• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Automaty biletowe SKM ciągle się psują

Z.K.
1 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 11:09 (1 lutego 2008)

Szybka Kolej Miejska wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców Trójmiasta zainwestowała w automaty biletowe. Wspaniała to rzecz, bo człowiek nie musi kupować biletu z wyprzedzeniem, gdy chce wrócić w nocy i kasy są nieczynne. Nie musi również ponosić dodatkowych opłat za wydanie biletu w pociągu.


Jednak urządzenia, które w założeniu miały poprawić jakość usług SKM nie do końca spełniają swoją funkcję. Przyczyną tego jest ich niespotykanie częsta awaryjność i wadliwość. Na porządku dziennym jest widok maszyny, na ekranie której widnieje napis "urządzenie chwilowo nieczynne". Trzeba wtedy biec do pobliskiego kiosku i poprosić o bilet. Do kiosku, który przed chwilą minęliśmy chcąc kupić bilet w maszynie.

Obsługa maszyny jest prosta i za to należy pochwalić. Jednak wielokrotnie zdarzyło mi się, że automat prosił o drobne pieniądze, pomimo tego, iż przyjmuje także banknoty. Wielokrotnie też "zapomniał" wydać mi resztę. Kilka razy zdarzyło się, że po prostu w kulminacyjnym momencie transakcji zakupu biletu przestał działać. Maszyna "połyka" wówczas i pieniądze i bilet.

Wymieniałem doświadczenia ze swoimi znajomymi. Nie mam pecha, bo im też to się zdarza. Nauczyli się omijać te - jak je nazywają - "skarbonki" szerokim łukiem. Wolą kupić bilet w kasie lub kiosku...

Bilety SKM najczęściej kupuję:


Próbowałem dzwonić do Biura Obsługi Klienta SKM. Miła pani po drugiej stronie słuchawki poinformowała mnie, że w przypadku utraty pieniędzy mogę złożyć wniosek o ich zwrot w najbliższej kasie biletowej SKM. Zapewniła też, że nieczynne urządzenie zostanie szybko naprawione. Na to, że to nie jest odosobniony przypadek i że nie zależy mi na odzyskaniu 3 zł, ale na tym żeby automaty działały w końcu jak należy, pani powiedziała, że nie potrafi mi pomóc i jeszcze raz przypomniała o złożeniu wniosku o zwrot utraconej kwoty.

Do Trójmiasta przyjechałem kilka miesięcy temu. Wcześniej trochę podróżowałem.Byłem w wielu innych miastach w Polsce i za granicą. Widywałem podobne lub nowocześniejsze urządzenia, korzystałem z nich. O dziwo nie przypominam sobie, żebym miał z nimi problemy. Zawsze wydawały resztę, nie brakowało im drobnych, przyjmowały banknoty, a nawet karty kredytowe. Działały sprawnie i szybko. Nie uprzykrzały podróży.

Dlaczego automaty instalowane w Trójmieście nie mogą tak działać?Dziwi mnie, że problem istniejący od kilku miesięcy nie może zostać skutecznie zażegnany raz na zawsze.
Z.K.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (59) 7 zablokowanych

  • Sprawa dla CBA. (1)

    Warto byłoby sprawdzić, czy ktoś z SKM nie wziął "w łapę" za wygranie przetargu na szmelcowate automaty biletowe.

    • 0 0

    • czuc ironie, jednakze skad wiadomo,ze tak nie bylo ???

      • 0 0

  • czy u nas w PL tyle rzeczy musi byc syfiastych?

    nawet prostego automatu nie potrafimy wykonac sami? Moze od razu trzeba bylo kupic je od jakiejs sprawdzonej firmy zachodniej luz z dalekiego wschodu, moze drozej, ale jak by bylo milo gdyby dzialalo tak jak powinno.

    • 0 0

  • i znowu kryterium cenowe zawiodło

    trzeba było wydać więcej i kupic porzadne urządzenia. a tak ktoś przyoszczędził kilkadziesiąt tysia i urządzenia się sypią.
    to polska, nie elegancja francja...

    • 1 0

  • Od kiedy postawiono automat w GD Głównym, tylko raz udało mi się wydrukować tam bilet. Od 3-4 miesięcy już nawet nie próbuję, bo się po prostu zraziłem. Sytuacja co miesiąc inna. Raz nie przyjmuje banknotów, raz po wprowadzeniu wszystkich parametrów biletu, przed końcowym zatwierdzeniem, po prostu wychodzi do głównego menu bez przyczyny, a innym razem nie działała litera S i nie mogłem wprowadzić poprawnie imienia. No i kolejna rezygnacja. Już mi się nawet nie chcę kolejny raz podchodzić. Jutro muszę kupić bilet. Być może dam automatowi ostatnią szansę...

    • 0 0

  • Jeśli chodzi o problemy, to miałam do czynienia tylko z automatem, który informował, że nie przyjmuje banknotów i sytuacja trwała 3 dni, więc to chyba nie była "szybka naprawa" poza tym innych przykrych doświadczeń z nimi nie mam, ale tez nie jeżdżę zbyt często...

    • 0 0

  • GD gł

    nie mowiac juz, ze gdy swieci slonce to nic nie widac na ekranie automatu np tego na dworcu glownym w gdansku

    • 0 0

  • Troszkę naciągany artykuł

    Od 21 (tylko nie wiem do której) nie płaci się za wydanie biletu w pociągu. a gdy na peronie nie ma kasy a automat jest zepsuty również się nie płaci dodatkowej opłaty manipulacyjnej. Więc nie takie skm straszne ;)
    Natomiast zgodzę się, że automaty są często zepsute. Wczoraj jeden w Gdańsku był nieczynny, kolejny nie przyjmował banknotów. I niestety nie są całkowicie dostosowane do potrzeb turystów zagranicznych. Nie wszystko zostało przetłumaczone na języki obce.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane