• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Fly" bez "kiss" z gdańskiego lotniska

Bartek
7 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Kierowca tego lexusa właśnie w niedzielę wepchnął się przed inne czekające samochody (nam też się tego dnia śpieszyło). Miejmy nadzieję, że żona, po przesiadce, prowadziła kulturalniej. Kierowca tego lexusa właśnie w niedzielę wepchnął się przed inne czekające samochody (nam też się tego dnia śpieszyło). Miejmy nadzieję, że żona, po przesiadce, prowadziła kulturalniej.

Blokowanie wyjazdu z parkingu "kiss & fly" to częsty problem tych, którzy odbierają z trójmiejskiego lotniska swoich bliskich. Nasz czytelnik, pan Bartek z Gdyni, który często z niego korzysta, zastanawia się, w czym tkwi problem.



Czy kiedykolwiek miała(e)ś problem z w(y)jazdem z parkingu kiss&fly?

Jako osoba, która zdecydowanie zawyża średnią liczbę pasażerów latających do i z Gdańska, chciałbym podzielić się obserwacjami z parkingów lotniska w Trójmieście. Chodzi o strefę dla samochodów na czas wysiadania i wsiadania pasażerów. Oba parkingi "kiss and fly" są relatywnie małe, a system podwójnych szlabanów praktycznie nie działa, od kilku miesięcy blokując sprawny przepływ samochodów. Obsługa niestety na to nie reaguje.

Ostatni raz problem miał miejsce w niedzielny poranek, kiedy to, chyba już tradycyjnie, jeden ze szlabanów przy wjeździe na parking krótkiego postoju "kiss and fly" był uszkodzony i zastawiony pachołkiem. Już na wjeździe, pod budowanym przystankiem PKM, zaczęły się tworzyć korki, a niektórzy kierowcy, nie mogąc pozwolić sobie na stanie w dodatkowej kilkunastominutowej kolejce, po prostu cofali się spod głównego wejścia na terminal. Jedyny szlaban, jaki obsługiwał wjazd, robił to bardzo powoli (drukarka nie drukowała biletów w swoim normalnym tempie), a kolejni kierowcy zaczęli objeżdżać kolejkę trawnikiem pomiędzy betonowymi ogranicznikami.

Po interwencji (przez interkom) u obsługi usłyszałem: "No jak to? Przecież Pan wjechał to proszę zapłacić" - i opadły mi ręce.

Nie jest to jednak incydentalna sytuacja - takie awarie szlabanów to już prawdziwa plaga. Prawdziwy kłopot był też podczas obfitych opadów śniegu między 6 a 7 grudnia 2013 r., kiedy to szlaban po prostu zamarzł, a ci, co wjechali bez pobranego biletu, mieli kłopoty na wyjeździe.

Kolejny problem dotyczy parkingu przy hali przylotów. Tam, w trakcie godzin szczytu, czyli gdy w jednym czasie przylatuje kilka samolotów, tworzą się duże kolejki, gdyż nagle z okolicznych trawników zaczynają się zjeżdżać wszyscy po odbiór swoich bliskich. Wystarczy, że jedna osoba się spóźni (bądź po prostu czeka w kolejce do jedynego pana z obsługi parkingu na opłacenie swojego biletu - automaty też czasem zawodzą), by kilkanaście samochodów zostało automatycznie uwięzionych przed szlabanem czekając na wyjazd.

Nie rozumiem, czy w ten sposób władze lotniska dodatkowo reperują swój budżet, czy po prostu nie można otworzyć tych wiecznie niedziałających szlabanów i postawić co najwyżej ochroniarza do pilnowania czasu odjazdu samochodów? Nie sądzę, aby komuś zależało na korzystaniu z tych miejsc jako parkingu na dłużej.

Myślę, że warto wzorować się np. na gigantycznym lotnisku w Manchesterze, gdzie podjazd na strefę tzw. "drop off zone" jest bezpłatny, duży i nikt nie traktuje tego miejsca jako parkingu, a ruch samochodów odbywa się na bieżąco.

Komentarz Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy

- Jest to przejściowa awaria związana z uszkodzeniem systemu sterującego szlabanem - mówi Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. - Zgodnie z informacją przekazaną nam przez agenta parkingowego, wydłużony czas naprawy związany jest m.in. z przerwą świąteczną w Niemczech - gdzie zlokalizowany jest producent systemu. Według deklaracji serwisu, w przyszłym tygodniu usterka powinna zostać usunięta. Pragnę jednak zauważyć, że dotyczy to jednego z dwóch szlabanów wjazdowych do strefy kiss & fly, przed Terminalem T2. Wszystkie pozostałe szlabany działają bez usterek, w tym szlabany umożliwiające wyjazd ze strefy.
Bartek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (222) ponad 10 zablokowanych

  • Autor artykułu powinien dostać mandat za nieustąpienie pierwszeństwa pojazdowi zmieniającemu pas, tak żeby jechać "na zamek" (2)

    • 1 4

    • Autor artykułu nie dość, że ustąpił

      ...to jeszcze o mało co nie był zarysowany od tyłu bo musiał odbić ze swojego pasa

      • 0 0

    • Ale wg. PRD to właśnie kierowca zmieniający pas ruchu powinien ustapić pierwszeństwa.

      • 0 0

  • Głosujcie na Gdynie !! (1)

    Tam w normalnym miescie bedzie to bezpłatne i bez żadnych bramek!!

    • 4 9

    • ... do czasu aż rozpoczną się regularne loty

      • 0 0

  • Pachołek

    Jak stał to stoi do dziś 8.01.14 godz. 23:45
    Super awaria czasowa ! Hehe ...

    • 5 0

  • Ja to myślę, że po cebulaczkowemu parking powinien mieć nazwę "kis maj ass"

    wszyscy by zrozumieli przekaz. I jak Riviera Oliva Gacie SczyTałer w Polsce tak i ta nazwa była by zrozumiała bo przecież po angielsku, dla obcych, a nasi rodzimi... coż przemilczmy, burak wsiok poljak cebulak nie musi bo nie umie czytać.

    • 4 2

  • Może tam też szlabany zakładał niejaki NALAZEK? (Wy)nalazek własnej produkcji z papieru, profili grubości puszki od pepsi,

    Gdzie się nie trafią to wiatr je łamie (!!) albo same spadają i ogólnie nie działają. Zwykle w firmach państwowych bo z przetargu, prywatne nawet nie rozmawiają z taką tandetą.

    • 3 0

  • hehehe po raz kolejny witamy w PRL bis!!! (1)

    mi się wydawało, ze jak w cywilizowanym kraju coś się psuje w święta to trzeba to dwa razy szybciej naprawić niż przed świętami - nie mówiąc o tym, że jak się dobrą umowe na serwis podpisuje to albo z kimś na miejscu albo w 24 h niezależnie od świąt... eech graj grubej kreski leży i cuchnie dalej ..

    • 7 3

    • ech wszędzie ta polityka

      Polacy to cholernie "oszczędny" naród i możemy tu spokojnie się ze szkotami ścigać. Bo jak się mówi chytry dwa razy traci.

      Jeżeli twierdzisz, że jest inaczej to albo nie pracowałeś w Polskiej firmie, albo jesteś w korporacji, gdzie szefem jest ktoś z zachodu. Bo w zachodnich korporacjach, gdzie zarząd jest Polski jest jak w Polskich firmach.

      Przygotowujesz projekt na zachodzie jeżeli jest dobry to wprowadza się w życie. U nas nawet jak jest zarąbisty to nagle siada banda doradców i mówi :
      - ale ty po co nam to, przecież to się nie przydarzy
      - Ty ale na wyprzedaży u zenka widziałem tańszy zamiennik
      - jak to odejmiemy lub mniej dodamy to przecież się nikt nie skapnie, a będzie taniej.
      - Może zatrudnijmy studentów przyuczy się ich, a będą tańsi od naszych pracowników.

      Takich rzeczy można by mnożyć.
      Ogólna teza to u nas nie wygrywa najtańsza oferta, tylko każda jest do d..y, a jak wygra to i tak szukają możliwości aby jeszcze obciąć koszty, bo ten co zamawiał przecież wszystkiego nie sprawdzi.

      • 5 0

  • CYT: ,,Wydłużony czas naprawy związany jest m.in. z przerwą świąteczną w Niemczech" (1)

    Nastepnym razem service z K
    amczatki spowadzcie..Service powinien byc w Polsce a nie na Bermudach.

    • 10 1

    • ale "już" w przyszłym tygodniu usterka powinna być usunięta....

      • 1 0

  • Ktos z zarzadu terminalu nie ogarnia tematu .

    Z tymi bramkami to juz chyba pare miesiecy jet cos nie tak .Zawsze jedna nie dziala.Ciekawe czy jak temu co tym zarzadza, zamek w dzwiach sie zepsuje ..to tez czeka do nastepnych swiat?

    • 12 1

  • 8.01.14 (1)

    Godz. 6:50 słupek dalej stoi i działa tylko jeden szlaban.
    Brawo!!!

    • 6 0

    • Ci Niemcy

      chyba trochę przesadzają z tym świętowaniem :)

      • 3 0

  • beka

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane