• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Awaryjne lądowanie samolotu w Rębiechowie

Maciej Naskręt
20 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 09:55 (20 czerwca 2017)
  • Zdjęcia z ewakuacji samolotu.
  • Samolot linii SAS lądował awaryjnie kilka minut po starcie.
  • Zdjęcia z ewakuacji samolotu.
  • Zdjęcia z ewakuacji samolotu.
  • Zdjęcia z ewakuacji samolotu.
  • Zdjęcia z ewakuacji samolotu.
  • Zdjęcia z ewakuacji.
  • Zdjęcia z ewakuacji.
  • Zdjęcia z ewakuacji.
  • Zdjęcia z ewakuacji.

Poranny samolot do Kopenhagi chwilę po tym jak wystartował, zawrócił na gdańskie lotnisko. Z relacji świadków wynika, że maszyna lądowała awaryjnie.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Aktualizacja godz. 9:55. O incydencie na gdańskim lotnisku została poinformowana Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych. Od sekretarza wspomnianej komisji usłyszeliśmy, że jej członkowie są w stałym kontakcie z gdańskim lotniskiem i podejmowane są pierwsze działania zmierzające do wyjaśnienia zdarzenia.

Aktualizacja godz. 8:20. Ruch na lotnisku wraca do normy. Samolot został ściągnięty z drogi startowej.

Aktualizacja godz. 7:06. Skontaktował się z nami pasażer feralnego lotu.

- Po starcie było czuć zapach dymu. Po minucie stewardesy zaczęły się poruszać w maskach. Zapanowała ogólna panika. Lądowaliśmy awaryjnie i kazano nam się zwinąć w kłębek. Cieszę się, że przeżyliśmy. Awaryjnie wszyscy wyskakiwali z samolotu zjeżdżalniami. Nie mamy bagażu i czekamy co dalej już na lotnisku - mówi pasażer lotu.

O godzinie 6:10 z gdańskiego lotniska wystartował samolot do Kopenhagi. Jednak tuż po starcie piloci zdecydowali się zawrócić do Rębiechowa. Maszyna lądowała awaryjnie.

- Ewakuacja pasażerów z samolotu odbyła się poprzez rozłożone dmuchane zjeżdżalnie - mówi jeden ze świadków zdarzenia.
Część osób twierdzi, że przyczyną awaryjnego lądowania było zadymienie, które pojawiło się w kabinie samolotu po starcie.

Zablokowana jest droga startowa i lotnisko chwilowo nie przyjmuje ani nie odprawia samolotów.

Poranny lot samolotu SAS zarejestrowany w portalu flightradar24.com. Poranny lot samolotu SAS zarejestrowany w portalu flightradar24.com.

Miejsca

Opinie (266) 9 zablokowanych

  • Czyjeś życie wisiało na włosku, a idioci kpią. (4)

    • 108 6

    • samaloty to generalnie smieszny temat (1)

      przez tyle lat smiano sie z katastrofy Tu 154 Peowcy to pewnie teraz nikogo to nie powinno dziwic.

      • 5 1

      • Wasserrmmaann i Binienda z błasikiem wyjaśnią, co było z tym lądowaniem we mgle bez widoczności poniżej minimów lotniska i

        pilotów....

        • 0 1

    • Idioci (1)

      Ci ktorzy takiej sytuacji nie przezyli, niech poprostu zamkna dzioby. Madrzy sa siedzac na d*pie przed swoimi tabletami!!!

      • 5 0

      • siedzi w domu a nie lata. napewno za nasze !

        OT CO

        • 0 0

  • (1)

    Dym?!
    Współczuje nerwów!

    • 49 4

    • na nerwy dobre sa zarty

      jak w komentarzach :)

      • 2 0

  • i oby (2)

    szczęsliwie odlecieli i zalecieli na miejsce Bezpieczenstwo to po pierwsze !

    • 36 2

    • Raczej szybkosc najwazniejsza dla klientow lotnisk (1)

      Gdyby bylo wazniejsze bezpieczenstwo to wybrali by inny srodek transportu.

      • 2 1

      • Ktory srodek jest bezpieczniejszy?

        • 0 0

  • SAS (2)

    Jak sama nazwa wskazuje Sh.t Airline Service. A lotnisku w gdansku brakuje dodatkowego pasa.

    • 13 37

    • (1)

      Ile chciałbyś mieć pasów na lotnisku regionalnym? Ile takich zdarzeń masz w roku? Ile razy tramwaj się psuje w Gdańsku a o trzecim torze czy mijankach nikt nie myśli.

      • 30 2

      • Przynajmniej tyle co na dresie, przecież to logiczne

        • 0 2

  • (7)

    Naprawdę dziwi mnie tak głupie i marne poczucie humoru w komentarzach. Gdyby ktokolwiek z was leciał , myślę że w podobnej sytuacji os*ali byście ze strachu cały samolot.... trochę empatii życzę

    • 108 7

    • (5)

      To najlepiej widac przy zlej pogodzie. Tak to lazdy figo fago expert lotnictwa a wystarczy 45 min lotu okraszonego turbulencjami i cisza oraz kultura na pokladzie jak marzenie. Bez tego gorzej jak w skm bywa.

      • 15 2

      • (4)

        Dziwne, latam samolotami i szczególnego hałasu nie słyszę. Może za mało latam.

        • 4 3

        • to Ty chyba gluchy jestes (3)

          albo latasz na symulatorze. Polecam np piatkowe powroty z cph wieczorne..... pomijam wizzair bo tam to juz zupelna tragedia

          • 3 1

          • Bardzo dziwne rzeczy wypisujesz (2)

            Latam kilkanascie razy w roku, z czego 90% to Wizzair i zadnych nadzwyczajnych halasow nie zauwazylam, a glucha nie jestem. Poza tym, to chyba normalne, ze ludzie ze soba rozmawiaja, smieja sie, bo sa zadowoleni i przyjacielscy. Samolot to taki wspolczeny dalekobiezny PKS, a nie kosciól, w ktorym nalezy w ciszy kontemplowac.

            • 7 1

            • coz, widocznie latasz w lepsze miejsca (1)

              ja trafiam na loty tzw "robotnicze".....

              • 2 0

              • Oesu, wiem co masz na myśli.

                Inaczej zwane słoikowymi. Też latam. Polecam słuchawki!

                • 0 0

    • wyciagnij kij z tyłka ;)

      dobrze smieszkuja w komentarzach.

      • 1 0

  • :)

    Ktos z lufy ładnie dawał:)

    • 7 19

  • z tego co wiem to bylo cos powaznego, szczescie ze nic sie nie stalo. (4)

    Ja wole nie latac samolotami, tyle sie slyszy o wypadkach w lotnictwie.

    • 15 37

    • Ile osób zginęło w ostatni weekend w katastrofach lotniczych w Polsce? (1)

      Bo w wypadkach samochodowych 30, a mimo to wsiadasz do swojego paska w tedeiku.

      • 27 2

      • Ja akurat dla odmiany wsiadam do tedeika w paski - taki żarcik :)

        Ale no mam gwe, to podstawa

        • 1 0

    • (1)

      A słyszałes o wypadkach na drogach? 3,5 tysiąca ofiar rocznie tylko w Polsce. To więcej niż w lotnictwie na całym świecie.

      • 6 0

      • Tak to jest, jak Janusze biznesu sprowadzają składane z 10 tedeiki a Janusze zakupów kupują jako nówka nieśmigane 120 tys km 15 letni vin dizel.... odmalowany i bez ryski (15 letnie auto bez zarysowań hahaha) i z przebiegiem 5 tys rocznie - wielkie haha.

        • 0 0

  • Byłem na pokładzie (18)

    Tak zlego zachowania stewardes jeszcze nie widziałem. Totalnie wpadly w panike, ludzie byli spokojni a one jak wariatki. Troche latam, przynajmniej raz na 2 tyg.
    SAS to dziadowska linia, stare samoloty i teraz jeszcze slaby personel pokladowy.

    Szacun dla pilota bo gosc w przeciwieństwie do reszty to ostoja spokoju.

    • 104 11

    • Stare samoloty? (4)

      Sami eksperci lotnictwa... Przecież samolot zmienia się co 3 lata...

      • 8 49

      • Ze co :D ? Czarterowe samoloty maja po 30 lat :D

        Te airbusy sasa zreszta tez ;-)

        • 23 6

      • (2)

        co za brednie głosisz człowieku ... jakie co 3 lata .... ?!?!?

        • 7 1

        • Leasing kochamy leasing

          • 1 6

        • ciebie ironia jakby w d*pe ugryzla, to bys nie zauwazyl...

          • 4 0

    • Pilot nie widział dużego zagrożenia ale wrócił na lotnisko proforma, aby mu pasażery nie truli

      • 8 5

    • Ja też byłem (2)

      I totalnie się zgadzam! Założyły wielkie maski i biegały jak poparzone. A przy ładowaniu darły się histerycznie "bent down". Nie było to chyba wzorowe zachowanie spokoju przez załogę. Piloci za to - szacun. Lądowanie plynniejsze niż połowa "normalnych"

      • 42 4

      • (1)

        Przy lądowaniu personel krzyczy bend down i jest to część procedury.

        • 14 0

        • piszę sięą, ę stewki, paxy, FO, cpt - brzmi tajemniczo i poważnie i kolegi z foruma docenią.

          emergency, landing, avherald i tapatalk :)

          • 1 1

    • (1)

      a moze przy awaryjnym lądowaniu to standard ?
      Procedury misiu. A co gdyby dym okazał sie toksyczny?

      PS
      jasne, twoim zdaniem przy ewakuacji powinny stać w drzwiach i sprzedawać perfumy i alkohol ze sklepu wolnocłowego?

      • 15 15

      • zdrapki, nie zapomnij o zdrapkach

        • 6 0

    • (1)

      Hahaha latam to sie znam. Sie znasz jak kura na pieprzu. Musisz jeszcze duuuuo polatac. I nie obrazaj SASa.

      • 8 6

      • od sas-a do lasa?

        • 1 1

    • Flayer??? (1)

      Chyba Flyer..

      • 3 0

      • to był frajer

        • 4 0

    • (1)

      ta 319 ma 9 lat. To wg ciebie stary samolot?

      • 4 0

      • A dlaczego ma 9 lat - bo sie w starych gornoplatach podwozia polamaly i trzeba bylo wymieniac.

        • 0 0

    • Wygrałeś

      • 0 0

  • (4)

    Odblokowali już pas startowy ?

    • 8 2

    • Nie

      • 8 0

    • Zpłyty (1)

      Nie, wszystko czeka. Mają odblokować ok. 8. Ci z SASa mieli sporo szczęścia. Pozdrawiam.

      • 9 0

      • Dzięki za info :)

        • 2 0

    • Awaryjne lądowanie

      Pas startowy wolny.A D

      • 4 0

  • (5)

    Tylko spokojnie. Wyobraźcie sobie co musiał czuć człowiek, który wisiał pod kadłubem bombowca głową w dół w takiej szklanej kopułce, obsługując ciężki karabin maszynowy. Do tego był celem dla myśliwców. On nie miał chłodnego nawiewu na twarz, napojów, uścisku dłoni stewardesy i opuszczanego oparcia wyłożonego welurem fotela.

    • 33 14

    • (1)

      Na pewno czuł wdzięczność za to, że ktoś próbuje zjednoczyć europę.

      • 12 4

      • I teraz arabusy przejmują wszystko

        • 6 5

    • (1)

      Tak to jest jak w d...e byłeś i g...o widziałeś. Gdzie ty masz w samolotach welur? Od dekad królują skóry, ewentualnie z jakąś szmacianą, wymienną narzutą na zagłówek. Welur masz chyba w swoim Trabancie. A, nie, pardon. W Trabancie też nie masz weluru, bo tam królowała sztuczna skóra o nazwie skaj.

      • 1 11

      • Kontekst wypowiedzi był inny a ty do weluru się czepiasz.

        • 8 2

    • Wbrew pozorom

      Strzelec ten mimo wszystko siedział normalnie a nie głową w dół.( Rozumiem że chodzi o stanowisko Dolnego strzelca w B 17). Co do reszty wrażeń racja. No i jeszcze artyleria płot.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane