• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Witominie powstanie dopiero po przebudowie Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
29 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Buspas na ul. Rolniczej na Witominie pozwoliłby zaoszczędzić czas kierowcom i pasażerom autobusów, które teraz stoją w korkach. Buspas na ul. Rolniczej na Witominie pozwoliłby zaoszczędzić czas kierowcom i pasażerom autobusów, które teraz stoją w korkach.

Buspas znajduje się na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, kolejny planowany jest na Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni, ale kierowcy autobusów, a wraz nimi pasażerowie, i tak tkwią w korkach na ul. Rolniczej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Miasto nie wyklucza i tam stworzenia swobodnego przejazdu, ale dopiero po zakończeniu modernizacji ul. Chwarznieńskiej.



Czy buspas na Witominie to dobry pomysł?

Inwestycja rozpocznie się prawdopodobnie w przyszłym roku. Jeszcze do niedawna urzędnicy twierdzili co prawda, że rozpoczęcie budowy może opóźnić konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania inwestycji na środowisko przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku, jednak dyrektor RDOŚ zadecydował, że taka ocena nie będzie konieczna.

- Mogłoby to trwać nawet pół roku, co znacznie wydłużyłoby projektowanie i przesunęło w czasie rozpoczęcie inwestycji. Nie wykluczam, że projekt przebudowy ulicy będzie gotowy jeszcze późną jesienią w tym roku. To umożliwi z kolei rozpoczęcie budowy w przyszłym roku - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Oprócz udogodnień dla kierowców samochodów, łatwiej będą mieli także kierowcy autobusów kursujących w stronę Wiczlina i Chwarzna. Do odcinka leśnego ul. Chwarznieńskiej pojazdy komunikacji miejskiej będą mogły kursować buspasem.

Codzienne popołudniowe korki na Witominie pokazują, że kluczowe i tak może okazać się udrożnienie ruchu autobusów na ul. Rolniczej, która łączy ul. Kielecką z Chwarznieńską.

- Na obydwu ulicach niebawem autobusy będą jeździły bez przeszkód, więc kolejnym krokiem powinien być buspas na ul. Rolniczej. Sprawa transportu publicznego przez Witomino do zachodnich dzielnic Gdyni zostałaby załatwiona. Sporo pasażerów z pewnością odczułoby ulgę, a część kierowców być może przesiadłoby się do pojazdów komunikacji miejskiej - mówi pan Jarosław, jeden z naszych czytelników, który zwrócił uwagę na te kwestię.
Problem w tym, że ul. Rolniczą przystosować do ruchu autobusów wcale może nie być łatwo. Radni Gdyni przyjęli w ostatnich tygodniach plan zagospodarowania dla części Witomina, obejmującego ul. Rolniczą od strony zachodniej. Planiści konieczności rozszerzenia nie wskazali, a dodatkowe utrudnienie może powodować skarpa przylegająca do ulicy, która zwiększyłaby koszty inwestycji.

Rozwiązaniem byłoby poszerzenie przeciwległego pasa ulicy.

- Na pewno stworzenie buspasa na ul. Rolniczej po zakończeniu prac na Chwarznieńskiej byłoby logicznym rozwiązaniem i przymierzamy się do niego. Potrzebne są analizy i studia w tym zakresie i na tę chwilę trudno powiedzieć, kiedy mógłby konkretnie powstać. W pewnym momencie na pewno okaże się to jednak niezbędne, bo mieszkańców na Wiczlinie i Chwarznie przybywa - dodaje wiceprezydent Gdyni.
Po zakończeniu przebudowy problem zniknie na ul. Chwarznieńskiej.  Po zakończeniu przebudowy problem zniknie na ul. Chwarznieńskiej.
Przy okazji władze Gdyni rozwiewają wątpliwości co do stworzenia buspasa na ul. Małokackiej, gdzie korki potrafią zaczynać się już od stadionu. Razem z samochodami stoją autobusy, ale kierowcy linii kursujących na Witomino coraz częściej wybierają inną trasę i jadą ulicami Olimpijską zobacz na mapie GdyniKazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni, a później ul. Kielecką.

- Wydaje się, że infrastruktura daje szansę na łatwe stworzenie buspasa. Małokacka jest szeroka, ale pozostaje jeden problem. Jeździ tam wciąż mało linii autobusowych, więc taka inwestycja mogłaby spowodować pretensje kierowców i - w konsekwencji - niepotrzebne zamieszanie. Gdy będzie tam więcej autobusów, a takie są docelowe plany, nie jest jednak wykluczone stworzenie tam buspasa - opowiada Marek Stępa.

Niecierpliwi kierowcy masowo przekraczają linię ciągłą na ul. Rolniczej.

Miejsca

Opinie (193) 1 zablokowana

  • proszę sprzedać grunt pod bidoronke najlepiej visavi Lidola na Małokackiej i jeszcze za jakieś 100 metrów

    a potem wyrysować pasy, i zrobić koniecznie wysepki żeby ułatwić ruch nam wszystkim:) ps. jak tacy debile zarabiaja krocie na takich pomysłach to chętnie bym ich wyrzucił na zbity pysk. Nie widze drogi w Gdyni, która jest budowana lub remontowana na tzw "przyszłość" tylko na obecne potrzeby zanim ukończa projekt to już jest nie wystarczająco.

    • 53 20

  • Gdynianir

    Wasz dzielnie panujacy gryzon w infrastruktore nie inwestuje. Infoboxy, kolejki, remonty parkometrow,tuneli!, tristary, wieczny remont estakady latem. Wasze przeznaczenie to korki. Zero inwestycji drogowych, chyba xe deweloper wybuduje.

    • 49 21

  • kładki dla pieszych zamiast świateł i nic nie trzeba poszerzać. (1)

    Światła tylko na głównych skrzyżowaniach.

    • 51 19

    • i pewnie zawsze działające windy tam będziesz miał. taki egoistyczny punkt widzenia kierowcy

      piesi nie mają się wspinać, mają mieć jak najłatwiej.

      • 21 5

  • Wiem ze drogo (1)

    ale zrobcie przejazd przez las na Chwazno i dalej omijajac Witomino. Nie bedzie korkow i autobus nie potzrzebuje buspasa. Ot i cale rozwiazanie. Wydajcie wiecej ale juz teraz bo za kilka lat to co teraz zrobia bedzie i tak nie wystarczajace i znowu bedzie trzeba kase dawac. Chytry dwa razy placi!!!!

    • 57 14

    • Nie da się!

      • 3 20

  • "Trwają analizy i studia" (1)

    Mój ulubiony tekst pana Stępy.

    • 55 21

    • no nie, jak deweloper przyjdzie, to decyzje zapadają błyskawicznie

      analizy i studia to są jak trzeba coś dla mieszkańców zrobić

      • 18 8

  • Linia autobusowa z Redlowa do Chwarzna i Wiczlina by sie przydala. Teraz trzeba jechac przez Wzgorze sw. Maksymiliana na okolo

    • 49 19

  • A obwodnica Witomina dalej najwcześniej w 2030?

    Planują, analizują kto ma zarobić na projektach to zarabia, a później i tak okazuje się "że się nie da"

    • 60 13

  • wszędzie są korki, to nieuniknione, nie ma rady. Paryż też zakorkowany m.in. (1)

    nie narzekać, to nie lata 80-te, że 2 syrenki przejechały. Gdynia i tak luz. Wcześniej lub później wyjechać i z bani.

    • 47 21

    • Tylko, że Paryż do 2020 r. chce zamknąć centrum dla samochodów prywatnych

      I już teraz znacząco ograniczył możliwość wjazdu dla nich, zmuszając ludzi do przesiadki do komunikacji zbiorowej

      • 18 3

  • problem Chwarznienskiej będzie szybko rozwiazany (3)

    niedługo powstanie kolejka linowa Wiczlino - Centrum. Przewidziane będą wagoniki dla pieszych,rowerzystów, biegaczy,samochodów, rolkarzy, nordic walking ów, emerytów, uczniów, studentów, matek z dziećmi w wózkach, ...wagoniki pospieszne dla służb ratunkowych itd itp. Wszystko będzie sterowane komputerowo przez Tristar 2.01. połączonym z nadzorem przez drony. To jest przyszłość. Wyeliminuje się ulice,chodniki,ścieżki rowerowe. Bilety ,tradycyjnie,kupimy u kierowcy.

    • 53 25

    • napisał czubek (2)

      • 7 15

      • jaki czubek? (1)

        jest XXI wiek. Należy myśleć przyszłościowo. Kolejkę przedłużyć do kosmodromu w Kossakowie. To jest przyszłość. Jest też opcja Maglevu.

        • 9 10

        • Pisze się "w Kossaku", nie w Kos(s)akowie.

          • 0 16

  • Hyperloop Gdynia Zachód - Gdynia Północ.

    Jedyne rozwiązanie. Proponuję rozwiązanie : "Short Distance Hyperloop" w skrócie SDH. Możliwość rozbudowy do MDH i LDH. Module structure for all options.

    • 53 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane