• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brawurowe przejażdżki pracownika myjni. Mercedes rozbity

Maciej Korolczuk
15 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Przód mercedesa po brawurowym poszukiwaniu miejsca parkingowego nadaje się do wymiany.
  • Za spowodowanie kolizji 23-latek został ukarany mandatem w wysokości 500 zł.

Po sobotnim incydencie na podziemnym parkingu Parku Handlowego Matarnia zobacz na mapie Gdańska wielu kierowców i klientów może zastanawiać się, co dzieje się z ich samochodami, gdy zostawiają je na myjni i chcą je odebrać za jakiś czas. W weekend 23-latek rozbił na parkingu luksusowego mercedesa. Stało się to, gdy szukał - jak twierdzi - wolnego miejsca postojowego.



Czy miałeś kiedyś zastrzeżenia do pracownika np. myjni, któremu powierzyłeś swoje auto?

Podziemny parking w sobotnie popołudnie w Parku Handlowym Matarnia. Mnóstwo klientów, kierowcy szukający wolnego miejsca postojowego. Jedni wjeżdżają na parking, drudzy go opuszczają. Nagle na jednej z parkingowych alejek słychać pisk opon i głośny huk.

- Ok. godz. 16:25 policjanci otrzymali zgłoszenie o kolizji na podziemnym parkingu przy Złotej Karczmie 26 - wyjaśnia Magdalena Michalewska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Po przybyciu na miejsce funkcjonariusze ustalili, że kierujący samochodem marki mercedes 23-letni mieszkaniec powiatu elbląskiego nie dostosował prędkości na parkingowej alejce i na łuku drogi uderzył w ogrodzenie. Kierowca był trzeźwy.
To nie brawura tylko szybsze schnięcie

Jak twierdzi jeden z naszych czytelników, który poinformował nas o zdarzeniu, to nie pierwszy incydent z udziałem pracowników tej myjni.

- Parę miesięcy temu zostawiłem tam swoje auto o znacznej wartości ok. 250 tys. zł. Poinformowano mnie, że auto będzie gotowe do odbioru za ok. dwie godziny. Poszedłem więc na zakupy. Jakie było moje zdziwienie, gdy po ok. godzinie wyszedłem na parking, a obok mnie przejechał mój samochód z młodym człowiekiem za kierownicą. Auto jechało ze znaczną prędkością, a zakręt pokonało na zaciągniętym hamulcu ręcznym. Pobiegłem na myjnię, bo nie dowierzałem, że to mój samochód. Gdy dotarłem na miejsce, w tym samym momencie do boksu na przetarcie wody wjechało moje auto. Pracownik myjni, zamiast przeprosić, wykrzyczał mi, że musiał objechać sobie parking, żeby samochód... szybciej wysechł.
Wpadł w poślizg przy prędkości 40 km/h

W poniedziałek wybraliśmy się na parking, by zweryfikować te informacje. Na miejscu zastaliśmy zniszczone ogrodzenie, zabezpieczone jedynie biało-czerwoną taśmą i połamane elementy przedniego nadkola zniszczonego mercedesa. Samo auto stało zaparkowane tuż obok myjni. Biorąc pod uwagę skalę zniszczeń ogrodzenia i samochodu oraz fakt, że w miejscu zdarzenia mogli przebywać klienci centrum handlowego, to cud, że w kolizji nikt nie ucierpiał.

Rozmawialiśmy też ze sprawcą kolizji. Na pytanie, dlaczego znalazł się w samochodzie na drugim końcu parkingu, odpowiedział, że szukał wolnego miejsca postojowego.

Myjnia samochodowa w Parku Handlowym Matarnia. Myjnia samochodowa w Parku Handlowym Matarnia.
- W weekend ludzie parkują wszędzie, gdzie się da. Musiałem gdzieś przecież odstawić auto - tłumaczył. - Jechałem może 40 km/h i nagle wpadłem w poślizg. Taka afera się z tego zrobiła? - próbował żartować. - Były na nas wcześniej skargi? Nic o tym nie wiem, pierwsze słyszę. Zawsze się znajdą niezadowoleni klienci, szczególnie wymagający są ci od droższych samochodów - dodał.
Nieco bardziej rozmowny był właściciel myjni. Jak mówi, tego dnia w centrum handlowym był dzień wyprzedaży, przez co na parkingu brakowało miejsc postojowych.

- Mój pracownik szukał miejsca najpierw w jednej części parkingu, potem w drugiej. W końcu natknął się na niewielki zator, chciał go ominąć i na prostym odcinku wpadł w poślizg. Może nie jechał 40 km/h, ale też niewiele szybciej, o czym może świadczyć choćby brak śladów hamowania - tłumaczy Arkadiusz Rafał Zbylicki.
Jak się odniesie do zarzutów naszego czytelnika, że to nie pierwszy raz, gdy pracownik myjni w nieodpowiedni sposób traktuje powierzony mu samochód?

- Wrażenie może być mylne z tego względu, że mamy dużo aut z wypożyczalni i często musimy je szybko odstawić na lotnisko. Czasem ktoś zobaczy, że spod myjni ktoś gwałtowniej ruszy i od razu to idzie na nasze konto. Uczulam swoich pracowników na takie zachowania, bo mi się to nie podoba. Jeśli ktoś się do tego nie stosuje, kończymy z nim współpracę. A wobec chłopaka, który spowodował tę kolizję wyciągnę konsekwencje finansowe - zapowiada właściciel myjni.
W to ogrodzenie wjechał 23-letni pracownik myjni samochodowej. Jak tłumaczył, szukając miejsca postojowego wpadł w poślizg. W to ogrodzenie wjechał 23-letni pracownik myjni samochodowej. Jak tłumaczył, szukając miejsca postojowego wpadł w poślizg.


Wypożyczalnia nie komentuje

O komentarz do całej sprawy chcieliśmy poprosić przedstawicieli firmy Hertz, z której pochodzi wypożyczone auto. Zdziwieni, że wiemy o zdarzeniu, nie chcieli z nami rozmawiać.

- Nie zamierzamy komentować tej sprawy. To są kwestie objęte tajemnicą handlową, które określa umowa między myjnią a naszą firmą - usłyszeliśmy tylko.
Jak przekazali nam przedstawiciele PH Matarnia, pracownik uszkodził samochód nieumyślnie, a myjnia nie uchyla się od odpowiedzialności finansowej za zdarzenie.

- W sobotę na terenie parkingu podziemnego, pracownik myjni samochodowej nieumyślnie uszkodził pojazd przekazany przez wypożyczalnię samochodów - jednego ze stałych klientów myjni. Sprawa jest wyjaśniana przez obie strony. Z dostępnych informacji wiadomo, że myjnia nie uchyla się od odpowiedzialności finansowej za zdarzenie. W związku z tym, że firmy długo ze sobą współpracują, wierzymy, że ten incydent nie wpłynie na ich dalszą współpracę. Jako zarządca centrum będziemy sprawę monitorować - zapewniła Daria Maczukin z biura prasowego centrum.
Mandat najwyższy z możliwych

Nieco inaczej od kierowcy całą sytuację ocenili pracujący na miejscu policjanci. Funkcjonariusze nałożyli na 23-latka najwyższy mandat, jaki przewiduje taryfikator.

- Na podstawie art. 86 par 1 KW za spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym został ukarany mandatem karnym w wysokości 500 zł. Dodatkowo za brak posiadania dowodu ubezpieczenia OC nałożono na niego mandat w wysokości 50 zł - dodaje Małgorzata Michalewska.
  • Zniszczone ogrodzenie zaraz po zdarzeniu.
  • Tylko cudem na zatłoczonym parkingu nikomu nic się nie stało.
  • Jak przekazali nam przedstawiciele PH Matarnia właściciel myjni nie uchyla się od odpowiedzialności za czyn swojego pracownika.
  • Fragmenty rozbitego auta leżały tam jeszcze w poniedziałek.
  • Tą alejką jechał 23-latek, który jak twierdzi, przy prędkości 40 km/h wpadł w poślizg, po czym uderzył w ogrodzenie.
  • Na miejscu kolizji nie było widać śladu hamowania.

Miejsca

Opinie (422) 4 zablokowane

  • (2)

    Płaci mu 8 zł brutto albo mniej to chociaż sobie poszalał nigdy małolat takiego auta się nie dorobi też bym sobie poszalał ...

    • 9 1

    • Umowa?

      Na czarnucha za 8pln

      • 4 0

    • Na początek 7 netto

      A jak się sprawdzisz to dostaniesz 8 i musisz nagle ogarniać całe biuro i w ogóle co się da. Wyzysk.

      • 5 0

  • Nigdy nie zostawcie tam samochodu (1)

    Ja mam Porsche i oddałem go w weekend na myjkę i pech chciał ze zapomniałem portfela wróciłem a moje auto ujeżdżalni pracownik myjni ..... Skandal zapytałem czy jest już umyty otóż nie ale z pieskiem opon był ujezdzany nigdy więcej niemam tam auta;(((((złodzieje i cwaniaki włącznie z szefem myjni

    • 11 2

    • Standardowo

      Standardowo

      • 2 0

  • ta myjnia (1)

    Juz dawno z niej nie korzystam. Odradzam innym. Kiepska robota

    • 15 0

    • Potwierdzam

      • 3 0

  • ta myjnia to porażka (1)

    jak w temacie. Buc właściciel.Kiedys na mnie z ryjem wyleciał, bo niby zaparkowałam na miejscach dla jego myjni. Zwyzywał mnie jak jakąś szmatę. Kompletny jełob. Wszystkiego najgorszego w związku z pana interesem życze

    • 20 1

    • Szkoda słów by opisywać osobę i zachowanie tego pseudo właściciela!

      • 3 0

  • Omijać - również miałem przygodę z nimi!

    Potwierdzam ta myjnia to dziadostwo. Ja również miałem z nimi przygodę. Zostawiłem samochód, a w między czasie widziałem jak jeden z jego pracowników pali gumę moim autem. Omijać szerokim łukiem tych bałwanów. Całe szczęście że nikomu poza samochodem nic się nie stało. Skoro tak wyleciał to równie dobrze mógł trafić w jakiś samochód z rodziną z małym dzieckiem. Czas zamknąć tą dziuplę.

    • 5 1

  • Ale kogo to obchodzi?
    Burak właściciel a jego pracownicy to dno społeczne.
    Klienci takich myjni to snoby.

    • 6 2

  • Dogadani są na 100% (1)

    Ubezpieczyciel w plecy, a kaska do podziału. Bardzo łatwa kaska :-)

    • 18 3

    • ubezpieczyciel i bardzo łatwa kaska...

      coś ci się we łbie pokiełbasiło ,zomowcu

      • 1 0

  • prosta rada, niech nikt nie zostawia tam swojego auta ,w tej myjni

    a srolowi-nibyKubicy gratuluję rozumu (raczej jego braku)

    • 6 0

  • (1)

    Oj, wielkie aj waj, przywalił w "rolete" zniszczył trochę samochodu ( nadkole, zderzak, zbiorniki, reflektory, zaczepy) ( naprawa na ok 15 tys zł )
    A ze wszystko teraz made in china to macie pretensje,

    Dać chłopakowi premie, bo zapewne poprawił opinie myjni, idealny marketingowiec !
    Bystrzak z niego !

    • 41 12

    • kto wie, te trochę samochodu to może być ...

      szkoda całkowita.

      Taki mamy system ubezpieczeń, że samochody wycenia się po wartości rynkowej zależnej od wieku a części do naprawy po cenach katalogowych ASO. Wystarczy, że ubezpieczyciel zaniży wartość rynkową samochodu i naciągnie naprawę na 70% jego wartości. I zrobi z tego szkodę całkowitą w Auto Casco.

      Mała kolizja czasami wystarczy, żeby zakończyć sprawę małym odszkodowaniem i (jeżdżącym) "wrakiem" samochodu.

      • 4 0

  • Niewiarygodny zbieg okoliczności!! (2)

    Miałam ten sam przypadek na tej myjni w CH Matarnia!! Parę m-cy temu gdy przyszłam odebrać samochód okazało się, że pracownik myjni (tym razem z Malborka) "przeciągnął" mój samochód po żółtym słupie konstrukcyjnym garażu podziemnego.... Usłyszałam: " że przecież takie rzeczy się zdarzają i nie rozumieją dlaczego się tak denerwuję, przecież nie uchylają się od odpowiedzialności, wystarczy zgłosić szkodę, dostanę samochód zastępczy itp..."
    Likwidacja szkody trwa do dzisiaj, a samochodu zastępczego z ich ubezpieczalni nie otrzymałam...
    Radzę omijać tę myjnię z daleka!

    • 63 1

    • (1)

      Proszę o kontakt z myjnia w celu przyspieszenia zakończenia szkody. Żałujemy ze nie poinformowała nas Pani wcześniej

      • 3 16

      • Żałuje ze właściciel na to w ...

        Pewnie, jeszcze poszkodowana przez skrajną niekompetencje ma sie zgłaszać, prosić itd. Moze sam powinieneś sie odezwać? Dbać o klienta?
        Jeśli właściciel nie umie zapanować nad pracownikami to1. Albo jest cały czas na miejscu , albo 2. Zamyka biznes.
        Tego drugiego Panu życzę.

        • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane