- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (34 opinie)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (260 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
Euro 2012: Tymczasowa pętla autobusowa zamiast starej lokomotywowni
9 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Mija 10 lat od Euro 2012. Turniej zmienił Trójmiasto
To już pewne: dawna lokomotywownia na granicy Letnicy i Wrzeszcza zostanie rozebrana, a w jej miejsce w przyszłym roku powstanie pętla autobusowa. Będzie m.in. obsługiwać autobusy dowożące kibiców na stadion podczas Euro 2012.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na opracowanie projektu pętli autobusowej w miejscu lokomotywowni przy ul. Kochanowskiego . Ma ona mieć charakter tymczasowy.
- Z budową chcemy ruszyć na początku przyszłego roku. Do tego czasu uda nam się uzyskać niezbędne pozwolenia. Szacujemy, że koszt przedsięwzięcia pochłonie ok. 500 tys. zł - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ.
- Trudno powiedzieć, jak długo będzie funkcjonować nowa pętla, jednak z założenia będzie to obiekt tymczasowy. Zostanie wykonana z płyt betonowych, więc łatwo będzie ją rozebrać - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski.
Z pętli podczas meczów Euro 2012 będą korzystać kibice podróżujący autobusami z lotniska w Rębiechowie przed stadion w Letnicy.
Pętla autobusowa zostanie połączona ze stadionem chodnikami, których przemierzenie nie zajmie więcej niż 5-10 minut.
Ponadto przekroje jezdni będą na tyle szerokie, że bez trudu zawrócą tam autobusy przegubowe. Na terenie pętli nie będzie postoju taksówek, za to powstanie parking dla autobusów, które będą czekać na fanów opuszczających stadion po meczu.
Ważą się losy linii kolejowej przed stadion w Letnicy
Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska:
Mimo trudnej sytuacji finansowej, związanej m.in. z budową tunelu pod Martwą Wisłą [pisaliśmy o tym pod koniec kwietnia - przyp. red.], udało nam się wygospodarować ok. 1 mln zł z kasy miasta na budowę stalowej rampy, na którą wysiadaliby z pociągów kibice zmierzający na stadion w Letnicy. Wciąż jednak potrzebujemy pieniędzy na modernizację linii kolejowej - ok. 16 mln zł. W tej sprawie już wysłałem pismo do odpowiedzialnego za kolej wiceministra infrastruktury Andrzeja Massela i marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysława Struka , z prośbą o dofinansowanie z kasy PKP rewitalizacji linii do stadionu. Odpowiedź powinniśmy otrzymać w ciągu 10 dni.
Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska:
Mimo trudnej sytuacji finansowej, związanej m.in. z budową tunelu pod Martwą Wisłą [pisaliśmy o tym pod koniec kwietnia - przyp. red.], udało nam się wygospodarować ok. 1 mln zł z kasy miasta na budowę stalowej rampy, na którą wysiadaliby z pociągów kibice zmierzający na stadion w Letnicy. Wciąż jednak potrzebujemy pieniędzy na modernizację linii kolejowej - ok. 16 mln zł. W tej sprawie już wysłałem pismo do odpowiedzialnego za kolej wiceministra infrastruktury Andrzeja Massela i marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysława Struka , z prośbą o dofinansowanie z kasy PKP rewitalizacji linii do stadionu. Odpowiedź powinniśmy otrzymać w ciągu 10 dni.