• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe ceny biletów metropolitalnych

Maciej Korolczuk
21 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Od 1 stycznia wszystkie bilety metropolitalne kolejowo-komunalne oraz bilet łączony obowiązywać będą w pociągach SKM kursujących po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Od 1 stycznia wszystkie bilety metropolitalne kolejowo-komunalne oraz bilet łączony obowiązywać będą w pociągach SKM kursujących po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Od 1 stycznia pasażerowie korzystający z biletów metropolitalnych zapłacą od kilku do kilkunastu złotych więcej. W zamian wszystkie bilety kolejowo-komunalne oraz łączone obowiązywać będą w pociągach SKM kursujących po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.



O zmianach pisaliśmy już w połowie listopada. Teraz o zmianie oferty oficjalnie poinformował Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. Na czym polegają zmiany? Będzie nieco drożej, ale i wygodniej.

Przede wszystkim wszystkie bilety metropolitalne kolejowo-komunalne oraz bilet łączony (w wersji na cały obszar MZKZG) obowiązywać będą w pociągach SKM kursujących po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

- Posiadacze takich biletów podróżować będą mogli na odcinkach ograniczonych stacjami: Gdańsk Główny, Gdynia Główna i Borkowo (pociągi do/z Kartuz). Bilety kolejowo-komunalne oraz łączone ważne będą też w pozostałych pociągach SKM, a także Przewozów Regionalnych na odcinkach, których krańce wyznaczają stacje Luzino, Cieplewo, Reda Rekowo i Babi Dół - wyjaśnia Kamil Bujak, inspektor ds. integracji transportu zbiorowego MZKZG.
Dla pasażerów, którzy do tej pory korzystali z biletów metropolitalnych zmiany oznaczają nieznaczne podwyżki. Bilet 24-godzinny podrożeje o złotówkę, natomiast 72-godzinny o 2 zł. Kupujący miesięczne bilety kolejowo-komunalne dwóch organizatorów komunikacji zapłacą zamiast 186 - 200 zł. W przypadku wszystkich organizatorów podwyżka wyniesie 20 zł (z 220 na 240 zł).

- Osoby, które od Nowego Roku będą chciały wykorzystać papierowe, kolejowo-komunalne bilety 24h lub 72h w starych cenach, będą musiały dokupić specjalny bilet - dopłatę, kasowaną równocześnie z biletem podstawowym. Dopłaty dostępne będą we wszystkich punktach sprzedaży biletów metropolitalnych do 29 lutego 2016 r., a do 30 czerwca 2016 r., w wybranych punktach ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo - dodaje Kamil Bujak.
Nowy promocyjny bilet MZKZG łączony z biletem kolejowym

Obecnie sprzedawany przez kasy kolejowe bilet metropolitalny promocyjny 30+, rozpoczynający ważność w 2015 r., będzie dostępny tylko do 31 grudnia 2015 r. Bilety rozpoczynające ważność od 1 stycznia 2016 r. lub później zostaną zastąpione nowym biletem łączonym, składającym się z dwóch części:

- komunalnej (emitowanej przez MZKZG), umożliwiającej podróżowanie wszystkimi autobusami, trolejbusami i tramwajami w komunikacji miejskiej organizowanej przez ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo,

- kolejowej (emitowanej przez SKM), umożliwiającej podróżowanie wszystkimi pociągami SKM (w tym na linii PKM) i Przewozów Regionalnych na obszarze MZKZG. Przejazdy pociągami SKM i PR realizować będzie można na odcinkach ograniczonych stacjami: Luzino, Cieplewo, Reda Rekowo, Borkowo (pociągi do/z Kartuz) oraz Babi Dół (pociągi do/z Kościerzyny).

Bilet łączony MZKZG, w cenie normalnej, kosztował będzie 210 zł (94 zł za część komunalną oraz 116 zł za część kolejową). To 30 zł taniej od obowiązującej od 1 stycznia ceny kolejowo-komunalnego biletu wszystkich organizatorów (240 zł), który zakresem odpowiada biletowi łączonemu.

Tak, jak w ofercie 30+, uprawnieni pasażerowie skorzystać będą mogli z przysługujących im ulg - 50% dla części komunalnej oraz 33% , 37% , 49%, 51%, 78% lub 93% dla części kolejowej.

Nowy bilet łączony dostępny będzie w kasach SKM na przystankach: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Sopot, Gdynia Redłowo, Gdynia Wzg. Św. Maksymiliana, Gdynia Główna, Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia, Reda, Wejherowo i Luzino.

W odpowiedzi na pytania naszych czytelników o bilet tandemowy w cenie 140 zł, pragniemy dodać, że bilet zostanie wprowadzony dopiero od 1 lutego. Będzie mógł być wykorzystany w dwóch konfiguracjach, na terenie Gdańska i Sopotu albo Sopotu i Gdyni. Kupując go będzie można podróżować w zależności od zapotrzebowania pociągami SKM i PKM oraz komunikacją miejską - w pierwszym wariancie po Gdańsku i Sopocie, a w drugim po Sopocie i Gdyni.


Opinie (240) 1 zablokowana

  • No i pieknie (2)

    Nie korzystam z PKM, bo jest mi nie po drodze, a teraz bede musial placic wiecej za bilet. Poza tym przesada z iloscia taryf, niedlugo bedzie ich 20. Takie rzeczy tylko w Trojmiescie.

    • 23 0

    • Wejdź na stronę MZKZG i sprawdź zanim zaczniesz biadolić. (1)

      Podstawowe ceny zostają bez zmian, zmieniają się tylko ceny biletów łączonych.

      • 1 4

      • przymknij się lepiej

        jeźzdzi ktoś z Oruni do Gdyni, płaci 186 - teraz zapłaci 200 zł, choć literalnie nie zmieni mu się nic

        • 7 0

  • (3)

    Wprawdzie taka cena za 24h - 21 zł może wydawać się wygórowana, ale jakby sobie policzyć trasę Gdańsk-Gdynia-Gdańsk(uwzględniając, że trzeba podjechać do SKM i z SKM):
    Bilet ZKM Gdańsk x 2 = 6zł
    Bilet SKM x 2 (np. z Przymorza) = 10,40 zł
    Bilet ZKM Gdynia x 2 = 6zł

    Wychodzi 22,40zł

    Metropolitalny niby "tylko" 1,40 zł mniej, ale plusem jest to, że nie trzeba za każdym razem pamiętać o kasowaniu biletu przesiadając się z jednego środka lokomocji na kolejny ;)

    • 3 14

    • A teraz niech się okaże, że ktoś podrzuci cię po wizycie u znajomego bryką do SKM-ki (1)

      - i leżysz i kwiczysz z tą kalkulacją.
      Właśnie udowodniłaś, że poziom cen w MZKZG jest chory.

      Najlepsze:
      ZTM miesięczny - 88 zł
      72h MZKZG - 40 zł (jeszcze).
      Rozumicie teraz towarzysze, dlaczego nie ma biletów tygodniowych MZKZG? Bo kosztowałyby tyle, co miesięczne ZTM - a takiego idiotyzmu nie dałoby się już ukryć.

      • 9 0

      • Dlatego napisałam "uwzględniając, że trzeba podjechać do SKM i z SKM".
        To jeszcze nie znaczy, że uważam, że ceny biletów przy innej kalkulacji są równie opłacalne.

        Także bez burzenia się

        • 0 0

    • W Warszawie bilet weekendowy o ile się nie mylę 24 zł normalny. Jeździsz wszystkim w obrębie miasta (metro tramwaje skm autobusy wkd) od piątku do poniedziałku rano. Pozdrawiam Gdańska komunikacje

      • 1 0

  • Wyscigi (1)

    Gdansk Wyscigi? pierwsze slysze.... od zawsze byl przystanek Sopot Wyscigi

    • 6 1

    • Kamienny Potok

      Tak, tak i Gdynia Kamienny Potok.

      • 0 0

  • Miałeś bracie złoty róg (1)

    już mi się nie chce płacić za nie wiem co ! bo ta komunikacja jest żałosna ! oczekuję rozwiązania ze będę płacić tylko za to z czego korzystam !!! brawo warszawa ! a Gdańsk tak jak zawsze badziew !!!

    • 13 1

    • Za taka kasę jeździć trzeba skm w takim stanie i z takimi prędkościami... Śmiało można powiedzieć ze jest u nas gorzej niz na Ukrainie bo tam mimo ze jest beznadziejnie to chociaż tanio

      • 2 0

  • bilet (2)

    Podwyżka to kolejny argument żeby przesiąść sie do auta. My z mężem juz od lutego nie będziemy klientami tego czegos.

    • 15 1

    • (1)

      Mmmm...podwyżka kontra korki. Chyba jednak wolę podwyżkę.

      • 2 4

      • Wole korki, stojąc w korku jestem szybciej i tak niz komunikacja z tymi wszystkimi prsesiadkami

        • 4 0

  • Idźcie w ch.. z tymi cenami! Ten bilet za 240 zł powinien maksymalnie 150 zł kosztować!!! (5)

    • 18 2

    • (4)

      A ile miesięcznie średnio za paliwo wychodzi?

      (Pytam, bo nie jestem zmotoryzowana i nie interesuję się na co dzień cenami paliwa)

      • 0 0

      • (2)

        Ja po Gdyni prawie 300, żona z Gdyni do centrum Gdańska około 500.

        • 1 0

        • (1)

          Trzeba jeszcze dodać koszty ubezpieczenia, przeglądu i napraw.

          • 0 0

          • i spadającej wartości auta

            • 0 0

      • Nie chodzi o to żeby kosztowało niewiele mniej niz paliwo bo samochód to jednak tez komfort ale żeby było drastycznie taniej żeby ludzie woleli jechać komunikacja niz autem

        • 3 0

  • (1)

    A co z tymi, którzy aktualnie mają bilety metropolitalne ważne np. do połowy stycznia? Też muszą robić jakieś niepoważne dopłaty? I dlaczego zmusza się tych, którzy nie chcą jeździć PKM'ką do kupna droższych biletów metropolitalnych ja się pytam?! Do tej pory jeździłam ZTM Gdańsk + SKM na Gdy/Sop/Gda i nie potrzebuję PKM! A wy mi tu piszecie o "nieznacznych podwyżkach". Ta "nieznaczna podwyżka" w skali roku tworzy już jakąś pełniejszą sumę. Kolejny powód by w końcu sprawić sobie auto i uwolnić się od drożejących biletów i nie przyjeżdżających na czas autobusów i pociągów.

    • 9 2

    • Kupuj dwa osobne na skm i ztm to będzie taniej. Tak wiem, tak nie powinno być ale jakoś trzeba żyć

      • 2 0

  • W kazdym miescie wspolny bilet nie stanowi problemu ale tutaj durnie przez lata maja z tym problem

    • 12 1

  • Bilet wspólny już jest, to jeszcze pora zgrać połączenia....

    Obecnie problem jest aby PKMką dojechać z Gdyni na 8 do pracy na Nowatorów w Gdańsku. Najlepiej aby ten o 7:12 zamiast z Osowej, startował nieco odpowiednio wcześniej z Gdyni, aby około 7:25-7:30 być na Matarni.
    Jeśli ludzie mają korzystać z PKM celem dojazdu także do pracy, to musi to mieć sens. Wyjeżdżanie z domu prawie o 6 aby być na 8 w pracy nie sprawi, że będziemy przesiadać się z samochodów na PKM.
    ZKM w Gdyni wypina się na pasażerów i nie chce przesunąć o kilka minut wcześniej swojego autobusu na lotnisko, bo jak twierdzą jest on dla pasażerów jadących na lotnisko. Na dodatek autobus notorycznie spóźnia się, przez co nie ma możliwości przesiadki na 157.
    Pies ich drapał zatem. Nie jeżdżę ZKM Gdynia :P

    • 15 0

  • dlaczego mam płacić za PKM!?!? (2)

    dlaczego mam płacić za PKMkę skoro nigdy nie bede z niej korzystac!? skandal!

    • 14 4

    • ktoś to

      musi dotować

      • 2 1

    • a dlaczego mam płacić z skm

      skoro nigdy z niej nie korzystam

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane