• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje tor w torze przy przystanku PKM Gdynia Karwiny

Maciej Naskręt
29 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.

Nie na betonowych, a na drewnianych podkładach budowany jest splot torowy, czyli tor w torze, przy planowanym przystanku PKM na Karwinach. Ma to umożliwić poruszanie się tam pociągów ponadgabarytowych.



Czy kolej w Trójmieście wymaga dużych inwestycji?

W Gdyni przy linii kolejowej nr 201 - relacji Gdynia Główna - Kościerzyna - od zeszłego roku trwa budowa dwóch przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przystanek Gdynia Karwiny powstaje przy ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni, a przystanek PKM Gdynia Stadion realizowany jest przy ul. Sportowej zobacz na mapie Gdyni.

Z racji tego, że pierwszy przystanek - na Karwinach - powstaje na łuku linii, jej właściciel zalecił inwestorowi wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Linią kolejową porusza się jeden lub dwa pociągi ponadgabarytowe w tygodniu.

Co ciekawe, splot torowy powstaje nie na betonowych podkładach, a drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza.

- Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są niestandardowe - dłuższe. Nie ma producenta tak nietypowych betonowych podkładów. Wybrano więc drewniane rozwiązanie, którego produkcja nie stanowi problemu - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Nadmieńmy, że w czwartek rozpoczęło się podbijanie tłucznia pod nowym splotem torowym. Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł. Ich realizacja finansowana jest z kasy spółki PKP PLK. Cała inwestycja jest realizowana przez konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które odpowiadało za budowę całej gdańskiej linii PKM. Konsorcjum za wykonaną pracę zainkasuje 25,5 mln zł.

Planowane przystanki PKM. Planowane przystanki PKM.
Inwestycja później, niż zakładano

Zgodnie z umową, inwestycja ma zakończyć się do 31 lipca 2017 r. Wykonawcy będzie bardzo trudno dotrzymać tego terminu. Powód? Prace wstrzymywały niskie temperatury i opady śniegu, a także przedłużające się uzgodnienia między spółką PKM a PKP PLK, co sparaliżowało większość robót.

Część prac wykonywana jest więc nocą, kiedy na linii kolejowej 201 jest kilkugodzinna przerwa w ruchu pociągów. W ciągu dnia prace odbywają się bowiem przy jeżdżących regularnie pociągach, które zwalniają na odcinku prowadzonych prac. Dzięki takiej organizacji pracy wykonawcy udaje się nadrobić pewne zaległości, spowodowane przerwą zimową.

Termin oddania przystanków to czas między wrześniem a grudniem tego roku.

Opinie (130) ponad 10 zablokowanych

  • 152 ze stadionu

    bedzie gdynia stadion a potem dojedziesz 152 na maly kack

    • 1 1

  • Dobrze, że to nie Szczurek odpowiada za tą inwestycje bo by pewnie jeszcze z 10 lat planował

    • 6 2

  • Produkcja drewnianego rozwiązania nie stanowi problemu...

    Szyszko na tory? To się nazywa zrobić biznes na ochronie przyrody.

    • 2 1

  • skm do północnej Gdyni!

    Kiedy? Do Oksywia po istniejącym torze.

    • 5 0

  • Opóźnienie z powodu wielkiego sniegu i ogromnych mrozów ,,, a kiedy one były???

    a nie jest czasami spowodowane przez uzycie niewłaściwego betonu i z tego powodu musiano rozebrac niemal gotowy przystanek i zbudowac go od nowa???
    Przecierz artykuł o tym był na waszym portalu.

    • 2 1

  • Coś chyba mijanie się z prawda

    Nowe zwrotnice na zmodernizowanych odcinkach dalekobieżnych do warszawy mają mnóstwo bardzo długich podkładów. Można? Można. I co to za gadka o opadach śniegu? To była najłagodniejsza zima od czasów Kwaśniewskiego.

    • 3 0

  • Przystanek na łuku, pod wiaduktem - po co ?

    skoro kilkaset metrów dalej od prawie stu lat znajduje się stacja kolejowa Gdynia Wielki Kack. Byłoby łatwiej, bezpieczniej i taniej. Chyba właśnie to "taniej" było nie do przyjęcia dla krewnych i znajomych królika.

    • 4 5

  • podkłady

    podkład drewniany impregnowany jest trwalszy niż podkład betonowy ponad wymiarowy

    • 6 0

  • Gdynia

    W d*pę sobie wsadźcie tą pkmkę.

    • 5 6

  • Świetnie, ale dlaczego sto piąty raz o tym samym???

    Czyżby na PKM-ce nic się nowego nie działo, i trzeba odgrzewać stare, zeschłe kotlety?

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane