aktualności 24h

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (137 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (157 opinii)

Tajemniczy SMS od windykatora (203 opinie)

Ogromna reklama przy rafinerii. Lotos oszpecił wjazd do Gdańska? wideo (271 opinii)

Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice (284 opinie)

Budyń się rozlewa na murze i w tunelu (157 opinii)

sport

Trwa gdyński kompleks Trefla (157 opinii) LIVE!

Michniewicz zastąpi Janasa?! (61 opinii)

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (21 opinii)

Władze klubu apelują do kibiców (50 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (134 opinie)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (16 opinii)

Rada Nadzorcza wskazała na człowieka Kuchara (106 opinii)

Udane starty żużlowców Lotosu Wybrzeża w Szwecji (12 opinii)

Była mistrzyni Europy na przyjęcie (38 opinii)

Łapeta: Trefl niczym nas nie zaskoczy wideo (97 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (15 opinii)

Uczelnia, która wychodzi poza kanon (3 opinie) atrykuł sponsorowany

Co czeka 26 gdańskich szkół? (77 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (6 opinii)

Sportowa kolekcja koszul od Emanuela Berga (45 opinii)

kultura

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (9 opinii)

Wszyscy możemy kreować życie (6 opinii)

biznes

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (11 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (14 opinii)

Ambasadorzy Polskiej Gospodarki z Trójmiasta (1 opinia)

zdrowie

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (6 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (56 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

aktywne trójmiasto

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

rowery

Team Klubu Harpagan zwycięża Puchar Europy w MTBO (5 opinii)

historia

50 lat temu powstało Muzeum w Stutthofie (54 opinie)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Basil Kerski szefem ECS. 15 stron kontraktu, 14 tys. pensji

Basil Kerski ma 42 lata, jest polsko-niemieckim dziennikarzem, politologiem i eseistą pochodzenia polsko-irackiego. Mieszka od 1979 w Berlinie Zachodnim, studiował tam politologię i slawistykę na Wolnym Uniwersytecie.

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Basil Kerski ma 42 lata, jest polsko-niemieckim dziennikarzem, politologiem i eseistą pochodzenia polsko-irackiego. Mieszka od 1979 w Berlinie Zachodnim, studiował tam politologię i slawistykę na Wolnym Uniwersytecie.

Basil Kerski od dziś jest oficjalnie dyrektorem Europejskiego Centrum Solidarności. Podpisał kontrakt do końca 2014 roku. Miesięcznie będzie zarabiać ponad 14 tys. brutto. Jego poprzednik - ojciec Zięba - zarabiał połowę tej kwoty.



Co sądzisz o wynagrodzeniu nowego dyrektora ECS?

to nic nadzwyczajnego, tym bardziej, że będzie zarządzał tak dużą instytucją

16%

pensje w instytucjach publicznych nie powinny być tak wysokie

57%

poczekam z oceną do poznania wyników jego pracy

27%

łącznie głosów: 929

Choć już w marcu zapadła decyzja o tym, że to Basil Kerski zostanie dyrektorem ECS, to dopiero w środę podpisał on z miastem kontrakt menadżerski na zarządzanie tą instytucją.

Nowy dyrektor nie ma jednoznacznie określonej kwoty miesięcznego wynagrodzenia. Kontrakt stanowi, że jest to czterokrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw. Obecnie kwota ta wynosi 3 633,54 zł, co daje ponad 14,5 tys. zł brutto miesięcznie.

- Nie ma w kontrakcie żadnych dodatków, np. za dojazdy do Berlina czy na wynajęcie mieszkania w Gdańsku. Dyrektorowi przysługuje natomiast służbowy laptop i telefon komórkowy - wyjaśnia Antoni Pawlak, rzecznik prezydenta Gdańska.

Kontrakt ma 15 stron. Zakres obowiązków opisuje 21 punktów, wśród których jest zarządzanie, kierowanie instytucją kultury oraz nadzorowanie planami finansowymi.

Rozwiązanie kontraktu może nastąpić na zasadzie porozumienia stron, a także w wyniku choroby uniemożliwiającej pracę przez ponad 120 dni. Podobnie może się stać, gdy dyrektor zostanie skazany prawomocnym wyrokiem, naruszy któryś punkt umowy lub gdy otrzyma negatywną ocenę roczną z zarządzania ECS.

Poprzednik Basila Kerskiego, czyli o. Maciej Zięba, zarabiał miesięcznie 7 tys. zł brutto, miał do dyspozycji auto z kierowcą. Jednak połowę zarobków oddawał do kasy zakonu Dominikanów, z którego się wywodzi, a drugą na cele społeczne.

Kilkanaście dni temu, protestując przeciwko powołaniu Kerskiego na dyrektora ECS, z udziału w radzie programowej tej instytucji wycofał się Lech Wałęsa. Nie ukrywał, że jego kandydatem na to stanowisko był Bogdan Lis.

Na nowego dyrektora czeka już poważne zadanie. 14 maja odbędzie się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod ECS-em. W wydarzeniu ma uczestniczyć ponad tysiąc gości, w tym prezydent Bronisław Komorowski. Będą też ambasadorowie wielu państw, których przywódcy w 2005 roku podpisali się pod aktem erekcyjnym z okazji 25 jubileuszu powstania "Solidarności".

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 262)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3489991 2011-05-04 14:34 Dlaczego tylko 14 tys? (20)

Przecież kontrakt ma 15 stron, po tysiaku na łeb to daje 15 tys! Tylko dlatego, że gość z Niemiec, to od razu chcą go oszwabić??!

Dolnosaksończyk

popieram opinię 174 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3489992 2011-05-04 14:35 (5)

dlatego bo to żyd !

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490026 2011-05-04 14:54 nareszcie mi sie bedzie lepiej zylo odkad zacznie tetnic zyciem ECS (4)

tylko dlaczego taka jalmuzne daja panu Basilowi, boje sie, ze nie bedzie sie starannie wywiazywal ze swoich obowiazkow i pracowal na pol gwizdka. Co wtedy bedzie?

Bogacz z renta 648 zl.

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490056 2011-05-04 15:30 mam nadzieje, ze przyjdzie taki czas, ze zmienia sie wladze i przeksztalca w cos innego to nikomu nie potrzebne dziadowstwo, na (3)

ktore marnuje sie tyle pieniedzy

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490065 2011-05-04 15:39 mam plan (2)

zróbmy tam całoroczną ślizgawkę i do tego baseny i saunę :) atrakcja w centrum miasta...o wiele lepsza niż ECS i na pewno tańsza

User81

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490127 2011-05-04 17:49 Wszystkie solidaruchy z wlasnej kieszeni teraz powinny utrzymywac tego pasozyta (1)

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3490207 2011-05-04 23:43 .. albo tusek z adamowiczem po 50%

.. a oni wciąz robią sobie igrzyska za nasze podatki, w czasie gdy wszystko sie wali

burakPOdobulu

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3489996 2011-05-04 14:36 Aha (1)

Już wiem dlaczego 14 bo studiował na Wolnym Uniwersytecie, jakby studiował na Szybkim to daliby mu piętnastaka! Sam sobie winien bo czas to pieniądz!!!

Dolnosaksończyk !!

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3490031 2011-05-04 15:04

od dziś ECS to Europaeische (Ojrepe-isze) Chalet (Szalej) Suppe (Zupe)

tomek-gdańsk

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490024 2011-05-04 14:53 Dlaczego to niemiec? (3)

Polska ma też wybitnych ludzi do obstawienia takiego stanowiska!
Rynek pracy się otworzył od 1 maja ale nie myślałem że będziemy szwabów ściągać do Polski!

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3490081 2011-05-04 16:13 do nich do pracy to prawidłowo, ale oni u nas już nie?!

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3490159 2011-05-04 19:38

z niego Niemiec jak z koziej pupy Reisetasche

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490208 2011-05-04 23:44 .. bo pisał tuskowi sciaga jak na kominy wchodzić

i dobrze spaść do koryta

burakPOdobulu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3490028 2011-05-04 14:57

Toć jest dobrze. To jest niepełne 15 stron, a kasy mam ponad 14 tyś. Czyli jest 1000 za pełną stronę, a że ostatnia niepełna, to jest 14 z haczykiem.

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490043 2011-05-04 15:12 rodziny z głodu umierają,a pan lekką reką dostanie 14tys.zł (1)

olo

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 3490265 2011-05-05 23:04 kto nie pracuje ten nie je

twój szef

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490074 2011-05-04 15:56 Dobrze (1)

że Niemiec , bo jak Niemiaszki wrócą do swojego miasta to będą mieli już jednego dyrektora !!!

Hebel

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3490135 2011-05-04 18:17 Zaden Niemiec

On jest z Niemiec,ale nie jest Niemcem tylko Zydem.Jakby to byl Turek z Berlina,to co tez by byl Niemiec?

john bier

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490157 2011-05-04 19:28 brakuje (1)

wykształconych Polaków, patriotów, menadżerów; ludzi z wizją ideami ale stąd gdańszczan może słupszczan, pomorzan, Kaszubów?! otóż nie

ja się pytam

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3490238 2011-05-05 11:01

naiwne pytania

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490239 2011-05-05 11:07 zauważcie, że ludzie na w miarę wysokich stanowiskach finansowanych

przez panstwo (czyli z naszych podatków) zarabiają zawsze po kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dzięki nim i ich znajomym i rodzinom, których zatrudniają mamy w Polsce wysokie podatki, wysokie ceny, duże koszty zycia, państwa z naszej pensji w sumie zabiera około 70 procent. Czyli jak zarabiasz 1000zł prywatnie to byś zarabiał 3333zł. Dzięki temu, że jest tak wiele niepotrzebnych urzędasów na których musisz dać forsę zarabiasz tylko 1000zł. Fajnie nie?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3489993 2011-05-04 14:36 Pytanie tylko jakie cele będzie realizował ECS? (9)

Co tam będzie się mieścić i jakie z tego będą korzyści?

trójm

popieram opinię 131 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490018 2011-05-04 14:49 (5)

http://www.ecs.gda.pl/O_nas

jakie masz korzyści ze szkoły podstawowej? z nauki historii? z Bitwy pod Grunwaldem Matejki? Muzeum bursztynu? Politechniki albo uniwersytetu?

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 37
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490073 2011-05-04 15:55 A i tak w USA będą pisać o polskich obozach koncentracyjnych . (1)

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3490082 2011-05-04 16:15 bo tam takie same nieuki jak i u nas.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3490156 2011-05-04 19:24

szkoła podstawowa nauczyła mnie czytać, pisać i liczyć
dzięki historii znam nasze i sąsiadów dzieje
Matejce za Bitwę pod Grunwaldem nie płaciłem
muzeum bursztynu to w przeważającej mierze prywatne zbiory
na Uniwersytecie zdobyłem wyższe wykształcenie

a dzięki ECS mam niepowtarzalną okazję złożyć się na nikomu niepotrzebny pomnik i wynagrodzenie dla znajomych budynia

LPK

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3490185 2011-05-04 21:36 dokładnie

jakie?
Piszesz o budynkach czy jakości tego co tam uczą?
Czy celów nauczania historii nie da się zrealizować w psiej budzie? Musi być wieżowiec pod chmury?
Ecs nie jest może złym pomysłem. Ma być pomnikiem. Tylko czy do pilnowania pomnika potrzebny jest cieć za kilkanaście tysięcy? I czy czas naprawdę jest odpowiedni na kolejne miejskie wydatki? Gdy słyszymy, że miasto nie ma na sprawy egzystencjalne, obciąża dużymi daninami mieszkańców mam wrażenie, że nie zauważa pogłębiającej się pauperyzacji. Może ma te sprawy głęboko w poważaniu.
Szeroki gest UM sprawach kontrastuje z problemami mieszkańców a przede wszystkim z krytycznymi opiniami.

mir

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490252 2011-05-05 13:11

a jak można zarządzać czymś czego jeszcze nie ma i dostawać za to pieniądze ???

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490060 2011-05-04 15:34 ECS to wyrzucanie pieniędzy publicznych w błoto...

... skala tego cyrku poraża, a co za tym idzie koszty przedsięwzięcia są absurdalnie wysokie.

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3490090 2011-05-04 16:25

A co on zrobil dla Solidarnosci nawet przez plot nie przeskoczy

iasto

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3490209 2011-05-04 23:45 .. beda zbiearac styropian i łopony

na jesienne wybory

burakPOdobulu

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3489994 2011-05-04 14:36 14500 zł (10)

no to teraz Bazyl będzie żył jak pączek w budyniu

popieram opinię 226 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490011 2011-05-04 14:46 (1)

... jak pączek z budyniem

piotr

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3490247 2011-05-05 12:27 nieee..

teraz będzie budyń z nadzieniem...

:D

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490059 2011-05-04 15:33

tylko , że tu jest mowa tylko o podstawie , a premie uznaniowe (czyli uznaje , że mi się należy), nagrody itd itp to tak naprawdę wyjdzie , że te 14 tysi to na waciki będzie mógł wydać

yu

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490150 2011-05-04 19:12 Czy został już złożony w prokuraturze wniosek o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ... (4)

... niegospodarności, działania na szkodę miasta Gdańsk i prawdopodobnie korupcji, popełnionego przez p. Adam Owicza, polegającego na przekazaniu kościołowi katolickiemu działki w dzielnicy Łostowice wartej 2,8 mln PLN za kwotę 28 tys PLN?

Każdy kij ma dwa końce

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490194 2011-05-04 22:04 nie został jeszcze (1)

czeka aż ty go złożysz

kisiel

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3490235 2011-05-05 10:40 każdy czeka nikt nie złoży

a jak ktoś złoży, to sędzina już coś wymyśli, żeby wydać jedynie słuszny wyrok

ink

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490220 2011-05-05 07:21

No i jakim to cudem majatek owicza od 2005r z 70tys. wzrósł do 2,5 ml.Tak podały dzisiaj media

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490240 2011-05-05 11:10

jeśli chodzi o potencjalną korupcję, to raczej CBA będzie władna i pewnie skuteczniejsza (PiSowskie CBA z chęcią zbada sprawę POwskiego Prezydenta Gdańska).

Co do dalszej części wniosku - zgoda, przy czym: uważałbym z wyceną tej działki (skąd wiadomo, ze jest ona warta 2,8 mln???). Niegospodarność - tego się trzymajmy.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490154 2011-05-04 19:20 Pączek w Budyniu par excellence ?!;)

czytać tylko po 22:00

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490175 2011-05-04 20:53 popatrzcie na zdjęcie

faktycznie bazyl :)

ink

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3489995 2011-05-04 14:36 Wypijmy za błedy na górze. (1)

No i stało się co miało się stać. Pomnik Adamowicza. Wszak i tak lepiej niż Pani Kobzdej, ale jednak znowu jakiś wynalazek , jak nie Zięba to Kerski.
Najgorsze jest to ,że za pare lat nie beknie Adamowicz tylko Kerski. Tak jak to miało miejsce ostatnio. Odrazu było wiadomo ,że dominikanin nie pociągnie takiej instytucji. A teraz dyrektor na pół etatu, trochę Berlin trochę Gdańsk i mamy korytarz...

Pan Marian

popieram opinię 110 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3490084 2011-05-04 16:18

A na jakie licho to ESC żeby im pensje rosły a nam podwyżki lwybierzcie na głównego ESC eskimosa lub indianina a może pigmeja a pensja 30 tyś

p.rozterka

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3489997 2011-05-04 14:37 ECS (5)

zaraz się odezwą krytycy ECS:)

Ciekawe, że nikt tak zaciekle nie krytykował stadionu dla bandy oszustów i debilnych kiboli latających z maczetami przy okazji każdego ważniejszego meczu.
Jak sobie jeszcze przypomnę te setki aresztowań działaczy, sędziów i piłkarzy...

popieram opinię 44 / nie zgadzam się 90
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490001 2011-05-04 14:39 Pójdź choć raz na jakiś mecz. (1)

Przestań pisać tutaj bzdury z wyborczej!

Jest spoko

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 17

zgłoś do moderacji opinię 3490009 2011-05-04 14:44 po co?

wieli sukces bo się po ryjach nie lejecie?
a jak się stoi na trybunach to aż uszy więdną od wulgaryzmów.
jak takiemu bydłu można stawiać stadion za 800 mln zł?
co mecz to pełna mobilizacja policji bo inaczej hołota rozpierniczy wszystko na swojej drodze razem...

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490102 2011-05-04 16:54 Stadion będzie na siebie zarabiał (1)

Spójrzmy na to z finansowego punktu widzenia. Stadion ma spore szanse na siebie zarobić i przynajmniej przez parę lat nie będzie przynosił straty na działalności operacyjnej. ECS z definicji ma być super deficytową instytucją (4-5 mln PLN dofinansowania tylko z budżetu miasta, Skarb Państwa dołoży co najmniej drugie tyle i do tego tylko 2-3 mln PLN dochodu instytucji). Ponadto przeznaczenie ECS jest de facto bliżej nieznane, bo ni to muzeum, ni to instytucja kulturalna. Nie wiadomo komu ma służyć, nie licząc obsadzenia stołków przez znajomków Budynia. Takie instytucje tworzy się, gdy miasto jest bogate, a nie kiedy nie ma kasy na podstawowe remonty np. dróg.

sobmar

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3490214 2011-05-05 00:26 o maj gaaaad co za komedia na wieczór!!!!

Stadion zarobi???
(1) Lechia będzie grymasić jak Lech i grozić meczami w Bydgoszczy bo za drogo. Koniec końców - Adamowicz spuści z ceny do gleby bo notki do prasy już poszły.
(2) Z meczów Lechii stadion się nie utrzyma - 40 tys. kibiców to 10% mieszkańców Gdańska z dziećmi i starcami. Po ostatnich pokazówach z pucharów na rodziny bym nie liczył. Na kibiców z północy raczej też nie
(3) Koncerty i inne. Po pierwsze organizator ponosi koszty odnowy murawy. Po drugie Doda nie potrzebuje widowni na 30k luda. Po trzecie jak Madonna jak wystąpi w Wwie to w d*pie będzie miała tą scenkę dla borowiaków.

tigga

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3490263 2011-05-05 22:25 Wielu ludzi krytykuje i stadion i ECS

Oba są nadętymi pomnikami i bedą puste przynosić straty.

Marek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3489998 2011-05-04 14:37 Dlaczego nasze pieniądze idą na ECS??!! (9)

Nie ma ważniejszych spraw jak drogi, baseny?
I dlaczego obcokrajowiec będzie szefem??!!!

PDP

popieram opinię 170 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490003 2011-05-04 14:41 już to kiedyś pisałem ale wkleję to jeszcze raz (7)

Pewien mądry pan, któremu do pięt nie dorastamy powiedział:
"Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości"- ten pan to Józef Piłsudski, gdybyś miał wątpliwości.
Osobiście jestem pewien, że te dwie instytucje są o wiele bardziej ważne od kilku dziur na drodze-zwłaszcza, że w samym Gdańsku na infrastrukturę wydamy 5 mld zł wciągu 3-4 lat. Zrozumie to każdy, kto choć trochę śledzi sytuację na świecie i widzi jak istotny maja one wpływ na rozwój miast i ich promocje oraz budowę wizerunku. Doskonale to rozumieją nasi zachodni sąsiedzi dlatego wypromowali "upadek muru Berlińskiego" jako symbol obalenia komunizmu udało się im to głownie dzięki naszej bierności w „polityce historycznej i wizerunkowej” i jeszcze przez wiele lat będą czerpać z tego korzyści wizerunkowe i FINANSOWE. Budowa ECS -spóźniona o 20 lat daje szansę na odzyskanie tego dziedzictwa oraz należny udział w zyskach –również materialnych. Jeszcze większe znaczenie i korzyści dla Gdańska ma budowa Muzeum II WŚ –zwłaszcza, że jedynym kosztem dla miasta jest przekazanie 1,7 ha działki pod budowę (wartej 53 mln zł) i każdy zdrowy na umyśle gdańszczanin powinien się z tego cieszyć. Otrzymujemy ważną instytucję kulturalną, która poważnie zwiększy atrakcyjność turystyczną miasta za bezcen.

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 36
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490030 2011-05-04 15:03 nie ściemniaj (1)

żadne muzeum czy podobna instytucja nie jest dochodowa - no może Luwr, albo British Museum.... "kilka dziur w drodze" - najlepszy dowcip tygodnia, chyba wydrukuję i wyślę do Teleexpressu:))))))))))))))))))))

kierowiec

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3490137 2011-05-04 18:22

British Museum jest darmowe. NIE ZARABIA NA TURYSTACH.

byk

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3490076 2011-05-04 15:59 A co będzie z "polskimi obozami ' ?????

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3490096 2011-05-04 16:42 " zesrała się bida i płacze"

porównanie Gdańska do Berlina???????...., Polski do Niemiec......

"instytucje" ważniejsze od kilku dziur?????? tych dziur jest nie kilka a masa - drogi są zrujnowane i jest ich brak- brak nowych inwestycji drogowych, brak firm- przemysłu
a tu powstaje " pomnik" za miliardy.....
paranoja

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3490147 2011-05-04 18:48 Wierz mi lub nie...

Ale Józef Piłsudski, którego się tak szumnie powołujesz na pewno nie pozwolił by na taką farsę jaką jest ECS. Pomijam już fakt iż pierwsze co by zrobił to rozgonił by tę całą "Orwellowską postkomunistyczną gromadę"... . W dwa dni zrobił by to co obecna władza symuluje od 20 lat. :/

PLN

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3490198 2011-05-04 22:29 Nie wiem

jak z Twoim dorastaniem, pewnie nie najlepiej jeśli posługujesz się argumentem osobowym. Potrzebny autorytet by usprawiedliwić każdą głupotę?
O szanowaniu przeszłości w Gdańsku podam jeden przykład.
Zespół fortyfikacji. Absolutnie unikatowe i absolutnie nieistniejące w ofercie turystycznej Gdańska. Od szańca jezuickiego, fortyfikacje napoleońskie po reduty na Olszynce i twierdzę u ujścia. Coś co stanowić mogłoby wizytówkę miasta i źródło niezłych dochodów. To co proponuje się dzisiaj w tych miejscach to pomysły rodem z jarmarcznych bud.
Pozwalamy niszczeć temu co mamy i nawet nie wiemy co mamy.
Czy muzeum IIWS musi być nową inwestycją? Mamy takie muzeum na Westerplatte i zapomnieliśmy o nim. Jest w coraz gorszym stanie i brakuje pomysłu jak je wykorzystać. To naturalne miejsce na muzeum i szacunek tam poległych.
Dla kontrastu, sprawdźmy jak wyglądają pola bitew we Francji czy Belgii.
By okazać pamięć, docenić co jest nie muszą być wydawane krocie.

mir

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490210 2011-05-04 23:48 .. ja bym wolał, zeby atrakcyjne dziury przy mariackim i NOT zasypali

niz kolejna smierdzaca budowali

burakPOdobulu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490091 2011-05-04 16:27

Nawet Rada Miasta się sprzedaje

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3489999 2011-05-04 14:37 Ja to widzę tak: (3)

Bazyl będzie oszczędzać na podróżach, więc będzie siedzieć w Berlinie. Coś tam od czasu do czasu zrobi i tyle. A kaska wpływa z waszych podatków :) 3,5k Euro, to niezła kasa dla Niemiec.

:)

popieram opinię 85 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3490086 2011-05-04 16:20

a czy on chociaż po polsku umie mówić? pytam poważnie

ala

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3490129 2011-05-04 18:03 Dostanie służbowego laptopa

i nie będzie musiał tyłka z Niemiec ruszać, bo wszystko mailowo załatwi ;)

m.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490248 2011-05-05 12:39 hmm,

trochę znam niemiecki, to może wynajmę się u Niego za parę groszy (np. 10.000 zł) i będę taką szarą eminencją tu na miejscu, a łon niech se chop siedzi w Berlinie, co se będzie głowę zawracał takim zadupiem?? Jeszcze biedakowi za podróże nie chcą zwrócić, ani kierowcy nie dali?? żenada ;)

kasia ochotniczka do pomocy :P

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490000 2011-05-04 14:38 Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości (9)

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 68

zgłoś do moderacji opinię 3490029 2011-05-04 15:00 nie wiem czy najlepszym sposobem

uszanowania przeszłości jest najmowanie na koszt podatników chmary darmozjadów do tej nowej instytucji..... ale widocznie wolimy w ten sposób "szanować" przeszłość, zamiast zrobić porządne remonty dróg (nie mieszaniną smoły i piasku o konsystencji budyniu) tak aby inne kraje - do poziomu których aspirujemy - z nas się nie śmiały, że dziury jak w Afganistanie....

kierowiec

popieram opinię 39 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490057 2011-05-04 15:31 Jeśli dla Ciebie szanować przeszłość można jedynie przez budowanie muzeów to smutne. (1)

Na chwilę obecną Solidarność to sprawa dnia dzisiejszego - żyło w tamtych czasach większość żyjących dzisiaj ludzi. To nie II Wojna Światowa, która pamięta 3% ludzi a reszta zna z opowiadań i książek... To sprawa lat 80-tych XX wieku. Nie widzę doprawdy potrzeby już dzisiaj budowania muzeum dla sprawy, która jest jeszcze ciepła. Tym bardziej że są teraz sprawy o wiele ważniejsze niż to muzeum.

Kolejną sprawą jest forma tego muzeum. Większość z eksponatów to będą zdjęcia i filmy (poza tym trochę papierów może, parę ulotek i jakiś styropian). Dla takich eksponatów najlepszym nośnikiem jest w XXI wieku Internet i trzeba było zrobić porządne muzeum wirtualne za 10% tej ceny. Solidarność to nie obrazy ani rzeźby, to nie działa i czołgi - to głównie działania i czyny a nie eksponaty. Zdjęcie w internecie wygląda tak samo jak jego reprodukcja na ścianie (a może lepiej). Trzeba było zrobić muzeum małe (na faktyczne pamiątki w stylu podpisane dokumenty itp ) na 10% planowanej powierzchni za 20% ceny a większość przenieść do Internetu. Za 20 lat Internet będzie miejscem, które wyprze biblioteki, sklepy, telewizję... i tego typu muzea.

Bezwzględny

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3490083 2011-05-04 16:17 chyba chodziło o Niemców,

którzy wypierając się nazistów nie szanują swojej historii..

szop

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490103 2011-05-04 16:59 przeszłość powinna być przestrogą

nie widzę powodu, żeby ją szanować, trzeba raczej ja rozumieć i nie popełniać ponownie tych samych błędów

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3490163 2011-05-04 20:09 JP :)

szacunek

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490168 2011-05-04 20:34

Europa ma nas głęboko. Sami doprowadziliśmy do zmarginalizowana Solidarności. I jeszcze na miejsce Solidarności sami wrzuciliśmy kościół. Teraz już nic nie pomoże ocalić pamięci!!!

PS za 5 tyś mogę zostać dyrektorem i jestem POLAKIEM

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3490211 2011-05-04 23:53 .. gdyby nie ta przeszłósć, dzis Gierek wybudowałby nam 15000km autostrad

w 3-M metro, drogi i kolejne mosty, czarnych trzymal z dala od polityki - a tak to mamy tylko tuskostrady załatane psimi kupkami

burakPOdobulu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3490222 2011-05-05 08:02

...i przez takie frazesy mamy co mamy!!! do roboty, k...!!!

traxx

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3490260 2011-05-05 21:57 zanierz sobie kawałek blachy stoczniowej na pamiątkę

na moich plecach wypłynęli, a teraz okradają moje dzieci.

stoczniowiec

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490002 2011-05-04 14:39 Głodowa pensja (1)

jak on z tego wyżyje..
Wstydzili by się .. przecież ESC to żyła złota .. krociowe zyski dla Gdańska a oni managierowi żałują ... tfu

stef

popieram opinię 93 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3490092 2011-05-04 16:28 to moj tata

teraz kupi mi bmw :P !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kerski

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490004 2011-05-04 14:41 "Na nowego dyrektora czeka już poważne zadanie. 14 maja odbędzie się uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod ECS-em. " (4)

Mogę być takim szefem za 10tys PLN!

:)

popieram opinię 132 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490013 2011-05-04 14:47 potem ciężka praca przecinania wstęgi (3)

i uściski i usmiechy a między tym jakiś wykład. Normalna kopalniana harówa!

popieram opinię 39 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490019 2011-05-04 14:49 no tak (2)

bo to przecież taki sam poziom odpowiedzialności i stresu co twoje aktualne zajęcie, czyli komentowanie na trojmiescie

Tom Boxer

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 25
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3490064 2011-05-04 15:38 wezcie się lepiej do roboty, od wylewania jadu na trojmiescie jeszcze nikt się nie dorobil (1)

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3490117 2011-05-04 17:26 masz rację! na tym się nie da dorobić, zarobic.....

ale na .... "dyrektorowaniu" czegoś czego nie ma, na braniu kasy za coś czego NIE MA! ooooooo to na tym można się dorobić, zarobić......

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: