• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maciej Lisicki trafi do gdańskiego ZKM-u?

Katarzyna Moritz
10 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Przez 8 lat pracy na stanowisku zastępcy prezydenta miasta Maciej Lisicki zajmował się także komunikacją miejską. Jeśli stanie do konkursu na wiceprezesa ZKM, będzie bardzo poważnym kandydatem do objęcia tego stanowiska. Przez 8 lat pracy na stanowisku zastępcy prezydenta miasta Maciej Lisicki zajmował się także komunikacją miejską. Jeśli stanie do konkursu na wiceprezesa ZKM, będzie bardzo poważnym kandydatem do objęcia tego stanowiska.

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku ogłosił konkurs na nowe stanowisko - wiceprezesa zarządu i dyrektora ds. przewozów, infrastruktury i rozwoju. Czy utworzono je dla byłego zastępcy prezydenta Gdańska Macieja Lisickiego?



Kto zostanie wiceprezesem ZKM?

Gdański ZKM właśnie ogłosił konkurs na zupełnie nowe stanowisko w tej instytucji, czyli na wiceprezesa zarządu - dyrektora ds. przewozów, infrastruktury i rozwoju.

Dlaczego ZKM tworzy nowe stanowisko?

- W związku z planowanymi nowymi inwestycjami infrastrukturalnymi rozpoczęto działania przygotowujące spółkę organizacyjnie do ich realizacji. Wzmocnienie funkcji inwestycyjnych i rozwojowych wymaga zmian w strukturze organizacyjnej spółki - tłumaczy Alicja Mongird, rzecznik ZKM.

Ma się tym zająć nowy dyrektor, któremu podlegać będzie także nowo utworzony dział inwestycji i rozwoju. To on będzie prowadzić i koordynować inwestycje, a także nadzorować dział zamówień publicznych i zaopatrzenia materiałowego oraz dział marketingu i realizacji usług.

Jak zaznacza rzecznik, zmiany w funkcjonowaniu spółki nie wpłyną na wzrost liczby etatów w ZKM.

Jakie są oczekiwania wobec nowego wiceprezesa zarządu i dyrektora ds. przewozów, infrastruktury i rozwoju? Musi mieć wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne, co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowiskach kierowniczych, w tym trzyletni na stanowisku związanym z zarządzaniem inwestycjami.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej na to stanowisko oceniane będą też: wiedza o zakresie działania spółki, znajomość zasad ekonomii, znajomość procesów inwestycyjnych i ich finansowania, wiedza na temat zagadnień związanych z transportem drogowym, publicznym transportem zbiorowym oraz "Planem zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Gdańska na lata 2014-2030".

Funkcjonowanie ZKM doskonale poznał od podszewki Maciej Lisicki, odwołany w grudniu zeszłego roku ze stanowiska zastępcy prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej. Zgodnie z wymogami konkursu ma wykształcenie wyższe techniczne, Lisicki ukończył bowiem wydział budownictwa lądowego Politechniki Gdańskiej.

Niemal tuż po jego odejściu ze stanowiska pojawiła się plotka, że ma on trafić do ZKM i zastąpić na stanowisku prezesa Jerzego Zgliczyńskiego, który już kilka lat temu zyskał uprawnienia emerytalne.

- Konkurs jest otwarty i może w nim startować każdy, ale wiadomo, że czarny koń ma na imię Maciej - śmieje się osoba zajmującą się zawodowo komunikacją miejską w Gdańsku.

Niestety, Maciej Lisicki nie odbiera telefonów i nie mogliśmy dowiedzieć się od niego, czy weźmie udział w konkursie.

ZKM czeka na zgłoszenia kandydatów do 30 marca.

Miejsca

Opinie (189) ponad 10 zablokowanych

  • Mafia z PO

    Ta sitwa jak najgorszy pasożyt żeruje na Polsce. Będą sobie stanowiska tworzyć dla kolesi, brudne deale załatwiać i ciągnąć kasę ile się da. A kto nie należy do tej bandy to motłoch. Nowa komuna PO

    • 53 1

  • A ja uważam że dobrze (4)

    To Lisicki sprowadził dortmundy i tramwaje z kassel. Na komunikacji też się dobrze zna. Moim zdaniem rozrusza te skostniałe struktury w ZKM.

    • 7 57

    • rodzina czy Lisicki?

      • 12 1

    • (2)

      Stare trupy, po prostu.
      Niby w czym są lepsze od właśnie sprzedanych Konstali, że są niskopodłogowe na 7% powierzchni tramwaju? i że Adamowicz je wpisuje przy każdorazowym chwaleniu się, jako nowe tramwaje niskopodłogowe.
      Rozmawiałeś kiedyś może, z jakimkolwiek motorniczym Dortmunda, który zawsze wozi ze sobą młotek i wali nim w za..bistą "elektronikę" tego cuda, by w ogóle ruszył?

      • 9 1

      • (1)

        Są duzo lepsze, mają hamulce sprawne, te stare 105 to strach jeździć hamulec raz zadziała, a raz nie, są tak zdezelowane, że powinny natychmiast iść na złom

        • 0 0

        • Koleś, pitolisz jak każdy pseudoliberał pokroju Tuska.
          Podajesz wynik ostateczny, nie podając kosztów.
          Cóż z tego że Duewagi kupiono za symboliczne pieniądze, skoro potem władowano w nie pokaźna już kasę. Oczywiście że to taniej niż zakup Bombardiera czy PESY ale w tej całej wyliczance jakoś wątku przeróbek Konstali się nigdzie doczytać nie potrafię. Skoro zaś 105 ponoć się nie da przerobić, zaś Duewagi tak, to nasuwa się pytanie, komu zależy jednak na kompletnym uwaleniu czegokolwiek co polskie.
          Dla mnie np jazda 105-ką jest zdecydowanie bardziej komfortowa niż Duewagiem, ciasnym Bombardierem czy wykrzywiona PESĄ.
          Nie twierdzę że nowe tramwaje są od 105-ki gorsze, o co to to nie ale udawanie i traktowanie Duewagów jako rewolucji sprzętowej gdańskiej komunikacji, jest zwyczajnie żenujące.

          P.S. To jest tak jak za rządów III RP. Restrukturyzuje się zakład olbrzymimi nakładami i zamiast dać nowej strukturze zaistnieć, by choć część nakładów odzyskać, to się go sprzedaje zagranicy za 10% wartości. Tu z tramwajami, mamy sytuację dokładnie odwrotną, tyle że ten sam mechanizm.

          • 0 0

  • ahahahahahahaah eheheheheheheh Myślałem że to jaja ale kurde dziś jeszcze nie 1 Kwietnia

    • 33 1

  • Paź Króla

    • 44 1

  • Podejście człowieka

    Skoro po takich reformach miasta, gdzie ucierpieli tylko i wyłącznie mieszkańcy, co poniektórzy zostali wysiedleni ze swoich domów, po prostu zostali bezdomni. Taki człowiek ma zostać Prezesem komunikacji miejskiej ?
    Komunikacja jest dla ludzi a nie przeciw nim, więc będzie przewożony JOD z plaży do Centrum miasta ?
    Źle w mieście, źle w komunikacji.

    Czy naprawdę musi dochodzić do tego, że tak wspaniałe miasto przez nie wspaniałych ludzi spada na psy w ekspresowym tępie a każdy pomysł to ruina za którą płacą mieszkańcy ?

    • 41 1

  • No to bileciki - tak jak czynsze komunalne - w górę!!!

    • 55 0

  • Nepotyzm w Gdańsku jest zastraszający, nawet na tle Polski

    • 56 1

  • w urzędzie namieszał i dowalił czynsze w komunalce

    A teraz nowy stołek mu szykują

    • 49 0

  • (1)

    Mysle, ze jest juz zaklepane. Konkurs to jak zwykle przykrywka. W tym kraju jeszcze 3 pokolenia musza sie zmienic, zeby PRL odszedl w sina dal.

    • 37 1

    • Lenistwo !

      Sama to nawet pogoda się nie zmienia !

      A te nowe pokolenia sprzedawczyków wychowywanych przez sprzedawczyków zostaną wychowane na ... ?

      ... sprzedawczyków, tylko z dyplomem zagranicznej uczelni.

      • 2 0

  • hit man Owicza
    desperado do brania na siebie niepopularnych koniecznych decyzji
    idzie do ZTM

    czy to znaczy, że będzie w końcu
    wrogie przejęcie ZKM, SKM i PKM przez ZTM
    i połączenie taryfowe, organizacyjne, faktyczne
    z jednym biletem i jednym chudym tanim zarządem ?

    • 6 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane