• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie, a więcej kolizji. Będą nowe światła

Maciej Korolczuk
17 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Wkrótce problem z niefortunnym lewoskrętem na skrzyżowaniu ma zniknąć dzięki dodatkowemu kierunkowemu sygnalizatorowi.
  • Ślady poniedziałkowej kolizji.
  • Od jesieni ubiegłego roku w tym miejscu doszło do 6 zdarzeń odnotowanych przez policję i co najmniej kilku, do których funkcjonariusze nie byli wzywani.
  • Nagły wzrost kolizji zaniepokoił mieszkańców Długich Ogrodów. Wkrótce na skrzyżowaniu będzie bezpieczniej.

Wkrótce na ul. Siennickiej pojawi się nowa sygnalizacja świetlna. To efekt nagłego wzrostu liczby kolizji i wypadków, do których dochodzi na skrzyżowaniu z ul. Głęboką. Tylko jesienią ubiegłego roku doszło tam do tylu zdarzeń, co w całym 2012 roku. Jeszcze wiosną będzie tam bezpieczniej.



Czy kierunkowy (bezkolizyjny) sygnalizator na skrzyżowaniu sprawia, że czujesz się bezpieczniej?

Skrzyżowanie ul. Siennickiej z Głęboką zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku w ubiegłym roku zostało ponownie otwarte dla ruchu samochodowego, po tym jak ukończono modernizację torowiska tramwajowego w ciągu ul. Siennickiej w ramach III etapu modernizacji Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Od tamtej pory doszło w tym miejscu do kilku groźnie wyglądających kolizji.

- Według naszych statystyk, od września do końca 2015 r. było tam 6 zdarzeń, w tym 5 kolizji i 1 wypadek - informuje Aleksandra Siewert, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Wśród przyczyn wymienia się m.in. niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, nadmierną prędkość, nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu czy nieuwagę kierującego.
Dla porównania w całym 2012 r., a więc jeszcze przed remontem, było również sześć zdarzeń, a rok później już tylko cztery.

Do ostatniej kolizji - tym razem nie odnotowanej przez policję, która nie została wezwana na miejsce - doszło w poniedziałek rano. Na skrzyżowaniu zderzyły się dwa pojazdy. Skutki były na tyle poważne, że na miejscu pracowały dwa zastępy straży pożarnej, ratownicy medyczni i straż miejska.

- Wypadek dwóch pojazdów, skoda i druga marka nieznana. Znowu skrzyżowanie Głęboka/Siennicka. Zarząd dróg czeka aż ktoś tam zginie?! To kolejny wypadek po remoncie! - pisał w naszym Raporcie jeden z czytelników.
Widok na przeciwny pas z perspektywy kierowcy skręcającego w Głęboką. Widok na przeciwny pas z perspektywy kierowcy skręcającego w Głęboką.

Przez antychlapacze nic nie widać

Jak się okazuje, kierowcom sprawia problem ograniczona widoczność przy skręcie z ul. Siennickiej w Głęboką (jadąc od strony Przeróbki). Po modernizacji torowiska, jezdni i przystanków pojawiły się tam tzw. antychlapacze, czyli ekrany z pleksi, chroniące stojących na przystanku pasażerów. Nawet gdy nie są brudne - tak jak miało to miejsce we wtorek, gdy pojechaliśmy na miejsce - w znaczny sposób wpływają na decyzję skręcających w lewo i oszacowanie, czy z przeciwnego kierunku nie nadjeżdża inny pojazd. Sytuacji nie ułatwia też np. stojący na przystanku tramwaj, albo inni kierowcy, którzy widząc, że ul. Głęboka jest dwupasmowa, ustawiają się przed skrętem równolegle, ograniczając sobie wzajemnie widoczność.

Dojeżdżając do przerywanej linii kierowcy skręcający w ul. Głęboką mają szczególnie ograniczoną widoczność, gdy na przystanku stoi tramwaj. Dojeżdżając do przerywanej linii kierowcy skręcający w ul. Głęboką mają szczególnie ograniczoną widoczność, gdy na przystanku stoi tramwaj.

Nowa sygnalizacja wiosną

Wkrótce problemy kierowców i okolicznych mieszkańców zaniepokojonych wzrostem niebezpiecznych zdarzeń mają zniknąć. Jak ustaliliśmy, inżynierowie z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku już pracują nad nowym oprogramowaniem sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu. Kierunkowe światło dla skręcających w lewo pojawi się obok ogólnego sygnalizatora dla kierowców jadących na wprost ul. Siennicką.

Zmiany w żaden sposób nie wpłyną na spadek przepustowości na skrzyżowaniu dla tramwajów linii 3 i 8. Nieco dłużej na zielone światło poczekają jedynie kierowcy chcący skręcić w lewo z ul. Siennickiej w Głęboką. Zrobią to jednak bezkolizyjnie i bez ryzyka, że z przeciwnego kierunku nagle wyjedzie inny pojazd.

Nowy sygnalizator ma się pojawić na skrzyżowaniu Siennickiej z Głęboką jeszcze wiosną.

Opinie (96) 1 zablokowana

  • (5)

    Ja, jak dojeżdżam do skrzyżowania na którym jest utrudniona widoczność to zwalniam przed wykonaniem manewru. Gadanie, że antychlapacz, że tramwaj zasłania, co to za bzdety. Włącz wyobraźnię i już.

    • 57 30

    • Do mistrzów kierownicy

      Wszyscy co się tak mądrzą jak to wystarczy uważać w ogóle nie jechali tym skrzyżowaniem. Barierki przy przystanku tramwajowym zupełnie zasłaniają auta jadące w sronę mostu. Naprawdę nietrudno tam o wypadek.

      • 0 0

    • (1)

      Masz rację, z tym zwalnianiem i wyobraźnią, choć jeśli jakiś idiota umieścił antychlapacze, które powodują kolizje bo zasłaniają widoczność, to antychlapacze powinny być zdjęte, a ów idiota zwolniony i obciążony kosztami.

      • 11 12

      • jak myślisz, po co one zostały tam zamontowane, podpowiedź jest w nazwie ;)

        a co będzie jak je zdejmiesz?

        • 6 0

    • A nie można zrobić czytelnego, bezpiecznego skrzyżowania .Remont miał poprawić między innymi bezpieczeństwo.

      • 5 1

    • Akurat tam przeszkadzają, nawet jak staniesz to nie widzisz czy coś nadjeżdża czy nie. Światła na pewno pomogą rozwiązać ten stan

      • 7 4

  • po prostu trzeba uważać jak się jezdzi, to wtedy nie bedzie kolizji i stłuczek (7)

    no i oczywiście likwidacja kretyńskich skrzyżowań równorzędnych też by pomogła

    • 74 26

    • Oczywiście likwidacja??

      Człowieku, te skrzyżowania wymagają od ciebie myślenia a nie mechanicznej jazdy. WIĘCEJ MYŚLENIA - BEZPIECZNIEJ NA DROGACH!

      • 1 0

    • kretyński to może być jedynie kierowca (3)

      bo na skrzyżowaniu równorzędnym KAŻDY musi zwolnić i się rozejrzeć, co przeciętnemu polakowi nie mieści się w głowie.

      • 18 2

      • to może na obwodnicy tez zróbmy równorzędne skrzzowania, (2)

        ci włączający się będą mieli pierszenswto i będzie bezpieczniej na obwodnicy, bo kierowcy nie beda tak zapiepszać

        • 4 14

        • Jak w Paryżu na Peripherique ;)

          • 0 0

        • Ale ty jesteś głupi...

          • 12 4

    • Tam naprawdę niewiele widać przez te płyty z pleksi .A nie daj Boże jak przy ruszaniu zgaśnie silnik mniej doświadczonemu kierowcy.

      • 5 1

    • Stefan skręcałeś tam kiedyś czy tylko na symulatorkach PS z wyobraźnią ?

      • 6 2

  • jest

    miejsce by sie zatrzymac i zobaczyc czy cos nie jedzie od lat tak bylo i nie rozi=umiem problemu zawsze sie tak jezdzilo

    • 2 0

  • Sygnalizacja świetlna. zamiast oświetlenia. Świątecznego

    Dawać więcej świateł jelopy a tristal napewno się sprawdzi, nie dość że na Podwalu chcą zrobić cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną co znacznie utrudni ruch to jeszcze to może by tak postawić jeszcze więcej sygnalizatorow zrobić bardzo częstą zmianę świateł co będzie bardzo widowiskowe i zrezygnować z oświetlenia świątecznego , a na Stogach na skrzyżowaniu ulic Stryjewskiego z Nowotna jadąc z. Górek Zach. zielone światło zapala się co drugą zmianę i trwa ok.10 sekund masakra jakaś :P

    • 1 0

  • Mam nieodparte wrażenie, że gros zmian w sygnalizacjach świetlnych i organizacji ruchu (2)

    serwowanych przez ZDiZ nosi znamiona kreowania na siłę i polepszania czegoś, czego polepszyć się po prostu nie da. Siedzą urzędasy i aby jakoś zasygnalizować, że pracują, co rusz wymyślają kolejne zmiany w organizacji ruchu:) A to gdzieś zamontują spowalniacze, gdzie raczej konieczny jest remont nawierzchni (patrz Osowa, ul. Sołdka), a to wymyślą iście ekwilibrystyczne ronda (patrz ul.Zeusa również w Osowie), a to gdzieś zlikwidują prawoskręt, tudzież na potrzeby paru mieszkańców postawią znak zakazu wjazdu albo bawią się ustawieniami Tristara, jak klockami i metodą prób i błędów próbują znaleźć zieloną falę, jak Argonauci Złote Runo...:)
    Na koniec przysłowiowego dnia, za ich eksperymenty i pomysły kreatywne inaczej płacą kierowcy, tak w mandatach, jak straconym czasie stojąc w korku na Obwodnicy, bo któremuś z nadinżynierów ruchu nie spodobał się trzeci dojazdowy pas do węzła Karwiny...debile.

    • 13 2

    • (1)

      Może wymyślają takie bzdury bo mamy debilnych kierowców. Nie pomyślałeś pewnie o tym, bo ty jesteś zarąb..... kierowcą. I właśnie przez takich mamy progi, słupki, światła, etc, etc, etc

      • 0 0

      • Bynajmniej, nie jestem idealnym kierowcą (nie ma takich) ale z pewnością nie zaliczam siebie do debili.

        Podane przeze mnie trzy przykłady wskazują jedynie, że urzędasy z ZDiZ zamiast faktycznie ułatwiać kierowcom poruszanie się, płynne i bez narażania ich niepotrzebne stresy, dwoją się i troją wymyślając kolejne "usprawnienia", które jedynie generują "road rage" i siłą indukcji powodują u kierowców tylko chęć omijania pomysłów nadinżynierów ruchu, co w konsekwencji oznacza łamanie przepisów...tudzież zawieszeń.

        • 0 0

  • zrobić trzeba szykanę

    na tym pasie naprzeciwko

    • 0 0

  • mapka skrzyzowania

    Koniec strzalki wskazuje na ulice WIESLAWA czyli GOMOLKI ? Po tylu latach KOMUNY i POSTKOMUNY czas by wreszcie zmienic PRL-owskie nazwy ulic Gdanska.

    • 1 1

  • (6)

    Na Głębokiej widziałbym pasy rowerowe. To był by fajny łącznik Siennickiej i Elbląskieh

    • 20 57

    • ale tylko dla tych w rajtuzach ,

      • 1 0

    • ale po co? (2)

      natężenie ruchu nie jest tam duże, śmiało po ulicy można jechać. Przepisy o ruchu drogowym tylko trzeba poznać ;)

      • 8 1

      • (1)

        Dwupasmowa ulica jest tam nie potrzebna. Można zrobić tak jak Na WS po jednym pasie dla rowerzystów.Byłby to fajny skrót pomiędzy Siennicką a Elbląską

        • 0 5

        • jakoś nie miałem problemów jechać tam na rowerze

          • 2 0

    • Ah jo..

      No tak WOJT, bo te 100 czy tam 200m nie możesz pojechać po ulicy..

      • 0 3

    • Rowery na tory !!!

      • 10 3

  • podobna sytuacja na Trakcie

    jadąc z Gdańska i skręcając do Biedry,(na wysokości Gościnnej)mamy elegancki znak C9,który skutecznie zasłania widok na jezdnię od strony Pruszcza......

    • 3 0

  • paranoja tramwajowa (3)

    Po tych wszystkich remontach tramwaje tkwią dłużej na światłach. Skrzyżowanie dalej Elbląska/Siennicka przed remontem zielone dla tramwaju bylo dużo dlużej. Dalej mają zasypywac przejścia podziemne i wstawiać skrzyżowania ze światłami. Przejazd tramwajem znow się wydłuży. Hucisko po remoncie tak samo skrocili zielone dla jadących wprost. Brama Oliwska to samo. Niedługo przejazd tramwajem w ramach Śródmiescia Głęboka-Brama Oliwska potrwa z 20 minut!! Jakie to będzie tempo 5 kmh??

    • 81 10

    • Remont Przeróbki nie obejmował skrzyżowania Elbląska - Siennicka

      • 1 1

    • Spiesz się powoli.Nie dajmy się zwariować .

      • 2 7

    • Tramwaj powinien miec priorytet na skrzyzowaniach

      Chocby dlatego, ze w tramwaju jedzie 100-200 osob, a w samochodzie osobowym (lub anwet we wszystkich samochodach osobowych, ktore rownolegle z tramwajem jada) bedzie moze z 50 osob, choc czesciej z 10-20 - po jednej osobie na pojazd.

      • 20 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane