- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (238 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (257 opinii)
- 3 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (38 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (837 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (79 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (118 opinii)
Oliwa chce wprowadzić jednokierunkowe ulice
porównać
Na wiosnę w Oliwie ma się zacząć wielkie malowanie znaków poziomych wyznaczających miejsca do parkowania. Żeby zapobiec znacznemu ograniczeniu liczby miejsc parkingowych, pojawił się pomysł, by w dzielnicy powstało więcej ulic jednokierunkowych. Rada dzielnicy oraz ZDiZ czekają do końca marca na opinie mieszkańców w tej sprawie.
Miasto musi się dostosować do wyroku sądu administracyjnego, który nakazał, w strefach płatnego parkowania, wymalowanie miejsc postojowych. To oznacza, że w Oliwie, gdzie część uliczek jest pokryta brukiem, trzeba wymalować miejsca parkingowe o szerokości dwóch metrów.
Problem może pojawić się na dwukierunkowych ulicach, które są wąskie. Malowanie miejsc parkingowych na całej długości sprawi, że zabraknie miejsca na mijanie się samochodów. To może spowodować spadek liczby miejsc w granicach stref płatnego parkowania z 588 do 460.
Zobacz propozycje wyznaczenia nowych miejsc parkingowych:
Dla mieszkańców znak B-39
Żeby mieszkańcy mogli parkować pod swoimi domami, zostaną zastosowane znaki B-39, czyli "strefa ograniczonego postoju". Oznacza to zakaz parkowania poza miejscami wyznaczonymi z wyłączeniem posiadaczy abonamentów. Pracownicy ZDiZ będą mogli kontrolować tylko samochody ustawione na wymalowanych miejscach parkingowych. Dotychczas kontrolowano wszystkie auta w strefie płatnego parkowania. Kierwcy samochodów, którzy zapłacą za bilet, ale zatrzymają się poza miejscami wyznaczonymi zostaną ukarani mandatem, wystawionym przez straż miejską lub policję.
Z pomocą ulice jednokierunkowe
Na spotkaniach mieszkańców Oliwy z pracownikami Zarządu Dróg i Zieleni powstał pomysł utworzenia ulic jednokierunkowych, co umożliwiłoby wymalowanie miejsc parkingowych na całej długości. Dzięki temu mieszkańcy uniknęliby uciążliwego mijania się w uliczkach i zyskali miejsca parkingowe.
Tak zmiana została wprowadzona w 2012 r. na ul. Asnyka oraz Kaprów .
Dwa warianty
ZDiZ przygotował dwa warianty wprowadzenia ulic jednokierunkowych. Każdy mieszkaniec ma prawo wyrazić swoją opinię oraz zasugerować korektę wariantów. Na zgłoszenia Rada Dzielnicy Oliwa czeka do końca marca. Wnioski można przesyłać pocztą mailową na adres oliwa@gdansk.gda.pl lub pisemnie na adres: Rada Dzielnicy Oliwa, ul. Opata Jacka Rybińskiego 10, 80-320 Gdańsk.
Zobacz dwa warianty wprowadzenia ulic jednokierunkowych, przygotowane przez ZDiZ (PDF.)
Miejsca
Opinie (113) 4 zablokowane
-
2017-02-15 14:49
Historyczny moment
Oliwa będzie strefą płatnego parkowania chyba pierwszy raz od pradziejów :))))
Rzadko tam parkuję, ale strefy płatnego parkowania uważam za nonsensowne utrudnianie życia, a wydawanie pozwolenia na budowę bez konieczności zapewnienia odpowiedniej liczby miejsc parkingowych, powinno być karalne, jak kradzież + zakłócanie spokoju publicznego. Przecież nie trzeba być nadzwyczajnie inteligentnym, żeby przewidzieć, że do biurowca przyjadą pracownicy i zastawią okolicznym mieszkańcom posesję swoimi samochodami, przez co niejako ukradną ich przestrzeń życiową.
Co innego, jak w okolicy pojawi się kilkadziesiąt zamiejscowych aut, a co innego jak kilkaset.- 0 0
-
2017-02-15 14:49
Gdzie i kiedy opublikujecie opinie?? (1)
Gdzie i kiedy dostępne będą informacje dot. opinii jakie wyrazili mieszkańcy? Czy Rada Dzielnicy gwarantuje, że będą brane pod uwagę?
- 4 0
-
2017-03-26 14:54
zas rana rada powie
że to przecież wszystko na wniosek mieszkańców
- 0 0
-
2017-02-20 10:37
Psu na budę.
Nic oprócz wprowadzenia dodatkowego zamieszania to nie zmieni. Ograniczenie prędkości do 30 i równorzędne skrzyżowania to wystarczające rozwiązanie. Przy nowym rozwiązaniu, oprócz wariatów z nadmierną prędkością, będziemy mieli wariatów jeżdżących pod prąd. A także zakorkowane ulice dwu kierunkowe: Bażyńskiego i Derdowskiego. Pytanie czy zrobiono w tym zakresie chociażby wirtualną symulację, czy tak bezmyślne postąpiono, jak z lokalizacją Biznes Centrum Oliwy(koszmar). Tam zdecydowano bez konsultacji społecznych i teraz będzie podobnie.
- 0 0
-
2017-02-21 21:46
Jednokierunkowe
A może by tak zrobić szybką akcję zbierania podpisów przeciwko pomysłowi utrudniającemu nam życie. Ciekawe jak będzie z karetkami i strażą pożarną jadącymi wydłużoną drogą. A dokładanie setek aut mieszkańców do korków na Derdowskiego i Bażyńskiego oraz na zatłoczonych już Polankach, na których są one prawie codziennie, nie zostało przemyślane . Czy wzięto te aspekty pod uwagę, czy tylko wizja obejmuje sztukę dla sztuki czyli malowanie. Poza tym, sami jesteśmy sobie winni, że mamy taką radę.
- 1 0
-
2017-03-30 13:42
No to świetnie
Będę zmuszony jeździć w Oliwie pod prąd odcinek 50 metrów w górę ulicy, bo nie mam zamiaru nadrabiać 980 m... Dziękuję i pozdrawiam
- 0 0
-
2017-03-30 14:16
Ktos
mi te zmiany bardzo sie podobaja samochody stoja praktycznie na chodnikach
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.