- 1 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (389 opinii)
- 2 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (119 opinii)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (79 opinii)
- 4 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (922 opinie)
- 5 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (29 opinii)
- 6 Wybory europosłów: głosuj, gdzie chcesz (204 opinie)
Nowa Łódzka i tramwaj: są pieniądze, czas na przetarg
Około 180 mln będzie kosztować budowa Nowej Łódzkiej i tramwaju z Chełmu w stronę Łostowic. W środę podpisano umowę na unijne dofinansowanie, przetarg w kwietniu.
Przygotowania do budowy ulicy i torowiska, które mają odmienić życie kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców dzielnicy Gdańsk Południe, długo przyprawiały odpowiedzialnych za te przedsięwzięcia o ból głowy. Powód? Urzędnicy słusznie uznali, że obie inwestycje trzeba wykonać w tym samym czasie, by dwa razy nie rozkopywać tej samej części miasta. Problem w tym, że za realizację każdej z nich odpowiada inna miejska agenda, i każda z nich powstaje za inne pieniądze.
Urzędnicy dwoili się troili, by jakoś połączyć te inwestycje i wreszcie się udało. Za budowę mierzącej ok. 1,7 km ul. Nowej Łódzkiej, sięgającej od ul. Łostowickiej do ul. Świętokrzyskiej będzie odpowiadać Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Z kolei miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 będzie czuwać nad budową niemal 3-kilometrowego torowiska od pętli na Chełmie , wzdłuż al. Witosa i realizowanej ul. Nowej Łódzkiej, do ul. Świętokrzyskiej.
Obie te inwestycje zrealizuje jeden wykonawca. Zostanie on wyłoniony w przetargu, który zostanie ogłoszony w kwietniu. - Przetarg zorganizuje GIKE 2012, jednak podczas inwestycji każdy podmiot będzie sprawować kontrolę nad własnymi zadaniami - wyjaśnia Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Budowa dwupasmowej ul. Łódzkiej będzie kosztować gdańszczan 92,5 mln zł. Prawie połowa pieniędzy (46 mln zł) będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego. W środę podpisano porozumienie w sprawie finansowania tej inwestycji.
Z kolei budowa torowiska od al. Sikorskiego do ul. Świętokrzyskiej, przy której powstanie nowa pętla tramwajowa, pochłonie ok. 90 mln zł. - Jest szansa, że ok. 33 mln zł czyli 37 procent tej sumy, także otrzymamy z funduszy unijnych - zapowiada Marcin Dawidowski.
Dokumentacja inwestycji za kilka dni trafi do wydziału urbanistyki i architektury w urzędzie wojewódzkim. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę ruszą procedury przetargowe. Nowa Łódzka i linia tramwajowa na Łostowice będą gotowe pod koniec 2012 r.
Opinie (157) 1 zablokowana
-
2010-02-25 07:24
jedna pętla, druga pętla
i się w końcu zapętli
należy opracować "mapę drogową" pętli w celu zapobieżenia zapętleniu
a postawić na tramwaje konne
jak by to było romantycznie
nasza szkapa ciągnie bombardiera
wziuuuut- 7 1
-
2010-02-25 07:25
Czekam z utęsknieniem... (1)
- 6 1
-
2010-02-25 07:36
weż się do roboty a nie czekasz
- 1 3
-
2010-02-25 07:28
(1)
oj zmieni sie życie kiludziesięciu tyś. mieszkanców osiedli południowych
2 lata budowy 2 km
korki korki korki na Wilanowskiej Świętokrzyskiej a potem w 5 min do centrum- 8 3
-
2010-02-25 21:03
5 min do Centrum
Wątpię żeby było 5 minut do Centrum ponieważ na Armii Krajowej jest zawsze korek
- 1 0
-
2010-02-25 07:36
bomba z opóźnionym zapłonem
tego typu zainwestowanie doprowadzi do kolejnych zdarzen typu ostatniej powodzi na Maderze. Zabudowa stoków zabetonowanie wszelkich powierzchni wycinka wysokich zadrzewien itp :) to wszystko jest przyczyna a skutki juz niedługo
- 12 6
-
2010-02-25 08:01
??? (4)
wszystko fajnie ale... co z dojazdem na Kowale??? czyzby o nas zapomnieli?? przeciez w ta strone to tragedia z dojazdem
- 6 1
-
2010-02-25 09:26
Kowale nie są już w Gdańsku, więc miasto ma w dupie mieszkańców.
- 3 0
-
2010-02-25 10:04
Masz swój blachosmród
to go używaj
- 0 0
-
2010-02-25 11:51
(1)
co racja to racja. Kowale nie są częścią Gdańska nawet nie są częścią gminy miasta Gdańsk więc decyzje dotyczące tej sztucznej przyległości miasta rozpatrywane są na szczeblu wojewódzkim a nie miejskim. Miasto i tak przez długi czas posyłało tam swoje autobusy (teraz przjęła to inna firma) i dopłacało do interesu bo wszystkim się wydawało że wystarczy się wyprowadzić na peryferie a miasto z otwartymi rękoma samo przyjdzie z pomocą. Jaki w tym interes miasta skoro mieszkańcy takowych "dzielnic Gdańska" zarabiają w nim pieniądze a potem rozliczają się z inną gminą i podatki wędrują gdzie indziej. Niech może mieszkańcy tych wszystkich przyległości zastanowią się nad swoimi żądaniami bo jedyne co mają do zaoferowania to żerowanie na cudzym pastwisku i kłapanie językiem że jeszcze mu źle.
- 1 0
-
2010-02-25 11:57
W Bydgoszczy po paru numerach wójtowej z okolicznej wiochy zabroniono np. korzystać z basenów i przedszkoli osobom zameldowanym poza miastem.
I jest tu logika: korzystają ci, którzy płacą podatki. Reszta z pretensjami niech idzie do swojego wójta.
A jeżeli Kowale chcą zmian - niech przyłączą się do Gdańska.- 1 0
-
2010-02-25 08:08
nareszcie, oby się udało bez opóźnień, na Ujeścisku tramwaj mega się przyda
- 5 0
-
2010-02-25 08:28
Terminy
Ciekawe, że jeszcze parę miesięcy temu była mowa o tym, że budowa Nowej Łódzkiej i nowej linii tramwajowej ma się zakończyć w 2011 roku, a teraz już lekko rok w plecy. Oby to było ostatnie opóźnienie.
- 11 0
-
2010-02-25 08:52
Fantazje wyborcze (4)
Jak zwykle przed wyborami wszystkie plany i wizje doznają nagłego przyśpieszenia. Tramwaj i Nowa Łódzka wg. pierwszych obietnic miały być GOTOWE już daaaawno! Tymaczesm znów mamy obietnicę, że "już zaraz, już na pewno". OK - tym razem wygląda na to, że faktycznie zbudują - ALE - politykom zbyt łatwo przychodzi obiecywanie. Oni wiedzą, że i tak nikt ich z obietnic nie rozliczy. Nie możemy pozwalać się oszukiwać. Jak ktoś coś obieca to musi dotrzymać - tak mnie uczono w domu. Jak nie odtrzymał to więcej się takiej osobie nie ufa. Politycy powinni być traktowani tak jak normalnie traktujemy naciągaczy i ludzi niesłownych.
- 20 2
-
2010-02-25 11:58
(2)
Proszę tylko udowodnić, gdzie i kiedy obiecywano tramwaj na Nowej Łódzkiej gotowy już w 2010 roku?
- 0 2
-
2010-02-25 19:39
(1)
W planie inwestycji z roku 2005 było wpisane, że finansowanie projektu Nowej Łódzkiej rozpocznie się w 2008. A to nie była pierwsza wzmianka o tym projekcie.
- 3 0
-
2010-02-26 07:31
finansowanie to nie budowa. A już na pewno nie oddanie inwestycji do użytku.
- 0 0
-
2010-02-26 08:34
Zgadzam się - to są fantazje wyborcze
A miejsce na trasę P-P (Północ-Południe) - od Tesco na Orunię Górną została zabudowana komunalnymi budynkami na Oruni Górnej.
Zabudować miejsce na drogę - to jest "budyniowa polityka" w "budyniowej republice".- 0 0
-
2010-02-25 08:53
hmm jakos nie wierze w nic co plynie z ust Adamowicza,zwlaszcza przed wyborami...
- 13 1
-
2010-02-25 08:56
wszystko jest: kasa, projekty :) tylko p.... drogi nie ma
jak będą ją budować tak szybko jak Słowackiego to zapomnij o 2012
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.