• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prace na al. Zwycięstwa sparaliżowały południe Gdyni

Maciej Naskręt
18 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Końcówka utrudnień na al. Zwycięstwa w Gdyni
Jednym z pomysłów na poprawę przepustowości w czasie prac jest wyłączenie sygnalizacji. Jednym z pomysłów na poprawę przepustowości w czasie prac jest wyłączenie sygnalizacji.

Od poniedziałku kierowcy poruszający się al. Zwycięstwa tracą godzinę, by przejechać koło prac drogowych w rejonie ul. Nawigatorów. Sprawdziliśmy, czy remont można w miarę szybko "objechać", zapytaliśmy też kierowców, co można poprawić, aby zminimalizować utrudnienia, które potrwać mają do końca czerwca.



Odczuwasz utrudnienia związane z remontem al. Zwycięstwa?

Przypomnijmy, że w poniedziałek ruszyły prace drogowe na al. Zwycięstwa w Gdyni. Ekipa remontowa zajmuje lewy pas al. Zwycięstwa w Gdyni pomiędzy ul. Cyprysową zobacz na mapie Gdyni i ul. Szyprów zobacz na mapie Gdyni, na jezdni do centrum. Ruch odbywa się prawym pasem.

Dodatkowo, między godz. 9 a 14 wyłączany z ruchu jest jeden pas w przeciwną stronę.

Efekt tych utrudnień łatwo było sobie wyobrazić. Już w poniedziałek po południu korek w kierunku centrum Gdyni zaczynał się w Gdańsku i ciągnął przez cały Sopot. Kierowcom przejechanie tego odcinka zajmowało nawet 1,5 godziny. Niektórzy usiłowali ominąć zator jadąc ul. Sopocką, czy też ul. Spacerową do obwodnicy. Niestety, i ci kierowcy tracili równie dużo czasu, jak jadący al. Zwycięstwa.

Zwężenie zwiększyło natężenie samochodów również na ul. Wielkopolskiej, ul. Chwaszczyńskiej, a nawet na obwodnicy. Trudno więc wskazywać takie trasy jako dobre alternatywy dla al. Zwycięstwa.

Na całym remontowanym odcinku al. Zwycięstwa obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Na całym remontowanym odcinku al. Zwycięstwa obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Dlaczego tylko 300 m drogi do remontu?

Kierowcy narzekają, że zlecono zbyt wąski zakres robót.

- Skoro już są one prowadzone, wywołują ogromne utrudnienia, powinny mieć szerszy zakres - dłuższy odcinek powinien być przeznaczony do remontu, wtedy moje stanie w zatorze miałoby większy sens - mówi pan Rafał, który we wtorek stracił na al. Zwycięstwa godzinę stojąc w korku.
Zapytaliśmy gdyńskich urzędników: dlaczego właśnie ten odcinek jest remontowany i nie zdecydowano się naprawić dłuższego fragmentu?

- Powyższy odcinek został zakwalifikowany do przebudowy ze względu na zły stan techniczny zatoki autobusowej oraz konieczność przebudowy drogi w celu wygospodarowania miejsca na utworzenie drogi rowerowej, która docelowo ma być połączona z zaprojektowaną Międzynarodową Trasą Rowerową R-10. Wymieniana jest cała konstrukcja ulicy, a prace prowadzone są w systemie dwuzmianowym. Większy zakres prac wiązałby się z dłuższym terminem realizacji, a co z tym związane, sama zmiana organizacji ruchu również trwałaby dłużej - mówi Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Przejście dla pieszych na wysokości ul. Nawigatorów. Przejście dla pieszych na wysokości ul. Nawigatorów.
Kierowcy: wyłączcie sygnalizację przy ul. Nawigatorów zobacz na mapie Gdyni

Kierowcy słusznie zauważyli, że prace odbywają się pod ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Z tego powodu nie jest konieczne funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej przy przejściu naprzeciwko pobliskiej szkoły (na nitce do centrum).

- Potęguje ona jedynie korki. Skoro auta jadą i tak powoli, to piesi mogliby jezdnię pokonywać bezpiecznie. Sygnalizacja na nitce w kierunku Klifu powinna z kolei funkcjonować bez zmian - mówi pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl.
Co na to urzędnicy?

- Sytuacja ta była analizowana. Przejście dla pieszych przebiega przez obie jezdnie al. Zwycięstwa w jednej linii, pas rozdziału jest wąski. W sytuacji, kiedy wyłączona zostałaby jedna część przejścia, pieszy oczekujący na przejście może zasugerować się włączeniem sygnału zielonego na drugiej jezdni i wejść pod nadjeżdżający pojazd na jezdni, na której sygnalizacja byłaby wyłączona - mówi Drausal.
Urzędnicy podkreślają, że doskonale wiedzą o wolno poruszających się tam autach, ale takie ustawienie powodowałoby, że sygnalizacja nie przekazywałaby spójnej i czytelnej informacji dla pieszych, powodując zagrożenie w bezpieczeństwie ruchu drogowego. Na taką sytuację nie można pozwolić, szczególnie, że sygnalizacja znajduje się w pobliżu szkoły.



- Trwają rozmowy z policją, by w godzinach szczytu wyłączyć sygnalizację świetlną w tym miejscu, w obrębie obu jezdni. Jednakże wówczas przejście przez al. Zwycięstwa mogłoby się odbywać przy pomocy policji - tłumaczy rzecznik.
Urzędnicy dodają, że już dokonano korekty sygnalizacji - wydłużone zostało zielone światło dla pojazdów, a sygnał zielony dla pieszych wyświetla się nie częściej niż raz na dwie minuty. Analizując dane z systemu Tristar widać, że wprowadzona zmiana wpłynęła pozytywnie na czas przejazdu na odcinku od skrzyżowania z ul. Spółdzielczą do skrzyżowania z ul. Wielkopolską.

Wykorzystane zostały także tablice zmiennej treści do przekazywania informacji kierującym odnośnie zalecanego zachowania w obszarze zwężenia jezdni. Ma ona na celu przypomnienie kierowcom, że również zachowanie kierujących m.in poprzez prawidłową jazdę na tzw. "suwak" poprawia płynność ruchu i minimalizuje utrudnienia.

Masz pomysł, jak odkorkować ruch na południu Gdyni po wprowadzeniu utrudnień na al. Zwycięstwa? Napisz do nas e-mail.

Miejsce prac na al. Zwycięstwa w Gdyni. Miejsce prac na al. Zwycięstwa w Gdyni.
Prace potrwają do końca czerwca

Prace na al. Zwycięstwa związane są z przebudową konstrukcji jezdni. Przedsięwzięcie obejmuje wymianę konstrukcji nawierzchni w zatoce autobusowej oraz jezdni na odcinku około 300 metrów wraz z krawężnikami, nawierzchnią chodników, przedłużeniem odcinka ścieżki rowerowej do przejścia dla pieszych przy ul. Nawigatorów.

Wykonawcą prac jest firma Eurovia, która zainkasuje blisko 1,3 mln zł. Prace mają potrwać do końca czerwca tego roku.

Miejsca

Opinie (216) 3 zablokowane

  • ale co ja czytam? (1)

    "pieszy oczekujący na przejście może zasugerować się włączeniem sygnału zielonego na drugiej jezdni i wejść pod nadjeżdżający pojazd na jezdni"

    Nie róbcie z pieszych głąbów. Drobna zmiana a udrożniłaby bardziej to miejsce.

    • 1 1

    • ta gadka urzędasów dobrze pokazuje jak oni traktują ludzi na drogach stąd te przesadne ograniczenia prędkości sygnalizacje świetlne na każdym skrzyżowaniu itd

      • 1 0

  • ZDIZ

    Czy ktoś już dzwonił do zdiz zeby zrobic awanture? Czy bede pierwsza??

    • 2 0

  • dwie zmiany od 9:00 - 14:00 ???!!!

    W ciągu tych dni żadnego postępu nie widać. Rozgrzebany trawnik przy krawężniku, zdarta nawierzchnia, postawione plastykowe płotki, jeden pojazd roboczy i cisza, cisza, bezruch. Tylko samochody w korkach. W Hiszpanii już przed laty układano po 1,5 km ekspresowej drogi dziennie (dwa pasma wraz z poboczem). A u nas co? 300 m drogi dwupasmowej planowanych jest na 43 dni, o ile w tak krótkim (?!!!!) terminie się zmieszczą. Komentarz zbędny.

    • 2 0

  • nie zapomnijcie znowu wybrać Szczurka !

    reszte ferajny on sobie dobierze ...

    • 1 0

  • To ludzie w Gdyni mają samochody?

    Nawet nie wiedziałem, że tam już asfalt jest...

    • 0 0

  • Harmonogram prac na remontowanym odcinku (1)

    Prace na remontowanym odcinku drogi trwają w godzinach 7.00 18.00. Liczba pracowników wynika z rodzaju wykonywanych robót. Trwają roboty rozbiórkowe i wykonanie koryta pod nową konstrukcję. Przy założeniu pracy sprzętu ciężkiego wystarczy trzech pracowników do ich wspomagania. Trzeba również uwzględnić pracowników obsługujących sprzęt - operatorów wspomnianych maszyn oraz kierowców wywrotek wywożących urobek lub dowożących materiał.

    Zwiększenie liczby pracowników na miejscu budowy będzie zasadne od soboty, gdy zacznie się ustawianie krawężników i układanie opaski. Na bieżąco monitorujemy postęp prac na budowie.
    Harmonogram prac na najbliższy tydzień (od soboty): ustawianie krawężnika, obrzeża i opaski, wykonanie koryta i podbudów, w dniach 29-31 maja zaplanowano układanie warstw nawierzchni bitumicznej.

    Z poważaniem,
    eRzecznik UM Gdyni

    • 1 1

    • A nie lepiej prowadzić te prace od 10-22 omijając poranne godziny szczytu z przerwą w ciągu największego upału/ruchu popołudniowego? Rano ludzie przynajmniej rano nie spóźnią się do pracy/szkoły itp.

      • 1 0

  • Dlaczego praca tylko na jedna zmianę

    Jak widzę drogowcy pracują tylko 8 godzin dziennie, nie można zatrudnić tyle ludzi aby jechać na 3 zmiany ? po postępach czasami mam wątpliwości czy cokolwiek jest robione. Gdynia szanuje robotę.

    • 3 0

  • Czyli jak co sezon (turystyczny)

    paraliż miasta, wiosenno - letni musi być.

    • 1 0

  • Rety

    Czy nie można za przykładem Gdańska prowadzić remontu głównych dróg między 17 a 6? Ułatwiłoby to życie kierowcą, ale po co. Niech się k.... męczą.

    • 2 0

  • Gdyby kierowcy, którym tak się spieszy nie wpychali się na ostatnią chwilę na prawy pas, wszystko byłoby okej. Rozumiem, że ko gospodarce nie satysfakcjona jest jazda 30/h Ale to tak krótki odcinek, że da się przeżyć, tylko wystarczy myśleć. .

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane