- 1 Pod prąd uciekał przed policją (182 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (552 opinie)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (75 opinii)
- 4 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (159 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (511 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (311 opinii)
Centrum Riviera zastąpi gdyńskie Centrum Wzgórze
Rozbudowywane centrum handlowe na gdyńskim Wzgórzu otrzyma nową nazwę: nie będzie to już Centrum Wzgórze, lecz Riviera. Dlaczego? Podobno nowa nazwa bardziej spodoba się... obcokrajowcom.
Po okresie stosunkowego spokoju firma zafundowała jednak gdynianom kolejne zamieszanie i nerwy.
- Podobno inwestor wycofuje się z placu budowy Centrum Wzgórze, wiecie coś o tym? - pytali nas od wczoraj zdenerwowani czytelnicy.
Przyczyną ich wzburzenia był rozesłany we wtorek do mediów komunikat, mówiący o tym, że "Mayland Real Estate nie dokończy rozbudowy Centrum Handlowego Wzgórze". Już we wtorek ustaliśmy, że ta informacja nie oznacza, że Mayland wycofuje się z placu budowy w Gdyni, ale dopiero w środę dowiedzieliśmy się, o co w niej tak naprawdę chodzi.
Podczas konferencji prasowej okazało się, że budowa będzie kontynuowana, ale już nie jako Centrum Wzgórze, ale Riviera.
- Decyzję o zmianie nazwy na Riviera podjęliśmy miesiąc temu. Wybór nowego szyldu i logotypu był poprzedzony pracą agencji kreatywnych. Zdecydowaliśmy się na nowy szyld, by nie być kojarzonym wyłącznie jako galeria gdyńska. Otwieramy się na inne miejscowości, a także kraje. Nie ukrywam, że celujemy m.in. w klientów z Rosji - wyjaśnia Andrzej Jarosz, dyrektor marketingu i komunikacji firmy Mayland Real Estate.
To już kolejna zmiana pomysłu na nazwę gdyńskiego centrum handlowego. Niewiele osób wie, że szyld obiektu został zmieniony już po raz kolejny. Przed Wzgórzem plany zakładały nazwanie centrum Natura, co pokazują niepublikowane do tej pory wizualizacje obiektu z 2011 roku.
Czy ostatnie zmiany się przyjmą, okaże się w październiku, kiedy ma nastąpić otwarcie galerii. Do tego czasu klienci mają już kojarzyć miejsce jako Rivierę. Stare centrum będzie natomiast do jesieni działało nadal jako Centrum Wzgórze.
Nie wiadomo, co z gdyńskim klubem koszykarskim, który w październiku 2012 roku zmienił nazwę na Centrum Wzgórze Gdynia. Firma Mayland chciała w ten sposób promować swoją inwestycję wśród kibiców w całej Polsce. Pieniądze, które zostały przeznaczone na rozreklamowanie marki zostały wraz ze zmianą strategii i nazwy stracone.
Przedstawiciele firmy przekonują jednak, że to dobry ruch.
- Nie boimy się, że nowa nazwa nie przypadnie do gustu kupującym. Specjalnie zmieniamy ją wcześniej, by zapadła w ich świadomości. W październiku całość będzie funkcjonować pod jedną nazwą. Pracę idą zgodnie z harmonogramem. Mamy przy tej modyfikacji pełną aprobatę najemców, którzy już zapełnili obiekt w 90 proc. - dodaje Jarosz.
Praktycznie w całości została także ukończona przebudowa skrzyżowania przy nowej galerii. Niebawem zostanie odtworzony chodnik, droga rowerowa. Niewiadomą natomiast pozostaje udział dewelopera w budowie przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w okolicach stacji SKM Wzgórze św. Maksymiliama .
Rok temu urzędnicy gdyńscy przekonywali, że podpisanie umowy to kwestia czasu.
- I rozmowy wciąż w tej sprawie trwają. Pracujemy wciąż nad tym. Na razie nie ma żadnych konkretów ani ustaleń - odpowiada lakonicznie Jarosz.
Centrum Riviera będzie największym obiektem tego typu na Pomorzu. Budynek będzie miał powierzchnię 150 tys. m kw. powierzchni, z czego niemal połowa zostanie przeznaczona na handel. Zmieści się w nim 250 sklepów oraz kino. Zachwycać ma fasada o długości 600 m, porośnięta bluszczem, zmieniająca swój kolor w zależności od pory roku. Koszt przebudowy to 200 mln euro.
Materiał archiwalny
Zobacz budowę centrum z perspektywy żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano we wrześniu ub. roku.
Miejsca
Opinie (216) 7 zablokowanych
-
2013-06-25 12:26
Mam nadzieję, że szybko upadną...
i nowy właściciel zmieni tę idiotyczną nazwę.
- 1 0
-
2013-06-27 21:39
Co za wiocha!
- 1 0
-
2013-09-01 17:28
koszmar
Wzórze to piękne polskie słowo wykorzystujące dużo polskiej gramatyki wz ó zamknięte er zet. Niech obcokrajowcy się uczą, riwiery stoją w co drugim zagranicznym kurorcie, my mieliśmy szansę mieć oryginalne wzórze. I czemu nie galeria tylko badziewiaste centrum handlowe , nazwa jak za komuny.
- 0 0
-
2013-09-10 08:07
o matko
kolejny moloch z tanimi szmatami
- 0 0
-
2013-09-26 10:38
CH Titanic
Tylko czekać kiedy ze względów marketingowych zamienią Batorego na Titanica. Albo Kursk :) Zresztą, i tak nikogo to nie interesuje. Kasa w błoto. Sklep może się nazywać równie dobrze Sklep. Trzeba było oszczędzić kasę na agencjach kreatywnych i pójść na gokarty i piwo :) No i te wszystkie nerwy, ehhh.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.