• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skończyć z korkami na Chylońskiej

Piotr Weltrowski
8 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną. Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną.

Władze Gdyni wracają do pomysłu przebudowy skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej. Ogłoszono właśnie przetarg, dotyczący inwestycji, która powinna pomóc rozwiązać ogromne problemy, z którymi od lat borykają się w tym miejscu kierowcy.



Czy planowany remont zlikwiduje problem korków na ul. Chylońskiej?

Ul. Chylońska to główny ciąg komunikacyjny, przebiegający koło przystanków SKM: Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia i Gdynia Cisowa. Tędy także dostać można się za tory kolejowe, w okolicę ul. Hutniczej, gdzie swoje siedziby mają dziesiątki gdyńskich firm.

Torowisko można przejechać jednym z dwóch przejazdów, znajdujących się w ciągach ulic Puckiej i Północnej. Obie ulice krzyżują się właśnie z ul. Chylońską. I w obu tych miejscach, szczególnie jednak w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, pojawiają się problemy.

Po zamknięciu przejazdu bardzo szybko kolejka oczekujących samochodów zapełnia całą ul. Północną, co powoduje paraliż ul. Chylońskiej, na której stoją auta, oczekujące na wjazd na skrzyżowanie. Często dochodzi do dantejskich scen, gdy kierowcy próbują omijać zator... wjeżdżając na chodniki.

- Nasi kierowcy tak oczywiście nie robią, kończy się tak, że trolejbusy linii 27 czy 22 już na samym początku trasy potrafią złapać kilku-, a nawet kilkunastuminutowe opóźnienia - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Tego typu problemy rozwiązać ma właśnie przebudowa skrzyżowania. Miasto chciałoby m.in. stworzyć z obu stron przed skrzyżowaniem dodatkowe pasy długości 150 i 180 metrów, które umożliwiłyby samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w kierunku przejazdu kolejowego spokojne oczekiwanie na jego otwarcie, bez blokowania ruchu na głównej arterii.

- Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę, to chcemy rozpocząć prace jak najszybciej, aby inwestycja zakończyła się jeszcze w tym roku - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Problem w tym, że podobne obietnice z ust włodarzy Gdyni padały już kilka lat temu. Inwestycja miała być zrealizowana już w roku 2006. Jednak miasto wycofało się wtedy ze swoich planów.

- Uważaliśmy, że zdecydowanie szybciej uda się zrealizować pomysł budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta, która zapewniałaby możliwość bezkolizyjnego pokonania trasy, którą dziś obsługują m.in. przejazdy kolejowe. Realizacja tej inwestycji oddala się jednak w czasie, postanowiliśmy więc oddzielić te dwie sprawy i zająć się znów remontem skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej - tłumaczy Stępa.

Ze względu na trwającą procedurę przetargową miasto nie chce zdradzać kwoty, którą mogłoby przeznaczyć na remont skrzyżowania. Nieoficjalnie mówi się jednak o koszcie 1 do 2 mln zł.

Opinie (214) 9 zablokowanych

  • Namalować :)

    a może zamiast robić dodatkowy pas tylko go namalować na jezdni podzielić ten co jest na dwa ;) Władze będą zadowolone że coś zrobiły a nam ani jedno ani drugie nie pomoże... szkoda kasy wywalać na głupie przebudowy i bez potrzeby robić większe korki na czas remontu.
    Jak coś robić to konkretnie!! Niech chociaż do Hutniczej obwodnice przedłużą i będzie po korkach.

    • 4 0

  • Niektorzy na tym forum nie wiedza co to OPAT - tunel na Pólnocnej nie moze powstac tylko na Żwirowej i Puckiej!!!! (1)

    te dwa tunele rozwiazaly by problem a Północnej nie można wtedy czekac spokojnie na OPAT!!!
    Malo tego tunel na zwirowej i Puckiej to domena miasta OPAT rzadu!!!
    Inwestowanie w Północna w jakies pasy dodoatkowe to wyrzucanie kasy w bloto!!! Żeby za 2 lataje burzyc bo bedzie sie budowac przedluzenie obwodnicy w ramach OPAT!!!

    Urzednicy moga sciemniac co do Polnocnej ze tam nei moze byc tunelu ale na Żwirowej i Puckiej jak najbardziej!!!

    • 7 0

    • święte słowa dobrodzieja !!!

      • 2 0

  • TYLKO TUNEL POD TORAMI!!!!! (1)

    Pytanie ile moze kosztowac wybudowanie takiego tunelu pod torami na chylonskiej ,dajcie propozycje ceny pomyslimy skad by tu wziasc pieniadze i o jaka sume tutaj chodzi mniej wiecej???wpisujcie relna cene tunelu pod torami

    • 3 1

    • 673 346,29 złotych

      • 0 1

  • a budowa tuneli pod torami to chyba jakaś abstrakcja dla naszych inżynierów oraz ekonomistów i włodarzy tego miasta

    • 4 1

  • Najpierw trzeba wykopać niekompetentnych skorumpowanych kolesi a dopiero potem wziąść sie za wykopanie tynelu !!!...

    • 4 0

  • A co z przejqazdem kolejowym przy ul Puckiej?

    • 0 0

  • do tekstu...

    Ludzie stoją na przejździe ul. Połnocnej tworząc korki, bo na otwarcie przejazdu na Puckiej ruski rok i dłużej można czekać i się nie doczekać!!!!!!!!!! Gdyby ten przejazd byl conajmniej otwierany z taka sama czestotliwoscia co na Pónocnej korki bylyby praktycznie o wiele mniejsze... Wiec po co ta "inwestycja". Istnieje inne rozwiazanie...

    • 2 0

  • ZROBIĆ PRZEJAZD POD TORAMI I BĘDZIE SPOKÓJ NA LATA !!!

    NIE MA NIC LEPSZEGO JAK PRZEJAZD POD TORAMI np. coś w stylu jak jest np. "na wsi" Wejherowie !

    • 5 0

  • Wystarczy podnosić szlaban! Jest godzinami opuszczony nawet jeśli pociąg nie przejeżdzał (2)

    bardzo długo. Nie ma potrzeby marnować pieniędzy.

    • 3 0

    • Dokładnie. Nawet 25 minut pociąg nie przejeżdza

      a i tak jest opuszczony. A benzyna zużywa się.

      • 0 0

    • Napisane jest, że decyduje o tym dyżurny ruchu czy jak go tam nazwali

      ze względu bezpieczeństwa. A przecież każdy da radę przejechać wystarczająco szybko. Gdy pociągi są co kilkanaście minut, mógłbym to zrobić 20 razy! A stacje SKM są blisko. Więc tym bardziej łatwiej zapanować nad sytuacją.

      • 0 0

  • może tak estakada? i przedłużenie obwodnicy przez ul. pucką?

    a te dodatkowe pasy to niech sobie wsadzą

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane