• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czas remontów na torach

Michał Jamroż
26 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 13:02 (26 stycznia 2008)
Pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej na stacji Gdynia Orłowo Pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej na stacji Gdynia Orłowo

Pasażerowie podróżujący Szybką Koleją Miejską - około 130 tys. osób dziennie - muszą uzbroić się w cierpliwość. Prowadzone przez SKM i Polskie Linie Kolejowe prace modernizacyjne potrwają do końca roku.



Wszyscy korzystający z komunikacji kolejowej w Trójmieście teoretycznie mają powody do radości. Tak wielu remontów na naszych torach jeszcze nie było. Niestety, aby cieszyć się z lepszych warunków podróżowania, musimy znosić pojawiające się utrudnienia.

Utrudnienia w kursowaniu SKM-ek:


Trwające od końca zeszłego roku utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM, których powodem był remont torów SKM na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia, zakończyły się 21 stycznia. Od tego dnia nie trzeba już się przesiadać na stacji Gdynia Główna, aby kontynuować podróż w kierunku Wejherowa.

Jednak wraz z zakończeniem prac na tym samym odcinku rozpoczęły się roboty na torach dalekobieżnych (są częścią modernizacji linii Warszawa - Gdynia). Dlatego spółka PKP Przewozy Regionalne skierowała część swoich pociągów wyjeżdżających z Gdyni na tory SKM.

- Mimo że tory należą do nas, w myśl porozumienia wewnątrz Grupy PKP, musimy udostępniać nasze tory innym przewoźnikom z tej grupy - tłumaczy Leopold Nastręt rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

SKM wprowadziła tymczasowy rozkład jazdy, w którym częstotliwość kursowania kolejek w godzinach szczytu jest ograniczona do 10 min. Do kiedy będzie obowiązywał - tego nie wiadomo. PLK zapowiada, że ten etap prac zakończy się 3 marca.

Kolejne utrudnienia w kursowaniu pociągów będą spowodowane modernizacją peronu 1 (jest to peron SKM) na stacji Gdynia Główna. Remont potrwa 42 dni, w tym czasie ruch pociągów na stacji odbywać się będzie wahadłowo. - Szczegółowy rozkład jazdy na ten okres robót podamy w połowie lutego - zapewnia Leopold Nastręt.

Remont przystanku pochłonie 7 mln zł. Całkowicie wyremontowana zostanie nawierzchnia peronu, powstanie winda dla niepełnosprawnych, nowa dłuższa wiata i cała nowa infrastruktura przystankowa.

To nie koniec. W kwietniu, tuż po zakończeniu remontu prowadzonego przez SKM, ruszy kolejny etap modernizacji linii do Warszawy - tym razem wymieniane będą rozjazdy na południowym wjeździe na stację Gdynia Główna. Dlatego część pociągów dalekobieżnych od stacji Sopot będzie kursować po torach SKM, przez co rozkład jazdy SKM będzie dostosowany do rozkładu PKP PR i PKP Intercity.

- Remont rozjazdów zakończy się do końca 2008 r. - informuje Leszek Lewiński, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni. Na jesieni natomiast SKM rozpocznie remont następnego swojego przystanku. Tym razem nowe oblicze uzyska przystanek Gdańsk Oliwa.

Z przejazdów SKM korzysta około 40 mln pasażerów rocznie.

Wielu pasażerów skarżyło się, że dotychczas brakowało rzetelnej informacji o terminie zakończenia prac.

- Nie chcieliśmy podawać konkretnej daty, aby nie wprowadzać pasażerów w błąd - wyjaśnia Leopold Nastręt, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej. - Przy tak kompleksowej modernizacji, kiedy remontowane są wiadukty, wymieniana trakcja i tory, co rusz pojawiają się nieoczekiwane komplikacje.

Jak zapewnił nas rzecznik wszelkie zmiany związane z przyszłymi pracami będą pojawiać się na bieżąco na przystankach, a dodatkowo wszystkie komunikaty będą z wyprzedzeniem przesyłane do mediów tak, aby pasażerowie mieli jak najlepszy dostęp do informacji.
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (56) 2 zablokowane

  • skmka

    nie jest źle. utrudnia to nieco podróż, ale trzeba się przyzwyczaić. można było się takze przyzwyczaić do przesiadek w Głównej, choć może być to problem dla osób nie jeżdżacych na codzień kolejką, bo one się pewnie w tym gubią. nie należy za dużo narzekać, każdy remont wiąże się z komplikacjami. ale musi nastąpić.

    • 0 0

  • kolej - komunistyczny moloch

    zarządzany przez wieśniackie związki zawodowe i szefów z nadania bez możliwości ich usunięcia ze stanowiska,
    na ten układ nie ma rady!

    • 0 0

  • SKM firma z najgorszym zarządzaniem na świecie!

    To jest po prostu obłęd, rano jeżdżą krótkie zespoły, kiedy jest najwięcej ludzi. Co generuje spóźnienia. W południe długie zestawy, kiedy nie ma pasażerów. Gdzie tu logika?? Czy to jest zarządzanie? Co nam z nowych peronów? Wyświetlacze z minionej epoki. Syf, brud, żadnych zmian. Automaty na bilety notorycznie popsute. Kiedyś liczyłem, na 10 wejść na różne perony 6 było zepsutych.

    • 0 0

  • pol roku trwa remont 2 torów na odcinku 5 km i to w miejscu gdzie jest dokola mnostwo alternatywnych torow

    ciekawe w ile lat zrobia tory do warszawy? rozumiem ze zatrudnili odpowiednia ilosc ludzi i ci ludzie pracuja na 3 zmiany non-stop byle zeby skonczyc jak najpredzej.

    • 0 0

  • ten dworzec glowny to trzeba zakopac i zbudowac nowy

    chociazby na wzgorzu maksymiliana jest dosc miejsca by pobudowac nowy dworzec glowny

    • 0 0

  • ja już mam dosyć

    nie dość, że kolejki jeżdżą wg zmienionego rozkładu to ciągle się spóźniają, zwłaszcza sprinter jeździ "w cały świat". Mam wrażenie, że w ogóle nie można polekać na SKM. Najgorsze jest to, że brak jest rzetelnych informacji o spóźnieniach lub brak ich w ogóle, jakby mieli wszystkich pasażerów w głębokim poważaniu.... niestety dla tych, co nie mają samochodów nie ma innej alternatywy w Trójmieścia, a szkoda, może jakaś konkurencja by się przydała.

    • 0 0

  • Denerwujące...

    remonty...okej trzeba zrobić... remont, który miał się skończyć 30 listopada - zakończony 21 stycznia... mały poślizg ;/ da sie zniesc... zalezy kiedy... na pewno nie w momencie kiedy jadąc na uczelnie na godzine 7 rano musisz jechac przed 6 bo nie wszystkie kolejki jezdza jak powinny... idziesz na kolejke (na politechnikę) na godzinę 8:04, ale co? kolejka nie przyjeżdża - spóźnia się do godziny 8:12... nie dość że nigdy nie przyjeżdżają na czas, to niektóre wogóle sie nie pojawiają... no pomijając fakt że SZYBKA kolej miejska na odcinku kamienny potok - orłowo wlecze sie z prędkościa 10 km na h...

    • 0 0

  • zakopac to by nalezalo zarzad skm zywcem, a potem te archaiczne konserwy na sardynki. sprzedac ten badziew jakims chociazby sprytnym japoncom ktorzy by wybudowali metro albo cokolwiek innego zamiast tej sterty gowna, jezdzacej historii, ktora watpie by przeslza jakiekolwiek kontrole bezpieczenstwa bez lapowki!

    • 0 0

  • Trójmiasto ma naziemne metro od wielu wielu lat

    jak żadne miasto w Polsce. Czekam na czasy , gdy rano na peronie zamiast kwaśnego zapachu niedomytych pracowników branży budowlanej , którzy używają kilku podstawowych k.... branżowych k.... słów , będzie tam królował zapach kawy i rogalików ( tak jak to bywa rano na Victoria station ).
    Wtedy będzie już pewne, że zarówno władza jak i społeczeństwo uporało się z socjalizmem.
    W przedwojennej Warszawie na przystankach tramwajowych były kwietniki i nikomu to nie przeszkadzało.

    • 0 0

  • moze i dalobysie naciagnac skm okresleniem naziemnego metro jak dla mnie to nie spelnia zadnych funkcji metra to jezdzace powozy drewniane tudziez konserwy. odpowiednio dla bydla lub sardynek. nic dodac niz ujac. ludzi traktuje sie jak gowno.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane