- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (97 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (72 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (164 opinie)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (112 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (160 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (74 opinie)
Jak walczyć ze zrywaniem trakcji na Hallera?
Na filmie widać ciężarówkę zaklinowaną pod wiaduktem
W czwartek po godz. 9 TIR jadący al. Hallera zaklinował się pod wiaduktem kolejowym i zerwał trakcję (pisaliśmy o tym w naszym Raporcie Drogowym). Poniżej prezentujemy list pana Witolda, czytelnika Trojmiasto.pl.
Kierowca jak zwykle dostanie mandat 200-300 zł i nie poniesie żadnych innych konsekwencji. Naprawdę w takich wypadkach nie można nakładać najwyższych mandatów 5000 zł a dodatkowo karać pracodawcę? Albo od razu kierować sprawę do sądu? To nie jest czyn o niskiej szkodliwości społecznej, wręcz przeciwnie!
ZKM również się nie popisał, na trasę gdzie co 2-5 min jeżdżą dwuwagonowe tramwaje, wysłał dwa krótkie autobusy [za organizację komunikacji zastępczej odpowiada ZTM, a nie ZKM. To nie przewoźnik decyduje, co i gdzie ma jeździć - przy. redakcji]. Ludzie cisną się jak sardynki, a część zostaje na przystankach. Jak w starych, dobrych "Zmiennikach".
Autobus jest oznaczony "za tramwaj" więc jeśli ktoś nie doczytał na tablicy na przystanku dokąd jedzie komunikacja zastępcza, to nawet nie wie, że na ul. Klinicznej trzeba wysiąść. W autobusie, którym ja jechałem połowa osób była przekonana, że jedzie na linii nr 2 i dojadą nim do Gdańska.
O problemie z TIR-ami, które zrywają trakcję na ul. Hallera pisaliśmy już wcześniej
TIR utknął pod wiaduktem na al. Hallera (13 opinii)
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (199) 10 zablokowanych
-
2014-09-25 23:07
Bardzo prosto radzic sobie.
Zbudowac bramke, zwykly slup z wiszacym lancuchem, dzwonkami. Proste i oszczedzi kolejnych napraw.
- 2 1
-
2014-09-25 23:39
efekt złego oznakowania
kiedy ktoś pomyśli i zamontuje bramki wysokościowe na ulicach przed wiaduktem?
- 0 1
-
2014-09-26 00:09
Wystarczy z obu stron wykonać solidna "bramkę" tak zeby zblakany kierowca wlasnie pod nia sie przekonał, ze sie nie zmieści, jeszcze z dala od wiaduktu. Wymiana takiej bramki będzie względnie tania i pozwoli oszczędzić wszystkim naprawy trakcji. Warunek-musi to być sztywna konstrukcja a nie dyndajace łańcuchy. Dopiero fizyczne przeszkody bedą budziły respekt, skoro niektorym znaki nie przeszkadzają w jeździe.
Taki nasz polski absurd, czego położone niedaleko "opancerzone" przejście dla pieszych jest najlepszym dowodem.- 2 0
-
2014-09-26 00:26
Do portalu Trójmiasto.pl : )
W ankiecie dotyczącej opisywanego wydarzenia brakuje, moim zdaniem, następującej (możliwej) odpowiedzi:
"Trzeba zmienić projekt sygnalizacji i zamontować blokadę przejazdu w taki sposób aby uniemożliwić przejazd ponadgabarytowego pojazdu pod wiaduktem,
zanim pojazd zaklinuje się lub uszkodzi wiadukt (i tym samym spowoduje gigantyczne korki i straty liczone w dziesiątkach tysięcy zł i minut kierowców stojących w korkach)".
Koszt blokady zwróci się prawdopodobnie dosyć szybko..- 2 0
-
2014-09-26 02:58
:)
A może zrobić Hallera deptakiem? :)
- 3 0
-
2014-09-26 06:37
witoldzie autorze
W takim tonie to możesz wypowiadać się do kolesi z piwkiem w krzakach, to wstyd że trójmiasto zamieszcza takie wypowiedzi, czy to wasz poziom intelektualny, szanowna redakcjo?
- 2 1
-
2014-09-26 06:39
jak walczyć ze zruwaniem trakcji?
Wcale jej nie montować
- 0 1
-
2014-09-26 07:31
(2)
Pan piszący kretyński artykuł, bo takowy jest bezmózgi wręcz idiotyczny przetacza że kierowca "TIRa" zostanie ukarany mandatem rzędu 200-300 złotowym. Pisze dalej że "nie poniesie żadnych innych konsekwencji" -stąd wynika moje oburzenie, ponieważ bo Pan Witold/Czytelnik nie zna dalszych procedur, wylewa na "papier" farmazony. Pan TIRolot w takiej sytuacji piszę normalne oświadczenie (dla właściciela trakcji), jak podczas zwyczajnej kolizji -w tym przypadku jest to akurat szkoda ale zasady prawie te same -tak więc konsekwencje jakieś tam są. Przepraszam, ale artykuł dno...
- 2 1
-
2014-09-26 08:34
(1)
Pisze oświadczenie a płaci kto ??? Ubezpieczyciel??? Czy kierowca??? To wina bezmózgich baranów w ciężarówkach którzy pomimo odpowiedniego oznakowania jadą bo "może się uda". Racje ma autor artykułu .Jak by jeden z drugim zapłacił 5000 tys z własnej kieszeni to gwarantuje ,że dość szybko na forach dla truckerów i przez radyjko cb rozeszła by się informacja ,że nie warto próbować wjazdu pod zakazy "wiaduktowe" .
- 0 1
-
2014-09-26 09:13
W konsekwencji większa składka OC
- 2 0
-
2014-09-26 08:07
zainteresowany
Tir...transport International Road....i wszystko jasne...pewnie czas go gonil i następne pudlo czekalo do odbioru....pozd dla zawodowcow
- 1 2
-
2014-09-26 10:56
jeśli obniżą jezdnię
to w czasie deszczu będzie basen
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.