- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (70 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (93 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (124 opinie)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (163 opinie)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
Powstaje tor w torze przy przystanku PKM Gdynia Karwiny
Nie na betonowych, a na drewnianych podkładach budowany jest splot torowy, czyli tor w torze, przy planowanym przystanku PKM na Karwinach. Ma to umożliwić poruszanie się tam pociągów ponadgabarytowych.
Z racji tego, że pierwszy przystanek - na Karwinach - powstaje na łuku linii, jej właściciel zalecił inwestorowi wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Linią kolejową porusza się jeden lub dwa pociągi ponadgabarytowe w tygodniu.
Co ciekawe, splot torowy powstaje nie na betonowych podkładach, a drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza.
- Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są niestandardowe - dłuższe. Nie ma producenta tak nietypowych betonowych podkładów. Wybrano więc drewniane rozwiązanie, którego produkcja nie stanowi problemu - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Nadmieńmy, że w czwartek rozpoczęło się podbijanie tłucznia pod nowym splotem torowym. Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł. Ich realizacja finansowana jest z kasy spółki PKP PLK. Cała inwestycja jest realizowana przez konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które odpowiadało za budowę całej gdańskiej linii PKM. Konsorcjum za wykonaną pracę zainkasuje 25,5 mln zł.
Inwestycja później, niż zakładano
Zgodnie z umową, inwestycja ma zakończyć się do 31 lipca 2017 r. Wykonawcy będzie bardzo trudno dotrzymać tego terminu. Powód? Prace wstrzymywały niskie temperatury i opady śniegu, a także przedłużające się uzgodnienia między spółką PKM a PKP PLK, co sparaliżowało większość robót.
Część prac wykonywana jest więc nocą, kiedy na linii kolejowej 201 jest kilkugodzinna przerwa w ruchu pociągów. W ciągu dnia prace odbywają się bowiem przy jeżdżących regularnie pociągach, które zwalniają na odcinku prowadzonych prac. Dzięki takiej organizacji pracy wykonawcy udaje się nadrobić pewne zaległości, spowodowane przerwą zimową.
Termin oddania przystanków to czas między wrześniem a grudniem tego roku.
Opinie (130) ponad 10 zablokowanych
-
2017-06-30 08:27
Inwestycja za takie pieniądze, mogli spokojnie przez Witomino również polecieć
Mieszkańcy często stoją w korku na krótkim odcinku z centrum bo cała wataha czeka żeby wjechać na obwodnicę.
Dla złośników, mieszkam w centrum- 4 1
-
2017-06-30 09:56
Zero inwestycji w gdyni
Gdynia północ znowu nic nie ma pociagu do oksywia ,tunel na puckiej potrzebny most laczacy gdynie z gdynia oksywie nic zero inwestycji tylko szklane domy zeromskiego,parking na medzytorzu pietrowy,jestem zawiedziona
- 6 1
-
2017-06-30 12:25
dlaczego nie ma klasy 1 i 3 w pociągach a jest tylko 2 ?
- 0 0
-
2017-06-30 14:19
Podkłady będą z drewna z Puszczy Białowieskiej?
Podobno w Polsce teraz wszystko się będzie budować z drewna, bo trzeba zużyć na coś Puszczę Białowieską
- 1 0
-
2017-06-30 14:20
Dlaczego Wielkopolska nie ma buspasu?
Jaka logika przemawia za tym, że 100 osób w autobusie musi stać za samochodem osobowym w którym jedzie jedna osoba?
Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć?- 4 1
-
2017-06-30 14:46
Dlaczego Stacja Gdynia Wielki Kack ma być wyłączona z ruchu pasażerskiego? Gdyby puścić pociągi dalekobieżne mogłyby tam się zatrzymywać a nie na Karwinach
- 0 0
-
2017-07-01 15:51
bez sensu, nikt tym nie bedzie jezdzic
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.