• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca autobusu ukarany za zamknięcie pasażerce drzwi przed nosem

Michał Sielski
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą. Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą.

Kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej odmówił sprzedaży biletu innemu pasażerowi. Relację naszej czytelniczki potwierdzają zapisy monitoringu. Gdyński ZKM zapowiada teraz częstsze kontrole tzw. tajemniczych klientów.



Spotkała cię kiedyś nieuprzejmość ze strony kierowcy komunikacji?

Życie kierowcy komunikacji publicznej nie jest łatwe. Musi tłumaczyć się z nie zawsze wydajnej klimatyzacji lub jej braku, próbować jechać zgodnie z rozkładem mimo korków, a czasami znosić niezbyt eleganckie zachowanie pasażerów.

Nie zawsze jednak sami kierowcy zachowują się tak, jak powinni. Jedną z takich sytuacji, opisała nasza czytelniczka.

- Weszłam do autobusu linii 109 po zakupach w Rivierze i przyznaję, że w pośpiechu wsiadłam z jedzeniem, z lodem w wafelku. Usiadłam niedaleko wyjścia przy przednich drzwiach obok kierowcy, ponieważ chciałam kupić bilet. Przede mną był młody chłopak, kierowca powiedział, że nie chce mu się liczyć drobnych. Mi kazał natomiast wyrzucić jedzenie. Przystałam na to, wysiadłam, a wtedy kierowca zamknął drzwi i szybko odjechał - denerwuje się pani Marta.

Gdyński ZKM za naszym pośrednictwem przeprasza pasażerkę i informuje, że nałożył już dwie kary finansowe na Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - za odmowę sprzedania biletu oraz niezabranie pasażerki z przystanku.

Przez pracodawcę ukarany został natomiast sam kierowca, który stracił premię. Nadzorujący komunikację publiczną podkreślają też, że na gdyńskich trasach pojawią się kolejni "tajemniczy klienci", którzy będą sprawdzać, jak zachowują się kierowcy.

Czytaj także:Oceń gdańską komunikację miejską

- Nie skupiamy się tyko na skargach od pasażerów, ale też sami kontrolujemy pracę i zachowanie kierowców. Jeśli są do nich częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Publicznej w Gdyni.

Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.



Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (470) ponad 20 zablokowanych

  • a z piwem wsiadają (1)

    A jak z piwem wsiadają GUANiarze to im uwagi nie zwracają... bo się boją. Lepiej zrobić coś z takimi pasażerami...

    • 2 1

    • Picie alkoholu w środkach komunikacji publicznej jest nie tylko sprzeczne z prawem przewozowym,

      ale i z prawem o wychowaniu w trzeźwości w ogóle, ewentualnych zakazów władz lokalnych (o ile są właścicielami środków transportu publicznego) nie licząc.
      Takich typów ukarałbym podwójnie, z każdego paragrafu niezależnie.

      • 0 0

  • Akurat nie wpuszczanie z lodami to mądra zasada. Sam się nie pakuję z lodem "na pokład".

    Wysyłanie pasażerki z lodem do kosza i następnie zamykanie jej drzwi przed nosem to już zupełnie inna sprawa i kara za złośliwość jest zasłużona.

    Do autobusu nie wchodzi się też wsuwając kebaba lub zapiekanki, pijąc coś z kubka (ssanie szyjki butelki to inna sprawa, bo ryzyko wylania jest dużo niższe) albo wsuwając ciastka z kremem. To logiczne.

    • 1 0

  • "Mi kazal natomiast wyrzucic jedzenie" (1)

    Kolejny blond cwok co ma rozum miedzy nogami.

    • 0 2

    • Pokaż,co napisałeś swojej mamie

      Taki tekst,że wszyscy pewnie padli z wrażenia. Gratulacje chłopie,zabłysnąłeś! Matka może być z Ciebie dumna-koniecznie pokaż Jej ten wpis.

      • 0 0

  • chamy

    niektórzy kierowcy to zwykłe chamy,zachowują się jakby ukończyli Oxford.

    • 2 1

  • Polska, kraj w którym żyje...

    UWIELBIAM TE KOMENTARZE!!! A Praca z klientem, to najtrudniejsza praca. - w Naszym Kraju . Amen.

    • 2 0

  • TO "NORMALNE"

    W treści dodano dla ozdoby temat o lodach...ale to że kierowcy złośliwie zamykają drzwi przed nosem to normalne...ile razy mnie to spotkało :-( Kilka razy zostałam także podmiażdzona drzwiami... :-( ALE TERAZ NAPŁYNĄ SKARGI.Jeśli trzeba sama bedę nagrywala.

    • 0 1

  • Paranoja.... (1)

    Zawsze wszystkiemu winien jest kierowca... pewnie, bo jak skarga to odbiorą premię, a jak pochwała to do śmietnika... Taka prawda. Kiedyś kierowca był szanowany a teraz?? To pasażerowie zachowują się jak święte krowy. Szkoda słow. Poza tym przecież do autobusu nie wsiada sie z jedzeniem;/ to gdzie ona się pchała?

    • 0 0

    • pasażerowie dla kierowcy,czy odwrotnie

      no sorry,ale to kierowca jest dla pasażerów,a nie odwrotnie. Starczy byc kulturalnym,to chyba niedużo

      • 0 0

  • Kierowcy powinni mieć broń (1)

    Uważam, że każdy kierowca linii nocnej lub w godzinach wieczornych powinien posiadać broń, żeby od razu jak widzi wandalizm lub inne burdy, mógł takiego delikwenta zastrzelić, żeby eliminować śmieci :)

    • 0 0

    • jeden taki (bez broni)

      zatłukł studentkę pod Krakowem - nie miał broni, więc kluczem ja zatłukł i porzucił

      • 0 0

  • obrońcy!

    Przestańcie wmawiać,że sie kierowca tak zdenerwował zakłóceniem komfortu jazdy innych pasażerów (bo lody), wyżyć się chciała dziadyga, pokazać, co on może i tyle.

    • 2 0

  • (1)

    no i dobrze.Wsiada wielce ,,lejdi" i myśli że jej wszystko wolno.już se wyobrażam te BABSKO nos wyżej niż widzi.Dobrze że jej tak ,,uciął" trochę pewności siebie

    • 0 3

    • noooo - loda to ona powinna zrobić - a poza tym lodzik - nawet w wafelku - TO NIE JEST JEDZENIE - tylko : artykół spożywczy

      lodem sie .... NIE NAJESZ !! - co najwyzej można nim w ZKM ..... za przeproszeniem NAŚWINIĆ !! - oczywiście z dwojga złego... że lepszy rozpaprany lód na podłodze autobusu - niż SMRÓD - szambonurka ! A HOJ .

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane