• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk miastem dróg równorzędnych. Kierowcy: zły pomysł

Maciej Naskręt
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Strefa skrzyżowań równorzędnych w Śródmieściu. Strefa skrzyżowań równorzędnych w Śródmieściu.

Na gdańskich osiedlach z każdym miesiącem przybywa dróg równorzędnych. Ich liczba dalej będzie rosnąć. Część mieszkańców - kierowców chce ich likwidacji na głównych drogach osiedlowych.



Sprawdź, gdzie w ostatnim czasie wprowadzono skrzyżowania równorzędne. Sprawdź, gdzie w ostatnim czasie wprowadzono skrzyżowania równorzędne.
W Gdańsku, jak grzyby po deszczu, pojawiają się skrzyżowania równorzędne. Obowiązuje na nich "zasada prawej ręki", czyli ustępowanie pierwszeństwa pojazdom znajdującym się po prawej stronie kierowcy.

Aktualnie skrzyżowania równorzędne można napotkać w Śródmieściu, Olszynce, Wzgórzu Mickiewicza, części Oliwy (rejon ul. Kaprów, ul. Bitwy Oliwskiej, ul. Podhalańskiej i ul. Leśnej), Złotej Karczmy, Matarni, części Przymorza i Zaspy, a także osiedla Cztery Pory Roku.

Wielu kierowców neguje jednak pomysł wytyczania dróg równorzędnych na głównych ulicach osiedlowych. Skrzyżowania równorzędne często bowiem zdecydowanie utrudniają płynną jazdę. Niejednokrotnie trzeba ustępować przejazdu samochodom wyjeżdżającym z ulic, które trudno nimi nazwać, bowiem mają zaledwie kilka metrów albo prowadzą na prywatną posesję. Nierzadko dochodzi też do groźnych sytuacji, bo część kierowców jadących "większą" drogą z góry zakłada, że jest ona główna.

Czy w Gdańsku powinny być wytyczane kolejne skrzyżowania równorzędne?

Kierowcy uważają, że ulice: Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska, Morenowa zobacz na mapie Gdańska czy Wojskiego zobacz na mapie Gdańska powinny być drogami z pierwszeństwem przejazdu, bowiem duże natężenie ruchu sprawia, że są kluczowymi w ruchu drogowym.

Urzędnicy mają jednak odmienne zdanie. - Docelowo sieć skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w mieście, czyli 70 proc. wszystkich gdańskich ulic. Obecnie skrzyżowania równorzędne funkcjonują na ok. 35-40 proc. tras - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Władze ZDiZ przekonują, że wydzielanie stref skrzyżowań równorzędnych w Gdańsku jest elementem miejskiej strategii, polegającej na przypisywaniu poszczególnym ulicom ich zadań przewozowych. Inżynierowie ruchu chcą w ten sposób poprawić przepustowość ulic, przy równoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w mieście, na ulicach międzydzielnicowych - m.in. na ul. Kościuszki czy al. Hallera.

Opinie (517) ponad 10 zablokowanych

  • a moze dla "jaj" urzędasy zrobią całą krajową "7" też w podobny sposób

    skoro nie jest logicznie to niech chociaż śmiesznie.....POwinna być za tym cała infrastruktura: widoczność, krzaki przyciąć, może kawał ściany "wyburzyć, ... szukanie problemu na siłę

    • 8 6

  • kompletnie głupi pomysł!!!!!!!!!!!!!!!!! (4)

    To nie tylko kwestia utrudnienia jazdy to po prostu niebezpieczeństwo. kierowca jadąc guaną drogą intuicyjnie jedzie pierwszy. Dochodzi do niebezpiecznych sytuacji.

    • 8 14

    • od ilu lat (1)

      masz prawo jazdy? Albo raczej- kiedy egzamin?

      • 3 2

      • Samym prawem jazdy

        to się można podetrzeć. Ja na kursie miałem wykład w takim stylu: "Jak ktoś ma trójkę to mu silnik ble, ble, ble a kto ma jedynkę to żnie, czy ja dobrze mówię?". Zaprawdę, wiele mnie to nauczyło.

        • 0 0

    • Kamilu od kiedy wiadomo która droga jest główna (1)

      Z komentarzy wynika, że główna droga w Polsce to zawsze ta którą jedzie najbardziej krzykliwy kierowca. Problem w tym, że to czy trasa główna jest czy nie jest bardzo zmienne. Bo wystarczy dodać jedną drogę i naglę się okazuje, że ciąg samochodów jedzie zupełnie inną trasą. Podobnie jest jak się postawi 3-4 budynki i nagle więcej aut jedzie z innej strony. Lub jeszcze inaczej co teraz jest często praktykowane jakaś droga jest zamknięta to główna już nie jest nią. Ta zasada jest bardzo dobra właśnie dla dróg z niedużym natężeniem ruchu, ale ze zmiennych kierunków. Dzięki temu pozostali kierowcy spokojnie wykonają swój manewr mimo, że jadą z "podrzędnej" drogi.

      • 0 3

      • A dla przykładu podam kraj przez wielu tak tu wychwalany

        Zapraszam do Stanów i zapoznania się z przepisami, które tam występują na wszystkich drogach na których nie ma świateł, czyli na większości osiedli. Tam jest jeszcze trudniejszy przepis do zrozumienia dla Polaków czyli zasada 4 STOP-ów. Każda z dróg jest ze stopem, a zasada wykonywania manewrów jest bardzo prosta. Rusza pierwszy ten co pierwszy się zatrzymał. Kierunek jazdy i manewr dowolny decyduje kolejność. Korków na tych ulicach nie ma i amerykanie bardzo szybko wykonują swoje manewry i nie ma między nimi kłótni o pierwszeństwo, bo tam nikt jego nie wymusza, tylko spokojnie czeka na swoją kolej.

        • 0 3

  • Wystarczy poczytac komentarze (2)

    i od razu wiadomo dlaczego u nas takie korki i tyle wypadkow. Jak juz trzeba pomyslec na drodze to od razu lament. Polak-kierowca wyznaje glowna zasade- "jade prosto- mam pierwszenstwo". A teraz klops. Zycze mandatow i kilku stluczek - moze jakas czesc kierowcow zacznie MYSLEC.

    • 17 4

    • Buc

      Może żeby Polak-myslał za kierownicą zrobić by na parzystych drogach obowiązywała zasada prawostronna, a na nieparzystych główna droga z pierszeństwem. Niech Polak - kierowca myśli.-:)))))

      • 0 0

    • nie jade prosto...

      tylko jadę ulica szerszą, o większym natężeniu ruchu, do której dochodzą uliczki z których teraz wyjeżdżaja bezmózgowcy

      • 0 3

  • DEBILOWACI IDIOCI

    Cofnąć tą debilną decyzję

    • 7 9

  • Lepsze to niż spowalniacze prędkości

    Jeżdżę często przez Wzgórze Mickiewicza ten pomysł to strzał w dziesiątkę, zamiast budować na jezdni kolejne spowalniacze, które niszczą samochód nawet przy odrobinę za dużej prędkości najazdu bo są z reguły źle wyprofilowane. A , żę trzeba zwolnić, no cóż wystarczy wstać trzy minuty wcześniej i wszystko będzie O.K..Należy wykorzystywać hamowanie silnikiem co jest ekonomicznie uzasadnione. Powoływanie się na kierowców "którzy uważają, żę mają pierwszeństwo bo są na szerszej drodze" to chyba argument przytaczany przez tych kierowców , którzy przepisy uważają za zbędny dodatek do ruchu ulicznego. Proponuję instruktorom nauki jazdy zabierać kursantów w takie miejsca a wyrośnie nam pokolenie niezłych kierowców.

    • 9 4

  • Niestety, w "Tańcu z gwiazdami" nie uczą "zasady prawej ręki"

    Moja widzieć duża, duża problema i jeszcze więcej duża stłuczka

    • 3 1

  • jakis debil wpadł na ten pomysł

    takze na dawnej Elbląskiej!

    • 6 5

  • JAKI KRETYN DOSTAŁ KASĘ ZA TAKI PROJEKT?

    • 4 6

  • ZDiZ To pomyłka

    Nie mam pojęcia kto ma zwierzchność nad ZDiZ-em i dlaczego nie reaguje. Ale to co oni tam wyprawiają przechodzi ludzkie pojęcie. Mogę zrozumieć że drogi są dziurawe bo nie ma pieniędzy. Ale decyzje dotyczące rozwiązań nie wymagają chyba ogromnych pieniędzy. No chyba że przyjmiemy to samo wytłumaczenie nie ma pieniędzy i zaturdniają tam niekompetentnych tanich fachowców którzy o niczym nie mają pojęcia!

    • 4 2

  • I tak na ździwione blondyny z okularami przeiwsłonecznymi na czubku głowy radzę uważać

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane