- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (208 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (204 opinie)
- 3 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (79 opinii)
- 4 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (29 opinii)
- 5 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (162 opinie)
- 6 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
Gdynia stawia na parkowanie równoległe, choć powoli
Jak ograniczyć samowolę parkingową w centrum Gdyni? Pomysłów jest wiele, ale możliwych do wprowadzenia zaledwie kilka. Te najbliższe realizacji to wprowadzenie równoległego parkowania na początkowym odcinku ulic Abrahama i Zygmunta Augusta oraz montaż stojaków rowerowych na zastawianych skrzyżowaniach przy ul. Starowiejskiej .
Na razie asekuracja, ale decyzje już są
Oprócz wymalowania linii na ul. Starowiejskiej, dzięki którym miasto może pobierać opłaty za parkowanie w tym rejonie, zmieniło się póki co w kwestii walki z samowolą parkingową. Jak można usłyszeć nieoficjalnie, dalsze ruchy są uzależnione od stopnia przekonania mieszkańców co do ich sensowności, a niektóre zostały wręcz w pewnym momencie zablokowane.
Czytaj też: Mieszkańcy chcą więcej równoległego parkowania w Gdyni
Urzędnicy próbują się bowiem wciąż dystansować i organizują debaty, by poznać stanowiska różnych stron. Bo też trzeba pamiętać, że nie wszyscy chcą ograniczeń w parkowaniu i ruchu kołowym w śródmieściu Gdyni. Na środowej debacie, dotyczącej w głównej mierze ul. Starowiejskiej, pojawiły się nawet tłumaczenia, że przez wprowadzanie ograniczeń może przyjeżdżać do miasta mniej turystów, a na pewno zwiększą się korki, bo aut w centrum Gdyni i tak będzie przybywać i nikt tego nie zatrzyma.
Ze strony miasta zaczynają padać jednak coraz bardziej stanowcze i konkretne zapowiedzi. Wśród tych, których realizacja miałaby nastąpić najszybciej jest wymalowanie miejsc parkingowych na odcinku Abrahama pomiędzy 10 Lutego i Starowiejską oraz Zygmunta Augusta i Mściwoja. To zresztą obietnica sprzed kilku miesięcy. Miasto chcąc bowiem pobierać tam opłaty za parkowanie, musi wprowadzić oznaczenie poziome.
Praktycznie pewne jest, że na wymienionych ulicach zasady zmienią się zasadniczo, bowiem parkować będzie można tylko równolegle.
- Parkowanie równoległe poprawia dostępność dla pieszych. Musimy zwrócić uwagę na kwestię polaryzacji wielu stanowisk. Z badań które przeprowadzaliśmy wynikało, że stracimy kilka miejsc, ale piesi rzeczywiście będą mieli lepiej. Wprowadzimy je na ul. Zygmunta Augusta i odcinku Abrahama po lewej stronie jezdni, zabraniając parkowania po prawej stronie - mówi Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zobacz też: Straż miejska kontra kierowcy
Stojaki zamiast upomnień
Póki co nie wiadomo, kiedy miejsca będą malowane. Niewykluczone, że będzie trzeba na to poczekać do wiosny, bo jesienią i zimą - jak zwykle tłumaczą urzędnicy - malować nie można. Szybciej może zacząć przybywać stojaków rowerowych na skrzyżowaniach ulic Starowiejskiej z Abrahama, Mściwoja i Zygmunta Augusta.
Ma to być pomysł na ograniczenie samowoli kierowców parkujących w tych miejscach i blokujących pieszych oraz zasłaniających widok innym zmotoryzowanym.
- Zaczynamy ustawiać stojaki na Starowiejskiej w miejscach, gdzie samochody nie powinny stawać. Wymalowania niewiele dają. Chcemy wprowadzić w kilku punktach stojaki tam, gdzie jest ograniczenie widoczności - uzupełnia Roman Witowski.
Opinie (247)
-
2016-08-19 08:55
Uważam, że to bardzo dobrze (2)
ale powoli trzeba eliminować ruch samochodów w centrum
- 6 7
-
2016-08-19 15:05
Zróbmy z miasta wieś. (1)
- 0 3
-
2016-08-19 19:32
Samochody wszędzie to wies
W mieście ludzie maja komunikację miejską, jak nazwa wskazuje
- 1 1
-
2016-08-19 09:14
Czy to robota tego kretyna Piesiewicza? Niech już lepiej zostanie na Starowiejskiej, (2)
bo zaraza się rozprzestrzenia
- 4 5
-
2016-08-19 09:32
nie masz argumentów, obrażasz ludzi
to nie jest dobra zmiana.
- 3 1
-
2016-08-19 10:20
Zaraz się rozprzestrzenia, no i dobrze taka zaraza
Normalnie ma być, jak kiedyś. Jak było 200 samochodów na 1000 mieszkańców to można było nic nie robić, a nie jak 600 i każdy chce zaparkować w centrum.
- 2 1
-
2016-08-19 09:49
w Toronto jest porządek (2)
nie dlatego, że kierowcy czy ludzie lepsi (są z całego swiata), ale po prostu służba parkingowa dział
i to skutecznie
każdego dnia chodzą po ulicach i dają mandaty tym, którzy parkują nie opłacajac, oraz natychmiast wywożą na parking źle zaparkowane samochody
miasto ma kasę od naiwniaków, prywatne firmy zarobek (ci którzy wywożą samochody)
panuje porządek, uczciwi kierowcy sa zadowoleni
co jest tak skomplikowanego, by to wszystko funkcjonowało?
czasem widuję pary kontrolerów w Gdyni - łażą parami, bo to dla nich rozrywka, gadają, nie pracują
dlatego takie efekty jak nagminna parkowanie na skrzyżowaniach- 6 1
-
2016-08-19 12:12
bo w Polsce przepisy to cos wrogiego (1)
wiekszosc ludzi nie potrafi spojzec szerzej niz perspektywa wlasnego nosa, uwazajac wszelkie ograniczenia, ktore sa dobre dla ogółu, za atak na wlasna osobe. W Toronto ludzie od dawna mieszkaja w miescie i maja samochody, u nas rewolucja motoryzacyjna zaczela sie kilkadziesiat lat pozniej
- 2 0
-
2016-08-19 16:52
na zachodzie wiele osób z wyboru nie ma samochodu (choćby w Nowym Jorku)
- 1 0
-
2016-08-19 09:49
więcej miejsc dla niepełnosprawnych ! (1)
Kiedy doczekamy się większej ilości "kopert" w centrum, np. Świętojańska, AK?
- 2 0
-
2016-08-19 10:13
To jest postulat zgłaszany przez Stowarzyszenie Starowiejska
Proponowaliśmy, aby w przypadku nowego malowania znacząco zwiększyć dostępność Śródmieścia dla niepełnosprawnych. Na przeszkodzie stoi paradoksalnie rozporządzenie, które miało ułatwić życie takim osobom, a wymaga określonych warunków technicznych dla takich miejsc. Stąd też często "nie mieszczą się" one na ulicy, a na chodniku z kolei przeszkadzałyby samym niepełnosprawnym jak i pieszym. Ale temat do rozwiązania.
- 1 1
-
2016-08-19 09:52
wiele nowych samochodów parkuje automatycznie
wiec w czym problem
- 3 3
-
2016-08-19 10:18
Pierwsze miejsce parkingowe nie za blisko przejścia ogranicza widocznoßć zarówno pieszemu a tymbardziej kierowcą. Brwo projektantą.
- 1 0
-
2016-08-19 10:22
Parkowanie (1)
Czy Pan redaktor wie rejestracje samochodow nie Powinny byc Uwidocznione ?!
To jest zabronione . Nie jestem wlascicielem zadnego z tych pojazdow to takie male info :)!!!- 2 5
-
2016-08-19 11:00
Przestań bredzić.
Numery rejestracyjne nie są danymi wrażliwymi chronionymi ustawą.- 1 1
-
2016-08-19 10:50
parkowanie równoległe na ulicy to niełatwa sprawa
Zaparkowanie równoległe sprawia wielu ludziom problem. Ten manewr najlepiej wykonać tyłem (chyba że mamy więcej niż jedno miejsce wolne) a jeśli jedziemy ulicą i za nami jadą auta to ciężko zatrzymać się i spokojnie wjechać tyłem.
Kolejna sprawa to parkując równolegle mieści się mniej aut, wystarczy ustawić miejsca pod skosem około 45stopni i aut zmieści się więcej i łatwiej będzie zaparkować.
Peace- 7 0
-
2016-08-19 12:06
A może by tak zacząc budowac publiczne parkingi podziemne pod skwerami a nie wyprzedawać je deweloperom.
- 4 0
-
2016-08-19 12:30
za 10 lat probem parkingów rozwiążesię sam - nie będa potrzebne !!! (1)
To slowa Elona Muska - autonomiczne samochody rozwiążą problem.
Nikt nie bdxzie miał samochodu na własnośc bo stanie sie to NIEOPŁACALNE
wiadomo że ekonomia wymusza rzeczywistość
Firmy a'la Uber będa włąscicielami flot
Zamawiasz auto na konkretna trasę i czas jak taxi ale 3 razy taniej gdyż koszt kierowcy to 2/3 ceny za przejazd...
Możliwe także przewozy rupowe jesli zaznaczysz takaopcjew zamówieniu na smartfonie.
Nie tylko znikna parkingi ale i... korki
Samochóy automomiczne wykorzystuja40-50 % powierzchni ukic, a te prowadzone przez ludzi max 15 %
A to przez to że tworza tzw pociagi drogowe jadą zderzak przy zderzaku
Dziś przepustowośćulicy jednopasmowej to max 600 aut na godzinę ( w mieście) samochody autonomiczneniepotrzebuja 15 metrowej przerwy, wystarczy 5 metrów czyli przepustowośc razy 3 !!!!
Rewolicja komunikacyjna sie zbliża i nic jej nie zatrzyma jak konie nie zatrzymały automobili bo były.. droższe i bardziej upierdliwe w utrzymaniu.
oli co w parkowanierównległebym nieszedł bo :
1. .zmniejsza ilośc miejsc parkingowych
2. większość nie umie parkowac równolegle ibędzie zostawiacpo 100 prezd zderzakami
3. nie chcęaby moje auto było przepychane zderzakiem jak to wiedziałem we Francji jak kobieta aby wyjechac a miałasporomiejsca taranowała auta zderzakiemaby zrobicsobie miejsce (ze 3 metry) aby wyjechac na ulicę.
Kto bywa na południu ten wieże nie zarysowanynowy samochód to ewenement.
Za 10 lat problem sie rozwiąże wiecniema co budowac parkingów wielopoziomowych.
Raczej postawiłbym na płatny wjazd do centrum (w tym dla mieszkańców)
Pieniądze za wjazd dotowałyby BEZPŁATNA komunikację miejską.
Wystarczy dycha za wjazd... i się zbilansuje
Potem auta autonomiczne rozwiążą problem i będzie można rozwiązac komunikację miejska lub zrobic autonomiczna dla obnizenia kosztów .
(koszt zakupu 10 aut autonimicznych jest tańszy niz zwykłego autobusu a elastycznośc przewozu i dostępnośc o wiele większa- 0 4
-
2016-08-19 13:22
i tak i nie.
sam nie mam auta, bo budzetowo mi sie to nie oplaca, jezdze taxowkami i autobusami. Autonomiczne samochoty, ok, ale przeciez mamy komunikacje miejska, ktora odgrywa wlasnie taka role, tyle, ze nie z konkretnego punkty A do B.
W Niemczech funkcjonuja samochody na minuty, problem tylko jest, ze nie zawsze jest ono pod Twoim nosem i czasami trzeba sporo przejsc do takiego auta, ale wysiadasz juz gdzie chcesz (3 razy taniej niz taxowka - dzisiaj sprawdzone).- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.