• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia przedstawia swój plan komunikacyjny. Pomóż go stworzyć

Krzysztof Koprowski
23 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Odpowiedzialni za komunikację miejską w Gdyni proszą wszystkich mieszkańców o opinie na temat jej przyszłości. Odpowiedzialni za komunikację miejską w Gdyni proszą wszystkich mieszkańców o opinie na temat jej przyszłości.

Gdynia, podobnie jak Gdańsk, udostępniła do oceny i recenzji swój Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego. Z dokumentem zapoznać się można przez Internet, a także w Infoboksie.



Tak obecnie wygląda siatka połączeń w obrębie Śródmieścia i na zachód od tej części Gdyni. Tak obecnie wygląda siatka połączeń w obrębie Śródmieścia i na zachód od tej części Gdyni.
Gdyński plan obejmuje swym zasięgiem czasowym lata 2014 - 2025 (w Gdańsku horyzont czasowy to 2030 r.), a jego zakres dotyczy nie tylko całego miasta, ale również gmin ościennych, gdzie świadczone są usługi transportowe pod nadzorem Zarządu Transportu Miejskiego w Gdyni.

Czytaj także: Możesz zmienić transport miejski w Gdańsku. Wyraź swoją opinię

Opracowany dokument zawiera zapisy m.in. w zakresie zaplanowania sieci komunikacyjnej, zidentyfikowania potrzeb przewozowych, określenia zasad finansowania usług przewozowych i preferencji pasażerów oraz organizacji systemu informacji dla pasażerów.

Czy da się przewidzieć potrzeby komunikacyjne na 10-15 lat do przodu?

Plan będzie wyłożony do publicznego wglądu do 7 lutego br. w Infoboksie, gdzie zaznajomić się z nim będzie można od poniedziałku do piątku w godzinach 10-19, w soboty w godzinach 12-18 i w niedziele w godzinach 12-16. Jest także dostępny na stronie internetowej Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Urzędnicy oczekują, że mieszkańcy włączą się w opracowanie dokumentu. Uwagi i opinie zbierane będą do 7 lutego drogą elektroniczną na adres plan.transportowy@zkmgdynia.pl. W temacie wiadomości należy wpisać "Konsultacje społeczne w zakresie planu transportowego". Uwagi wnosić można też drogą pisemną poprzez specjalnie przygotowany formularz dostępny w Infoboksie.

- Dla nas liczyć się będzie sensowność głosu, a nie liczba podpisów pod jednym wnioskiem. Dlatego też mieszkańcy absolutnie nie muszą szukać poparcia dla swoich propozycji wśród znajomych - dodaje Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.

Miejsca

Opinie (189) 1 zablokowana

  • albo nowe osobne drogi do autobusów albo linie tramwajowe - inaczej się korków nie ominie !!!

    • 6 5

  • Kierowca powinnien sprzedawać pojedyńcze bilety a nie karnety

    • 22 4

  • Kartnetami w Gdyni musi się zają Urząd Antymonopolowy

    Pasażerowie powinni mieć do wyboru : albo bilet jednorazowy, albo karnet.

    • 10 3

  • AUTOBUS NA OBWODNICY (7)

    Co myślicie o autobusie który by jeździł wzdłuż obwodnicy od Szadółek do Chyloni lub Dąbrowy Tesco i zatrzymywał się na każdym węźle? Oczywiście z sensowną częstotliwością i w ramach biletu miesięcznego, a nie raz na godzine.

    Idiotyczne opinie typu "będzie spowalniał ruch" niemile widziane.

    To że na obwodnicy brakuje 3 pasa dla Tirów i Autobusów, to nie znaczy że wszystko ze średnią 90km/h jest zawalidrogą ;)

    • 28 4

    • będzie spowalniał ruch

      • 4 8

    • Bardzo ułatwiłby mi dojazd do pracy i z pracy.

      Pod warunkiem że byłby linią nocną.

      • 2 2

    • już dawno taka linia powinna być uruchomiona i jeździć z dużą częstotliwością.

      Frekwencja byłaby prawdopodobnie b. duża.
      Tyle, że te chore (nie)układy na linii Gdańsk-Gdynia wszystko niszczą w regionie i spowalniają tempo korzystnych zmian

      • 3 2

    • (2)

      Dopuszczalna max prędkość dla autobusu (miejskiego) to 70km/h.
      To co dopiero średnia prędkość... raczej dość niska będzie.

      • 1 1

      • Co masz na myśli, tabor czy fakt że jest to ZKM?

        Jaki problem zmienić to ograniczenie?

        • 0 0

      • Wczoraj jechałem za X na obwodnicy i jechał 85 km/h ;)

        • 0 0

    • A obwodnicą z Dworca Głównego w Gdyni do Dworca Głównego w Gdańsku?

      • 2 1

  • Z grupsza przejrzałem w InfoBoxie, choć spóźniłem się na dyskusje i wyjaśnienia prowadzącego (3)

    natomiast szczegółowo w internecje. Opracowanie jest dosyć przejżyste i w miarę dobrze opracowane, choć mam kilka zastrzeżeń:

    1. Skoro Gdynia Zachód ma liczyć docelowo 40 tys. mieszkańców to za mało położono nacisk na środek transportu -jaki tam będzie kursował; kolej, tramwaj a może translohr i b. ogólną trasę jego przebiegu.

    2. Co prawda Gdynia to nie Las Vegas, ale także mało w opracowaniu o hybrydowych autach, które na dachu mają system paneli, które śledzą położenie Słońca jak również wykorzystania do zasilania informacji, oświetlenia itd. przystanków. W ogóle także minimalnie wspomina się o elektrycznych autobusach, które przecież posiadają szereg zalet służących zarówno środowisku, użytkownikom komunikacji publicznej jak i przewoźnikowi. Nie emituje spalin do środowiska. Jest cichy i zapewnia komfortowe warunki podróżowania bez zbędnych szarpnięć, wibracji czy hałasu silnika spalinowego.

    3. Za mało moim zdaniem o SmartTransporcie w ogóle, a w tym za mało się myśli pod tym względem o właściwym wykorzystaniu trolejbusa, to zaskakujące celem uzbrojenia go w nowoczesne odbiorniki. Skomputeryzowane urządzenia w których mogą pasażerowie dobierać filmy i reklamy bazując na tym, co Gdynia ma do zaoferowania i czym się interesujemy.

    4. Nic nie pisze się, że dzielnice Dąbrowa i Chwarzno-Wiczlino część góry Donas, (najwyższego wzniesienia Gdyni - 205,7 m n.p.m. z możliwością podniesienia),wykorzystania na cele rekreacyjno sportowe i na tym obszarze posadowienia dogodnego transportu (wyciagi, kolejki górskie,...)terenowe do uprawianie sportów zimowych w tym narciarstwa zjazdowego. Na zachodnim stoku góry Donas istnieje możliwość wybudowania co najmniej dwóch wyciągów narciarskich: jednego o średnim nachyleniu ok. 20% i długości stoku ok. 220 m oraz drugiego o średnim nachyleniu ok. 13% i długości stoku ok. 330 m. A przy sztucznym dobudowaniu i uformowaniu mozna zwiększyć te stoki o co najmniej o 30%.:))

    5. Nie ma nic w opracowaniu o tramwaju wodnym łączącym Kolibki -Orłowo - Redłowo - Wzgórze/Kamienna Góra - Plaża - Aqwarium - N.Rybackie- d.Nauta - Muzeum Emigracji/T.Promowy - Oksywie - Babie Doły/Lotnisko

    • 9 15

    • Bardzo mądre pomysły przyszłościowe, (1)

      ale tutaj akurat wszyscy piszą o tym co jest dziś i życzyliby sobie na najbliższy rok?

      • 4 3

      • Wczoraj jedynie dotknełem problemu niemniej

        jeśli faktycznie Gdynia-Zachód ma sie rozwijać winna przygotować większy projekt społeczno rozwojowy z możliwością większego kredytowania zrównoważonego budownictwa, wykorzystania energii supcyjnej. Przygotować projekt z wykorzystania środków unijnych na zagospodarowania tego terenu przede wszystkim z szerokimi możliwościami inwestycyjnymi dla tych, którzy w wytwarzanie takiej energii już zainwestowali poddadzą się ewaluacji i monitoringowi - jako pilotażu, i takich co chcieliby zwiększyć lub stworzyć moc swoich zielonych elektrowni. Tak aby nie tylko domy i nieruchomości były z niej zasilane, ale i transport a nawet (może i w niewielkich ilościach, ale jednak)sprzedawane do sieci.
        Jesli mysli sie na tym terenie nad wykorzystaniem istniejących torów , a i powiązać ich z linią Kościerzyna Gdynia należy jak najszybciej opracować kompleksowy projekt z mozliwościa zintegrowania go nie tylko z PKM, ale i SKM, itd. Ze względu na specyfikę linii kolejowych i ich usytuowania i wykorzystywania peronów, rozważyć możliwość puszczenia po tych trasach tramwajów gdzie obowiązywałby dwusystemowy ciag w aglomeracji zachodniej Gdyni połaczonej z innymi dzielnicami i miejscowościami, wymusi to m.in. wprowadzenie do ruchu pojazdów z drzwiami po obu stronach. Tak więc będą to musiały być przy okazji pojazdy dwukierunkowe, co z kolei pozytywnie wpłynie na gospodarowanie przestrzenią miejską, gdyż takie pojazdy nie wymagają budowy pętli. PKM, SKM z TRAMWAJEM DWUSYSTEMOWYM Oba środki transportu wcale się nie wykluczają nawzajem. O TRANSLOHRze nie wspominam bo to odrebna kwestia w naszych warunkach klimatycznych jest jeszcze dokładnie nie przetestowany? Natomiast te dwa mogą stanowić uzupełnienie. SKM i może obsługiwać linie kolejowe do sąsiednich miast i miasteczek nawet do Helu, ... włącznie. Natomiast tramwaj dwusystemowy
        może korzystać z torów kolejowych do takich osiedli jak Oksywie czy Lotnisko, i wszystkie w Zachodniej Gdyni poczynając od granicy z Gdańskiem (konieczne pozostaje dobudowanie tras dojazdowych do pętli w miejsca z gdzie mozna będzie doładować elektryczny autobus). Możliwa będzie przesiadka z pociągu na tramwaj do centrum miasta Gdyni na tym samym peronie. BO przecież NOWOCZESNA KOMUNIKACJA TO RÓWNIEŻ NOWOCZESNE WIELOFUNKCYJNE MIEJSCA PRZESIADKOWE z Centrami Handlowymi, parkingami itd. Konieczność odbudowy linii która biegła do Polfarbu i innych, co poprawi dotarcie do tej części miasta oraz ożywi te miejsca dla ruchu autobusowego na wydzielone torowiska dla nowoczesnych tramwaji czy w ramach bus pasów trolejbusów. Uprzywilejowanie pojazdów komunikacji miejskiej (sygnalizacja świetlna wzbudzana, BUS pasy) na bardziej ekologiczne (pojazdy hybrydowe) i z napendem gazowym. Zwiekszyc presie dla budowy parkingów monitorowanych i strzeżonych przy przystankach PKM/SKM lub tramwaju dwusystemowego, by kierowca mógł przesiąść się na pojazd szynowy.
        Zmusić władze SKM o ucywilizowanie własnych przystanków ew. przejęcie ich i zrobienie tam mini centrów z prawdziwego zdarzenia.

        • 0 3

    • Grupsza... Stopniowanie przymiotnika grupowa?

      • 0 0

  • Ulica Strzelców (1)

    Zdecydowanie wprowadzić linię autobusową na ulicę Strzelców. Mnóstwo mieszkańców Altorii i Anp mają problem z dotarciem do najbliższego przystanku autobusowego, który znajduje się dopiero na ulicy Wielkopolskiej!!!

    • 6 2

    • autobus na strzelcow

      autobus na strzelcow koniecznie wielkie osiedle a 20 min z buta trzeba isc

      • 2 2

  • hmm krótsza trasa do gdyni (1)

    A może tak autobus z Dąbrowy do Gdyni głównej ale zjeżdżający na różową trasę po przystanku górnośląskim ? szybciej docierałabym do pracy .. bo nie wszyscy muszą wysiadać na przystankach wzdłuż al.zwyciestwa a tam jest multum busów i trajtków....

    • 7 1

    • dobry pomysl

      • 0 0

  • np. 147, 160 jeżdżą w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jako krótkie autobusy

    podczas gdy w inncyh godzinach puszczają przegubowce. gdzie logika?

    • 5 1

  • Jeden bilet (2)

    Jeden bilet na całe trójmiasto ! Aktualnie dojazd z Gdyni do Gdańska to za duży wydatek

    • 16 4

    • a po co masz jeździć z Gdyni do Gdańska?

      zamiast jeżdzić tylko po Gdyni no ew. do NORDY?

      • 5 1

    • Kurczę, racja.

      Jadąc SKM z Gdyni do Gdańska, musiałem skasować kolejno siedem biletów...

      • 1 1

  • Plan zrównoważonego transportu

    Obejmowałby całe Trójmiasto, SKM, PKM i powiązany z nimi bezobsługowy system rowerów miejskich. To co przedstawione jest do dyskusji to tylko niepełny plan funkcjonowania transportu miejskiego w jednym mieście aglomeracji. W Gdańsku niestety podobnie.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane