• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwołano prezesa gdańskiego portu morskiego

Wioletta Kakowska-Mehring
13 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Ryszard Strzyżewicz był prezesem portu morskiego w Gdańsku od 2008 r. Ryszard Strzyżewicz był prezesem portu morskiego w Gdańsku od 2008 r.

Rada nadzorcza odwołała prezesa Portu Gdańsk Ryszarda Strzyżewicza. Od 13 grudnia Zarząd Spółki jednoosobowo stanowi Jerzy Melaniuk, dotychczasowy wiceprezes zarządu ZMPG SA ds. infrastruktury - podano w komunikacie.



Ryszard Strzyżewicz pełnił funkcję prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdańsk od 4 kwietnia 2008 roku. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że za odwołaniem go stali przedstawiciele Skarbu Państwa (udziałowcami ZMPG są jeszcze Gmina Gdańsk oraz uprawnieni pracownicy). Prawdopodobnie nowi członkowie zarządu, czyli prezes i wiceprezes, zostaną wyłonieni w wyniku konkursu, którego wyniki poznamy do końca marcu 2013 roku.

Odwołanie prezesa to już druga w ostatnim czasie zmiana na najwyższych szczeblach w gdańskim porcie. Na początku października Rada Nadzorcza odwołała ze stanowiska wiceprezesa zarządu ds. finansowych portu, Wojciecha Łakomskiego. Oficjalnym powodem miało być pełnienie przez niego funkcji w spółce prywatnej. Nieoficjalnie mówiło się o dużym konflikcie w zarządzie gdańskiego portu, w tym właśnie z Ryszardem Strzyżewiczem.

Jak oceniasz zmiany personalne w ZMPG SA?

Tym razem nie podano przyczyny odwołania. Nieoficjalnie mówi się, że na współpracę z zarządem skarżyły się firmy działające na terenie portu.

Prezes Strzyżewicz przed powołaniem na stanowisko prezesa portu pełnił funkcję skarbnika Platformy Obywatelskiej w Gdyni. Tę kwestię podnosili przeciwnicy jego nominacji. Zwłaszcza, że Strzyżewicz wcześniej nie miał doświadczenia w branży morskiej. Jednak miał doświadczenie w prowadzeniu firm, które wymagały wdrażania procesów naprawczych i restrukturyzacyjnych. Realizował projekty dla konsorcjum Raiffeisen Atkins oraz nadzorował prywatyzację kilkudziesięciu przedsiębiorstw w imieniu Wojewody Gdańskiego, a także kierował Departamentem Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego, był także prezesem zarządu Grupy Zarządzającej Pomerania.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA powstał w 1998 r. i działa na podstawie ustawy o portach i przystaniach morskich oraz Kodeksu spółek handlowych. Spółka kontynuuje w tym zakresie tradycje wszystkich poprzednich podmiotów gospodarujących w granicach portu w Gdańsku, z których ostatnim był Zarząd Portu Gdańsk SA.

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • Czas aby kolesi Pinokio i Budynia pogonić (1)

    Długo tak państwo nie pociągnie , gdy stanowisko będzie zależało od przynależnoći partyjnej - POpaprańców

    • 10 1

    • Czy Po czy Pisowcy to i tak bedzie wyzysk siły roboczej w tym kraju!

      Jak żyć Panie premierze?.........Krótko.

      • 1 2

  • A skąd pewność, że nowy prezesunio będzie lepszy??? :) (2)

    • 50 10

    • Nie damy sie znów oszukać

      Meet the new boss same as the old boss... to zdanie poprzedza charakterystyczny krzyk.

      • 2 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • nareszcie BOGU dzięki (1)

    W imieniu firm portowych zmuszonych do prywatyzacji min. Węglowy bppp dtc aquaport energoport siarkport siarkopol psp"florian" strazy granicznej sopg i wielu portowcow z krwi i kosci dziekujemy ze nareszcie przyszla kryska na matyska i oczekujemy naprawienia wszelkich bledow spowodowanych latami niegospodarnosci i niekompetencji zmpg w dzialaniu na granicy prawa powodujacych to iz spolki portowe dzialaja na granicy rentownosci a portowcy nie sa pewni przyszlosci mimo faktu iz ich zycie zawodowe i prywatne to port gdansk .... Dosc szczucia i wyscigu szczurow a i lamania prawa

    • 20 4

    • Ech, szkoda gadać, niektórzy tkwią jeszcze mentalnie w latach 70tych ;)

      To, że odwołali Prezesa ZMPG SA nie wróci gospodarki centralnie planowanej :) Nie ZMPG SA zmusiło oddziały portowe do prywatyzacji i przekształcenia w spółki ale prawa rynku (kapitalistycznego). Spółki rentowne nie są bo być nie mogą myśląc że utrzymają się ze współpracy z jednym podmiotem w postaci zarządu portu. Z Twoich słów wynika że zawodowe życie zwązałeś z naszym Portem zatem sam wiesz najlepiej że dawniej był w nim nieco większy ruch i więcej pracy w związku z innym charakterem ładunków. Dziś pracując w zarządzie od kilku lat i obserwując całą sytuację od środka nabrałem przekonania że jest on zbędnym ogniwem w łańcuchu przedsiębiorstw handlu morskiego. Prawde powiedziawszy należałoby go zlikwidować i oddać grunty w dzierżawę prywatnych inwestorów tak jak ma to miejsce obecnie za pośrednictwem ZMPG SA. Ale nie stanie się tak, nigdy - bo to 300 czy 400 etatów do obsadzenia przez urzędników (w tym przeze mnie ;) i kilkanaście menadżerskich do obsadzenia przez zaplecze partii (akurat) rządzącej (choć moim prywatnym zdaniem przez ostatnie 20 lat to "rządzenie" nie ma z rządzeniem krajem nic wspólnego).

      • 6 2

  • Port w Gdańsku ? (3)

    Co zrobił port w Gdańsku by przyciągnąć tu wycieczkowce
    ??? Czy tam ktoś ma pojęcie - co trzeba robić w tym kierunku ??? Chyba nie odchodzący prezes - niech płynie w siną dal .

    • 25 0

    • dasz kasę na specjalne nabrzeże dla wycieczkowcow? (2)

      • 3 3

      • Jest (1)

        Przecież jest na Westerplatte

        • 1 1

        • wejdz na strone portu i zobacz jakie są:

          1. Parametry nabrzeża
          2. paraemtry kanału portowego

          3. parametry powiedzmy navigator of the seas w wikipedii

          4. Niestety w Gdansku jest tak, ze jak wiatr mocniej zawieje, to juz wycieczkowiec nie wejdzie - nawet ten sredni.

          Poza tym Westerplatte - oby kiedys obsugiwalo promy (to co innego niz wycieczkowce) bo z tego dla miasta i portu beda pieniadze. Na razie sie nie zanosi.

          • 2 0

  • Wszystkie Ryśki to porządne chłopy:))))

    • 1 3

  • proszę odwołajcie jeszcze płemieła pułtuska

    • 4 2

  • Jaworski z PISu zasiada w radach sześciu spółek i co? a rozwalił Stocznię Gdańską SA i włos mu z głowy nie spadł (3)

    wszyscy siebie warci z nadania partii politycznych

    • 24 7

    • jakich? (1)

      napiszesz?

      • 2 2

      • ruszcie porządnie majatki Adamowicza on sypnie następnych

        • 3 2

    • Nie łżyj miły, bo aż się dymi

      Realizując przedwyborcze deklaracje PIS i Lecha Kaczyńskiego wobec pracowników Stoczni Gdańskiej, rząd Kazimierza Marcinkiewicza podjął decyzję o oddzieleniu (do końca czerwca 2006) Stoczni Gdańskiej od Stoczni Gdynia i sprzedaży jej akcji innemu inwestorowi.

      Napisz co Grad z Tuskiem i katarskimi inwestorami zrobili ze stoczniami w Gdyni i Szczecinie.

      • 6 3

  • Cieszcie się gdańszczanie, że Marcin Herra ma już fuchę (1)

    • 17 0

    • Zawsze jeden pasożyt mniej. Jakby tak Budynia jeszcze

      wyeksportować, ale kto go będzie chciał?

      • 3 2

  • No tak. Za koleje śląskie poleciał prezes, za LOT też ma polecieć, a tu słyszę (7)

    że prezes portu gdańskiego również poleciał.
    To wszystko wyglądałoby ładnie, gdyby nie pewien szkopuł. Dopóki PO obsadza swojakami, to nic się nie zmieni. To nieudolna próba zwalenia winy na jednostki, podczas gdy szwankuje mechanizm obsadzania stanowisk.

    • 69 9

    • ? (2)

      A kto tam szefuje radzie nadzorczej?

      • 8 0

      • (1)

        Pewnie jakiś orzeł z PO

        • 10 1

        • Najwyższej klasy fachowiec bo z PO

          • 6 1

    • Jakby poprawić mechanizm to pan Tusk nie byłby premierem

      bo niby czemu nie wywalił jeszcze z partii (najwyższych
      standardów) tego Matusewicza z Katowic?
      Bo wie że takich Matusewiczów i ich kolegów jest w PO ze 3/4.
      To oni go wywalą a nie on ich jak będzię fikał.
      Tusk to słup

      • 3 0

    • Ale co ty pieprzysz Pietrze pieprzem?

      Mechanizm jest świetny, rzesza uzależnionych stanowiskami wyborców zaraz się powiekszy o kolejnego "wdzięcznego". A Panu byłemu da się jakąś fuchę za paręnaście kilo złotych i postraszy kontrolą z ABW i też będzie wierny.

      • 6 0

    • budyń (1)

      Paweł Adamowicz - Przewodniczący rady nadzorczej

      • 5 3

      • Orzeł i burłak w jednym? Jednym słowem hybryda.

        • 10 1

  • pozdro mały hahahahahaha

    około 300 portowców liczy w końcu na efektynego menadżera pozdro karnyklu ;)

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane