• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pogórze i Obłuże z trolejbusami i stacjami kolei metropolitalnej (w planach)

Michał Sielski
23 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Na Pogórze i Obłuże będzie jeździć kolej metropolitalna. Na Pogórze i Obłuże będzie jeździć kolej metropolitalna.

Wschodnie dzielnice Gdyni doczekają się nowych inwestycji komunikacyjnych. Na razie gdyńscy radni uchwalili plan zagospodarowania przestrzennego, dzięki któremu na Obłuże i Pogórze będzie mogła dojechać Kolej Metropolitalna i trolejbus. Zmienią się również niektóre skrzyżowania.



W Essen podwożący podróżnych na dworzec nie muszą płacić za postój. W Essen podwożący podróżnych na dworzec nie muszą płacić za postój.
Mieszkańcy Pogórza i Obłuża mają to szczęście, że mieszkają blisko lotniska. A właśnie tam w przyszłości jeździć będzie Kolej Metropolitalna. Radni zmienili więc plan zagospodarowania przestrzennego, dopuszczając budowę przystanków kolejki.

W przyszłości przy ul. Maciejewicza powstanie stacja Obłuże Górne zobacz na mapie Gdyni oraz węzeł integracyjny. Jednak nie typu "Park&Ride", z dużą ilością miejsc parkingowych. Będzie za to parking dla rowerów i postój taksówek.

- Zbyt wielu miejsc tam nie będzie, bo planujemy węzeł, który funkcjonuje w oparciu o system, zwany w świecie "kiss&ride". Czyli miejsce na krótki postój i wysadzenie pasażerów, a nie na parkowanie przez cały dzień - tłumaczy wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Druga stacja kolei metropolitalnej ma powstać na Pogórzu, nieopodal ul. Żelaznej zobacz na mapie Gdyni.

W przyszłości we wschodnich dzielnicach Gdyni mogą też pojawić się nowe trolejbusy, bo planiści zakładają możliwość wykonania trakcji z centrum aż do pętli przy ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni.

Nieco zmienić ma się również układ drogowy. Skrzyżowanie ul. Unruga, Czernickiego, Puckiej i Złotej zobacz na mapie Gdyni będzie szerokim rondem o dużej przepustowości.

Miejsca

Opinie (165) ponad 10 zablokowanych

  • (w planach) (3)

    A plany mogą się jeszcze zmienić....

    • 92 7

    • Kolejka ok... (2)

      ... ale trajtków mogliby oszczędzić :)

      • 3 3

      • fakt.. już widzę te trajtki na serpentynie, Kwiatkowskiego albo Bosmańskiej w ziemie... (1)

        ... to dalej pojadą tylko te co na akumulatorach moga jeździć

        nie róbcie z tych dzielnic kolejnej Chylonii

        • 3 3

        • Kiedyś były trajtki...

          ...pętla była przy obecnym 69 na oksywiu (melina studenckowojskowa), ale to były inne czasy. W chwili obecnej te dzielnice są na tyle dobrze skomunikowane, że trajtki to uszczęśliwianie na siłe i kompletny bezsens. Pomijam plątaninę drutów nad ulicą...

          • 2 2

  • W przyszłości? (5)

    to znaczy kiedy? dożyję, żeby to zobaczyć? ;)

    • 101 7

    • Wątpię (2)

      Nie ma kasy i plany są na "nigdy"...

      • 8 5

      • Typowy Polak - ciagle na 'nie' 'nigdy' itp (1)

        • 10 7

        • ladny bezczel... fota jest z niemiec...

          zanim u nas tak bedzie wygladac peron minie jakie 50 lat.... o ile nie wiecej

          • 1 0

    • Zależy ile masz lat:)

      "kissmyass&ride"

      • 3 3

    • i wasz synek by tędy przechodził w przyszłości...

      którego jeszcze nie macie, więc nie mówcie mi, że siedzi z tyłu!

      • 4 0

  • No i git. Czekamy na to, jak trajtki poradzą sobie ze wzniesieniami. (9)

    Może nie być wcale tak aj waj.

    • 29 35

    • Trajtki mają duży moment obrotoy, więc to tylko kwestia opon

      • 16 3

    • Silnik elektryczny... (3)

      ...poradzi sobie lepiej niż niejeden silnik spalinowy znafffco kozaku.

      • 23 4

      • trajtki (1)

        Ba, kiedyś trajtki jeździły podobnoż ulicą Arciszewskich na Oksywiu - a górka tam jest zacna...

        • 11 0

        • racja

          tak, 15 i 17 na Oksywie. Poza tym elektryczny jest lepszy niz spalinowy. Kolej Metropolitalna tez pojedzie na elektrycznym

          • 10 2

      • dokładnie tak ;]

        • 5 0

    • w USA w LosAngeles są używane trajtki (1)

      bo autobusy nie radziły sobie ze wzniesieniami

      • 10 2

      • No tak, te mroźne zimy w Los Angeles...

        ... te zaspy... ten lód na drogach

        • 6 1

    • dojeżdzają na Kacze Buki

      pociągną i na Obłuże ;)

      • 5 2

    • co to znaczy "aj waj" ??

      • 1 1

  • W planach mam: (12)

    - mieć wille z ogrodem 5tyś metrów
    - domek nad jeziorem na kaszubach
    - domek w górach,
    - apartament na południu europy z widokiem na morze lub ocean
    - objechać świat kilka razy
    - mieć tyle kasy aby pomóc wszystkim potrzebującym
    - i chciałbym zmądrzeć - tego pragnę najbardziej.

    to tak samo jak z palnami Gdyni

    • 159 27

    • (7)

      ale gdańszczanin wiem że zazdrościsz bo u was się nic nie dzieje. Idź wybierz budynia na 5 kadencję to dalej będziez miał takie poglądy

      • 15 24

      • (6)

        nic się nie dzieje???
        budowa linii tramwajowej na Orunię Górną, przygotowanie do budowy linii na Morenę (skrzyżowanie Kartuska/Łostowicka), całkowita wymiana taboru tramwajowego, budowa kolei metropolitarnej (nie w planach jak w Gdyni, tylko z terminem rozpoczęcia robót), potężne inwestycje drogowe (W-Z, Nowa Słowackiego, Trasa Sucharskiego, Łostowicka, Nowa Łódzka itd...
        Nic się w Gdańsku nie dzieje? Gdańsk to jeden wielki plac budowy, w Gdyni w przyszłym roku będzie tylko jedna większa inwestycja drogowa...

        Nie rozśmieszaj mnie...

        Budyń jest jaki jest, ale w Gdańsk się rozwija

        • 11 15

        • nie ośmieszaj się. to co się robi w gdańsku to żenada... (3)

          Primo to linia tramwajowa nie jest na Orunię Górną tylko do fermy lisów ;-)

          Secundo to nazywanie wybudowania kilku kilometrów dróg (wspomniana W-Z, Łostowicka, Łódzka) "potężną inwestycją drogową" jest lekko przesadzone. Jakby wybudowali w Gdańsku 100 km nowych dwupasmówek to byłoby to coś (np. Nowa Jabłoniowa, Warszawska na południu, nowa Politechniczna we Wrzeszczu ...).

          Tertio, przygotowania do linii na Morenę zaczęły się już za Gierka, gdy zrobiono rezerwę terenową pomiędzy jezdniami...

          • 16 9

          • nie ośmieszam się, po prostu nie neguję wszystkiego co się dzieje dookoła (2)

            Rozumiem, że masz pomysł skąd na to wszystko wziąć kasę? Nie jesteśmy przecież superbogatym miastem...
            Poza tym 100km dwupasmówek w samym Gdańsku... i to pewnie jeszcze w ciągu ostatnich 10 lat... policz ile to kosztuje, ile trwa planowanie, projektowaniem, walka z mieszkańcami którym się nie podoba nowa droga itd.

            Opisując powyższe inwestycje porównywałem ich ilość z inwestycjami w Gdyni.
            A z tą Orunią... to te ostatnie protesty, że przystanek za blisko to lisy protestowały? Pamiętaj że trzeba obliczyć którędy lepiej puścić tramwaj... i wyszło że Łódzką między dużymi, nowymi osiedlami.
            I czy Gierek zaczął kłaść tory na Morenę? chyba nie...

            Nie neguj wszystkiego, popatrz co się dzieje i czemu stoisz w korku. Większość miejsc gdzie są teraz korki to albo miejsca gdzie prowadzone są inwestycje drogowe albo miejsca które w najbliższych latach będzie można ominąć jadąc nową drogą...

            Nie popieram Budynia, nie mieszkam w Gdańsku, ale prawie codziennie poruszam się po tym mieście. I opisuję to co widzę.

            • 3 3

            • buhahha nie neguj wszystkiego

              a pierwszy post to co to jest?

              • 1 1

            • Jak to nie jesteście bogatym skoro pozwalacie niemiłosiernie się zadłużać kosztem mieszkańców i ich pokoleń?

              • 0 0

        • (1)

          Łostowicką robią... no jak liczę to trzeci rok. Nie doszli jeszcze do połowy. Korki koszmarne. Rewelacja.
          Linia tramwajowa na Orunię Górną - jak się tam wprowadzałem, to miała być już za chwilę, za moment, za mgnienie oka. Przystanek miał być naprzeciw komisariatu (Ale z rozpędu wydali zezwolenia na budowę bloków w tym miejscu, wiec chyba nie będzie).
          Ale mieszkam tam już piąty rok, linii nie ma.

          To już drugie wybory, gdzie Budyń mówił, że korki z Gdańska Południe to największa porażka minionej kadencji. W dwie kadencje się z tym nie uporał. Za to zezwolenia na budowę kolejnych bloków w okolicy - proszę bardzo.

          I jeszcze coś. Przecież kaska pochodzi w dużej mierze z RPO. Prawda? Obowiązuje nas perspektywa 2007 - 13. Od 2007 Gdynia zdążyłą zrobić projekty i przeprowadzić inwestycje (zdążyła już załapać się na końcówkę minionej perspektywy budżetowania).
          Gdańsk w 2010 roku rozgrzebał całe miasto na raz, bo zagapił się przez pierwsze trzy lata. Dobrze, ze chociaż z tą Łostowicką zaczęli wcześnie.

          • 7 2

          • Dokładnie tak! Mówienie, że Gdańsk to jeden wielki plac budowy i to w pozytywnym sensie to żenada. Tu wszystkie inwestycje są 10 lat za późno (przynajmniej). Chłopaki z urzędu sie obudzili i zaczynają wszystko naraz łatać. Filozofia w Gdńsku: najeb..ć osiedli a potem dopiero jak się zaludnią to drogi budować/remontować. Zastanawiam się tylko kiedy projekt przebudowy kanalizy i rurociągów powstanie. Budują nową oczyszczalnię ale i tak coś czuję, że się niedługo potopimy we własnym g*wnie. Oczywiście projekt powstanie i będzie realizacja na hurra jak już coś pierd..nie. Bo po co planować lepiej na bieżąco wszystko łatać. I rzeczywiście się dzieje! Jak mam po 12 wyjechać na miasto to mnie szlag trafia bo wtedy to się DZIEJE!!!(a wszystkiemu winna zima - kto kur..a przewidział, że nastąpi jej atak w grudniu?)

            • 3 1

    • RE: W planach mam:

      To dobrze że masz plany - może jakieś z nich uda się Tobie zrealizować jeżeli będziesz konsekwentnie do tego dążył.
      Powodzenia i .. więcej wiary w innych !

      • 7 1

    • - i chciałbym zmądrzeć - tego pragnę najbardziej.

      OBY! :)))

      • 9 0

    • zbyt realistyczne jak na gdyńskie fantazje (1)

      raczej powinno być tak:

      - z garażu zrobię kosmodrom,
      - przed kinem domowym ustawię wielki słup,
      - rozpocznę akcję "Pies w Wielkim M2",
      - posieję sztuczną trawę w narodowych doniczkach balkonowych,
      - sporą część budżetu spółdzielni mieszkaniowej przeznaczę na pijar, żeby członkowie znowu wybrali mnie prezesem z poparciem podobnym do standardów białoruskich,

      • 8 15

      • co się ciśnieniujesz?

        Masz swojego Adamowicza bez pijaru i bez perspektyw. Fantazje nie fantazje dobrze że chociaż jakieś kierunki rozwoju wyznaczają bo w Danzigu to jeden wielki burd..l

        • 3 1

  • (2)

    Ten znak z Essen przydałoby się postawić przed naszymi dworcami, szczególnie w Rębiechowie.

    • 46 3

    • właśnie ciekawa jestem czy ktoś będzie to nadzorował?

      bo wątpię, aby wsioki stosowały się do niego i nie parkowały cały dzień.

      • 3 2

    • "Ten znak z Essen przydałoby się postawić przed naszymi dworcami........."

      hehe, złotówy raz dwa zajęłyby się tym znakiem, śrubokręt raz raz i Co Mi Pan Zrobi ??????????

      • 0 0

  • UBB (2)

    i znów skład Uznamskiej Kolei Kąpieliskowej na zdjęciu...

    • 22 2

    • dla ciekawych świata (1)

      • 6 1

      • jeszcze raz...

        pl.wikipedia.org/wiki/Usedomer_Bäderbahn

        • 3 1

  • Gdynianin (8)

    Gdynia jest bardzo dynamicznym miastem które bardzo szybo się rozwija.
    Myślę że w przeciągu następnych dziesięciu, dwudziestu lat bardzo dużo się tu zmieni. Kolej metropolitarna na bank powstanie a z nią rozwinie się komunikacja.
    Trajtki o wiele lepiej sobie radzą ze wzniesieniami niż autobusy, są mocniejsze co można zaobserwować na Wielkopolskiej kiedy dzidy sobie bez problemu podjeżdżają w przeciwieństwie do nie których autobusów.

    • 52 15

    • Wielkopolska jest dwupasmowa i zapchanie jednego pasa trajtkiem nie jest problemem (2)

      w dzielnicach o których jest mowa wszystkie drogi z jednym wyjątkiem są jednopasmowe

      • 4 5

      • Gdynianin (1)

        owszem, ale tak jak napisałem trolejbusy mają większą moc od autobusów i wszelkiego rodzaju wzniesienia pokonują łatwiej niż autobus

        • 9 1

        • w zimę moc nawet reaktora jądrowego Ci nie pomoże jeśli masz lód pod kołami

          • 1 4

    • jak jeszcze Gdynia zbuduje drugi żłobek i skanalizuje wszystkie dzielnice

      to będzie metropolią! :)

      • 4 5

    • (3)

      :) ego nowoczesne tramwaje jeżdżą w Gdańsku co do skanalizowania dzielnic :) tak w gdańsku wydano 1 miliard złotych na kanalizacje tak mamy , nowoczesną oczyszczalnie ścieków :) , tak mamy również nowoczesny port :) tak mamy a nie planujemy lotniska itd :) porównują się z metropolią żart

      • 2 7

      • i 1,5 MILIARDA na obwodnicę południową, 1,2 MILIARDA na centrum logistyczne (które przyniesie pracę i podatki, a nie jak drogi (1)

        - nic...) ale dla niektóych Gdynian (pewnie siusiumajtków z szalikami) liczby to za wiele (matura Giertychowska). Liczy się PR urzędu. Samodzielne analizy suchych danych to już w swerze marzeń i kosmogonii

        • 0 5

        • No i wspaniałe ECS!!!

          P.S. Jakbyś miał maturę, to wiedziałbyś że gdynianie czy gdańszczanie to nie narodowość ;)

          • 6 0

      • gdzie ty masz nowoczesną kanalizę? na nowych dzielnicach chyba. Oczyszczalnia ścieków to nie sieć kanalizacyjna. Z tym portem to już nie przesadzaj bo jak się pieniążki skończą to będzie wielka lipa. Port jest ale koszmarnie skomunikowany. Oczywiście złotousty Donek nie dopuści by Danzigowi stała się krzywda więc obwodnica pewnie powstanie, ale nie zmienia to faktu, że włodarze miasta obudzili się jak im przedstawiono ile można na porcie zarobić. A to miasto od wieków leży nad morzem...
        Gdańsk zawsze będzie w lepszej pozycji wyjściowej od innych miast woj. Pomorskiego.

        • 5 0

  • Ale to szczęście wielkie mieszkać blisko lotniska :-) (3)

    • 30 2

    • Brud

      To jest utopia! Szczurek odmówił nawet dokończenia Kwiatkowskiego (mało kto wie, że na Obłużu jest to wąziutka,dziurawa, zakorkowana część tej "estakady". Podejrzewam, że teraz inwestycje pójdą na Chwarzno i Wiczlino, bo tam... He he he

      • 14 6

    • w normalnym mieście byłaby afera za drastyczne obniżenie wartości okolicznych nieruchomośći (1)

      a w Gdyni oni się jeszcze cieszą... JEdnego można pozazdrościć - super sprawnego PR miasta i udanego prania mózgu. Pani Joanno Grajter! Gratuluję! Jest Pani na prawdę wysokiej klasy specjalistką! (Szkoda tylko, że po złej stronie mocy) W biznesie byłaby Pani nieoceniona.

      • 0 7

      • Mieszkaniec Osowej czy Żabianki?

        Pieniactwo nie wszędzie jest normą. Ciężko w to u Was uwierzyć co? ;)

        • 3 0

  • nie wiedziałem ze Obłuże i Pogórze to wschodnie dzielnice :) (4)

    no ale wschodnia moda (trolejbus) w koncu tam dotrze

    • 45 5

    • KOSZTY (3)

      Trolejbusy są przeraźliwie drogie w utrzymaniu (trakcja!). UE nie będzie nas wiecznie utrzymywała.

      • 5 11

      • ekologia (1)

        • 10 0

        • ten sam efekt masz stosując paliwo wodorowe (patrz Rejkiavik) albo etanol (Sztokholm, Brazylia)

          a trolejbus to tramwaj dla biednych - taką miał genezę

          • 2 5

      • ekologia

        UE promuje wszedzie ekologie, beda wspierac prad, gaz ziemny itd a tepic spalinowce.

        • 8 0

  • Trolejbusy to juz przeżytek technologiczny (29)

    Niestety technika poszła do przodu i wszystkie argumenty przemawiające za stosowaniem trolejbusów upadają. Obecnie autobusy na gaz czy z silnikami EEV praktycznie zanieczyszczają środowiska.

    Koszt utrzymania sieci, konserwacja itd jest kosztowna dlatego wiele miast powoli odchodzi od trakcji trolejbusowej.

    • 28 63

    • w Taszkiencie jeszcze jest... (6)

      • 11 8

      • ty choć raz w życiu byłeś w tym Taszkieńcie? (5)

        co za burak

        • 7 10

        • co za burak nazywa kogoś burakiem (4)

          • 8 4

          • ja go nazwałem (3)

            bo co? Jak można porównywać miasto dwa razy większe od W-wy z cywilizacją i kulturą starszą i większa niż inne większość krajów europejskich. Do tego pisze to człowiek, który z gdańskich opłotek nie wysunął nosa.
            Więc napiszcie jak go mam nazywać?
            Fakt, tłoczno tam jak we wszystkich miastach Azji Środkowej, ale oprócz trajtków mają najładniejsze w tej części Świata metro, itd.
            Więc jeszcze raz się pytam jak takiego imbecyla nazwać ja to zrobiłem b.delikatnie nazywają tylko burakiem no mogę dodać Żuławskim, bo hodowanym na przedmieściach Orunii.

            • 13 5

            • a skąd wiesz że on jest z Gdańska (2)

              buraku - co by ciągłośc była, może on o tym nie wie, ale ty wiesz lepiej, a juz na pewno skąd jest, Ty wogóle jestes naj naj naj - s****

              • 4 7

              • On wie wszystko najlepiej, wyrocznia, wszędzie był i wszytko widział (1)

                tylko łoś nie odchodzi od klawiatury i liże szczurka pod ogonem...

                • 4 8

              • na taki post jak odpowiedzieć

                pewnie nie Pijar a pijak

                • 2 0

    • Prawda

      To pożeracze pieniędzy publicznych!

      • 9 7

    • kolego z kąd ty masz takie informacje!!! (10)

      Wręcz odwrotnie trajtki są jak najbardziej nowoczesną drogą którą należy zmierzać.Autobusy na gaz powinny tylko wypełniać lukę w transporcie miejskim.A co do eksploatacji to jest ona prawie o połowę tańsza niż autobusy.Ty chyba jesteś z Gdańska?!!!

      • 16 8

      • Niestety prawda likwiduje się komunikacje trolejbusową gdyż jest droższa od ekologicznej autobusowej

        • 5 10

      • Dodaj, (6)

        że ze względu na topografie Gdyni (dużo stromych zniesień) autobusy się tu nie wszędzie sprawdzają:)

        • 9 7

        • Jelenia Góra, Wałbrzychto miasta które mają więcej wzniesień i nie mają trolejbusów (5)

          • 4 8

          • bo jest to droga inwestycja

            trajtki same w sobie sa tanie ,ale cała infrastruktura jest droga.W perspektywie długofalowej interes sie zwraca.

            • 4 2

          • No wybacz (2)

            nie porównuj Gdyni do..... :)) I nie bądź śmieszny, bo tylko się pogrążasz. Widać ty jak Michał Tusk ekspert od komunikacji jesteś.:)) A na fundowaną podróż do Chin aby zobaczyć tam trolejbusu się nie wybierasz? A jakie tam powstają różne rozwiązania i technologie trakcji i trolejbusowe to głowa boli. Tylko patrzeć jak będą eksportować własne nawet w tej sprawie rozmawiałem z przedstawicielem CHIPOLBROKU.

            • 7 4

            • A z Panią Henią z mięsnego, też na ten temat rozmawiałeś?!? (1)

              Ty bezstr... masz pojęcie o technologiach i komunikacji jak świnia na gwiazdach. Twój pseudo googlowy bełkot po prostu poraża.
              Faktem jest, ze trolejbus to średnioowiecze komunikacyjne, nieważne jak byłby ekologiczny to i tak stoi w KORKU.
              Koszty, pluszowy misiu, są kilka razy wyższe od zakupu i utrzymania nowych autobusów na gaz.
              I jeszcze jedno, zapomniałeś dopisać jak to Kochasz Prezydenta, hahaha

              • 7 8

              • To jest poziom ŁOSI:))

                "A z Panią Henią z mięsnego, też na ten temat rozmawiałeś?!?" Idź i już zajmij kolejkę i nie zapomni o piekarniczym i oby wstąpić do kościółka się pomodlić za zdrowie bo o rozum już pewnie za późno..

                • 9 5

          • i bardzo tego żałują

            Wałbrzych je nawet posiadał, tylko debile w PRL je skasowali...

            • 11 1

      • ty chyba jesteś z choinki urwany (1)

        Nikt nie buduje już tras dla trolejbusów bo to stare i niepraktyczne rozwiązanie.
        Tramwaj bije je na głowe, dlatego wszędzie stawia się na tramwaje. Nawet Jerozolima buduje linie tramwajowe. Tylko w Gdyni i na wschód od Bugu jeszcze takie rozwiązania sie znajdzie. No ale wiadomo, że Gdynia to synonim niegospodarnosci i zero nowych inwestycji - tylko brnięcie na siłę w bezsensowne rozwiązania

        • 7 13

        • DZIKI

          Nie Potrzebują żadnego transportu

          • 4 3

    • Seattle USA - budowa sieci w 1998 roku

      i wiele innych miast, które budują lub planują budowę w krajach rozwiniętych.

      • 11 3

    • Bzdura (6)

      1. Tylko pojazdy elektryczne mają możliwość optymalnego zagospodarowania energii (odzysk z hamowania, wysoka sprawność itp.).
      2. Każdy silnik spalinowy w mniejszym lub większym stopniu zanieczyszcza środowisko - łatwo policzyć ile metrów sześciennych spalin powstaje - wystarczy wiedza z podstawówki o ile ktoś nie ściągał na sprawdzianach. Silnik spalinowy to nie jest kuchenka gazowa - w tych warunkach spalania generują się różne związki chemiczne.
      3. Jak Rosja zakręci nam kurki z gazem i ropą to tylko transport elektryczny nam zostanie, na polski prąd.
      4. Pojazdy spalinowe powodują wypływ środków finansowych (lokalnie mniej miejsc pracy) za granice (Polska nie ma swojej ropy a gazu ma mało) - niektórym grupom interesu o to właśnie chodzi.
      5. Kraje UE obecnie inwestują w trolejbusy.

      • 10 6

      • (5)

        prosze o przyklady krajow i miast UE inwestujacych w trolejbusy.

        • 4 6

        • Proszę: UE + kilka innych "rozwiniętych" państw. (2)

          * Argentyna: Córdoba, Mendoza, Rosario
          * Armenia: Erewań
          * Austria: Innsbruck, Linz, Salzburg
          * Azerbejdżan: Baku,
          * Białoruś: Bobrujsk, Brześć nad Bugiem, Homel, Grodno, Mohylew, Mińsk, Witebsk
          * Belgia: Gandawa
          * Brazylia: Santos, São Paulo
          * Bułgaria: Burgas, Plewen, Płowdiw, Ruse, Sofia, Stara Zagora, Warna
          * Chile: Valparaiso
          * Chiny: Pekin, Harbin, Szanghaj
          * Estonia: Tallinn
          * Francja: Limoges, Lyon, Marsylia, Saint-Étienne
          * Grecja: Ateny
          * Hiszpania: Castellón de la Plana
          * Holandia: Arnhem
          * Japonia: Kurobe
          * Kanada: Edmonton, Vancouver
          * Litwa: Kowno, Wilno
          * Łotwa: Ryga
          * Niemcy: Esslingen, Solingen, Eberswalde
          * Norwegia: Bergen
          * Nowa Zelandia: Wellington
          * Polska: Gdynia (linie nr 21 i 31 dojeżdżają do Sopotu), Lublin, Tychy
          * Portugalia: Coimbra
          * Republika Czeska: Brno (linia nr 31 dojeżdżają do Šlapanic), Chomutov – Jirkov, Czeskie Budziejowice, Hradec Kralove, Opawa, Ostrawa, Pardubice, Pilzno, (... 13 sieci całkiem)
          * Rumunia: Braszów, Bukareszt, Jassy, Piatra Neamţ, Suczawa, Timiszoara
          * Słowacja: Bańska Bystrzyca, Bratysława, Koszyce, Preszów, Żylina
          * Szwajcaria: Bazylea, Genewa, Lozanna, Berno, Szafuza, Winterthur, Zurych
          * USA: Boston, Cambridge, Dayton, San Francisco, Seattle
          * Węgry: Budapeszt, Debreczyn, Szeged
          * Włochy: Ancona, Bolonia, Cagliari, Genua, Mediolan, Parma, Rimini (dojeżdża do Riccione), Rzym, San Remo

          • 7 2

          • czysta demagogia. (1)

            prosilem o podanie miast w ktorych zgodnie z tym co napisales INWESTUJE sie w trolejbusy. Z tekstu w wikipedi z ktorego to wszytsko wziales jest bardzo wyrazna tendencja. Przykladowo niemcy- z ponad 60 sieci ostaly sie raptem 3. To chyba o czyms swiadczy prawda? pozatym widac braki w jezyku angielskim albo niedoczytanie- w wielu z tych miast ktore wymieniles nie ma juz trolejbusow, przykladowo Innsbruck. Najwiecej tego zostalo w NIEROZWINIETYCH krajach europy co akurat doskonale widac na twojej liscie.

            • 4 3

            • Głupia dyskusja.

              Jaki kolor jest ładniejszy niebieski czy zielony? Świat jest na szczęście różnorodny. Gdańsk ma tramwaje, a Gdynia trolejbusy. Można się rozwodzić nad zaletami jednych i wadami innych środków transportu tylko po co? W tej samej wiki znajdziesz np. stwierdzenie że: "Trolejbusy mają dużo większe przyspieszenie niż autobusy, a średnia prędkość przejazdu od pętli do pętli w terenie miejskim jest wyższa niż w przypadku autobusu." Albo: "Trolejbusy mają lepszą od tramwajów przyczepność, dzięki czemu mogą gwałtowniej przyspieszać i hamować, co zmniejsza prawdopodobieństwo kolizji. Charakteryzują się także większą zdolnością pokonywania wzniesień." To powoduje, że w pagórkowatym terenie jakim jest Obłuże i Pogórze trajtki powinny spisywać się najlepiej.

              • 4 1

        • proszę bardzo przykłady: (1)

          Genewa - trolejbusy to podstawowy środek transportu, Montreaux - również, Lozanna, Lucerna - podobnie, Berno - ma i trolejbusy i tramwaje.

          Szwajcaria nie jest wprawdzie w UE, ale to jeden z najbogatszych i najlepiej zarządzanych krajów na świecie, i inwestują właśnie w trolejbusy.

          • 4 3

          • ale i w takiej Szwajcerii nie dawno w 2 miastach zlikwidowano trolejbusy

            Szwajcarzy patrza ekologicznie i ekonomicznie dlatego zlikwidowano nie tak dawno trolejbusy w Bazylei ( były 3 linie) oraz w Lugano ( 3 linie)

            • 2 0

    • trolejbusy wracają

      Masowa fala odejść od trolejbusów w istocie miała miejsce w latach siedemdziesiatych i osiemdziesiatych. Obecnie kolejne miasta europejskie przxywracaja trakcję, są tez takie które wprowadzaja ja po raz pierwszy. Trolejbusy są obecnie bardzo szybko unowocześnianym środkiem transportu z powodu swej nieemisyjności co jest niesłychanie ważne zwłaszcza w gęsto zabudowanych centrach miast. Autobusy najnowsze są PRAWIE bezemisyjne ale PRAWIE robi ogromna różnicę. W Gdyni na pewno będziemy rozwijać sieć ale z całą pewnością w innych kierunkach duzo prędzej niz do polnocnych dzielnic o których mowa w artykule.
      Marek Stepa

      • 15 6

    • Kraje post komunistyczne mają trolejbusy na zachodzie to już przeżytek

      • 3 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane