- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (49 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (148 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (89 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (344 opinie)
Gdynia: trolejbusy na Fikakowie w przyszłym roku, droższe bilety od września
Gdynia szuka wykonawcy pętli trolejbusowej, która powstanie na Fikakowie . Trolejbusy mogłyby pojawić się tam na początku 2017 roku, ale wiele zależy od wyniku przetargu, bowiem termin ukończenia budowy - do końca bieżącego roku został określony jedynie jako "pożądany". Pewne jest za to, że od września zdrożeją bilety na wszystkie przejazdy.
Pętla może być do końca roku
Miasto od dawna przekonywało, że trolejbusy powinny jeździć na Fikakowo. Początkowo rozważano wariant, w którym pojazdy poruszałyby się dzięki sieci trakcyjnej. Po protestach mieszkańców zdecydowano, że idealne będą w tym miejscu "trolejbusy bez szelek", które mają być przyszłością gdyńskiego transportu.
By uruchomić połączenie, konieczne jest jednak wybudowanie pętli, która znajdzie się na skrzyżowaniu ulic Gryfa Pomorskiego i Lipowej . Przetarg na wykonawce tej inwestycji został ogłoszony kilka dni temu. Pożądanym terminem zakończenia prac jest końcówka roku, ale miasto dopuszcza również oferty, w których termin będzie dłuższy. Co prawda nie może przekroczyć 50 tygodni, ale niewykluczone, że trolejbusy mieszkańcy Fikakowa zobaczą dopiero w połowie przyszłego roku.
Po zakończeniu budowy zniknie część przystanków, wymieniona zostanie nawierzchnia. Pojazdy mają się odłączać od sieci na ul. Chwaszczyńskiej i w kierunku Fikakowa jechać dzięki mocy baterii litowo-jonowych, których moc w zakupionych w tym roku czterech pojazdach została podwojona. Na pętli - oprócz kontenera dla kierowców, wiaty, ławek, oświetlenia i ogrodzenia - będzie musiało znaleźć się także gniazdo do ładowania pojazdów.
Będzie ono prawdopodobnie podobne do urządzenia, które jest stosowane w zajezdni przy ul. Zakręt do Oksywia. Ładowanie stacjonarne trwa godzinę, ale pojazdy mogą uzupełniać energię elektryczną także w trakcie jazdy. Pełne ładowanie trwa w tym wypadku kilka minut krócej.
ZKM gotowy
Przedstawiciele ZKM tłumaczą, że gdyby była odpowiednia infrastruktura, mieszkańcy Fikakowa mogliby jeździć trolejbusami już teraz.
- Jesteśmy jako organizator komunikacji gotowi na to, by trolejbusy mogły jeździć na Fikakowo. Sześć pojazdów to odpowiednia liczba, by obsłużyć ten rejon. Teraz czekamy na wybudowanie pętli. Mamy też wstępną koncepcję dotyczącą organizacji kursów - opowiada Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Warunkiem dalszych zakupów trolejbusów, co skutkowałoby rozszerzeniem ich kursowania w inne miejsca, jest dofinansowanie z Unii Europejskiej. Jeśli uda się w najbliższych latach pozyskać środki, na ulice może wyjechać nawet 30 trolejbusów z bateriami litowo-jonowymi.
Tak jak informowaliśmy już w maju, w Gdyni po wakacjach trzeba będzie zapłacić drożej za bilety komunikacji miejskiej. Radni przegłosowali nowe ceny na ostatniej sesji.
Bilet jednorazowy na linie zwykłe zdrożeje o 20 gr. Zamiast 3 zł trzeba będzie zapłacić więc 3,20 zł, a ulgowy o 10 gr - z 1,5 do 1,6 zł. 4,2 zł za bilet normalny i 2,1 zł za bilet ulgowy to ceny na liniach pospiesznych, nocnych i specjalnych. Podwyżka obejmuje też bilety miesięczne. Normalny w granicach gminy zdrożał o 2 zł, ulgowy o złotówkę.
Drożej w identycznym wymiarze zapłacą również pasażerowie w Gdańsku. Tam nowe ceny zaczną obowiązywać już od lipca, tak by sporą część kosztów przerzucić na turystów. Zmiany w cenniku zostały rekomendowane przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej.
Zobacz możliwości nowych trolejbusów z baterią litowo-jonową
Miejsca
Opinie (190) 3 zablokowane
-
2016-06-27 13:58
A ja...
wsiadam na motocykl i ... wziuuuu :)
- 7 1
-
2016-06-27 15:25
Chętnie pojechałbym do Fikakowa i je zobaczył. Nie mogę się doczekać!
- 2 2
-
2016-06-27 15:27
Ale jeł**y, nie chcieli trolejbusu, to po co podrażać bilety i budować drogą pętlę do ładowania?
Odciąć ich od komunikacji miejskiej niech idą z buta.- 2 4
-
2016-06-27 15:56
Brawo Gdynia :)
- 2 3
-
2016-06-27 16:15
Nie dla trajtków na Fikakowie (2)
Puścić częściej 153 i wybudować stację PKM na Karwiwnach. Wystarczy.
- 11 7
-
2016-06-27 23:46
Zgadzam sie !!
Nasze osiedle nie bedzie juz takie fajne :/- 2 2
-
2016-06-28 15:42
Weźcie najlepiej Fikakowo murem otoczcie!
- 0 0
-
2016-06-27 16:20
Trolejbus do Ergo Areny
A kiedy trolejbus do Ergo Areny w Sopocie? Mieli przedłużyć 31 i co?
- 0 1
-
2016-06-27 17:10
(1)
Kiedy buspasy na Wielkopolskiej i Al. Niepodleglosci??
Bez nich autobusy nie maja szans.- 2 3
-
2016-06-27 20:36
ale po co? kirowcy ladnie wpuszczaja autobusy
niektorzy nawet z narazeniem sie na dzwon w tyl wlasnego auta, tak ostro hamuja , zeby wpuscic autobus!
- 1 1
-
2016-06-27 18:06
(1)
Żal mi tych wszystkich chorych pisowcow, którzy bzdury wypisują i hejtuja, bo bedzie pierwsza od 15 lat podwyżka biletów o 20 groszy :) Chłopaki z Obluza płacą za hejty co prawda, ale czy to jest tego warte? Pozdrowienia dla Patryka i Daniela, którzy koordynują pisowskie hejty :)
- 2 8
-
2016-06-27 19:06
Bo podwyżka jest bezzasadna
ceny paliwa spadły i mamy deflację nieuku.
- 1 1
-
2016-06-27 19:07
Po co słoikom trolejbus ?! (6)
Mają samochody na kredycie frankowym geniusze ekonomii !
- 3 2
-
2016-06-27 19:15
lepiej miec kredyt we frankach (5)
Niż kompleksy w kilogramach
- 3 3
-
2016-06-27 19:52
Lepiej mieć kilogramy niż pusty łeb. (4)
- 3 2
-
2016-06-27 20:37
jak masz zbędne kilogramy, to znaczy, że we łbie masz tłuszcz zamiast mózgu (3)
- 2 2
-
2016-06-27 21:38
A ty nie masz zbędnych kilogramów (2)
bo masz kredyt we frankach geniuszu ekonomii,
- 2 1
-
2016-06-28 10:12
Rata frankowego wciąż niższa niż złotówkowego (1)
Geniuszu ekonomii
- 0 2
-
2016-06-28 19:29
A spread ?!
- 0 0
-
2016-06-27 19:14
imponujaca inwestycje :)
Jak na Gdynie przystało ;) Oddają kilka słupów trakcyjnych i najlepiej nakreciliby film fabularny o tym
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.