- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (69 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (93 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (124 opinie)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (163 opinie)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
Osowa zyska wewnętrzną linię autobusową
Od 1 września po Osowej kursować będą autobusy znane dotychczas ze Śródmieścia Gdańska, czyli niewielkie Kapeny. Będzie to kolejna dzielnica, która zyska własną wewnętrzną linię komunikacji miejskiej.
Pomysł uruchomienia linii autobusowej na Osowej, obsługiwanej niewielkimi pojazdami, które mogą wjechać na wąskie ulice, pokonując przy tym ciasne zakręty, nie jest niczym nowym. Mówiło się o nim nieoficjalnie już w ubiegłym roku podczas rozpisania przetargu na zakup minibusów. Wówczas jednak planowano uruchomienie linii dopiero wraz z rozpoczęciem kursowania pociągów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
- O uruchomieniu linii wewnątrz Osowej myśleliśmy już od dawna. Potrzebę takiego rozwiązania wykazywały zarówno badania, jak i analizy odległości przystanków do nowych budynków, powstających w tej dzielnicy. Dotychczasowa komunikacja miejska była prowadzona jedynie po obrzeżach dzielnicy, zaś środek wciąż pozostawał pusty ze względu na brak możliwości skierowania tam autobusów standardowych lub przegubowych - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. przewozów.
Warto pamiętać, że komunikację miejską na Osowej kilka lat temu zapewniała też prywatna linia Planetobus. Kursowały na niej autobusy standardowe. Dlaczego podobnie nie mógł postąpić ZTM?
- Planetobus eksploatował autobusy wysokopodłogowe, które lepiej radzą sobie z nieutwardzonymi nawierzchniami, obecnymi na trasie dawnej linii tego przewoźnika. Być może trasę taką też by obsłużyły Ikarusy czy Jelcze, ale obecnie gdański tabor autobusowy składa się wyłącznie z pojazdów niskopodłogowych - wyjaśnia Zomkowski.
269 pojedzie trasą: Plutona - Saturna - Planetarną - Barniewicką - Kielnieńską - Balcerskiego - Niedziałkowskiego - Koziorożca - Jednorożca - Wodnika. W przeciwnym kierunku autobus rozpocznie kurs na wysokości ul. Junony, a dalej pojedzie ulicami: Wodnika - Jednorożca - Koziorożca - Niedziałkowskiego - Balcerskiego - Kielnieńską - Barniewicką - Planetarną - Wenus do ul. Plutona.
Ze szczegółowym rozkładem jazdy zapoznać się można na stronie komunikacja.trojmiasto.pl oraz ZTM Gdańsk.
- Częstotliwość kursowania 269 wynika z oszacowanych przez nas bieżących potrzeb komunikacyjnych. W momencie uruchomienia PKM, gdy wzrośnie zapotrzebowanie, dostosujemy naszą ofertę w zakresie funkcjonowania komunikacji miejskiej na terenie dzielnicy - zapewnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
ZTM nie wyklucza, że docelowo podobna linia uruchomiona zostanie także na Wzgórzu Mickiewicza. Na razie jednak w tym celu będą prowadzone badania marketingowe. Wymagany będzie też demontaż progów podłużnych (lub ich zamianę na progi wyspowe), które uniemożliwiają swobodny ruch autobusów.
Jednocześnie ZTM zapewnia, że nie planuje likwidacji linii 100, która kursuje po Śródmieściu Gdańska. Jesienią, czyli po ponad rocznym okresie jej funkcjonowania, przeprowadzone będą jednak badania napełnień pojazdów. Pozwolą one lepiej dostosować ofertę komunikacyjną do potrzeb pasażerów.
Autobusy kursujące po Osowej będą identyczne, jak te obecne na linii 100. Materiał archiwalny z października ub. r.
Miejsca
Opinie (91) 2 zablokowane
-
2014-08-28 08:11
Adamowicz
Tyle dobrego robi nasz prezydent, głosujcie na Adamowicza w najbliższych wyborach, to sprawdzony kandydat, bardzo przedsiębiorczy!
- 7 8
-
2014-08-28 08:39
Na pewno lepsze to niż wożenie powietrza linią 100 czy jaki tam ma numer (1)
- 11 5
-
2014-08-28 10:01
linia 100 nie wozi powietrza, sam nia kilka razy jechalem i zawsze jest oblozenie 60% min.
- 5 3
-
2014-08-28 08:41
my mieszkancy osowy protestujemy- bedzie za glosno co naruszy nasz spokój w tej pięknej dzielnicy (1)
wezcie wszystko sobie, my chcemy tylko metro
- 21 7
-
2014-08-28 10:28
Protestują Ci którzy nie mają dzieci w wieku szkolnym no i ci co nie chodzą do przychodni tylko d*pY wożą!!!!
- 3 0
-
2014-08-28 08:53
wybory wybory wybory kiełbasa wyborcza
dlaczego tego nie można było zrobic wcześniej
- 7 1
-
2014-08-28 09:13
dlaczego nie ruch okólny wokół całej dzielnicy
trasa według urzędniczego myslenia bez szerszego spojrzenia
- 9 0
-
2014-08-28 09:13
zdecydowanie lepsze bylyby autobusy elektryczne (1)
bez hałasu, smrodu
- 1 6
-
2014-08-28 11:53
To proszę zasponsorować zakup elektrycznych autobusów . Tylko uprzedzam - jest 100 % droższy od zwykłego .
- 2 0
-
2014-08-28 09:22
W dzielnicach Poludniowych.... (1)
...tez przydalby sie taki busik,zeby do nastepnego osiedla
nie trzeba bylo jezdzic z przesiadka na petli Swietokrzyska lub przez Gdansk.
Paranoja jest,ze dojazd na lotnisko (jechalam z wiezyckiej jest taki z d...py wziety.
Tylko z Gdanska lub Wrzeszcza.Taryfa przez obwodnice jechala jakies 10-15 min.
Autobusami ok.2 godzin. Zeby dojechac do Obi(w te rejony),tez trzeba jechac z przesiadkami a do tego autobusy jezdza tragicznie rzadko!
W zwiazku z tym zadam busika miedzyosiedlowego na Poludniu!! Ha! A co nie wolno miec "zadan"?- 11 3
-
2014-08-28 10:05
Żarty żartami ale
Linia z południa na Matarnię (lotnisko) by się bardzo przydało, teraz faktycznie to jest wyprawa. w dzień powszedni ok 1:30 w weeekndy ponad 2h
Są teoretycznie możliwości 162 + 210, ale 210, jeździ co 1h w weekend i trafić jest bardzo ciężko, bo są nie skomunikowane te linie.- 4 1
-
2014-08-28 09:31
Dublowanie i porażka!
Po kiego grzmota puszczać autobusik trasą, którą w 80 procentach już jeżdżą inne autobusy! Co z osiedlem na Antygony, z ulicami Zeusa, Borchardta, Otago, Prometeusza, Junony !!!!!!. Jest tam mnóstwo budynków wielorodzinnych. Kiedy się doczekamy w końcu jakiegoś transportu PRZEZ ŚRODEK OSOWEJ! Co za dureń wymyślił tą trasę? Pozdrawiam szczęśliwych urzędasów.
- 13 5
-
2014-08-28 09:34
toj toj (1)
i oczywiscie toj toj na srodku pola dla kierowcy.sprzedaz biletow brudnymi rękoma bo umyc tez nie ma gdzie, chyba ze w zimie w sniegu
- 7 1
-
2014-08-29 07:48
Higiena w ZTM.
Jo jok srom to nimo cym łodetrzeć życi bo chuligony łokradli szajsen pejper i tedy podcierom zużytymi biletami ale zafsze mom sfajdane palce i tedy takimi łopsranymi ręcami przedaje bileciki takim ładnym paniusiom.A jak sikom to też trzymom mojo fujarę a wieeelka jest i paniusie mogom dostać łode mnie jakiegoś uczulenia.No nimo gdzie łobmyć ronk - to skandal urzędniczy.Wstyd - władze miasta powinny zapaść się pod ziemię.Pozdrowienia dla UM.Acha i brak jest śmietników na przystanku końcowym Brama Oliwska z obu stron.Piszemy i piszemy a efektów nie widać .
- 1 1
-
2014-08-28 09:51
Brakuje linii łączących dzielnice ulokowane wzdłuż obwodnicy (1)
Po co zjeżdżać do miasta, przejeżdżać je wzdłuż, a potem znowu z niego wyjeżdżać? W lini prostej krócej!
- 19 1
-
2014-08-28 10:44
Jaki jest interes miasta w przerzucaniu ruchu indywidualnego
po obwodnicy do autobusów? Do komunikacji miejskiej dopłacamy 50%. O ile ma to sens przy liniach które idą na Dolny Taras (mniej samochodów na dole) to zmniejsznie liczby samochodów na obwodnicy nie jest sprawa miasta. Dodatkowo autobusy muszą płacic za przejazd obwodnicą.
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.