadzonymi robotami do godz. 2 w nocy SKM wstrzymała kursowanie pociągów na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Orłowo.
Opinie (129) 2 zablokowane
-
2009-06-18 12:00
180m? (2)
Podnoszenie na wys. 180m? Chyba 18m :)
- 0 5
-
2009-06-18 12:14
sprawdź osobiście na stronie producenta:
http://www.liebherr.com/at/en/products_at.asp?menuID=106082!210-0- 0 0
-
2009-06-18 12:33
to zależy z jakich elementów złoży się "maszt" tego żurawia
jak trzeba to i te 180 metrów - np przy stawianiu wiatraków
- 3 0
-
2009-06-18 12:30
(1)
dla mnie ta kładka to wywalenie pieniędzy w błoto. Mieszkam w Gdyni, jeżdżę tamtędy dośc często i stwierdzam,że miejsce usadowienia tego przejścia jest niefortunne. Kto będzie z tego korzystał? Z jednej strony Al.Zwycięstwa z drugiej Sanipor, biura i zakłady przemysłowe. Wiadomo biurowi wożą d.. autami, a po blachy lub pręty nie będę chodził piechotą. Jedynie podczas meczów kibice będą korzystac ale tylko ci,którzy przyjadą autobusem/trolejbusem. Do tego gwarantuję,że po miesiącu od oddania do użytku kładka będzie wysprayowana i pozaklejana tzw 'wlepkami' czyli będzie jak zwykle - po polsku.
- 1 9
-
2009-06-18 12:48
to słabo patrzysz
kładka będzie wielkim skrótem dla kibiców na stadion pilkarski, do nowej hali, do nowobudowanego stadionu rugby,
oprócz tego to wielki skrót - o ponad 1,5 km dla mieszkańców redłowa i wzgórza do centrum handlowego oraz komplesku lasów TPK
do tech dochodzi coraz większa ilość firm na ul. łuzyckiej i nowowybudowane 25 tyś m2 powierzchni biurowej w łużycka park office gdzie mieści się kilkadziesiąt firm
czy naprawdę kładka jest niepotrzebna???- 7 1
-
2009-06-18 16:05
inżynieria (1)
Normalnie "wielkie projekty, genialni konstruktorzy" :)
- 1 1
-
2009-06-18 16:26
Dokładnie
widzę Gdynię ogromną, od 2025 roku zacznie wielkością przerastać Gdańsk więc i projekty muszą być ogromne.
- 2 1
-
2009-06-18 17:27
jak dawniej
No wreszcie będzie skrót na 2-ligowe mecze Bałtyku jak za dawnych lat !!! Tylko że kiedyś nie było drogi różowej a przechodziło się wąskim przejściem obok działek i przez tory. Blisko z trajtka 26.
- 1 0
-
2009-06-18 17:34
przecież żuraw skończył karierę a może był to trytko?
- 0 0
-
2009-06-18 20:20
chwala sie kladka czy moze dzwigiem (2)
na terenie rafineri gdanskiej sa wieksze dzwigi
- 0 5
-
2009-06-19 08:22
w rafinerii (1)
no ale tam chyba tez stoja dźwigi Żuraw Grohmann
- 0 0
-
2009-06-19 08:31
w rafinerii:
nie tylko dźwigi Żurawia, największe dźwigi na rafinerii są z firmy Sarens, są to CC8800, CC2800 oraz CC2500
- 0 0
-
2009-06-18 20:55
no tak ...
tunel lub wiadukt nad torami na puckiej byl i jest pilniejszy!!! . co i kto tak naprawde zdecydowal o pilnosci tej realizowanej w takim tempie inwestycji { niewatpliwie pozytecznej} Acha !- no i koszt ,ile to kosztuje?...
- 0 0
-
2009-06-19 02:41
uratowane dzieci przed smiercia kture biegaly na stadion arki w poprzek różowej i niezgineły pod kolami aut a ani skmki sa WDZIęczne
- 0 0
-
2009-06-19 09:28
Inżynierowe
dla nas inżynierów to żadna atrakcja. Pracujemy siężko i z duzym wyprzedzeniem wiemy co i jak bedzie sie odbyałao. Musimy przewidywac i rowazć różne możliwości. Póżniej nadzorujemy i cieszymy sie gdy wszystko jest gotow. Zwykły człowiek nie ma pojęcia o tym co sie dzieje i jakie etapy są podczas tworzenia czegokolwiek: wież, bydynków, mostów, statków, dróg. Jesteśmy po prostu kimś wybranym, niesamotym. Jestem dumny że jestem elitą :)
- 1 4
-
2009-06-19 12:15
hmmmm???
Ja nie rozumiem dla kogo ta kładka??? :) Dla tych co wracaj ze Stadionu?? Pieszo nie ma problemu wrócić gorzej z autem tu powinna być droga! i chodnik bo powrót ze stadionu jest straszny autem :\
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.