- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (95 opinii)
- 2 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (55 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (163 opinie)
- 4 Parawaniarze już anektują plaże (187 opinii)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (97 opinii)
- 6 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (197 opinii)
O tym, że jest to możliwe, a wręcz pożądane, przekonywali goście czwartkowego panelu "Marketing miejsc - inwestycja w przyszłość", zorganizowanego w ramach 7. Międzynarodowego Forum Gospodarczego w Gdyni.
Specjaliści ds. tzw. brandingu regionów i miast, skupili się przede wszystkim na architekturze.
- Coraz rzadziej w promocji miast wykorzystuje się budynki historyczne, a coraz częściej stawia się na ikony współczesnej architektury - mówi Jacek Debis prowadzący projekt "Branding Polska" z ramienia Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki. - Właśnie dzięki nowoczesnym symbolom radykalne transformacje przeżyły takie miasta, jak: Bilbao z Muzeum Sztuki Współczesnej Guggenheima, Londyn, będący międzynarodowym tyglem imprez kulturalnych, Kopenhaga, tak bogata w nowy design czy Seattle, stawiające na nowoczesne akcenty morskie.
W dobie Internetu, kiedy coraz mniej rzeczy nas zaskakuje, miasto powinno się kreować jako produkt unikalny, ale jednocześnie, o jasno czytelnej tożsamości. Można to osiągnąć między innymi przez wytworzenie nowej generacji regionalnych produktów.
- Od lat czekam, by porządny projektant zabrał się za bursztyn - mówi Beata Bochińska, dyrektor Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. - Dostępne produkty są już po prostu nudne. Tradycyjne materiały mogą pomóc stworzyć nowoczesny wizerunek miasta. Przykładem jest polski pawilon na wystawie EXPO 2005 w japońskim Aichi. To dzieło Krzysztofa Ingardena, w całości wykonane zostało z wikliny.
Według badań UNESCO w sektorze kreatywnym, jak nauka, nowe technologie, sztuka czy turystyka, pracuje 40 procent aktywnej populacji. By ją przyciągnąć, miasto musi zagwarantować bardzo wysoki standard życia, bogatą ofertę kulturalną oraz duże poczucie wspólnoty, różnorodności, otwartości i tolerancji dla różnic.
Najbardziej kreatywne miasta świata są wyróżniane przez UNESCO tytułem City of Design. Do tej pory miano otrzymały takie metropolie, jak m.in. Berlin, Montreal czy Buenos Aires, ale także mniejsze miasta, jak Antwerpia czy Glasgow. Wyróżnień generujących rozwój miast jest więcej, a jedno z nich to Europejska Stolica Kultury, o której status stara się między innymi Gdańsk.
Podsumowując, jaki wizerunek mogłoby mieć nowoczesne Trójmiasto? Czy gdyńskie Sea Towers i biesiadna rozrywka oferowana w Gdańsku to wszystko na co nas stać? Pod koniec roku z jednej strony rozstrzygnie się konkurs architektoniczny na wizytówkę Gdańska, czyli Europejskie Centrum Solidarności, a z drugiej na koncepcję gdyńskiego Centrum Kultury. Oba projekty mają stać się ponadczasowymi wizytówkami miast, rozpoznawalnymi w całym kraju i nie tylko. Można jedynie liczyć, że setki tysięcy złotych oferowanych w ramach nagród, przyciągną najlepszych światowych architektów.
|
Opinie (81) ponad 20 zablokowanych
-
2007-05-26 07:45
made in trojmiasto
Haha symbolem Gdańska powinna zostać tańcząca myszka miki napędzna sprężynami i przenośnym radiem sprzedawana w okolicach Długiej, jacyś emeryci handlujący wszystkim , break dance w wykonaniu młodzieży oraz tablice informacyjne " WYSTAWA ROBALI" oraz reklamy tanich obiadów, nie mówiąc nic o koszmarnych rykszach i jak ktoś celnie przyznał promocji Chin w ramach Jarmarku Dominikańskiego. DLACZEGO TO NIE PRZESZKADZA WLADZOM MIASTA
- 1 0
-
2007-05-26 08:57
gallux
"żuraw, neptun i ratusz są jedyne wyjątkowe i niepowtarzalne..."
A Kościół Mariacki, hę?- 0 0
-
2007-05-26 09:02
gdansk to jedna wilka atrapa
odbudowna po wojne, proponuje poogladac troche zdjec i poczytac i popatrzec.
- 0 0
-
2007-05-26 09:20
+2-3st.C
lepiej usypać waly przed wodą która nas zaleja, globalne ocieplenie już puka :(
- 0 0
-
2007-05-26 09:47
Krzyże, "konserwatorzy zabytków" i inne Januszajtisy
... kalki Hanzy, bo reszta to profanacja, w Gdyni
też kilka wpadek psedudomodernizmu nasiąkniętego z deka kiczem, nieudane przebudowy i modernizacje, perełek modernizmu, detale giną!
Wzronictwo przemysłowe raczej tylko na ASP i wernisażach,
dookoła nas jest sztampa.
Rzeźby, instalacje itp. chyba Gdynia, Skwer Kościuszki i okolice. W Gdańsku kolejne kapliczki, krzyźe i odkopane średniwieczne nocniki są na topie. W Sopocie Jaś Rybak
wypadł z obiegy, wszak nowy inwestor ma coś do powiedzenia.- 0 0
-
2007-05-26 09:51
ja.nikt.inny - jaką objętość ma woda po stopieniu 1 m3 lodu? Otóż z zalewaniem wybrzeży w wyniku ocieplenia i topienia arktycznych lodów to lekka ściema, jedynie lody posadowione na stałym lądzie będą miały wpływ na podniesienie sie poziomu mórz i oceanów a więc większość lodów arktyki nie jest żadnym zagrożeniem.
- 0 0
-
2007-05-26 09:54
Lew ze sterczacym
najlepszy lew jest na zbrojowni od strony tkackiej - z wielkim, stojacym do gory czlonkiem :)
nie pojete jest dla mnie jak obroncy moralnosci mogli do tego dopuscic... i kto byl modelem dla rzezbiarza??- 0 0
-
2007-05-26 09:56
Ale góra lodowa znajduje się nie tylko pod wodą. A co z tą częścią nad powierzchnią? Odparowuje? No jak tam Panie S u pana z fizyką?
- 0 0
-
2007-05-26 10:05
gallux
Na szcycie wieży ratusza nie stoi św. Jerzy. Św. Jerzy jest na budynku bractwa zwanego jego imieniem przy Złotej Bramie
- 0 0
-
2007-05-26 10:07
tytuł powien brzmieć
prowincjonalny prezydent
prowincjonalne wizje
prowincjonalne miasto
gdańsk- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.