Najczęściej czytane

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Nowe centrum monitoringu: całe miasto w zasięgu wzroku

Gdańskie centrum monitoringu ma poprawić bezpieczeństwo w mieście.

mat. KMP

Gdańskie centrum monitoringu ma poprawić bezpieczeństwo w mieście.

W Komendzie Miejskiej Policji w Gdańsku oficjalnie ruszyło nowoczesne centrum monitoringu miejskiego. Dotychczas kamery miejskie były połączone jedynie z komisariatami poszczególnych dzielnic. Teraz można je wszystkie śledzić z jednego miejsca.



Kamery rejestrują obrazy z coraz większej ilości miejsc w mieście.

mat. KMP

Kamery rejestrują obrazy z coraz większej ilości miejsc w mieście.

W nowej centrali każdy operator obsługuje obraz z 16 kamer. Na każdą z nich poświęca średnio ok. minuty, potem przechodzi na obraz następnej. Nie zawsze więc natrafi na obraz z miejsca, w którym coś ważnego się dzieje.

- Dlatego w miejscach gdzie pracują obrotowe kamery będą instalowane dodatkowe kamery stacjonarne. Dzięki temu mamy pewność, że zdarzenie które tam miało miejsce zostało nagrane. Ich plusem jest to, że są tanie - kosztują ok. 1,5 tys. zł, podczas gdy te obrotowe ok. 14 tys. zł - wyjaśnia Jerzy Ból, inspektor z wydziału zarządzania kryzysowego i ochrony ludności Urzędu Miasta Gdańska.

Materiały z takich kamer są traktowane przez sądy jako materiał dowodowy, dlatego jakość obrazu i pewność, że zarejestrowały zdarzenie są tak istotne. - Zapis z kamer okazał się nieoceniony np. w przypadku zabójstwa znanego gangstera "Zachara", bo pomogły ująć sprawców i zdobyć materiał dowodowy - mówi Mariusz Darabasz, komendant miejski policji w Gdańsku.

Kamery monitoringu miejskiego:

sprawiają, że czuję się bezpieczniej, bo wiem, że mogę liczyć na szybką pomoc

19%

działają prewencyjnie i zniechęcają przestępców do działania

38%

ich jedynym plusem jest to, że zrobią mi zdjęcie, gdy zostanę pobity/okradziony

22%

nie wierzę w ich skuteczność, myślę, że nikt przy nich nie pracuje

21%

łącznie głosów: 1119

Od blisko dziesięciu lat Gdańsk systematycznie pokrywa się siecią kamer. Już dziś bacznie obserwuje mieszkańców 125 kamer obrotowych. Na ten cel miasto już wydało 12,8 mln zł. Na tym nie koniec, bo w ciągu najbliższych dwóch lat ich liczba ma dojść do 1,3 tys.

Blisko 900 znajdzie się na stadionie w Letnicy i w jego otoczeniu. Blisko 30 kamer obrotowych i ponad 100 stacjonarnych trafi w miejsca najczęściej odwiedzane przez mieszkańców i turystów. Dodatkowe kamery zainstalowane zostaną też na stadionie Hali Sportowej na Żabiance.

W ciągu tego roku 17 kamer obrotowych pojawi się przede wszystkim na terenie Dworca Głównego, Huciska, ul. Wały Jagiellońskie, Chmielna, Okopowa, w okolicy LOT-u i w tunelach. - Tam, gdzie jest monitoring, przestępczość spada średnio o 35-40 proc. - mówi Tadeusz Bukontt, dyrektor wydziału zarządzania kryzysowego Urzędu Miasta Gdańska.

Nowe kamery nie pojawią się w takich dzielnicach jak np. Nowy Port czy Stogi. - W takim przypadku zachęcamy by mieszkańcy sami zakładali kamery, a my ze swojej strony możemy im obiecać, że podłączymy je do naszej sieci monitoringu - mówi inspektor Ból. - Tak właśnie robią osiedla - dodaje.

Niestety ani ilość ani najwyższa technologia nie są pozbawione wad. - Przy ujemnych temperaturach jakie ostatnio mieliśmy w Gdańsku, zdarzało się, że klosze, w których ukryty jest sprzęt, okrywają się lodem. I zanim system wewnętrznych grzałek zacznie grzać i topić lód, upływa trochę czasu - mówi Jerzy Ból.

Rocznie utrzymania systemu monitoringu kosztuje miasto ok. 150 tys. zł. Na to składają się koszty eksploatacji i obsługi. Obecnie system gdańskiego monitoringu obsługuje 46 strażników miejskich w siedmiu studiach usytuowanych przy sześciu komisariatach miejskich i na Dworcu Głównym. Centrum monitoringu w KMP będzie kierowało ich pracą podczas największych wydarzeń masowych.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 170)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590133 2010-01-20 11:48 super (6)

ale jazda wreszcie tych ch..... złapią

zzzz

popieram opinię 60/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590173 2010-01-20 12:07 których? (3)

tych co sprzedali miastu kamery, które w nocy nic nie widzą ?? "No wie Pan, tak jest monitoring, ale nasze kamery to bez noktowizji, to w nocy ciemno Panie ciemno na monitorach".

bkbk

popieram opinię 6/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590194 2010-01-20 12:21 (2)

jak jest noc to musi być ciemno, takie są odwieczne prawa natury

popieram opinię 21/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1590368 2010-01-20 14:15

Jest wiele sposób aby w nocy kamery widziały, to nie średniowiecze.

Paweł

popieram opinię 6/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1590721 2010-01-20 18:36

A jak jest zima to musi być zimno, panie.

Tomek.

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1590248 2010-01-20 13:03 W Sopocie też okamerownie;) i co z tego?????????????????????????

na monciaku posprajowali ściany i to nie raz.......czasem coś zobaczą.

pdf

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1590938 2010-01-20 21:51 Ta przestępców

Mi wstawili mandat za parkowanie pod dworcem gdzie można stać 2min, bo na kamerze było że stałem 3 :/ Niech używają tego jak trzeba, do ważnych rzeczy a nie takich błahostek :/

awa

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1590134 2010-01-20 11:49

Teraz będą robic ładne zdjęcia nie fotograf

ryjek

popieram opinię 4/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590135 2010-01-20 11:50 Do kamer dołączyłbym celowniki i karabiny maszynowe... (10)

...żeby strażnicy miejscy mogli od razu działać.

DziwakMaruda

popieram opinię 69/nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590140 2010-01-20 11:51 (4)

Czemu chciałbyś żeby do ciebie strzelali? faktycznie, dziwny jesteś...

ms

popieram opinię 6/nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590152 2010-01-20 11:55 (3)

Przecież osoba siedząca na ławce w parku z piwem w ręku (czy napojem przypominającym alkohol) stanowi poważne zagrożenie dla społeczeństwa i musi zostać zneutralizowana.

W przeciwieństwie do kiboli demolujących coś sobie z nudów czy dresiarzy zaczepiających przechodniów, to przecież znudzeni chłopcy i lepiej ich nie niepokoić. Jeszcze się zestresują albo co.

popieram opinię 24/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590241 2010-01-20 12:58 (2)

dokładnie, dlatego własnie kamery beda instalowane tam gdzie jest najwięcej turystów a nie na stogach i w nowym porcie ;P

permanentna inwigilacja

popieram opinię 12/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1591001 2010-01-20 22:34 ...Bo policjanci i tak boją się tam pojechać.

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1591110 2010-01-21 00:29 A co takiego dzieje się na co dzień na Stogach czy w Nowym Porcie?

O wiele więcej wszelkiego rodzaju przestępstw ma miejsce w innych miejscach. Zwłaszcza w tych bardziej ruchliwych jak centrum na przykład.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1590156 2010-01-20 11:57 karabin maszynowy i celność to jest sprzeczność

popieram opinię 8/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1590171 2010-01-20 12:06 dziwak maruda

nie lubię twoich komentarzy

popieram opinię 4/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1590397 2010-01-20 14:27

wystrarczyłby paralizator :P

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590875 2010-01-20 20:44 i czujniki wykrywające dresy (1)

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1590876 2010-01-20 20:44 po smrodze perfum o zapachu wymiocin i głośnym nawoływaniu swojej matki (k...)

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590141 2010-01-20 11:52 (1)

To nie straż miejska tylko policja p.dziwaku maruda

zgryz

popieram opinię 9/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1590196 2010-01-20 12:22

"Obecnie system gdańskiego monitoringu obsługuje 46 strażników miejskich ..."

popieram opinię 7/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590143 2010-01-20 11:52 Rocznie utrzymania systemu monitoringu kosztuje miasto ok. 150 tys. (7)

a tych 46 strażników SM to niby kto opłaca?

darthmarhev

popieram opinię 19/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590190 2010-01-20 12:19 No jak to tak? (1)

Ja płacę, Pan płaci

i ta Pani też :)

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1591153 2010-01-21 04:37

nie, ta pani nie

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590702 2010-01-20 18:16 (2)

a jak dostaniesz kiedyś na ulicy w ryj to będziesz płakał czemu nie było więcej niż tych 46 strażników

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590770 2010-01-20 19:29 nie zrozumiałeś sedna (1)

Jeśli autor podaje, że koszt monitoringu wynosi tyle i tyle, to czy nie byłoby dobrze napisać ile wynoszą koszty z tym związane m.in. tych 46 z SM.

darthmarhev

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1591330 2010-01-21 08:58 Przecież wszystko ci napisali

Czego się doszukujesz? napisali wyraźnie jaki jest koszt.

das

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1590798 2010-01-20 19:48

pan płaci , pani płaci , ja tez płacę ...

pragmatyczka

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1591350 2010-01-21 09:14

To są strażnicy na etatach SM wiec czy są na ulicy CZY na miękkich i ciepłych stołkach ze swoje budżetu opłaca ich SM.

CO ZA RÓŻNICA

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590144 2010-01-20 11:52 Super. (3)

Tylko co komu po kamerach na ulicy...
Monitoring przede wszystkim tam gdzie są ludzie i parkują samochody. Co z tego, że później można zobaczyć nagranie, jak nikt nie reaguje podczas zdarzenia 'bo kamera była odwrócona'.
Skończy się następująco:
- (policjant) czy rozpoznaje pan sprawcę na nagraniu monitoringu?
- (ofiara) nie, nie zgubił dowodu osobistego a człowieka nie znam.
- aha, dziękujemy, zajmiemy się sprawą.

Po 2-3 tyg. przychodzi pismo z informacją o umorzeniu sprawy z powodu niewykrycia sprawcy.

Dopóki ktoś kompetentny (czy więcej ktosiów) nie będzie obserwował zapisu kamer to o kant 'kuli' można rozbić taki monitoring. Oczywiście patrol powinien dojechać na miejsce w max 3-5 min a nie 30-40 min jak jest teraz.

fail

popieram opinię 32/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590164 2010-01-20 12:02 Bzdura (1)

W wielu przypadkach rozrabiają recydywiści, których można później skojarzyć z danym wydarzeniem.
Lubię strzelić piwko na ławce, ale póki co nie widzę minusów kamerowania miasta. Może poza wymiarem psychologicznym bandziora: będzie rozrabiał dwa razy bardziej tam, gdzie nie ma kamer.

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1590191 2010-01-20 12:19

Nie chodzi o minusy a o rozmieszczenie i technologię (wraz z podejściem).
Obserwacja dróg i skrzyżowań nie powinna być priorytetem. Przede wszystkim obserwacja ludzi w miejscach często odwiedzanych i w miejscach częstych rozbojów/pobić/kradzieży.
Przede wszystkim obserwacja i reagowania a nie samo nagrywanie (różnej jakości).

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1591926 2010-01-21 14:58

Trafnie zauważył Pan lub Pani iż obecnie na przyjazd patrolu można czekać prawie 40 minut. 30-40 minut może trwać dodzwonienie się do policji. Na co monitoring, nowe samochody, pałace - komendy kiedy system jest chory? Jakoś nie słyszałem o reformie polskiej policji, sądownictwa. A bez tego nie możemy oczekiwać znaczącej poprawy.

MB

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590151 2010-01-20 11:55 (4)

z jednej strony dobrze,a z drugiej my płacimy podatki na policje i na durną straż miejską, a oni siedzą sobie w ciepłym i oglądają ekrany! zatrudnić kogoś innego do oglądania(na niepełno-sprawnych), a oglądających wypuścić na miasto! jeszcze bardziej spadnie przestępczość!!!

m@rio

popieram opinię 38/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1590445 2010-01-20 14:46 Pomyłka

Z tego co się zdążyłem zorientować to na monitoringach pracuje jeden strażnik miejski a pozostałe osoby są cywilami.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590616 2010-01-20 17:08 przeciez tam pracuja niepelnosprawni ... (1)

jak inaczej nazwiesz straznika ktory nie przeszedl testow sprawnosciowych :)

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1591125 2010-01-21 01:17

i tak są sprawniejsi niż znakomita część społeczeństwa. załatwiało się lewe zwolnienia z WF, teraz mamy 20 letnich inwalidów.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1591936 2010-01-21 15:02

Nigdy nie miałem dobrej opinii o straży miejskiej, dopóki sam nie musiałem skorzystać z pomocy strażników. Dwa razy straż miejska okazała się bardziej profesjonalna niż policja. Policji się nie chciało... Wszędzie są ludzie lepsi i gorsi.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590158 2010-01-20 11:57 straz miejska to nie policja to dawniejsze zomo (4)

a w straży miejskiej podniesli limit na mandaty teraz ganiaja za byle czym im monitoring nie potrzebny a mandaty same wpadaja w ich kieszen

popieram opinię 13/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590644 2010-01-20 17:30 Ganiają za byle czym? (1)

Przez miasto nie można przejść, bo chodniki nie odśnieżane, a oni za czymś ganiają...

brabork

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1591937 2010-01-21 15:03

Niech wypisują mandaty, ale czemu nikt nie karze urzędników za nieodśnieżone chodniki należące do miasta?

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1590687 2010-01-20 17:59

Tomaszek sie odezwał?

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1600077 2010-01-26 18:12

Nie ganiają za mandatami tylko cele realizują. Celem na miesiąc styczeń jest naj....ać 15000 mandatów.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590168 2010-01-20 12:06 CO TO W OGÓLE MA ZNACZYĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (16)

ZNOWU PAŃSTWO POLICYJNE NIE DAJMY SIĘ TYM METODOM IŚCIE UBECKIM I ORWELLOWSKIM

SOCJALISTA OBYWATEL

popieram opinię 29/nie zgadzam się 43
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590192 2010-01-20 12:20 wyprowadź się na wieś (3)

Nikt cię nie będzie obserwował a na interwencję policji poczekasz kilka-kilkanaście godzin.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1590269 2010-01-20 13:26 Na wsi jest bezpieczniej niż w mieście

u nas we wiosce wszyscy się znają więc co ma się wydarzyć najwyżej ktoś komuś przygrzeje ze sztachety ale to na dysce

chłop z kaszub

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1590374 2010-01-20 14:18

W miastach masz kamery, a na interwencję i tak czekasz kilkadziesiąt minut, o ile w ogóle ktokolwiek się zainteresuje. A na wsiach jest bardzo bezpiecznie, miasta nigdy nie osiągną takiego stanu.

Paweł

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1590461 2010-01-20 15:43

Niedługo gdy wprowadzimy to Państwo policyjne to okaże się że enklawami swobody są jeszcze obszary po za Unią lub paradoksalnie nasi wschodni sąsiedzi prócz Białorusi

wojtek

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590193 2010-01-20 12:21 Nie zgadzam się z Tobą. (4)

Uważam, że powinno się chronić obywateli przed rabusiami, złodziejami, osobami które chciałyby kogoś pobić. Do tego służy opisana w artykule infrastruktura. Pozdrawiam wszystkich obywateli.

Maciej

popieram opinię 6/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590420 2010-01-20 14:38 (3)

A ja się zgadzam z SOCJALISTĄ! Uważam, że państwo nie ma prawa stawiać kamer tam gdzie im się rzewnie podoba. Wszędzie mamy być obserwowani? Mają zawsze wiedzieć którędy idziesz, gdzie się udajesz? Ja sobie nie życzę być obserwowaną. Wprowadzanie polityki strachu i ciągłego zagrożenia jest bardzo często wykorzystywane w obecnych czasach. Podsycanie atmosfery zagrożenia: złodzieje, mordercy, terroryści a to wszystko tylko po to, żeby jak najskuteczniej rządzić ludźmi. Przecież znaczna większość myśli, że to dla naszego dobra. A człowiek przestraszony (podobnie jak pijany) szybciej da się zmanipulować. Zobaczcie co się stało w USA - wszędzie widzą terrorystów, zaostrzają prawa, karzą coraz większą liczbę osób. A ludzie się na to godzą bo się boją! Niedługo będzie jak w Roku 1984 - kamery wszędzie gdzie sobie wyobrazisz i to wszystko wyłącznie dla naszego dobra. Paranoja... Orwell miał rację i teraz przewraca się w grobie.

Wszelki opór jest bezcelowy

popieram opinię 11/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1591104 2010-01-21 00:17 (2)

Co takiego robisz na ulicy, że boisz się, że ktoś będzie Cię obserwować?

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1591178 2010-01-21 07:16

zajmuje się prostytucją

lol

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1600074 2010-01-26 18:09

"wszelki opór jest bezcelowy" boi się ponieważ na ulicy Kowalskiej daje d...py

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1590679 2010-01-20 17:50 PAŃSTWO POLICYJNE PRECZ ! ! ! (6)

Kamery i tak nic nie dają a tylko są krokiem do inwigilacji obywateli.

Dla tych, którzy będą mówić, że się nie znam polecam lekturę książek opisujących badania bezpieczeństwa np. w Londynie. Jak wiadomo to miasto posiada jedną z największych sieci kamer ale nie wpływa to na poprawę bezpieczeństwa. W Londynie przestępczość jest nadal na takim samym poziomie. Na dodatek powiem, że żyjemy w dość bezpiecznym kraju w porównaniu do innych państw.

Tak na marginesie dodam, że jeśli ktoś chce popełnić przestępstwo to i tak to zrobi i to nawet na oczach kamer. Wystarczy włożyć kominiarkę.

X

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1590793 2010-01-20 19:45

ej ej! nie podpowiadaj

kapitan bomba

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1590842 2010-01-20 20:19

nie długa w mówią nam żeby zainstałowac kamery w domu i podłączyc je do policji. Zeby ograniczyc przemoc w domu.

inwiligator

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1591106 2010-01-21 00:24 Na czym polega inwigilacja w takim monitoruingu? (3)

Przecież o ile nie było jakiegoś przestępstwa to nikt nie analizuje tych nagrań pod względem tego co robi uchwycony na nich dany obywatel. Równie dobrze możesz powiedzieć, że inwigiluje Cię patrol SM przechodzący obok Ciebie na ulicy. Bo przecież co za różnica czy strażnik jest na miejscu czy siedzi przed monitorem.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1591569 2010-01-21 11:34 (2)

Słabo z twoim ogarnięciem chłopaku.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1591878 2010-01-21 14:37 O to jak Ty „dobrze ogarniasz” to wytłumacz na czym ta inwigilacja polega. (1)

Bo chyba nie masz na myśli tego, że jak pod kamera będzie się coś działo (np. będzie jakaś bójka czy też małolaty będą chlały lub jarały co nieco albo coś demolowały itp.) to być może operator to zauważy i wyśle w to miejsce patrol?

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1592322 2010-01-21 20:34

Są tacy ludzie jak legaliści, którzy uważają, że najważniejsze i jest prawo. Dałeś się ponieść telewizyjnej propagandzie. Ciągle mówi się o tragediach, rozbojach, kradzieżach, gwałtach i morderstwach. Potem ludzie myślą, że tylko takie rzeczy dzieją się wokół nich i dają sobą manipulować jak baranki. Potem pozwalają, żeby państwo zajmowało się coraz szerszą sferą ich życia. Zaczyna się od prostych zakazów i nakazów. Potem zaczynają nas obserwować wmawiając nam fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Policja dostaje coraz większe prawa podobnie jak straż miejska (która docelowo miała wypisywać mandaty a teraz może cię nawet przeszukać). Zauważ, że przez to wszystko co się dzieje podstawowe prawo jakim jest "domniemanie niewinności" traci na znaczeniu bo państwo zakłada, że ludzie wciąż robią coś co jest niezgodne z ich wątpliwą logiką i poczuciem moralności. Najwięcej karze się ludzi bezbronnych, nieświadomych swoich praw. Uwierz mi, że policja jest po to żeby egzekwować prawo a nie bronić. I nie zapominaj, że oni też są ludźmi i popełniają błędy a ufając im bezwiednie skazujesz się na przegraną. Tak właśnie zabiera się wolność.

Wszelki opór jest bezcelowy

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1590170 2010-01-20 12:06 Nowe centrum monitoringu: całe miasto w zasięgu wzroku

I co z tego ? NIC

popieram opinię 16/nie zgadzam się 8
Warte uwagi: