- 1 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (96 opinii)
- 2 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (83 opinie)
- 3 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (24 opinie)
- 4 Finał sprawy z przypiętym rowerem (50 opinii)
- 5 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (39 opinii)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (57 opinii)
Gdynia: rowerzyści nie chcą kolejnej drogi... rowerowej
Szereg wad i złych rozwiązań zarzuca Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia urzędnikom, którzy przygotowali przetarg na wykonanie ścieżki rowerowej wzdłuż Klifu Nadmorskiego w Gdyni. Domaga się unieważnienia przetargu. Urzędnicy: - Nigdy nie byliśmy w takiej sytuacji, ale projekt jest zgodny z prawem.
Chodzi o budowę ścieżki wzdłuż Klifu Nadmorskiego , która ma prowadzić z Sopotu do Gdyni Orłowa. W ramach inwestycji powstać ma m.in. 56-metrowy most nad Potokiem Kolibkowskim. Szacunkowy koszt budowy ok. 2 km drogi wynosi ok. 2,7 mln zł. Według rowerzystów projekt jest jednak nic nie wart. Dlatego chcą unieważnienia przetargu na budowę ścieżki.
- Inicjatywa ta wywoła zapewne kontrowersje, lecz w sytuacji całkowitego zignorowania naszego wysiłku w tej sprawie jest dla nas ostatecznością. Doceniamy również wysiłek urzędników włożony w doprowadzenia projektu do fazy przetargu. Jesteśmy jednak zdania, że nie sposób nie odnosić się krytycznie do owoców tej pracy - podkreśla Łukasz Bosowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Projektanci przekonują, że prace zostały wykonane zgodnie z przepisami i wszystkimi wytycznymi. A nie było to łatwe.
- Tę ścieżkę projektowaliśmy rekordowo długo: przez niemal cztery lata. Co chwilę trafialiśmy na opór kolejnych instytucji, które wprowadzały swoje wymagania - mówi Marcin Dudek, przedstawiciel firmy Euro-Alians, projektanta drogi.
Rowerzyści mają jednak sporo uwag do samego projektu:
- obok drogi nie ma chodników, więc można założyć, że spacerować będą po niej piesi;
- zbyt ostre łuki, co jest niebezpieczne;
- zbyt duże nachylenie profilu trasy, co uniemożliwi korzystanie z drogi dużej części rowerzystów;
- zła nawierzchnia, wykonana z tłucznia o wymiarach 3-6 cm.;
- brak ławek, śmietników i połączenia ścieżki z sopocką drogą rowerową;
- brak konsultacji projektu na forum Rady Rowerowej
Gdyńska Rada Rowerowa w nowym składzie zebrała się dotąd tylko raz, w maju. Na spotkaniu była mowa m.in. o koordynacji działań w zakresie polityki rowerowej. Koordynacji, której - według rowerzystów - nie ma.
Z zarzutami zgadzają się też koledzy zza miedzy, którzy zwracają uwagę na niewłaściwe podejście do przetargów.
- Urzędnicy zachowują się, jakby żyli w drugim świecie. W trzecim świecie inwestycji nie ma wcale, w drugim są, ale rozpatruje się je tylko pod względem formalno-prawnym, a w normalnych krajach ważny jest jaki osiągnęło się efekt. To wynik nacisku na prowadzenie inwestycji, bo są pieniądze do wydania i moda. A nie sztuką jest wydać pieniądze, bo jeśli projekt jest zły, to ruch rowerowy będzie mały. A ten projekt ma mnóstwo wad - zaznacza Roger Jackowski z Gdańskiej Kampanii Rowerowej.
Urzędnicy pismem od Rowerowej Gdyni są zaskoczeni. Przyznają wprost, że taka sytuacja ma miejsce po raz pierwszy.
- Dlatego musimy dokładnie zapoznać się z zarzutami, by stwierdzić czy formalnie możliwe jest unieważnienie tego postępowania. Już teraz mogę jednak odpowiedzieć na niektóre zarzuty. Nawierzchnia nie może być np. bitumiczna, bo droga przechodzi przez chroniony obszar rezerwatu w Kolibkach. Nie można też mówić o zbyt wielkiej zmianie kątów nachylenia, bo nie wytniemy pół parku, by zrobić płaską drogę. Z tego samego względu nie ma też mowy o zbyt wielkiej ingerencji w przyrodę i niwelacji terenu. Podkreślam jednak, że sprawę musimy dogłębnie przeanalizować, także z prawnikami. Na decyzję jeszcze za wcześnie - mówi Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w gdyńskim magistracie.
Miejsca
Opinie (369) ponad 10 zablokowanych
-
2012-08-24 06:48
Budować budować... (4)
A po co ma być dobrze i fachowo zaprojektowana, użyteczna i zgodna ze standardami?
Ważne, żeby był przetarg, wydana kasa i robota dla urzędnika.
A jak wyjdzie kolejny drogi badziew, to najwyżej się problem rozwiąże później. Na przykład stawiając znak ograniczenia do 10km/h.
Przecież ważne, żeby z daleka ładnie wyglądało, a nowa estakada rowerowa za 11 milionów jest taka śliczna...
A poważnie:
Bardzo dobrze, ze ktoś patrzy urzędnikom na ręce i głośno krzyczy, gdy próbują zrobić kolejny bubel na nasze pieniądze.
Mam nadzieje, że ten przetarg zostanie uwalony a droga przeprojektowana, tym razem z udziałem osób, które faktycznie się znają na tego typu infrastrukturze. Trójmiasto zasługuje na to, żeby budować PORZĄDNIE i SENSOWNIE.- 37 7
-
2012-08-24 06:53
Strumień kasy leci nieprzerwanie.
"A jak wyjdzie kolejny drogi badziew, to najwyżej się problem rozwiąże później. Na przykład stawiając znak ograniczenia do 10km/h" - mylisz się.
Wówczas nowy przetarg i poprawki w ramach nowego kontraktu.- 4 1
-
2012-08-24 12:30
Taaa... (1)
A nie chodzi przypadkiem o to że rowerowi terrorysci z Gdyni chcą się dorwać do kasy za konsultowanie i wprowadzanie poprawek.
Następni do koryta.
Z jednym się zgodzę uwalić ten przetarg i nic nie budować na klifie. To jest rezerwat. Czy wszędzie trzeba jeździć rowerem?Pedały wam przyrosły do nóg?- 2 3
-
2012-08-24 12:34
tylko, że tam obecnie bardzo dożo osób jeździ rowerem .. i rozjeżdża leśne drogi na klifie .. ścieżka to ucywilizuje, dlatego jest pożyteczna
- 2 1
-
2012-08-24 12:32
'z udziałem osób, które faktycznie znają się na tego typu infrastrukturze' - chyba nie masz na myśli Rowerowej Gdyni, bo ich uwagi są dziecinne, im nie podoba się, że trzeba wjechać do góry na klif, no to może winda, w lesie domagają się chodnika, mają zastrzeżenia do ukształtowana terenu, chcieliby wpuścić koparkę do rezerwatu, wyciąć drzewa, zrobić tunel i ... jechać po prostym . Takie uwagi to może mieć kilkuletnie dziecko
- 2 3
-
2012-08-24 06:53
Droga rowerowa z tłucznia... (4)
genialne.
Proponuje jeszcze mostek linowy zamiast kładek.
No i skoro to ma być droga o charakterze rekreacyjnym, to koniecznie kilka hopek, żeby urozmaicić jazdę.- 37 7
-
2012-08-24 07:53
w Holandii przez park krajobrazowy, przypominający z resztą nasze piaski Słowińskiego PN... (1)
...wiedzie asfaltowa, dwupasmowa trasa rowerowa i jakoś ekolodzy to zaakceptowali. A wiecie, że kraj tulipanów pod katem eko jest na pierwszym miejscu w Europie!
- 5 3
-
2012-08-24 12:32
Nie wiemy!
Dobrze, że nam powiedziałeś. A może jeszcze wiesz wg jakich kryteriów? Stosowania nawozów sztucznych w uprawie warzyw?
- 3 0
-
2012-08-24 17:04
most linowy nie za dużo wymagasz?pojedyncza deska nie wystarczy?
- 0 2
-
2012-10-05 21:36
jestem za
zwlaszcza za hopkami
- 0 0
-
2012-08-24 06:55
pachnie mi tu szachrajstwem (1)
typu przetargi pisane pod firmę szwagra albo kto da więcej. Nie prościej byłoby połączyć istniejącą ścieżkę w Orłowie z resztą infrastruktury rowerowej, zamiast budować jakieś karkołomne mosty? Może qxwa jeszcze przeprawę promową przez rzekę Kaczą sobie urzędasy wymyślą...
- 21 4
-
2012-08-24 12:34
Tyle że...
rowerowa Alkaida nie chce jeździć tam gdzie już mogą tylko tam gdzie im się podoba.
- 3 2
-
2012-08-24 07:01
Brawo krytyczni rowerzyści, Wreszczie chyba idzie nowe. (2)
Czyli kończy się epoka Edwarda Gierka, kiedy każdy wylany 1m2 asfaltu (kiepskiego) to był sukces i tylko to się liczyło.
- 30 8
-
2012-08-24 07:11
Gdyby nie towarzysz Gierek, to do dziś zamiast obwodnicą popylałbyś przez centrum (1)
Gdyby nie tow. Gierek, to swoje dzieci posyłałbyś na uniwerek do Białegostoku itd. itp.
A zamiast w blokach mieszkałbyś w walących się budach jak ci z Oruni i Łąkowej.
Pokaż co przez 23 lata zbudowała ci twoja władzuchna, i weź pod uwagę, że epoka Gierka trwała 8 lat, a czasy i technologie były nie te co dziś.- 7 7
-
2012-08-24 08:45
władzuchna chociażby dokończyła tę obwodnicę
skrzyżowanie ze światłami na obwodnicy - pewnie nie pamiętasz gdzie, jedna jezdnia przy Pruszczu, kolizyjne zjazdy itp.
Odstaw flaszę, wyjdż z bloku i popatrz na świat.
A najlepiej idź na rower.- 3 3
-
2012-08-24 07:09
"brak konsultacji projektu na forum Rady Rowerowej" - i co jeszcze??? (5)
- 11 21
-
2012-08-24 07:14
Halewicz - przeproś za TW Zdzisławskiego (1)
Masz ty choć resztki honoru?
- 3 0
-
2012-08-24 07:33
za kogo??? o_O
- 0 1
-
2012-08-24 08:24
(2)
"brak konsultacji projektu na forum Rady Rowerowej - i co jeszcze???". Halewicz, chyba wypadało9 by porozmawiać z ludźmi, którzy będą z tej ścieżki korzystać, nie? W sumie to dla nich jest ona robiona. A jeżeli będzie zrobiona źle, jeżeli nie będzie nadawała się do użytkowania to będziesz narzekał, że kasa została wyrzucona w błoto. Konsultacje z użytkownikami mogą dużo wnieść do sprawy.
- 8 2
-
2012-08-24 08:34
ja również jeżdżę na rowerze i "rada rowerowa" nie reprezentuje mojego głosu (1)
Nie znam tych ludzi i nie zamierzam ich poznawać. Będę z tej ścieżki korzystać i grzecznie za nią podziękuję. To nie konsultacje, a próba zaistnienia paru znudzonych szarym życiem frustratów, którym zawsze coś nie będzie pasować.
- 6 9
-
2012-08-24 12:00
Na prezesa byś się nadawał :D
- 2 1
-
2012-08-24 07:16
A wziąć te 3 melony i wybudować ze dwa przedszkola (1)
Ja stoję z boku, nie korzystam ani ze ścieżek ani z przedszkoli, ale gdybym miał wybierać, to nie wahałbym się ani chwili.
- 12 12
-
2012-08-24 09:00
Zapomniałeś o basenach, "przedszkola i baseny" to hasło klucz. Miasto powinno się składać tylko z dróg, przedszkoli i basenów.
- 3 1
-
2012-08-24 07:20
Pajace w obcisłych gaciach. (12)
Nauczcie się zasad ruchu drogowego. Nie jezdzi się rowerem po deptakach pomiędzy pieszymi, nie wyjeżdza bez upewnienia z podporządkowanej, nie zmienia pasa/kierunku jazdy bez sygnalizowania, nie przejezdza wzdłuż przejscia dla pieszych, nie wyjeżdza zza krzaków z prędkością pocisku, nie jezdzi się bez oświetlenia o zmroku,itd, itp... Poza tym: Warunki techniczne roweru, motoroweru, wózka inwalidzkiego i pojazdu zaprzęgowego
§ 53. 1. Rower powinien być wyposażony:
z przodu - w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;
z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające;
co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;
w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.
§ 56. 2. Dopuszcza się umieszczanie świateł odblaskowych barwy żółtej samochodowej:
na bocznych płaszczyznach kół pojazdu, o którym mowa w par. 53-55, z tym zastrzeżeniem, że z każdego boku pojazdu powinny być widoczne dwa światła: jedno umieszczone na kole przedniej osi, a a drugie - na kole tylnej osi;
na pedałach roweru i motoroweru;- 29 30
-
2012-08-24 07:33
P.S. (3)
Nalezało by wprowadzić obowiązkowe badania techniczne dla rowerów. Przypuszczam, ze 90% z nich nie posiada żadnego ww wyposazenia.
- 11 9
-
2012-08-24 07:37
re P.S. (2)
należałoby zrobić badanie psychiczne wszystkich kierowców. Przypuszczam, że 90% z nich nie posiada rozumu
- 17 11
-
2012-08-24 12:40
Jadąc rowerem też jesteś kierowcą. Dawaj główkę. :)))
- 4 2
-
2012-08-24 12:40
Jak wynika z najnowszych badań.
Umięśnione łydki powodują niedokrwienie mózgu.
- 4 3
-
2012-08-24 07:36
pajacu zapewne z grubym bebzonem... (4)
Naucz się zasad ruchu drogowego. Jadąc w prawo przy zielonej strzałce naależy zahamować i dopiero. Nie jedzie się w mieści ponad 70 km/h, nie chodzi się po ścieżkach rowerowych, nie jeździ się z pseudo xsenonami, nie zmienia pasa/kierunku jazdy bez sygnalizowania, nie jeżdzi się z telefonem przy uchu.
i tak dalej i tak dalej- 19 5
-
2012-08-24 08:22
(1)
Przed przejściem dla pieszych należy zatrzymać rower, zejść z niego i przeprowadzić po pasach. Dopiero wtedy można kontynuować jazdę. Poza tym po chodniku można jeździc TYLKO w wyjątkowych przypadkach: Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:
1) opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem lub
2) szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów.
Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.- 7 9
-
2012-08-24 08:51
i nawet nie potrafi zacytować przepisu!
były zmiany koleżko!
Idź na kurs, sprawdź czego jeszcze nie wiesz!- 6 3
-
2012-08-24 12:43
A ty potrafisz to wszystko...
...robić równocześnie pedałując. I dodatkowo dzwonić i pokrzykiwać na pieszych i kierowców.
Typowy obraz rowerzysty - terrorysty.- 4 3
-
2012-08-24 12:43
Jeździ się po mieście 70, jeżeli znaki pionowe dopuszczają taką możliwość. ;)
- 1 3
-
2012-08-24 08:27
(2)
Fallus, skoro powołujesz się na przepisy to rozumiem, że swoim "nowiutkim" golfem w terenie zabudowanym jeździsz z maksymalną prędkością 50km/h, przepuszczasz pieszych na ulicach, stajesz na pomarańczowym (długo można by wymieniać), tak?
- 8 3
-
2012-08-24 08:53
Fallus raczej nie kuma (1)
- 6 3
-
2012-08-24 09:29
ale nicka ma adekwatnego do wypowiedzi
jw
- 4 2
-
2012-08-24 07:21
Urzędasy z UM Gdynia maja zapędy dyktatorskie (3)
obudźcie się to nie białoruś. Ta ścieżka jest o kant d. Tak jak większość psełdo ścieżek zrobionych w lesie. Lepiej mniej a dokładniej.
- 21 6
-
2012-08-24 09:51
co to jest (1)
psełdo?
- 2 2
-
2012-08-24 12:45
W pół do pseudo.
- 1 0
-
2012-08-24 12:46
Lepiej wcale
przynajmniej w tym miejscu.
- 1 0
-
2012-08-24 07:24
Trudno się cyklistom dziwić. (3)
W naszym kraju, i Gdynia nie jest tutaj wyjątkiem, potrzebna jest rowerowa infrastruktura KOMUNIKACYJNA. Pan niedorzecznik rowerowy Gdyni dorabia ideologię do rzeczywistości, a tymczasem należy powiedzieć sobie jasno - w lesie nie powstaje droga rowerowa, tylko ŚCIEŻKA REKREACYJNA. I z tego też powodu pan niedorzecznik nie powinie się tą sprawą w ogóle zajmować.
- 29 4
-
2012-08-24 12:10
(2)
tak, rowerowa infrastruktura komunikacyjna kosztem pieszych. Rowerzyści masowo zabierają pieszym przestrzeń w miastach na SWOJĄ infrastrukturę. Najwyższy czas z tym skończyć. W miastach potrzebna jest infrastruktura dla pieszych. Ścieżki rowerowe wytyczone na chodnikach należy zlikwidować i oddać tę ukradzioną przestrzeń na powrót pieszym, bo jest ona pieszym POTRZEBNA
- 6 5
-
2012-08-24 13:30
okej
Ale w całym mieście ograniczenie do 50 a na grunwaldzkiej prawy pas dla rowerów
- 3 0
-
2012-08-24 19:15
Popieram w całej rozciągłości!
Władze idą na łatwiznę i z połowy chodnika próbują robić drogi rowerowe, co prowadzi do kolizji i konfliktów międzyludzkich. Czas skończyć z dziadostwem i zacząć budować PRAWDZIWE DROGI ROWEROWE. Co zaś do grubych słów o jakiejś kradzieży chodników - to nie jest problem inwektyw, tylko kultury współżycia. Tej brakuje i pieszym, i rowerzystom, i kierowcom zresztą też.
- 2 0
-
2012-08-24 07:35
KOSZTEM - wspaniałej ścieżki rowerowej przy estakadzie
nie robi się nic, co jest również potrzebne dla pieszych, rowerzystów i samochodów.
Tyle mln za ścieżkę? a dalej nie oddana do użytku.
Skupiono się na ścieżce, a reszta stoi w powijakach.
Gdzie remont płk, Dąbka, gdzie krzyżówka Kwiatkowskiego, a gdzie ścieżka rowerowa z Pogórza- przez Obłuże, do Oksywia.CISZA.- 22 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.