- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (75 opinii)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (94 opinie)
- 3 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (38 opinii)
- 4 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (141 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (163 opinie)
- 6 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (139 opinii)
Gdynia: skończyć z korkami na Chylońskiej
Władze Gdyni wracają do pomysłu przebudowy skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej. Ogłoszono właśnie przetarg, dotyczący inwestycji, która powinna pomóc rozwiązać ogromne problemy, z którymi od lat borykają się w tym miejscu kierowcy.
Torowisko można przejechać jednym z dwóch przejazdów, znajdujących się w ciągach ulic Puckiej i Północnej. Obie ulice krzyżują się właśnie z ul. Chylońską. I w obu tych miejscach, szczególnie jednak w okolicy ul. Północnej , pojawiają się problemy.
Po zamknięciu przejazdu bardzo szybko kolejka oczekujących samochodów zapełnia całą ul. Północną, co powoduje paraliż ul. Chylońskiej, na której stoją auta, oczekujące na wjazd na skrzyżowanie. Często dochodzi do dantejskich scen, gdy kierowcy próbują omijać zator... wjeżdżając na chodniki.
- Nasi kierowcy tak oczywiście nie robią, kończy się tak, że trolejbusy linii 27 czy 22 już na samym początku trasy potrafią złapać kilku-, a nawet kilkunastuminutowe opóźnienia - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Tego typu problemy rozwiązać ma właśnie przebudowa skrzyżowania. Miasto chciałoby m.in. stworzyć z obu stron przed skrzyżowaniem dodatkowe pasy długości 150 i 180 metrów, które umożliwiłyby samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w kierunku przejazdu kolejowego spokojne oczekiwanie na jego otwarcie, bez blokowania ruchu na głównej arterii.
- Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę, to chcemy rozpocząć prace jak najszybciej, aby inwestycja zakończyła się jeszcze w tym roku - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Problem w tym, że podobne obietnice z ust włodarzy Gdyni padały już kilka lat temu. Inwestycja miała być zrealizowana już w roku 2006. Jednak miasto wycofało się wtedy ze swoich planów.
- Uważaliśmy, że zdecydowanie szybciej uda się zrealizować pomysł budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta, która zapewniałaby możliwość bezkolizyjnego pokonania trasy, którą dziś obsługują m.in. przejazdy kolejowe. Realizacja tej inwestycji oddala się jednak w czasie, postanowiliśmy więc oddzielić te dwie sprawy i zająć się znów remontem skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej - tłumaczy Stępa.
Ze względu na trwającą procedurę przetargową miasto nie chce zdradzać kwoty, którą mogłoby przeznaczyć na remont skrzyżowania. Nieoficjalnie mówi się jednak o koszcie 1 do 2 mln zł.
Opinie (214) 9 zablokowanych
-
2010-01-08 14:59
CHCIELIŚTA SIE WOZIC TO CIERPTA!!!!
JAKA JA MAM Z WAS BEKE KIEROWCY,W TYCH SWOICH PUSZKACH TYLKO SIE WKUR.... HEHEHEHE LUBIE TO OGLADAC JAK KLNIECIE,A SZCZEGOLNIE UWIELBIAM NIECIERPLIWYCH KIEROWCOW BUAHAHAHA
- 2 8
-
2010-01-08 15:41
Jest proste i tanie rozwiązanie!
Wydzielić pasy dla komunikacji miejskiej. Autobusy przestaną się spóźniać. Ludzie będą mogli szybko dotrzeć na miejsce.
- 1 1
-
2010-01-08 15:55
Rzadam wyjasnien dla czego nie ma TUNELU POD TORAMI CHYLONIA????????? (1)
Proponuje debate z udzialem radnych dzielnicy chyloni z zarzadem miasta forum publiczne lub udzial w programie telewizyjnym dla mieszkancow wyjasnienie dla czego NIE MA JESCZE TUNELU JEDYNEGO ROZWIAZANIA KORKOW W NEJWIEKSZEJ DZIELNICY GDYNI I ULICY HANDLOWEJ.Urzad miasta powinien na lamach komentarzy WYRAZIC SWOJA OPNIE NA TEN TEMAT przydala by sie platforma internetowa strona komunikacyjna zywo reagujaca na nurtujace nas pytania plus np video konferencja czat dla mieszkancow z udzialem wladzy miasta prezydenta SZCZURKA DLA CZEGO NIE MA TUNELU??
- 6 0
-
2010-01-08 21:29
Bo Szurek dał kasę na tunel na wzgórzu
żeby szybciej do domu dojechać
- 0 0
-
2010-01-08 16:04
brawo UM
WYBUDUJCIE JESZCZE JEDNEGO LIDLA!!!!!!!!!!!!
- 1 0
-
2010-01-08 16:05
TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL TUNEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 5 0
-
2010-01-08 16:20
a dlaczego (1)
firma remontująca wiadukt nad ul. Hutniczą nie wykonuje robót prze 24 godziny a tym bardziej jak były temperatury jesienia pozwalajace na takie prace lub nawet na dwie zmiany ale nie od 7 -15 i nie kierowcy klna na czym świat stoi do dzis są takie korki że nawet do centrum dojechac trudno bo cały wiazd na estakade kwiatkowskiego zablokowany i nikt tego nie widzi nie mówiąc juz o zastoju w remoncie ul. Bosmańskiej
- 5 0
-
2010-01-08 21:26
Odnoszę wrażenie, że urząd udaje, że nie widzi, że coś się dzieje złego na Trasie Kwiatkowskiego.
Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego należało zamknąć trasę w obie strony, czy to coś miało przyspieszyć, usprawnić. A dzielni policjanci dzisiaj kolejny raz na zwężeniu urządzili sobie łapankę-kontrolę, tak żeby było ciekawiej.
- 0 0
-
2010-01-08 16:29
jakie tam korki... moze nie wielkie w godzinach szczytow
kierowca to leni smierdziel, grzejacy dupe w samochodzie i jeszcze mu cos nie pasuje, wstyd i bezczelnosc
- 1 5
-
2010-01-08 16:32
TUNEL PO STOKROĆ !!!
Przedwyborcze chrzanienie i obiecanki cacanki naszych włodarzy do pasji szewskiej mnie doprowadzają...Kilkadziesiąt metrów asfaltu nie załatwi problemu kilkusetmetrowych korków. Każdy logicznie myślący kierowca, by nie stać po kilkadziesiąt minut pod rogatkami na Puckiej wybiera Piaskową. niestety tylko poza godzinami szczytu można tam w miarę płynni i spokojnie przejechać. Tylko tunel albo wiadukt rozwiążą problem....
- 5 0
-
2010-01-08 16:41
lepiej zrobić tunel pod torami na północnej i puckiej i po problemie !
- 5 0
-
2010-01-08 16:42
ciecie
po jakiego chu...... robic jakies dodatkowe pasy !! takie inwestycje to są tylko pól środki !! tam trzeba wiadukt postawic albo wykopać tunel i to trzeba zacząć od jutra. I niech nikt nie mówi że "piniądzorów" w kasie miasta brakuje!!!! Szczurek i ekipa mają je znaleźć! koniec stania w korkach na tym pierd.........m przejeździe!
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.