• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nocna kontrola ciężarówek na autostradzie A1

Rafał Borowski
1 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Zobacz, jak przebiegała nocna kontrola tirów na autostradzie A1

W nocy z piątku na sobotę na autostradzie A1 w Rusocinie przeprowadzono szeroko zakrojoną kontrolę tirów. Funkcjonariusze Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego oraz policji sprawdzili kierowców aż 170 pojazdów. W rezultacie wystawiono 12 mandatów karnych, m. in. za brak tachografu czy zakłócanie pracy tegoż urządzenia, oraz zatrzymano 2 dowody rejestracyjne.



Czy kary za brak tachografu albo zakłócanie jego pracy powinny być wyższe?

Minionej nocy, tuż przed ostatnimi bramkami autostrady A1 w stronę Gdańska, pojawili się funkcjonariusze Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, którzy wyrywkowo kontrolowali kierowców samochodów ciężarowych.

- Do późnych godzin nocnych prowadzimy akcję, która ma celu przede wszystkim sprawdzenie, czy kierowcy ciężarówek prawidłowo rejestrują za pomocą tachografów czas swojej jazdy. Nierzadko dochodzi do sytuacji, że kierowcy po wjeździe na autostradę stosują różnego rodzaju manipulacje, aby zafałszować dane dotyczące czasu spędzonego za kierownicą - wyjaśnia Przemysław Gradomski, młodszy specjalista Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku.
Inspektorzy transportu drogowego doskonale znają wszystkie metody, za pomocą których kierowcy próbują zataić rzeczywisty czas spędzony za kółkiem. Co ciekawe, oprócz tzw. "jazdy na magnesie", coraz więcej nieuczciwych tirowców wykorzystuje w tym celu nowoczesne urządzenia elektroniczne.

- Po wjeździe na autostradę niektórzy kierowcy zjeżdżają na najbliższy parking, po czym odłączają tachograf poprzez zastosowanie specjalnych urządzeń elektronicznych albo zakłócają pracę znajdującego się w skrzyni biegów impulsatora tachografu poprzez umieszczenie na nim magnesu. W ten sposób starają się symulować, że zamiast kontynuować jazdę, spędzają czas na odpoczynku - tłumaczy Gradomski.
Oprócz sprawdzania rejestru tachografów kontrolerzy weryfikowali również szereg innych aspektów, m. in. uprawnienia przewozowe, zgodność ładunku z dokumentami przewozowymi, trzeźwość kierowców czy stan techniczny ich pojazdów.

Podczas kontroli tirów w Rusocinie, która trwała do późnych godzin nocnych, inspektorzy transportu drogowego i ich koledzy z drogówki nakazali zjechać na pobocze aż 170 kierowcom. U kilkunastu z nich stwierdzono różnego rodzaju wykroczenia, m. in. brak tachografu, fałszowanie danych rejestrowanych przez to urządzenie czy jazdę na karcie należącej do innego kierowcy. Łącznie, podczas kontroli wystawiono 12 mandatów karnych oraz zatrzymano dwa dowody rejestracyjne.

Warto wspomnieć, że mandat karny to nie jedyna dolegliwość, z którą muszą liczyć się kierowcy majstrujący przy tachografach zamontowanych w kabinach swoich ciężarówek.

- W przypadku stwierdzenia, że kierowca nie rejestruje prawidłowo swojej aktywności za kierownicą, grozi mu grzywna w wysokości 2 tys. zł. Dodatkowo, przedsiębiorca, dla którego pracuje kierowca, może zostać ukarany w postępowaniu administracyjnym karą w wysokości 5 tys. zł - informuje Gradomski.

Miejsca

Opinie (106) 8 zablokowanych

  • tolek

    jak jeżdże osobówką ponad 4-5 godzin to już mam dosyć i siłą rzeczy muszę zrobić przerwe żeby odpocząć, nei rozumiem dlaczego niektórzy ryzykują oszukują na tacho. Kierowcy z dobrych spedycji jak np M&W Spedition nie robią takich wałków bo mają np gwarancje na miesiac 9000km płatne i koniec

    • 0 0

  • Nie cierpię kierowców ciężarówek. (15)

    Uważają się za władców ulic. Częściej takie kontrolre przydałby się tirowcom! I jeszcze sprawdzić, na jakich "dopalaczach" jeżdżą. Zwłaszcza ci że wschodu!

    • 55 87

    • z wzajemnością

      kierowcy też ciebie nie cierpią bo uważasz się za władce ulicy pozdrów swoją mamę Adam Żuk

      • 0 0

    • Miłość Polaka do Polaka. Typowo katolicki kraj. (2)

      • 10 9

      • Typowo (1)

        Lwacki i LBGT wszystkich nienawidzą, taka roszczeniowa banda

        • 6 5

        • tak tak mój biedny futrzaku

          czarne jest białe a białe jest czarne,
          tak sobie dalej wmawiaj jak się boisz prawdy

          • 0 0

    • (3)

      zgadza sie, ale kretynow w osobowkach na obwodnicy tez powinni kontrolowac

      • 39 3

      • Badania (1)

        Ja bym wprowadził specjalne badania dla kierowców osobówek czy w ogóle nadają się do tego aby prowadzić pojazd. Obserwując zachowania ludzi w Trójmieście mogę stwierdzić jednoznacznie, że duża część ludzi jeździć nie potrafi... Ja wykonuję pracę w charakterze kierowcy i badania musiałem przejść żeby jeździć. Moim zdaniem samo zdanie prawa jazdy nie wystarczy...

        • 33 3

        • i specjalne badania psychiatryczne dla p_Osłów

          bo kaleki intelektualne nie mogą pełnić ważnych funkcji
          zagrażających bezpieczeństwu państwa

          • 1 0

      • ...

        Szczególnie tych którzy widząc zakaz wyprowadzania przez ciężarówki jedzie 65 km/h, a jak się zakaz kończy to sobie przypomina, że potrafi jechać szybciej

        • 6 0

    • Nie cierpisz kierowców ciężarówek? (3)

      To podaj przykład przedmiotu którego sam nie wyprodukowałeś i który nigdy nie musiał być przewieziony. Oszczędzę ci bólu myślenia: 4 litery byś wycierał liśćmi gdyby TIR nie przewiózł papieru toaletowego. Chodził byś goły jak małpa gdyby TIRy nie przywiozły ubrań. A na czym byś oglądał internet i pisał takie durne komentarze gdyby TIRy nie przewiozły setek podzespołów, obudowy, kartonu do zapakowania do fabryki komputerów a później gotowego produktu do sklepu? No chyba że jaśnie pan ma w ogródku kopalnię gaci, mebli i wszystkiego co potrzebne do życia.
      Bez wyrazów szacunku
      Kierowca TIRa, który często jedzie całą noc by taki ... miał codziennie świeże warzywa.

      • 13 3

      • TIRY nie wożą (1)

        TIR (skrót od fr. Transport International Routier, 'Międzynarodowy Transport Drogowy') Nie ma czegos takiego jak kierowca TIRa, ale zeby o tym wiedziec chyba trzeba byc kims wiecej niz samym "kierowca TIRa"
        Bez wyrazow szacunku wielki panie kierowco TIra

        • 3 5

        • ...

          użyłem skrótu myślowego... chociaż mam duże wątpliwości, czy wiesz co to znaczy

          • 1 1

      • A co ma fakt przewożenia towarów nawet najbardziej ważnych

        do prostactwa i lekceważenia innych uzytkowników dróg ?? Ktoś tu napisał "Uważają się za władców ulic" - nie! Oni uważają się za wladców naszego życia, bo faktycznie nimi są. Żadna "osobówka" nie ma szans z TIR-m, a za ich kierownicami siedza różni ludzie. W wiekszości pewnie zrownoważeni, ale tak jak w każdym społeczenstwie, jak w każdym zawodzie jakiś procent ma odchyły - cham, nadpobudliwy, wściekły na cały świat, neurotyczny a w skrajnych przypadkach - psychopatyczny.

        • 7 1

    • (2)

      Tylko kto ci chamie jeden przywozi towar do sklepu zebys mógł zapchać swoją d*pę... pewnie rowerzysta co ???

      • 25 6

      • No właśnie! Typowa wypowiedź tzw.tirowca

        Czy mozna się dziwić ich zachowaniom na drogach ? Dno i muł umyslowy.

        • 1 6

      • Ja rowerzysta popieram twę wypowiedź. Szczerze.

        • 8 1

  • Brak hamulców (1)

    Nikt nie wspomina o tym ze w ciężarówkach tych nowszych od 2008 zakladajac magnes trzeba również rozłączyć wtyczkę og komputerka bo taks ciężarówka jedzie max 60 km na godz ale gdy ta się odlaczy niema w naczepie hamulców.ITD chyba o tym nie wie a ti jest zagrożenie znacznie większe niż to ze ten kierowca przegnie godzinę czy dwie.

    • 2 1

    • Gupi jesteś chyba tylko we volvo tak jest

      • 0 0

  • Itd instytucja jak każda inny skorumpowana (1)

    Pracowałem w firmie na Pomorzu gdzie 40 ciężarówek jeździło na lewym tacho szef firmy każdemu mówił że na pomorskim inspekcja nas nie zatrzymie bo jest opłacona a w innym województwie uważać i tak rzeczywiście było nikt nie miał nigdy kontroli a kto nie płaci inspekcji rocznej viniety to pada na takich śmiesznie pokazowych akcjach

    • 1 0

    • Większość firm bylo rano poinformowanych o tej kontroli.Mój szef tez miał info od byłego inspektora itd z jaskowej doliny czyli to info wyszlo od samych inspektorów.

      • 0 0

  • wyciąganie kasy od przedsiębiorców? (11)

    Braki w budżecie to trzeba ścigać tych co ciężko pracują? ??

    • 60 109

    • (5)

      500plus dla nierobow kosztuje

      • 32 23

      • (4)

        Nieudaczników z niesprawnymi ciężarówkami w pseudofirmach "Janusz z.o.o"też kosztuje i ma kosztować.

        • 35 7

        • (3)

          Większość kierowców zarabia 3tys z czego musi opłacić wiele rzeczy i łamać przepisy. Na szczęście kierowców coraz mniej, młodzi mają w d*pie i się robi problem bo nikt nie chce inwestować 8tys zł na uprawnienia. Jak już robi to Anglia albo trasy poza granice. A regionalne przewozy będą wykonywać ślepe dziadki których czas się kończy już.
          Więcej studentów potrzeba, wtedy normalne zawody się wybija, będzie 10 inżynierów na 1 prawdziwego mechanika. 10 projektantów na 1 budowlanca. Już kafelkarz ma więcej od prawnika i lekarza.

          • 8 4

          • (1)

            "Musi (...) łamać przepisy" - mentalność homo sovieticusa skrzyżowanego z prymitywem prosto z dżungli

            • 1 0

            • krótko i w samo sedno

              nic więcej nie dodam

              • 0 0

          • po co gadasz z tymi korpoludkami co matkę sprzedadzą za parę zł wazelina im z ust nie schodzi. Chodzę brudny w kombinezonie zbieram złomy i latam lawetą i waszą pensję miesięczną robię w max 3 dni buraczki.

            • 3 6

    • (1)

      Ktoś na siłę wyciąga ci kasę? Trzymaj się norm i przepisów to do niczego nie będziesz musiał dopłacać.

      • 26 7

      • Pisior

        Za brak trojkata i nie zapięte pasy 500 zł to chyba lekka przesada . Poza tym osobowe tez ścigają wiec nie kozacz się kolego .

        • 0 9

    • (2)

      Zgadzam się z Tobą w 100 procentach na każdym kroku sa teraz kontrole i szukanie dziury w całym . Wiem co mówię bo mam mała firmę transportowa 6 aut i tyle kontroli co kierowcy ostatnio maja i na sile pisane mandaty to przez ostanie 3 lata nie miałem Ewidentnie szukają kasy nawet policjanci podczas rozmów specjalnie nie ukrywają ze maja nakaz wystawiać jak najwiecej mandatów .

      • 12 27

      • (1)

        Ojej jaki straszliwie pokrzywdzony jesteś,koniec z bezprawiem i boli d*pa?

        • 29 13

        • Chyba ciebie bardziej niż jego.
          Większość firm działa zgodnie z przepisami, każdy właściciel wie, że musi wykarmić siebie i rodzinę i nie ryzykuje łamania przepisów, prócz tych z mentalnością wyniesioną z PRL. Więc nie czepiaj się każdego.
          Druga sprawa, że sporo przepisów wymyślonych i wdrożonych przez władzę, tę czy inną, są bez sensu, a w najlepszym razie tylko upierdliwe. Nie powinno się bezkrytycznie na wszystko zgadzać, i tu myślę nie o tych dotyczących np. czasu pracy czy jazdy, te są rozsądne, ale np. o różnych opłatach typu viaToll itp. Tam to dopiero są kwiatki w przepisach...
          Trzecia sprawa, że jest jak gościu opisuje, kontrole poszalały. Jeżdżę na ADRach, ostatnio miałem tak: wtorek rano- kontrola celników w Bydgoszczy, wtorek wieczór- kontrola celników na wylocie z Bydgoszczy w stronę Gdańska, środa rano- kontrola celników przed Malborkiem. I to jest zdrowe? Od celników nie dostaniesz papierka, że cię kontrolowali, więc za każdym razem to samo i pół godziny w plecy. Ewidentnie szukają kasy do budżetu, to nie jest zwyczajne kontrolowanie... Więc jak nie jesteś w temacie, to skąd twój sarkazm?

          • 10 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nocna kontrola tirów na autostradzie A1

    chyba ktoś się pomylił? (9)

    Powinno być 20000 i 50000. Bo 2000 i 5000 to chyba prima aprilis? Kogo te kwoty dotkną?

    • 81 38

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nocna kontrola tirów na autostradzie A1

      hurr durr (5)

      a tobie k*****zu jak wlepią 100 to pewnie masz żal do wszystkich i marudzisz jakie te mandaty srogie xD

      • 43 19

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Nocna kontrola tirów na autostradzie A1

        (4)

        Za picie piwska w parku i przejazd rowerem przez przejście dla pieszych na czerwonym świetle też powinno być 1000000.

        • 16 2

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Nocna kontrola tirów na autostradzie A1

          (3)

          a tam pierdzielicie, ja jakikolwiek mandat jak dostanę to marudzę... ale przecież świadomy jestem tego co robię... tak więc gdyby mnie stać na to nie było to bym nie łamał przepisów.

          A co do czerwonego światła, to dla pieszych powinno być dozwolone przechodzenie na czerwonym, natomiast w przypadku wypadku... winę powinien ponieść pieszy. Dodatkowo powinny zostać zlikwidowane strzałki zielone, i wprowadzony przepis umożliwiający skręcanie w prawo na czerwonym.

          • 9 6

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Nocna kontrola tirów na autostradzie A1

            (2)

            zlikwidowac zielone strzalki zeby jezdzić na czerwonym w prawo?

            • 4 2

            • Opinia do filmu

              Zobacz film Nocna kontrola tirów na autostradzie A1

              zlikwidować wszystko, żeby nic nie było

              wtedy nie będzie żadnych problemów,
              zlikwidować Rząd i Kościół,
              zlikwidować asfalt, szkoły i szpitale
              i skończy się marudzenie

              • 2 0

            • Opinia do filmu

              Zobacz film Nocna kontrola tirów na autostradzie A1

              To dlatego, że kretyni nie rozróżniają zielonej strzałki, umożliwiającej warunkowy skręt na skrzyżowaniu, od zielonego sygnalizatora kierunkowego, umożliwiającego bezkolizyjny przejazd przez skrzyżowanie.

              • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nocna kontrola tirów na autostradzie A1

      (1)

      Dokładnie, od lat powtarzam to samo.
      W kwestii wszystkich kar i mandatów.

      • 11 4

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Nocna kontrola tirów na autostradzie A1

        Na Słowacji zarobki są podobne, jak u nas, natomiast mandaty dużo wyższe, i jest spokój.

        • 4 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nocna kontrola tirów na autostradzie A1

      Kara musi być bolesna ale nie zabójcza

      Niech będzie i 100tys. Ale z możliwością płatności w ratach no 20% miesięcznej pensji. Będzie bolało bardzo długo ale nie zabije.

      • 13 7

  • Kary dla właścicieli firm transportowych !!!

    W ankiecie zabrakło odpowiedzi na pytanie: czy wiesz co to jest tachograf ?
    Trzeba mieć pojęcie jak takie urządzenie działa, żeby wypowiedzieć się czy zwiększać wysokość mandatów i kogo mandatem obciążyć.

    Otóż każdy właściciel firmy aby prowadzić działalność transportową musi zdać egzamin na Certyfikat Kompetencji Zawodowych w Przewozie Osób / Rzeczy.
    Posiadając takie certyfikat jest zobowiązany do monitorowania i kontrolowania czasu pracy kierowców. Karty pracy kierowcy które są w Tachografie co 28 dni a sam Tachograf co 3 miesiące. Oczywiście mógłby codziennie to robić, ale jeśli kierowca pilnuje tematu to takie sprawdzanie jest formalnością.

    Dlatego uważam, ze mandat należy się właścicielowi firmy a nie kierowcy. Kierowcy często są zmuszani do naginania swojego czasu jazdy. Dlatego nie zwiększamy wysokości mandatów tylko zwiększamy liczbę kontroli !!!

    • 0 0

  • od 5 lat za kierownica ciagnika siodlowego i bez zadnych wykroczen zawsze czysto i leganie:) (1)

    A kolegow po fachu co bawia sie w przekrety powinny karac bardziej a jak I'm sie nie podoba jak sie jedzi w Pl lub EU to niech sobie wyjada do Australii lub USA tam niema tacho I ograniczenia predkosci do 90 km/h ... a nie mistrzowie kierownicy zawsze ladunek na wchoraj wioza... szkoda slow duzy ciezki temat

    • 0 0

    • USA jest tachografów kolego

      • 0 0

  • WML

    Pozdrowienia dla chłopaków z rej WML jak zwykle przeladowani i nocą jazda V8 Scanie.

    • 0 1

  • Amerykanów jakoś nie skontrolowali (2)

    • 30 7

    • Prom

      Syryjczyków też nie.

      • 0 0

    • Przewozy specjalne podlegają innym przepisom

      Znajomość prawa nie boli

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane