• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje tor w torze przy przystanku PKM Gdynia Karwiny

Maciej Naskręt
29 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.

Nie na betonowych, a na drewnianych podkładach budowany jest splot torowy, czyli tor w torze, przy planowanym przystanku PKM na Karwinach. Ma to umożliwić poruszanie się tam pociągów ponadgabarytowych.



Czy kolej w Trójmieście wymaga dużych inwestycji?

W Gdyni przy linii kolejowej nr 201 - relacji Gdynia Główna - Kościerzyna - od zeszłego roku trwa budowa dwóch przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przystanek Gdynia Karwiny powstaje przy ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni, a przystanek PKM Gdynia Stadion realizowany jest przy ul. Sportowej zobacz na mapie Gdyni.

Z racji tego, że pierwszy przystanek - na Karwinach - powstaje na łuku linii, jej właściciel zalecił inwestorowi wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Linią kolejową porusza się jeden lub dwa pociągi ponadgabarytowe w tygodniu.

Co ciekawe, splot torowy powstaje nie na betonowych podkładach, a drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza.

- Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są niestandardowe - dłuższe. Nie ma producenta tak nietypowych betonowych podkładów. Wybrano więc drewniane rozwiązanie, którego produkcja nie stanowi problemu - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Nadmieńmy, że w czwartek rozpoczęło się podbijanie tłucznia pod nowym splotem torowym. Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł. Ich realizacja finansowana jest z kasy spółki PKP PLK. Cała inwestycja jest realizowana przez konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które odpowiadało za budowę całej gdańskiej linii PKM. Konsorcjum za wykonaną pracę zainkasuje 25,5 mln zł.

Planowane przystanki PKM. Planowane przystanki PKM.
Inwestycja później, niż zakładano

Zgodnie z umową, inwestycja ma zakończyć się do 31 lipca 2017 r. Wykonawcy będzie bardzo trudno dotrzymać tego terminu. Powód? Prace wstrzymywały niskie temperatury i opady śniegu, a także przedłużające się uzgodnienia między spółką PKM a PKP PLK, co sparaliżowało większość robót.

Część prac wykonywana jest więc nocą, kiedy na linii kolejowej 201 jest kilkugodzinna przerwa w ruchu pociągów. W ciągu dnia prace odbywają się bowiem przy jeżdżących regularnie pociągach, które zwalniają na odcinku prowadzonych prac. Dzięki takiej organizacji pracy wykonawcy udaje się nadrobić pewne zaległości, spowodowane przerwą zimową.

Termin oddania przystanków to czas między wrześniem a grudniem tego roku.

Opinie (130) ponad 10 zablokowanych

  • m

    przeciez nie bylo zimy

    • 5 0

  • Rura (5)

    Jak widać na zdjęciu, nad peronem "leci" zardzewiała rura i jestem przekonany, że ona pozostanie w takim stanie. Czyli nikt jej nie przeinstaluje poniżej poziomu nasypu kolejowego. Mało tego nawet nikt jej nie będzie "maskował", konserwował i malował. Ot taka "Rura - Miś". Ona odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest rura na skalę naszych możliwości.

    • 5 5

    • Weź brzeszczot i ja wytnij

      • 3 1

    • Ty chyba nigdy nie widziałeś rdzy.....

      • 2 1

    • Nie bądź Pan rura i nie pękaj Pan.

      • 1 1

    • A może najpierw sprawdź, a nie pisz takie bzdury... (1)

      Na facebookowym profilu PKM już dawno mieszkańcy Gdyni o to [pytali i dostali odpowiedź, że ta rura zniknie, a nowa będzie ukryta pod budowaną tam kładką.
      Więc może zamiast pisać głupoty najpierw byś sprawdził co chcesz "komentować". No ale dla niektórych poznanie faktów zanim się je skomentuje to zbyt wiele do ogarnięcia...

      • 3 2

      • rura nad peronem będzie za rok, założymy się?

        facebookowy profil PKM , kłamie

        • 4 3

  • Dave (1)

    A co z małym trójmiastem kaszubskim, teraz wszystko przenosi się w te strony?

    • 1 2

    • jest petycja zeby Rede właczyć do Gdyni

      • 2 1

  • Ciesze sie ze robia ten splot

    Ale piszecie o tym juz ktorys raz z kolei, jakby to byla rakieta na ksiezyc a nie dwie zwrotnice, kawalek szyn i dluzsze podklady. Po prostu cud na skale co najmniej europejska.

    • 15 0

  • (1)

    Ładują kasę w pkm (nowe przystanki, tory) a pociągi puszczają trasą przez Sopot, Oliwę do Kościerzyny.

    • 6 1

    • Właśnie dlatego

      że budują i remontują, to puszczają przez Sopot.

      • 1 2

  • Rowery w PKM (1)

    Szkoda tylko,że nie można tą kolejką pojechać z rowerem na Kaszuby, bo konduktor wpuszcza tylko 6 rowerów zgodnie z nakazem marszałka województwa.
    Szkoda.....

    • 11 2

    • omiń głąbów

      dahon brompton diblasi strida wigry

      • 2 3

  • Modernizacja (1)

    Po co komu ten przystanek,jak z niego nie można bezpośrednio dojechać do Gdańska.

    • 8 8

    • Grażyna?

      • 1 0

  • a co z pkm do bojana

    bedzię kiedyś jo ? przecie to je bojano city i zasluguje na pekaem

    • 2 6

  • Częstotliwość w szczycie co 45 minut

    Z pewnością przyczyni się do ogromnej popularności PKM wśród mieszkańców Karwin.

    • 13 0

  • (2)

    A kiedy prace przy PKM Gdynia Chwarzno i Gdynia Obłuże? ;-)

    • 5 2

    • tych przystanków niema w planach (1)

      • 0 2

      • No właśnie. Skoro nie ma ich w planach UM to większa szansa, że powstaną ;-)

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane