• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie, a więcej kolizji. Będą nowe światła

Maciej Korolczuk
17 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Wkrótce problem z niefortunnym lewoskrętem na skrzyżowaniu ma zniknąć dzięki dodatkowemu kierunkowemu sygnalizatorowi.
  • Ślady poniedziałkowej kolizji.
  • Od jesieni ubiegłego roku w tym miejscu doszło do 6 zdarzeń odnotowanych przez policję i co najmniej kilku, do których funkcjonariusze nie byli wzywani.
  • Nagły wzrost kolizji zaniepokoił mieszkańców Długich Ogrodów. Wkrótce na skrzyżowaniu będzie bezpieczniej.

Wkrótce na ul. Siennickiej pojawi się nowa sygnalizacja świetlna. To efekt nagłego wzrostu liczby kolizji i wypadków, do których dochodzi na skrzyżowaniu z ul. Głęboką. Tylko jesienią ubiegłego roku doszło tam do tylu zdarzeń, co w całym 2012 roku. Jeszcze wiosną będzie tam bezpieczniej.



Czy kierunkowy (bezkolizyjny) sygnalizator na skrzyżowaniu sprawia, że czujesz się bezpieczniej?

Skrzyżowanie ul. Siennickiej z Głęboką zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku w ubiegłym roku zostało ponownie otwarte dla ruchu samochodowego, po tym jak ukończono modernizację torowiska tramwajowego w ciągu ul. Siennickiej w ramach III etapu modernizacji Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Od tamtej pory doszło w tym miejscu do kilku groźnie wyglądających kolizji.

- Według naszych statystyk, od września do końca 2015 r. było tam 6 zdarzeń, w tym 5 kolizji i 1 wypadek - informuje Aleksandra Siewert, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Wśród przyczyn wymienia się m.in. niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, nadmierną prędkość, nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu czy nieuwagę kierującego.
Dla porównania w całym 2012 r., a więc jeszcze przed remontem, było również sześć zdarzeń, a rok później już tylko cztery.

Do ostatniej kolizji - tym razem nie odnotowanej przez policję, która nie została wezwana na miejsce - doszło w poniedziałek rano. Na skrzyżowaniu zderzyły się dwa pojazdy. Skutki były na tyle poważne, że na miejscu pracowały dwa zastępy straży pożarnej, ratownicy medyczni i straż miejska.

- Wypadek dwóch pojazdów, skoda i druga marka nieznana. Znowu skrzyżowanie Głęboka/Siennicka. Zarząd dróg czeka aż ktoś tam zginie?! To kolejny wypadek po remoncie! - pisał w naszym Raporcie jeden z czytelników.
Widok na przeciwny pas z perspektywy kierowcy skręcającego w Głęboką. Widok na przeciwny pas z perspektywy kierowcy skręcającego w Głęboką.

Przez antychlapacze nic nie widać

Jak się okazuje, kierowcom sprawia problem ograniczona widoczność przy skręcie z ul. Siennickiej w Głęboką (jadąc od strony Przeróbki). Po modernizacji torowiska, jezdni i przystanków pojawiły się tam tzw. antychlapacze, czyli ekrany z pleksi, chroniące stojących na przystanku pasażerów. Nawet gdy nie są brudne - tak jak miało to miejsce we wtorek, gdy pojechaliśmy na miejsce - w znaczny sposób wpływają na decyzję skręcających w lewo i oszacowanie, czy z przeciwnego kierunku nie nadjeżdża inny pojazd. Sytuacji nie ułatwia też np. stojący na przystanku tramwaj, albo inni kierowcy, którzy widząc, że ul. Głęboka jest dwupasmowa, ustawiają się przed skrętem równolegle, ograniczając sobie wzajemnie widoczność.

Dojeżdżając do przerywanej linii kierowcy skręcający w ul. Głęboką mają szczególnie ograniczoną widoczność, gdy na przystanku stoi tramwaj. Dojeżdżając do przerywanej linii kierowcy skręcający w ul. Głęboką mają szczególnie ograniczoną widoczność, gdy na przystanku stoi tramwaj.

Nowa sygnalizacja wiosną

Wkrótce problemy kierowców i okolicznych mieszkańców zaniepokojonych wzrostem niebezpiecznych zdarzeń mają zniknąć. Jak ustaliliśmy, inżynierowie z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku już pracują nad nowym oprogramowaniem sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu. Kierunkowe światło dla skręcających w lewo pojawi się obok ogólnego sygnalizatora dla kierowców jadących na wprost ul. Siennicką.

Zmiany w żaden sposób nie wpłyną na spadek przepustowości na skrzyżowaniu dla tramwajów linii 3 i 8. Nieco dłużej na zielone światło poczekają jedynie kierowcy chcący skręcić w lewo z ul. Siennickiej w Głęboką. Zrobią to jednak bezkolizyjnie i bez ryzyka, że z przeciwnego kierunku nagle wyjedzie inny pojazd.

Nowy sygnalizator ma się pojawić na skrzyżowaniu Siennickiej z Głęboką jeszcze wiosną.

Opinie (96) 1 zablokowana

  • Mozna ściąć drzewo. (8)

    Taką mam koncepcję.

    • 51 24

    • Od koncepcji jestem tutaj ja

      • 18 1

    • (4)

      Jakie drzewo ?

      • 2 1

      • brzoze (3)

        • 14 2

        • ja brzoza, ja brzoza (2)

          jak mnie słyszysz?

          • 10 0

          • Horyzont 101

            • 4 3

          • Przede wszystkim

            Przede wszystkim nie popadajcie w panikę. Jakiś lepszy cwaniak - matkę po szosie wozi, staruszkę, żeby nas tylko wrobić

            • 6 0

    • zamiast lewoskrętu...

      ...postawmy tam jezioro

      • 12 1

    • Yyy..

      Yyyyy.... jakie drzewo???

      • 0 3

  • Mam wrazenie, że w niektórych urzędach ludzie nie myślą ... (5)

    • 84 10

    • TAki sposób projektowania jak tam to krok w dobrą stronę

      Trzeba tylko bardziej tępić piratów za kierownicą

      • 12 7

    • nie wymagasz zbyt wiele ? (1)

      nie kazdy posiada mózg aby myslec. Mózg to gadzet dla nielicznych . W urzedach mózg zastapiono tonami papieru na ktorych zapisano jak ma myslec kazdy urzednik . Zapytaj urzednika czy ma mózg i czy go może uzywac to ci odpowie ze on nie jest od myslenia ) . Tak wiec badzmy wyrozumiali dla ludzi ktorzy stali sie niewolnikami bezmyslnosci i przepisow ktore tworza , tworza , tworza ale tam nic o czyms takim jak mozg nie napisano . Czy jest jakis paragraf czy ustawa o mózgu ? nie ma ) wiec jak nie ma ustawy o mózgu to mózgu nie ma )

      • 17 8

      • Zauważyłem pewną zależność, coraz bardziej układ drogowy podporządkowuje się pod nieprzepisowo jeżdżących bezmózgich kierowców, zamiast nauczyć ich jeździć lub zabrać prawo jazdy. Takie podejście kosztuje kupę siana, a nie bardzo pomaga, bo czym drogi są bardziej bezpieczne tym bardziej niebezpiecznie jeżdżą kierowcy, wyłączając całkowicie myślenie. Na prostych, równych drogach jest więcej wypadków śmiertelnych niż na krętych i dziurawych.

        • 16 1

    • Przeciez projektuja biura projektowe ktore sa prywatne i naleza do januszy biznesu

      • 5 2

    • To nie jest wrażenie, to są kompletni

      ignoranci pozbawieni jakiejkolwiek wyobraźni. Dowodów w całym mieście aż nadto.

      • 6 0

  • (6)

    Na Głębokiej widziałbym pasy rowerowe. To był by fajny łącznik Siennickiej i Elbląskieh

    • 20 57

    • Rowery na tory !!!

      • 10 3

    • Ah jo..

      No tak WOJT, bo te 100 czy tam 200m nie możesz pojechać po ulicy..

      • 0 3

    • ale po co? (2)

      natężenie ruchu nie jest tam duże, śmiało po ulicy można jechać. Przepisy o ruchu drogowym tylko trzeba poznać ;)

      • 8 1

      • (1)

        Dwupasmowa ulica jest tam nie potrzebna. Można zrobić tak jak Na WS po jednym pasie dla rowerzystów.Byłby to fajny skrót pomiędzy Siennicką a Elbląską

        • 0 5

        • jakoś nie miałem problemów jechać tam na rowerze

          • 2 0

    • ale tylko dla tych w rajtuzach ,

      • 1 0

  • Czekam na sezon i nowe pseudorondo w Sopocie (1)

    Przy ulicy Kościuszki/Podjazd/Monte Cassino/była Dworcowa

    • 21 5

    • Dokładnie

      Jak jadę prosto i włączam kierunkowskaz, że zjeżdżam, czuję się jak przygłup. Większość osób tego nie robi, zwłaszcza taksiarze zjeżdżający na monciak, polują na stłuczkę :)

      • 3 2

  • (3)

    Co za cep to projektował i kto to zatwierdzał?

    • 68 12

    • GIK

      h t t p ://w w w.gik.gda.pl/125/inwestycje/gdanski_projekt_komunikacji_miejskiej_etap_iii/etap_iii_c_zadanie_zrealizowane. h t m l

      • 4 0

    • Bardzo dobrze zostało to zaprojektowane. Miasto jest nie tylko dla samochodów (1)

      Na zachodzie już od dawna projektuje się w taki sposób, u nas do dopiero początek zmiany myślenia

      • 6 21

      • Zgadzam sie, ze dobrze, iz tak zaprojktowano

        Natomiast to, czy na zachodzie sie tak projektuje czy nie jest nieistotny.

        Polska musi przestac gonic zachod, bo zachod idzie w zbyt wielu kwestiach w zla strone. Miasto powinno byc przyjazne mieszkancom. Wszystkim. Nie tylko tym w samochodach, ani nie tylko tym na chodniku. Przede wszystkim tym mieszkajacym w danym miejscu.

        Polacy musza na drodze jeszcze sporo sie nauczyc. Byc moze jezdzimy lepiej niz niejeden kierowca w innym kraju, ale kultury osobistej ciagle malo.

        Chlop ze wsi wyjdzie, ale wies z chlopa nigdy.

        • 5 1

  • po prostu trzeba uważać jak się jezdzi, to wtedy nie bedzie kolizji i stłuczek (7)

    no i oczywiście likwidacja kretyńskich skrzyżowań równorzędnych też by pomogła

    • 74 26

    • Stefan skręcałeś tam kiedyś czy tylko na symulatorkach PS z wyobraźnią ?

      • 6 2

    • kretyński to może być jedynie kierowca (3)

      bo na skrzyżowaniu równorzędnym KAŻDY musi zwolnić i się rozejrzeć, co przeciętnemu polakowi nie mieści się w głowie.

      • 18 2

      • to może na obwodnicy tez zróbmy równorzędne skrzzowania, (2)

        ci włączający się będą mieli pierszenswto i będzie bezpieczniej na obwodnicy, bo kierowcy nie beda tak zapiepszać

        • 4 14

        • Ale ty jesteś głupi...

          • 12 4

        • Jak w Paryżu na Peripherique ;)

          • 0 0

    • Tam naprawdę niewiele widać przez te płyty z pleksi .A nie daj Boże jak przy ruszaniu zgaśnie silnik mniej doświadczonemu kierowcy.

      • 5 1

    • Oczywiście likwidacja??

      Człowieku, te skrzyżowania wymagają od ciebie myślenia a nie mechanicznej jazdy. WIĘCEJ MYŚLENIA - BEZPIECZNIEJ NA DROGACH!

      • 1 0

  • paranoja tramwajowa (3)

    Po tych wszystkich remontach tramwaje tkwią dłużej na światłach. Skrzyżowanie dalej Elbląska/Siennicka przed remontem zielone dla tramwaju bylo dużo dlużej. Dalej mają zasypywac przejścia podziemne i wstawiać skrzyżowania ze światłami. Przejazd tramwajem znow się wydłuży. Hucisko po remoncie tak samo skrocili zielone dla jadących wprost. Brama Oliwska to samo. Niedługo przejazd tramwajem w ramach Śródmiescia Głęboka-Brama Oliwska potrwa z 20 minut!! Jakie to będzie tempo 5 kmh??

    • 81 10

    • Tramwaj powinien miec priorytet na skrzyzowaniach

      Chocby dlatego, ze w tramwaju jedzie 100-200 osob, a w samochodzie osobowym (lub anwet we wszystkich samochodach osobowych, ktore rownolegle z tramwajem jada) bedzie moze z 50 osob, choc czesciej z 10-20 - po jednej osobie na pojazd.

      • 20 2

    • Spiesz się powoli.Nie dajmy się zwariować .

      • 2 7

    • Remont Przeróbki nie obejmował skrzyżowania Elbląska - Siennicka

      • 1 1

  • (5)

    Ja, jak dojeżdżam do skrzyżowania na którym jest utrudniona widoczność to zwalniam przed wykonaniem manewru. Gadanie, że antychlapacz, że tramwaj zasłania, co to za bzdety. Włącz wyobraźnię i już.

    • 57 30

    • (1)

      Masz rację, z tym zwalnianiem i wyobraźnią, choć jeśli jakiś idiota umieścił antychlapacze, które powodują kolizje bo zasłaniają widoczność, to antychlapacze powinny być zdjęte, a ów idiota zwolniony i obciążony kosztami.

      • 11 12

      • jak myślisz, po co one zostały tam zamontowane, podpowiedź jest w nazwie ;)

        a co będzie jak je zdejmiesz?

        • 6 0

    • Akurat tam przeszkadzają, nawet jak staniesz to nie widzisz czy coś nadjeżdża czy nie. Światła na pewno pomogą rozwiązać ten stan

      • 7 4

    • A nie można zrobić czytelnego, bezpiecznego skrzyżowania .Remont miał poprawić między innymi bezpieczeństwo.

      • 5 1

    • Do mistrzów kierownicy

      Wszyscy co się tak mądrzą jak to wystarczy uważać w ogóle nie jechali tym skrzyżowaniem. Barierki przy przystanku tramwajowym zupełnie zasłaniają auta jadące w sronę mostu. Naprawdę nietrudno tam o wypadek.

      • 0 0

  • kolizje na skrzyżowaniach

    A czy ktoś ma statystyki odnośnie kolizji i wypadków na nowym skrzyżowaniu na byłych terenach stoczni chyba ul. Popiełuszki z poprzeczna nie wiem czy ma jakąś nazwę. w zeszłym roku przed godziną 15:00 jak wracam z pracy widziałem tam co najmniej 6 niebezpiecznych kolizji lub wypadków tego do końca nie wiem bo jak tam przejeżdżałem to stały tylko rozbite samochody , straż pożarna i policja karetkę widziałem tylko raz. Ciekawe czy w innych godzinach też dochodzi na tym skrzyżowaniu do takich zdarzeń. Zaznaczam, że jet na tym skrzyżowaniu sygnalizacja świetlna na której od ponad roku pulsuje tylko żółte światło, to po cholerę stawiano tę sygnalizację.

    • 18 5

  • (2)

    to, ze ulica jest jednokierunkowa dwupasmowa nie znaczy, ze wolno zap*ac.

    • 37 1

    • Jest jednopasmowa

      • 1 2

    • jak to nie?

      Przeciez jak sie nie za.dala, to nie ma przepustowosci.

      A jak wiadomo, to jedyna miara jakosci zycia w miescie.

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane