• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

O internetowych trendach w gdańskim Starterze

Łukasz Stafiej
21 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Jakie będą trendy w mediach społecznościowych w 2014 roku?


Najnowsze trendy w mediach społecznościowych były tematem przewodnim piątkowej konferencji Social Media Convent w gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Starter. Mówił o nich m.in. Ali Jafari, wiceprezydent serwisu Twitter.



Jak podchodzisz do akcji promocyjnych i reklam w mediach społecznościowych?

Konferencja Social Media Convent odbyła się w Starterze po raz drugi i kolejny raz przyciągnęła do Gdańska ważne postaci polskiego biznesu internetowego. Podczas piątkowej imprezy, zorganizowanej przez firmę Personal PR, debatowano przede wszystkim o tym, jak do prowadzenia biznesu wykorzystać media społecznościowe oraz jakie trendy będą dominowały w tej branży w obecnym roku.

- Kreatywność to podstawa skutecznej działalności w social media - mówił Yuri Drabent z agencji Lubię to. - Branża internetowa już się otwiera, a w tym roku jeszcze bardziej otworzy się na malarzy, grafików czy twórców komiksów. Dobrej jakości rzemiosło będzie bardzo ważne, ponieważ klienci nie chcą już w swoich kampaniach reklamowych obrazków z banków zdjęć. Chcą spersonalizowanych kreacji - dowodził, pokazując jako przykład olimpijską kampanię napoju Tiger. Firma zamiast korzystać z szablonów, zleciła agencji zaaranżowanie na ręcznie wykonanych makietach kilku scenek z puszką w roli głównej. Skutek? Pozytywny odzew klientów w sieci przerósł oczekiwania.

Żeby poznać potrzeby odbiorcy, niezbędny jest monitoring marki w sieci. To usługa, bez której żadna firma nie powinna obecnie podejmować działalności w Internecie. Przekonywał do tego Michał Sadowski z agencji Brand24.pl, która stworzyła popularne urządzenia do monitorowania sieci: - To niezbędna wiedza o tym, co kto o nas mówi w sieci i możliwość lepszego, niż kiedykolwiek wcześniej zrozumienia klientów w ich naturalnym środowisku.

Głównym bohaterem konferencji był Ali Jafari, wiceprezydent serwisu Twitter. Amerykanin w swojej prezentacji opowiadał o największej sile Twittera - marketingu natychmiastowym, czyli działaniach promocyjnych skierowanych do konkretnych odbiorców i prowadzonych przez markę w czasie rzeczywistym. Twitter, który umożliwia śledzenie aktywności klientów i odpowiadanie na ich potrzeby i problemy na bieżąco, jest idealną platformą do takich reklamowych praktyk. Ta strategia jest już powszechna m.in. w Stanach Zjednoczonych, w Polsce ma być jednym z trendów tego roku.

O ćwierkającym medium opowiadał również gość specjalny konferencji - ambasador USA w Polsce Stephen Mull, aktywny użytkownik Twittera, który na co dzień korzysta z tego medium w swojej pracy dyplomatycznej oraz w kontakcie z mieszkańcami Polski, nadsyłającymi pytania do ambasady.

Na Social Media Convent swoje prezentacje przedstawili również m.in. Sebastian Bykowski (Press Service Monitoring Mediów), Michał Górecki (koszulkowo.com), Rafał Janik (SoCommerce) czy Dariusz Szpak (OX Media).

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (33) 1 zablokowana

  • Super, że Gdańsk staje się jednym z najwazniejszych miast Europy, (5)

    gdzie swoje siedziby otwiera coraz więcej międzynarodowych koncernów. Gdańsk ma ogromny potenciał, masę dobrze wykształconych ludzi, dobra lokalizacja lotnisko, które jest w 10 największych lotnisk Europy. Nie ma się co dziwić, że coraz więcej obcokrajowców szuka pracy w Gdańsku nawet z Hiszpanii czy Skandynawii.

    • 19 19

    • (2)

      Tak dawno nie bylem w Danzig, chyba z 3 lat! Dobrze uslyszec ze duzo sie zmienia na dobrze! Bo w tamten czas to byla bieda.

      • 4 4

      • sam sobie zaprzeczasz skoro Gdańsk jest najwazniejszym miastem europy a ty onim sie dowiadujesz dopiero

        z postu jakiegoś urzędasa to brzmi to tak jak by oba posty pisała ta sama osoba

        • 1 2

      • Zjadłeś Polaku niemiecki batonik i już mowe ojczystą odjęło ???

        • 1 1

    • leming wazeliniarzu a zabraklo ci wazeliny na wiecej bajek opowiadanie?

      Gdańsk jest jednym z najważniejszych miast europy a Polska to zielona rajska wyspa!!Identycznie ak propaganda rządowa trzeba bajeczki serwować bo eurowybory za 2 miesiące ,ale to w końcu temat piarowy!

      • 3 2

    • Gdańsk był, jest i będzie małym, prowincjonalnym miastem o niewielkim potencjale.

      Jak mówi przysłowie "wyżej wała ne podskoczysz". A kto będzie próbował np. stawiając megastadiony na piłkarskim odludziu, ten musi się przejechać. Wyżej wała ne podskoczysz.

      • 2 3

  • och, ach..po twarzach uczestników widać, że było to bardzo inspirujące spotkanie.. głowy pełne strategii, wizji, planów budowy (2)

    odkryli nowe lądy... a potem do pracy i transfer wiedzy z nauki do przedsiębiorstw za pomoca innowacyjnych narzędzi transferujących takich jak np twitter.

    • 27 2

    • Zawsze na takich spotkaniach znajdą się buraki z laptopami nie mający szacunku dla prowadzących. (1)

      Po co przyszliście? Żeby słuchać czy żeby świrować, że coś ważnego musicie zrobić np sprawdzić pocztę? Szkoda, że zamiast laptopów gazet nie przynieśliście.

      • 13 2

      • cos ci sie pomyliło twiter jest znany z tego ze jest urzuywany non stop

        facet stoi na i prezie i ją opisuje na Twitter.Wiec sie zdecyduj bo tak jak byś miał pretensje samemu do siebie .

        • 1 3

  • pozdrowienia dla Janików

    • 12 4

  • "Rok 2014 - rokiem kontentu"

    Ukontentowało mnie to zdanie niepomiernie.

    • 23 1

  • usilne przekonywanie ludzi... (4)

    że bez serwisów społecznościowych nie da się żyć.
    Jeszcze trochę a bez twittera czy facezbuka nie da się samodzielnie kupy zrobić.
    Do każdego telefonu na Andku to pchają razem z wieloma innymi bzdetami, mieli to wszystko w tle razem z systemem obciążając sprzęt, później ludzie dziwią się widząc rachunki.
    Na szczęście odrobina umiejętności i można te bzdety usunąć z systemu.

    • 21 2

    • ale Janiki to nieroby (3)

      próbują zgarnąć kasę za takie pitolenie, a Miasto Gdańsk za to płaci, ciekawe, że na remonty dróg nie ma kasy, ale nic nie wnoszące spotkania to kasą rzucają. łopatę im dać i niech ulice kopią,a nie d*pska lansują!!

      • 0 1

      • (2)

        To była płatna konferencja, Miasto hej nir sponsorowało.

        • 0 0

        • (1)

          * jej nie

          • 0 0

          • mylisz się

            masz nieodpowiednie źródło informacji, miasto dało kasę na konferencję

            • 0 0

  • Nieroby

    Za robotę się wezta nieroby z Facebooka.

    • 22 3

  • Kreatywność to podstawa???? a nie PRODUKCJA (1)

    • 15 3

    • kolejna konferencja o pierdzeniu w stołek i sprawdzaniu wykresów

      • 15 2

  • "wiceprezydenta twitera" ze niby jak?!

    zastepca kierownika taka funkcja sie nazywa, nie wyglupiajcie sie prosze

    • 15 1

  • W pewnym sensie odkrywanie Ameryki...

    Wiadomo powszechnie i od dawna wszystkim , którzy choć trochę interesują się psychologią człowieka, bo zależy im na dobrej współpracy z klientem, że najważniejsze dla klienta jest poczucie, że dobrze zna firmę i ludzi tam pracujących. Dlatego od tysięcy lat najlepsze polecenie odbywa się tzw. pocztą pantoflową...a cóż innego spełnia facebook czy twitter jak nie rolę poczty pantoflowej. Dodatek jest taki, że można śledzić wypowiedzi klientów - tego do tej pory nie było...fakt - o ile przyjąć, że grupa zamieszczająca wiadomości to nasza grupa docelowa a nie ludzie z nadmierną ilością wolnego czasu, którzy piszą wszystko i wszędzie byle napisać, bo chcą uwagi.

    • 6 4

  • Cała prawda o social media, czyli...

    Siedzenie z laptopem/tabletem/smartfonem i udawanie, że od nas świat zależy. SM zarabia tylko na takich konferencjach, a nikt nie zyskuje na tym.

    • 9 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane