- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (215 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (61 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (74 opinie)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Nowa Łódzka i tramwaj: są pieniądze, czas na przetarg
Około 180 mln będzie kosztować budowa Nowej Łódzkiej i tramwaju z Chełmu w stronę Łostowic. W środę podpisano umowę na unijne dofinansowanie, przetarg w kwietniu.
Przygotowania do budowy ulicy i torowiska, które mają odmienić życie kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców dzielnicy Gdańsk Południe, długo przyprawiały odpowiedzialnych za te przedsięwzięcia o ból głowy. Powód? Urzędnicy słusznie uznali, że obie inwestycje trzeba wykonać w tym samym czasie, by dwa razy nie rozkopywać tej samej części miasta. Problem w tym, że za realizację każdej z nich odpowiada inna miejska agenda, i każda z nich powstaje za inne pieniądze.
Urzędnicy dwoili się troili, by jakoś połączyć te inwestycje i wreszcie się udało. Za budowę mierzącej ok. 1,7 km ul. Nowej Łódzkiej, sięgającej od ul. Łostowickiej do ul. Świętokrzyskiej będzie odpowiadać Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Z kolei miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 będzie czuwać nad budową niemal 3-kilometrowego torowiska od pętli na Chełmie , wzdłuż al. Witosa i realizowanej ul. Nowej Łódzkiej, do ul. Świętokrzyskiej.
Obie te inwestycje zrealizuje jeden wykonawca. Zostanie on wyłoniony w przetargu, który zostanie ogłoszony w kwietniu. - Przetarg zorganizuje GIKE 2012, jednak podczas inwestycji każdy podmiot będzie sprawować kontrolę nad własnymi zadaniami - wyjaśnia Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Budowa dwupasmowej ul. Łódzkiej będzie kosztować gdańszczan 92,5 mln zł. Prawie połowa pieniędzy (46 mln zł) będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego. W środę podpisano porozumienie w sprawie finansowania tej inwestycji.
Z kolei budowa torowiska od al. Sikorskiego do ul. Świętokrzyskiej, przy której powstanie nowa pętla tramwajowa, pochłonie ok. 90 mln zł. - Jest szansa, że ok. 33 mln zł czyli 37 procent tej sumy, także otrzymamy z funduszy unijnych - zapowiada Marcin Dawidowski.
Dokumentacja inwestycji za kilka dni trafi do wydziału urbanistyki i architektury w urzędzie wojewódzkim. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę ruszą procedury przetargowe. Nowa Łódzka i linia tramwajowa na Łostowice będą gotowe pod koniec 2012 r.
Opinie (157) 1 zablokowana
-
2010-02-25 09:52
Byle nie było odwołań (1)
a Skanska potrafi niech robi .
- 1 2
-
2010-02-25 10:44
Skanska? a niby skąd ta informacja ?
"Obie te inwestycje zrealizuje jeden wykonawca. Zostanie on wyłoniony w przetargu, który zostanie ogłoszony w kwietniu."- 0 1
-
2010-02-25 09:56
90 mnl
Za te 90 mln na jezdnie można by wybudować drugą linię tramwajową - z Chełmu na Orunię Górną, a nie z Chełmu na pole daleko za osiedlem. A w zasadzie chyba za znacznie mniejszą kwotę, bo i trasa od pętli na Chełmie przez Kadmową jest znacznie krótsza. Osiedle na polu między Orunią Górną, Chełmem i Ujeściskiem powstało niedawno. Ci, którzy tam zamieszkali, wiedzieli, jaki koszmar komunikacyjny ich czeka i sami go współtworzyli. Mieszkańcy Orunii Górnej (Ci dłużej mieszkający) sprowadzili się po prostu na osiedle, skąd do Gdańska jechało się 10 min. autobusem. Teraz inni będą mieć tramwaj, ale z Orunii Górnej szybko do centrum nadal się nie dojedzie.
- 8 3
-
2010-02-25 09:58
"Co z tego że będzie nowa linia tramwajowa skoro jak znając życie na nowe osiedle będzie jeździł 1 zatłoczony tramwaj raz na 20 minut, podobnie jak to jest teraz na Chełm. Już teraz jest okropny tłok w tramwajach linii 11, a co to dopiero będzie jak trasa zostanie przedłużona?"
Jasne narzekaj, to na pewno coś da. Od biedy możesz w wolnej chwili poszukać planów ZTM co do zmiany linii tramwajowych po wybudowaniu pętli Nowa Łódzka (dowiesz się wtedy, że tam będą jeździły linie 2 i 6, a do obecnej pętli na Chełmie będzie tylko linia w godzinach szczytu, prawdopodobnie no Nowego Portu). Ale z drugiej strony to wymaga tyle wysiłku, za to narzekanie jest takie proste...- 5 3
-
2010-02-25 10:09
"Urzędnicy dwoili się troili, by jakoś połączyć te inwestycje i wreszcie się udało. " (1)
Chwała urzędnikom UM Gdańsk za ich pracę w trudzie i znoju!
Bijmy pokłony!
...Idą wybory to i urzędnicy nam się troją!- 6 1
-
2010-02-25 12:01
Bo oczywiście w Gdańsku MUSI istnieć 5 instytucji miejskich do prowadzenia inwestycji.
- 2 0
-
2010-02-25 10:18
nowe przejazdy tramwajowe
oby na tych nowych rondach które będą trzy nie zrobili takiej fuszerki z przejazdem tramwajowym jak na skrzyzowaniu ul Armii Krajowej i ul.3 Maja w kierunku chełmu.
Zastanawia mnie kto mógł odebrać taki przejazd??!! Przeciez to są fale Dunaju a teraz to juz fale z dziurami!! :(- 8 0
-
2010-02-25 10:41
A co z budową metra do Pruszcza? (4)
- 3 2
-
2010-02-25 12:01
Na razie starczy SKM.
- 0 0
-
2010-02-25 12:26
ma byc połączenie promowe...
- 2 0
-
2010-02-25 19:40
a dlaczego Pruszcz sam sobie nie zbuduje metra do Gdańska?
- 1 0
-
2010-02-26 00:32
Przecież Pruszcz ma lotnisko
Gdańsk też, Gdynia też, to po co metro?
- 0 0
-
2010-02-25 10:43
no i brawo:) jednak coś się dzieje ale ponarzekać czasem trzeba;)
a kolory bloków na zdjęciu kiczowate, jakby z lunaparku wyjęte. Oto miejski gust wiejsko polski lol
- 4 0
-
2010-02-25 10:43
PRZETARG....
PEWNIE JUZ JAKAS FIRMA Z CHIN LUB Z TAJWANU BADZ Z INNDI WYGRA PRZETARG . CO ZA TYM IDZIE PRZYJADA TEZ ROBOTNICY A W GDANSKU TYLKO BEZROBOTNI BENDA SIE PRZYGLADAC BO ONI MOGLI BY PRACOWAC .
KTOS NAPISAL LAPOWKI NAPEWNO KTOS DOSTANIE W LAPE , POCZEKAJMY TYLKO DO NASTEPNEJ WIOSNY A DZIOR BEDZIE CO NIEMIARA I WYJDZIE GDZIE POSZLA KASA , PEWNIE KTOS SIE BENDZIE ZA NIA DOBRZE BAWIC.......- 3 3
-
2010-02-25 11:00
dla całej oruni górnej ten tramwaj to będzie jak dar z niebios jeżeli chodzi o poranny dojard do pracy!
- 3 2
-
2010-02-25 11:00
wygra BUDIMEX , bo budimex wszystko w Gdansku wygrywa
i wszystko "pie..doli."
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.