Był jeden w Gdańsku i jeden w Rumi, a będzie ich pięć. W piątek grupa Auchan podpisała umowę w sprawie kupna sieci hipermarketów Real w Europie Centralnej i Wschodniej. Tym samym dwa gdańskie sklepy Real i jeden w Gdyni zmienią logo.
Za 91 hipermarketów Real w Polsce, Rosji, Rumunii i na Ukrainie, a także 13 galerii handlowych w Rosji i w Rumunii
francuska sieć Auchan zapłaciła 1,1 mld euro. Na sprzedaż muszą się jeszcze zgodzić właściwe urzędy ochrony konkurencji i konsumentów we Francji i w Niemczech. Jeśli zgoda będzie, to transakcja zostanie sfinalizowana w 2013 r. Real w roku 2011 w tych czterech krajach wypracował obrót ponad 2,6 mld euro i zatrudnia tam około 20 tys. pracowników. Auchan na tym obszarze ma 98 lokalizacji i zatrudnia około 65 tys. pracowników.
Jak podano w komunikacie, markety Real mają występować pod marką Auchan. W Polsce Real ma obecnie 54 hipermarkety, w których zatrudnia 13,5 tys. ludzi. Z kolei Auchan na naszym rynku ma 27 marketów i trzy centra logistyczne. Obie sieci są też obecne w Trójmieście. Auchan od kilkunastu lat ma supermarket w Gdańsku przy
ul. Szczęśliwej 3 oraz od kilku lat w Rumi przy ul. Grunwaldzkiej 108. Teraz dojdą jeszcze trzy sklepy, czyli obecny Real w Gdańsku przy
ul. Kołobrzeskiej 32 i
ul. Spacerowej 48 oraz w Gdyni
przy ul. K. Górskiego 281-304 .
O tym, że Grupa Metro, właściciel Reala chce sprzedać sieć mówiło się już od dłuższego czasu. Wśród potencjalnych nabywców wymieniano m.in. amerykański Wal-Mart oraz właśnie francuskie Auchan. Prezes Grupy Metro, Olaf Koch zapowiadał, że spółka chce się skupić na sprzedaży hurtowej w sieci Cash&Carry oraz na sklepach RTV-AGD Media-Saturn. Jedak nie bez znaczenia były niezadowalające wyniki finansowe sieci Real. Przychody sieci spadły w ubiegłym roku o 2,3 proc. do 11,23 mld euro.