• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwołano prezesa gdańskiego portu morskiego

Wioletta Kakowska-Mehring
13 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Ryszard Strzyżewicz był prezesem portu morskiego w Gdańsku od 2008 r. Ryszard Strzyżewicz był prezesem portu morskiego w Gdańsku od 2008 r.

Rada nadzorcza odwołała prezesa Portu Gdańsk Ryszarda Strzyżewicza. Od 13 grudnia Zarząd Spółki jednoosobowo stanowi Jerzy Melaniuk, dotychczasowy wiceprezes zarządu ZMPG SA ds. infrastruktury - podano w komunikacie.



Ryszard Strzyżewicz pełnił funkcję prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdańsk od 4 kwietnia 2008 roku. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że za odwołaniem go stali przedstawiciele Skarbu Państwa (udziałowcami ZMPG są jeszcze Gmina Gdańsk oraz uprawnieni pracownicy). Prawdopodobnie nowi członkowie zarządu, czyli prezes i wiceprezes, zostaną wyłonieni w wyniku konkursu, którego wyniki poznamy do końca marcu 2013 roku.

Odwołanie prezesa to już druga w ostatnim czasie zmiana na najwyższych szczeblach w gdańskim porcie. Na początku października Rada Nadzorcza odwołała ze stanowiska wiceprezesa zarządu ds. finansowych portu, Wojciecha Łakomskiego. Oficjalnym powodem miało być pełnienie przez niego funkcji w spółce prywatnej. Nieoficjalnie mówiło się o dużym konflikcie w zarządzie gdańskiego portu, w tym właśnie z Ryszardem Strzyżewiczem.

Jak oceniasz zmiany personalne w ZMPG SA?

Tym razem nie podano przyczyny odwołania. Nieoficjalnie mówi się, że na współpracę z zarządem skarżyły się firmy działające na terenie portu.

Prezes Strzyżewicz przed powołaniem na stanowisko prezesa portu pełnił funkcję skarbnika Platformy Obywatelskiej w Gdyni. Tę kwestię podnosili przeciwnicy jego nominacji. Zwłaszcza, że Strzyżewicz wcześniej nie miał doświadczenia w branży morskiej. Jednak miał doświadczenie w prowadzeniu firm, które wymagały wdrażania procesów naprawczych i restrukturyzacyjnych. Realizował projekty dla konsorcjum Raiffeisen Atkins oraz nadzorował prywatyzację kilkudziesięciu przedsiębiorstw w imieniu Wojewody Gdańskiego, a także kierował Departamentem Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego, był także prezesem zarządu Grupy Zarządzającej Pomerania.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA powstał w 1998 r. i działa na podstawie ustawy o portach i przystaniach morskich oraz Kodeksu spółek handlowych. Spółka kontynuuje w tym zakresie tradycje wszystkich poprzednich podmiotów gospodarujących w granicach portu w Gdańsku, z których ostatnim był Zarząd Portu Gdańsk SA.

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • Prezesi PORTOWI ...

    Prezesi Przyszli jako POlitycznie POprawni ,bez wiedzy o Portach i niestety Zarząd Portu PADA , EKSPOLATACJA do sprzedaży .Prezesi patrzą tylko " na słupki " z cyframi a przyszłośc FIRMY I PRACOWNIKÓW mają w nosie .
    Mamy nadzieję ,że SPECJALISTA PORTU Andrzej Kapuściński wróci i PRACOWNICY zaczna pozytywnie patrzeć w przyszłość Swojej Firmy . Inaczej kolejną Dużą Firmę NIEKOMPETENTNE NIEUDACZNKI zrujnują , tak jak większośc zakładów w Polsce .

    • 10 2

  • precz z komuną i PO

    • 4 2

  • aby kolesiom żyło sie lepiej...

    j.w

    • 1 0

  • solidaruchy opanowały wszystko, .....

    jak pandemia, jak zaraza...hanba im.....

    • 2 2

  • Wreszcie (2)

    Czas był już najwyższy, nieudacznik był i tyle

    • 46 14

    • Prezentacja jak działa PO w pigułce

      czyli na Śląsku...chaos, niekompetencja i kolesiostwo do potęgi na przykładzie PKP i Marszałka Województwa...

      • 2 1

    • Tak jak wszyscy z PO.

      • 8 5

  • POdobne te lemingi...aby stołek aby sianko...

    • 3 1

  • Te zmiany sa pozorne (bicie piany dla gawiedzi)

    Polska, a w szczególności Gdańsk (sic!!!), są odwróceni tyłem do naszego ojczystego morza. Nie jesteśmy od 1989 r. państwem suwerennym na morzach i oceanach. Zniszczono naszą flotę. Jaka była - każdy wie. Ale istniała i można ją było rozwijać, modernizować. A teraz mamy w porcie wyłącznie obce statki. I one zarabiają krocie. A u nas zwonienia i bezrobocie - upadło szereg instytucji związanych z gospodarką morską. To jest, po prostu, dywersja gospodarcza wywołana przez naszych krótkowzrocznych rodaków-niepatriotów stojących u steru władzy.
    P.S. Podobnie miała sie rzecz ze szkołami zawodowymi. Polikwidowano je w pośpiechu, a teraz są reaktywowane z wielkimi kłopotami, bo brak kadry, zaplecza itp. "Mądry Polak po szkodzie" - nadal aktualne...

    • 6 1

  • koniec PO bliski! (1)

    • 6 2

    • precz z komuną i PO

      • 3 2

  • I bardzo dobrze (11)

    Skończy się ta farsa i granda wreszcie

    • 81 7

    • Powinien polecieć (10)

      Ale już dawno jak zawalił sprawe gazoportu, którą naprawde ciężko było zawalić , bo lokalizacja gazoportu w Gdańsku była wręcz oczywista !
      Ciężko uwierzyć , że dostało ją Świnoujście, gdzie nie ma odpowiedniej infrastruktury, trudniejsze jest podejście do portu, a nawet są tam jakieś rezerwaty przyrody, no ale w naszym durnym kraju to wszystko jest na odwrót i do góry nogami

      • 20 5

      • nieststy ale gazoport powinien być w Gdyni z wykorzystaniem istniejących zbiorników w Mechclinkach (9)

        • 10 11

        • OK (8)

          Ale nie w Świnoujściu na litość , i gdzie tam ten gaz ma płynąć....???.... Do lasu.......

          • 13 1

          • ale wiecie, ze tak naprawdę - mimo oficjalnych starań - (6)

            ani Port Gdańsk, ani Gdynia gazoportu nie chciały? Bardzo słusznie zresztą.

            • 5 2

            • dlaczego słusznie? (5)

              • 3 0

              • bo z punktu widzenia portu morskiego to nie jest interes (4)

                sens gazoportu jest tylko w bezpieczenstwie energetycznym calego kraju. jest potrzebny tylko w sytuacjach kryzysowych, bo normalnie rosyjskie surowce sa tansze. I teraz pytanie: kto bedzie doplacal do dzialalnosci tego gazoportu, bo poki co na wojne sie nie zanosi?

                Nikt tego glosno nie mowi, bo nie wypada,a le tak jest.

                • 4 4

              • Jaka wojna ??? (1)

                Gaz skroplony importowany np. z Norwegii byłby tańszy od tego ruskiego, tyle że koszta transportu byłyby troche wyższe więc wychodzi na to samo, a w chwili gdy mamy alternatywne kierunki odbioru, to wówczas kacapy by tak z cenami nie fisiowali, więc nie pierdziel że gazoport jest potrzebny tylko w czasie wojny

                • 4 2

              • Przeczytaj jeszcze raz tytuł mojego wpisu

                • 1 0

              • gościu co ty pierdzielisz? (1)

                lepszy interes to ziemia z HCB z Ukrainy?

                • 2 3

              • na temat HCB ani polityki sie nie wypowiadam, bo sie na tym nie znam

                Znam za to dobrze temat gazoportu od strony fachowej.

                • 5 1

          • Nie, do Niemiec

            I o to właśnie chodziło. My zainwestujemy, wyłozymy kasę, a oni dostaną po promocyjnych cenach. Niemiaszki świetnie liczą, prawie jak pejsy.
            I oszczędzają kasę, a że my im na każdym kroku włazimy tam gdzie Siwiec stosowała wybielacz, to tak teraz mamy.

            • 10 0

  • co ty potrafisz składać ładnie rączki na biurku i za to dostajesz kase.?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane