• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji

Maciej Naskręt
19 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej. Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej.

Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?



Jaki ruch powinien być priorytetowy przy ustalaniu programu sygnalizacji?

Od kilku tygodni na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej w Osowej funkcjonuje sygnalizacja świetlna. Światła zostały tam ustawione głównie z myślą o pieszych, którzy zmierzają przez ruchliwą jezdnię do położonego nieopodal przystanku autobusowego. Zanim światła stanęły na skrzyżowaniu, dochodziło tam do licznych potrąceń na pasach. O tym, że jest to miejsce niebezpieczne dla pieszych w zeszłym roku ostrzegała też policja.

Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.

O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.

Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.

Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • Mam pomysła (1)

    ... a może by tak zamontować przycisk na słupeczku ze światłami? Pieszy wciska chwilę czeka, samochody się zatrzymują, on przechodzi i po kłopocie. Ze wszystkiego muszą robić problem. Jak w socjalizmie...

    • 7 1

    • Chwilę?

      Ta chwila to jest często 2 minuty.

      • 0 0

  • światła

    Ja jestem kierowcom, który mieszka w Osowej i bardzo się
    cieszę,że zostały uruchomione. Korki były zawsze, a teraz jest bezpiecznie przy skręcaniu w lewo i kierowcy jadący z Chwaszczyna, którym się baaardzo spieszyło teraz mają chwilę "odpoczynku". Piesi przechodzą bezpiecznie i można spokojnie skręcać w "lewo".
    Dobrze,że świtała zostały włączone zanim doszło do nieszczęścia.

    • 4 5

  • tłusk i koczyński ...

    dwa półgłówki nie zlepione w jedną całość ...

    • 3 1

  • sygnalizacja

    dla bezpieczeństwa i uratowania życia chociaż jednego cZłowieka dobrze że jest sygnalizacja

    • 0 2

  • Godz szczytu?

    Czyli cały dzień. Kto normalny jeździ tam i robi korki o godz 12 czy 14? Robotę sobie znajdzcie a nie będziecie jeździć i robić korki nieroby żyjące na kredyt!

    • 2 2

  • osowa to wieś

    tam wiatr zawija pętlę, są o wiele ciekawsze lokalizacje bez takich problemów wiec po co tam sie pchac i mieszkać?

    • 1 4

  • to norma w gdańsku

    w tym mieście to norma, że nastawia się świateł, które mają się jak pięść do nosa. przykładu można mnożyć np. przy gks-ie w kier stogów są światła w odległości 10m, gdy pierwsze zapalają się na zielono tp na drugich są jeszcze czerwone, z pewnością wszyscy jadący kartuską dobrze życzą tym od świateł, z kolei na rajskiej przy gnilnej piesi stoją bardzo długo czekając na zielone, pomimo że samochody również stoją bo jest korek, ...
    no i te śmieszne ronda, które się ostatnio pojawiły, zamiast przystosować, przerobić drogi to się jakieś dziwolągi wymyśla.
    ciekawe ile dostają za taką robotę ci "fachowcy".

    • 1 0

  • a co z kasą z podatków

    co z kasą od podatków, którą zdzierają z kierowców, ktoś sprawdza na co ona idzie!? bo dziury w jezdniach i organizaja ruchu jak w trzecim świecie, no ale tam to podatków nie kroją.
    a wszyskim szczekającym na samochody to życzę, by sanitariusze nieśli ich na noszach pieszo do szpitala tak jak strażacy swoje sikawki (no może niech korzystają ze ścieżek rowerowych czy komunikacji miejskiej).

    • 0 0

  • 100 000 zł poszło na to !!!

    cud inżynierii budowlanej

    a mieli problem na co wydać nadwyżkę.... trzeba było na przedszkola żłobki na obiady dla dzieci!!!

    • 0 1

  • Harry Poter i czara budyniu

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane