• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe filmy promocyjne Trójmiasta

Michał Sielski
2 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Gdańsk zaprezentował właśnie swój najnowszy film promocyjny. Czy powtórzy sukces Gdyni, która na przełomie roku stworzyła klip podsumowujący ostatnie 12 miesięcy, który szybko spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem w Internecie?



Podobają ci się filmy promocyjne naszych miast?

Nowy gdański film promocyjny osadzony jest w zimowych klimatach. To rzadkość, bo miasta najczęściej pokazują, jak dobrze jest spędzić w nich czas latem. To bowiem zdecydowanie łatwiejsze - można zagrać plażą i atrakcyjnymi, młodymi ludźmi. W nowym klipie atrakcyjnych ludzi też nie brakuje, ale mamy również zaśnieżony stadion piłkarski, plażę widzimy w mroźnych klimatach, a w jednej ze scen występuje nawet - co rzadkie i najbardziej zaskakujące - para emerytów.

W klipie "Gdańsk. Opowieść o wolności" nie brakuje akcentów historycznych, kulturalnych, rozrywkowych i oczywiście pięknych widoków. Dominują jednak uśmiechnięci ludzie.

Film kosztował 13,5 tys. zł brutto.

Kierunek Gdynia.



Gdynia swój film podsumowujący 2015 rok promowała na początku stycznia. Potem wykonany został jeszcze jeden. Zatytułowany "Kierunek Gdynia" spot to w istocie dynamiczny montaż ujęć z największych gdyńskich imprez, wydarzeń rozrywkowych, kulturalnych oraz zakończonych inwestycji.

- Mieliśmy do dyspozycji ponad 2 tysiące ujęć, zarówno pięknych widoków Gdyni z lotu ptaka autorstwa Filipa Wielechowskiego i Marka Sałatowskiego, jak i z różnego rodzaju imprez realizowanych w Gdyni. Połączenie tego wszystkiego w całość i stworzenie spójnej koncepcji, tematycznych sekwencji, odpowiednio żonglując dynamiką filmu, stanowiło spore wyzwanie. Montażysta Michał Giorew stanął na wysokości zadania, film zbiera bardzo pochlebne recenzje, wiralowo rozprzestrzenia się w mediach społecznościowych. Osiągnęliśmy zatem oczekiwany przez nas i przez zleceniodawcę efekt. Osobiście chętnie jeszcze bym ten film dopracował i wzbogacił np. o nowoczesną infografikę. Ale to może już przy kolejnej produkcji - mówi Jakub Jakubowski, producent filmu z Prestiż Trójmiasto.
Film wykonany na zlecenie Urzędu Miasta Gdyni kosztował 11,5 tys. zł netto.

W lutym nowy promocyjny film zaprezentował także portal Trojmiasto.pl. Nasza produkcja została ograniczona czasowo do 30 sekund i skierowana jest do młodszej grupy mieszkańców Trójmiasta.

Opinie (150) 1 zablokowana

  • Piękne

    Gdańsk i Gdynia to miasta bez samochodów.

    • 8 0

  • na filmie o Gdyni nie ma ani jednego ujęcia ulicy miasta, tylko plaża, woda, wiatr.. (3)

    • 13 0

    • no i co?

      pamiętaj, że turysta inaczej będzie widział niż my mieszkańcy,
      pod turystę to ma być, pokazujesz to co dla turysty jest ważne,
      ja bym pubów więcj pokazał bo to jest ważne dla turystów, którzy akurat nawiedzają Polskę ostatnio

      • 5 3

    • Bo są to rzeczy, których nie może zeszpecić Szczurek ze swoją kliką...

      • 5 4

    • po co dziury pokazywać?

      • 2 0

  • a najlepszy i tak ostatni filmik, czyli Trójmiasto.pl :-D

    no niestety każde z miast z osobna, to tylko część atrakcji,
    wg mnie lepiej promować całe Trójmiasto, bo jednak każde z miast ma niepowtarzalny urok dla turystów

    • 14 2

  • (1)

    Jaki jest cel takich filmów? Bo scenariusz wydaje się być z góry ustalony - Ujęcia z drona, kilka ujęć w zwolnionym tempie, zbliżenia na ładne twarze, energetyczna muzyczka i już...

    Ale jak to się przekłada na cokolwiek innego niż zarobek firmy produkującej klip i aktorów?

    • 5 3

    • to zależy jak filmik będzie dostarczany do odbiorcy

      aby stwierdzić że był sens należy zbadać dane czyli
      zebrać i przeanalizować ankiety (praca za kolejne 10 tyś)
      ale jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B
      inaczej projekt nie ma uzasadnienia

      chyba, że "wierzymy", że filmik zadziała
      i produkujemy je na ślepo,
      tak też można jeśli budżet pozwala
      ale nie wiem czy działania na sślepo i strzelanie w ciemności
      to popularna metoda prowadzenia miasta

      • 3 0

  • A co kopacze piłki (i to przeciętni)

    robią na molo w Brzeźnie ?

    • 7 0

  • czy tylko ja mam takie wrazenie

    ze film promujący gdansk to zlepek niezwiązanych ze sobą scen?
    pewnie wg zamysłu twórców miały być emocje, klimat itd. ale chyba nie wyszło....
    - gdynia - momentami zbyt patetyczna ta muzyka ale ogólne wrażenie dość pozytywne

    • 13 3

  • Moja opinia

    Brak działek lesnych

    • 3 3

  • cena = jakosc (1)

    I tylko tyle można uzyskać za 13.000 zł ? No w sumie, pewnie tak. Dramat :(

    • 2 1

    • Stawka faktycznie powala na kolana :-) niewielkie przedsiębiorstwa tworząc swoje reklamówki wydaja x razy tyle. Śmiech na sali

      • 3 1

  • Gdynia bez szału, ale ogólnie poprawnie.

    Gdańsk fatalnie - zlepek ujęć, zero treści i nic spektakularnego. Więcej ludzi (mieszkańców?) niż samego miasta, więc słaba promocja...

    Wasz filmik - zgodnie z mottem - mam drona, jestem filmowcę!

    • 17 2

  • (1)

    zabawne, widziałem jak na ul. Mariackiej kręcili ujęcia do tego klipu
    trwało to 5 godzin , w filmie z ulicy Mariackiej jest 5 sekundowe ujęcie, wow, niezłe koszta w stosunku do efektu

    • 2 4

    • nie znasz się

      ale wypowiedzieć się chcesz :),
      typowy homosovieticus

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane