- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (28 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (522 opinie)
- 3 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (57 opinii)
- 4 Mapa pożarów aut w Trójmieście (15 opinii)
- 5 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (544 opinie)
- 6 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
Jedyny taki wiadukt PKM powstanie na Zaspie
Opóźnienia w modernizacji torów Gdynia-Warszawa zmusiły Pomorską Kolej Metropolitalną do zmiany technologii budowy wiaduktu w rejonie przystanku SKM Zaspa. Konstrukcję żelbetową zastąpi stalowa.
Pierwotnie miało się to odbywać wiaduktem o konstrukcji żelbetowej, czyli takiej samej, jak pozostałe obiekty na całej trasie PKM. Ostatecznie technologię zmieniono na stalową, choć sama konstrukcja wizualnie nie będzie odbiegała znacznie od pierwotnego projektu.
- Zmieniliśmy technologię wykonania wiaduktu ze względu na opóźnienia w modernizacji linii kolejowej, należącej do Polskich Linii Kolejowych, nad którą będzie usytuowany wiadukt. Pozwoli nam to zaoszczędzić około trzy miesiące czasu w stosunku do pierwotnej technologii żelbetowej, w jakiej miał być wykonany wiadukt - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM.
Nowy wiadukt jest już montowany w pobliżu miejsca, gdzie docelowo będzie usytuowany. Budowlańcy, gdy PLK zakończy w niezbędnym stopniu swoje prace, przystąpią do budowy drugiego przyczółku (pierwszy jest już gotowy) oraz muru oporowego, a następnie nasuną konstrukcję nad tory dalekobieżne.
- Termin posadowienia wiaduktu, oznaczonego jako WK2, zależy od tego, kiedy nasz wykonawca będzie mógł wejść na teren PKP PLK, aby wykonać wszystkie niezbędne do tego prace. Montaż samego wiaduktu stalowego na rusztowaniach ustawionych równolegle do torów to kwestia kilku najbliższych tygodni. Jeśli, jak planujemy, wczesną jesienią wykonane zostaną wszystkie pozostałe elementy, to do końca tego roku cały wiadukt powinien stać na swoim miejscu - dodaje Konopacki.
Jak zapewnia spółka PKM, zmiana technologii nie będzie miała wpływu na koszt realizacji nowej trasy kolejowej. Konstrukcja stalowa będzie wprawdzie droższą o kilkanaście procent od pierwotnie planowanej żelbetonowej, ale "w skali całego projektu nie stanowi to problemu".
Materiał z 2013 r. prezentujący przebieg PKM. Miejsce, gdzie powstanie wiadukt (w filmie pozbawiony szczegółów arch.), widoczne jest w 50 sekundzie.
Miejsca
Opinie (117) 3 zablokowane
-
2014-08-22 13:14
Kiedy zaczną budować gdyńskie przystanki? (1)
- 3 5
-
2014-08-22 14:49
źle się czujesz?
Nigdy.
- 4 3
-
2014-08-22 13:49
a propos kolei. Właśnie widziałem u nas Orient Express! (3)
Przed chwilą koło Orłowa po torze w stronę Wejherowa przejechał pociąg z wagonami retro. Odnowionymi. Jakby Orient Express. Redakcjo, opowiadaj.
- 8 0
-
2014-08-22 18:50
Spokojnie , napiszą jutro, jak już będzie definitywnie po :)
- 2 0
-
2014-08-22 20:46
Classic Courier
Może to był Classic Courier? W zeszłym roku dwa razy widziałam jak przejeżdżał przez trójmiasto.
- 0 0
-
2014-08-23 10:55
To był...
...Sonderzug relacji Masuren-Konigsberg-Danzing
- 2 0
-
2014-08-22 14:52
Ciekawe kiedy pojadę PKM z Gdańska do Gdyni...? (1)
Prędzej Gdynia zostanie dzielnicą Gdańska albo do Starogardu. - Do Starogardu w ciągu max 10 lat na bank.
- 3 5
-
2014-08-22 18:17
Łosiu,oczywiście,że nikt z Gdyni nie pojedzie do Centrum Gdańska PKM - chyba,że do Osowej lub Karczemek
Tak naprawdę,to są to 2 zachodzące na siebie linie : Gdańsk Centrum - Lotnisko - Dąbrowa oraz Gdynia - Osowa - Karczemki
- 1 2
-
2014-08-22 15:32
kolej metropolitarna (2)
a co z przystankiem w Gd.Osową?
- 1 1
-
2014-08-22 16:11
Pisze się "Przystanką",a jeszcze lepiej "Stacją". (1)
Osowa jest kobietą!
- 3 0
-
2014-08-22 16:32
to Osowej nie staj , i stacyji brak
- 1 0
-
2014-08-22 16:47
to nie mogl zrobić skrzyżowania i świateł (4)
tyle kasy a w zimę pkm pod gurę nie pociągnie./PKM czyl pięć koni mechanicznych/
- 1 2
-
2014-08-22 18:16
co ty (1)
nie umiesz czytać ? PKM czyli pół konia mechanicznego
- 2 0
-
2014-08-22 18:19
Nie konia,tylko kopyta mechanicznego
Czyli 1/8 konia...
- 1 0
-
2014-08-22 19:05
Może się nie znam, ale jeszcze nie słyszałem o żadnym środku lokomocji który by dawał radę pociągnąć pod "gurę"
- 1 1
-
2014-08-22 22:08
Chyba górę a nie gurę - najpierw do szkoły, a potem zabierać głos.
- 0 1
-
2014-08-22 16:50
i to jest słuszna koncepcja
jak to pierdyknie to będzie złom, a z żelbetem to się trzeba narobić i niewielki zysk.
- 4 2
-
2014-08-22 16:58
Podwyższenie kosztów! (3)
Taki Most pewnie wyjdzie drożej ...
- 2 4
-
2014-08-22 17:07
Jaki most? Gdzie tam widzisz rzekę? (1)
- 2 1
-
2014-08-22 17:17
nie ma ale będzie
chyba jest ,tylko pod ziemią
- 1 0
-
2014-08-22 19:03
A bierzesz pod uwagę że może to wyjść nie tylko drożej ale szybciej, więc w ostatecznym rozrachunku taniej?
- 1 1
-
2014-08-22 18:15
złomiarze
sa zachwyceni zmiana . Nie będziemy musieli męczyc sie z tym betonem...:)
- 2 0
-
2014-08-22 22:13
ankieta
A gdzie wariant odpowiedzi: "Nie śledzę wcale, bo i tak nie będę tym jeździł"?
- 3 1
-
2014-08-22 22:18
historia
wybudowali tory byla 1 wojna swiatowa odbudowali te tory byla 2 wojna swiatowa odbudowywuja je na nowo szykuje sie 3 wojna swiatowa te tory to przeklenstwo
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.