• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prace na al. Zwycięstwa sparaliżowały południe Gdyni

Maciej Naskręt
18 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Końcówka utrudnień na al. Zwycięstwa w Gdyni
Jednym z pomysłów na poprawę przepustowości w czasie prac jest wyłączenie sygnalizacji. Jednym z pomysłów na poprawę przepustowości w czasie prac jest wyłączenie sygnalizacji.

Od poniedziałku kierowcy poruszający się al. Zwycięstwa tracą godzinę, by przejechać koło prac drogowych w rejonie ul. Nawigatorów. Sprawdziliśmy, czy remont można w miarę szybko "objechać", zapytaliśmy też kierowców, co można poprawić, aby zminimalizować utrudnienia, które potrwać mają do końca czerwca.



Odczuwasz utrudnienia związane z remontem al. Zwycięstwa?

Przypomnijmy, że w poniedziałek ruszyły prace drogowe na al. Zwycięstwa w Gdyni. Ekipa remontowa zajmuje lewy pas al. Zwycięstwa w Gdyni pomiędzy ul. Cyprysową zobacz na mapie Gdyni i ul. Szyprów zobacz na mapie Gdyni, na jezdni do centrum. Ruch odbywa się prawym pasem.

Dodatkowo, między godz. 9 a 14 wyłączany z ruchu jest jeden pas w przeciwną stronę.

Efekt tych utrudnień łatwo było sobie wyobrazić. Już w poniedziałek po południu korek w kierunku centrum Gdyni zaczynał się w Gdańsku i ciągnął przez cały Sopot. Kierowcom przejechanie tego odcinka zajmowało nawet 1,5 godziny. Niektórzy usiłowali ominąć zator jadąc ul. Sopocką, czy też ul. Spacerową do obwodnicy. Niestety, i ci kierowcy tracili równie dużo czasu, jak jadący al. Zwycięstwa.

Zwężenie zwiększyło natężenie samochodów również na ul. Wielkopolskiej, ul. Chwaszczyńskiej, a nawet na obwodnicy. Trudno więc wskazywać takie trasy jako dobre alternatywy dla al. Zwycięstwa.

Na całym remontowanym odcinku al. Zwycięstwa obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Na całym remontowanym odcinku al. Zwycięstwa obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Dlaczego tylko 300 m drogi do remontu?

Kierowcy narzekają, że zlecono zbyt wąski zakres robót.

- Skoro już są one prowadzone, wywołują ogromne utrudnienia, powinny mieć szerszy zakres - dłuższy odcinek powinien być przeznaczony do remontu, wtedy moje stanie w zatorze miałoby większy sens - mówi pan Rafał, który we wtorek stracił na al. Zwycięstwa godzinę stojąc w korku.
Zapytaliśmy gdyńskich urzędników: dlaczego właśnie ten odcinek jest remontowany i nie zdecydowano się naprawić dłuższego fragmentu?

- Powyższy odcinek został zakwalifikowany do przebudowy ze względu na zły stan techniczny zatoki autobusowej oraz konieczność przebudowy drogi w celu wygospodarowania miejsca na utworzenie drogi rowerowej, która docelowo ma być połączona z zaprojektowaną Międzynarodową Trasą Rowerową R-10. Wymieniana jest cała konstrukcja ulicy, a prace prowadzone są w systemie dwuzmianowym. Większy zakres prac wiązałby się z dłuższym terminem realizacji, a co z tym związane, sama zmiana organizacji ruchu również trwałaby dłużej - mówi Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Przejście dla pieszych na wysokości ul. Nawigatorów. Przejście dla pieszych na wysokości ul. Nawigatorów.
Kierowcy: wyłączcie sygnalizację przy ul. Nawigatorów zobacz na mapie Gdyni

Kierowcy słusznie zauważyli, że prace odbywają się pod ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Z tego powodu nie jest konieczne funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej przy przejściu naprzeciwko pobliskiej szkoły (na nitce do centrum).

- Potęguje ona jedynie korki. Skoro auta jadą i tak powoli, to piesi mogliby jezdnię pokonywać bezpiecznie. Sygnalizacja na nitce w kierunku Klifu powinna z kolei funkcjonować bez zmian - mówi pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl.
Co na to urzędnicy?

- Sytuacja ta była analizowana. Przejście dla pieszych przebiega przez obie jezdnie al. Zwycięstwa w jednej linii, pas rozdziału jest wąski. W sytuacji, kiedy wyłączona zostałaby jedna część przejścia, pieszy oczekujący na przejście może zasugerować się włączeniem sygnału zielonego na drugiej jezdni i wejść pod nadjeżdżający pojazd na jezdni, na której sygnalizacja byłaby wyłączona - mówi Drausal.
Urzędnicy podkreślają, że doskonale wiedzą o wolno poruszających się tam autach, ale takie ustawienie powodowałoby, że sygnalizacja nie przekazywałaby spójnej i czytelnej informacji dla pieszych, powodując zagrożenie w bezpieczeństwie ruchu drogowego. Na taką sytuację nie można pozwolić, szczególnie, że sygnalizacja znajduje się w pobliżu szkoły.



- Trwają rozmowy z policją, by w godzinach szczytu wyłączyć sygnalizację świetlną w tym miejscu, w obrębie obu jezdni. Jednakże wówczas przejście przez al. Zwycięstwa mogłoby się odbywać przy pomocy policji - tłumaczy rzecznik.
Urzędnicy dodają, że już dokonano korekty sygnalizacji - wydłużone zostało zielone światło dla pojazdów, a sygnał zielony dla pieszych wyświetla się nie częściej niż raz na dwie minuty. Analizując dane z systemu Tristar widać, że wprowadzona zmiana wpłynęła pozytywnie na czas przejazdu na odcinku od skrzyżowania z ul. Spółdzielczą do skrzyżowania z ul. Wielkopolską.

Wykorzystane zostały także tablice zmiennej treści do przekazywania informacji kierującym odnośnie zalecanego zachowania w obszarze zwężenia jezdni. Ma ona na celu przypomnienie kierowcom, że również zachowanie kierujących m.in poprzez prawidłową jazdę na tzw. "suwak" poprawia płynność ruchu i minimalizuje utrudnienia.

Masz pomysł, jak odkorkować ruch na południu Gdyni po wprowadzeniu utrudnień na al. Zwycięstwa? Napisz do nas e-mail.

Miejsce prac na al. Zwycięstwa w Gdyni. Miejsce prac na al. Zwycięstwa w Gdyni.
Prace potrwają do końca czerwca

Prace na al. Zwycięstwa związane są z przebudową konstrukcji jezdni. Przedsięwzięcie obejmuje wymianę konstrukcji nawierzchni w zatoce autobusowej oraz jezdni na odcinku około 300 metrów wraz z krawężnikami, nawierzchnią chodników, przedłużeniem odcinka ścieżki rowerowej do przejścia dla pieszych przy ul. Nawigatorów.

Wykonawcą prac jest firma Eurovia, która zainkasuje blisko 1,3 mln zł. Prace mają potrwać do końca czerwca tego roku.

Miejsca

Opinie (216) 3 zablokowane

  • Należało dobrze przygotować obszar remontu... (1)

    Należało dobrze przygotować obszar remontu:
    -wydzielić 2 zawężone pasy ruchu kosztem chodnika (1pas jezdni +pas tymczasowy),
    -koszt inwestycji nieco większy (demontaż elementów chodnika, słupów trakcji, wykonanie pasa drogi tymczasowej),
    -zyski (mniejsze straty) społeczne bezcenne

    • 7 4

    • oilukj

      a może jeszcze domy trzeba było przesunąć co ? czy ty wiesz co to znaczy demontaż chodnika i trakcji po to aby zrobić remont ulicy . na boga skad ty się wziąłeś aś

      • 4 3

  • Na 2 zmianie było dzisiaj trzech robotnikow

    Wracalem o 16:30 i na tym odcinku pracowało dokładnie trzech robotników. Rano o 7:00 nikogo tam nie ma. Chyba jakieś jaja sobie Szczurek robi

    • 14 1

  • Do urzędników (2)

    Wy popaprancy jedni !! Kto podpisywał umowę z firmą krzak!! Powinniście postawić sprawę jasno . Praca na 3 zmiany i wykonane prace były by w 2 tygodnie . W jakim wy świecie śledzie żyjecie . Brak słów odcinek 300 metrowy do końca czerwca. Brawo wy

    • 16 0

    • Przeprowadzilismy analizy, na wizualizacji wyszlo nam ze firma Eurovia zaproponowala optymalna oferte.

      Z racji bliskosci szkoly prace w nocy zaklocalyby przebieg zajec lekcyjnych.

      Nasze analizy wykazuja, ze zkorkowanie poludniowej czesci miasta na 7 tygodni, skutecznie wybije z glow mieszkancow zadania remontow drog - co pozwoli zmniejszyc sume kredytu potrzebnego do dopiecia budzetu 2017 I pozwoli oddac sie urzednikom ulubionemu nic nie robieniu.

      • 7 0

    • dokładnie tak!

      To są jakieś kpiny ten remont. A ja naiwnie myślałam że gdyńscy urzędnicy myślą o mieszkańcach..

      • 4 0

  • Nareszcie nie tylko północ Gdyni zakorkowana :)

    Zakorkowane Południe :) Super :) Podziwiam urzędników miastowych :)

    • 9 1

  • brawo szczur

    • 6 0

  • Oj nie.. dziękować. ..300

    Opinie. analizy. ekspertyzy...A wyszło jak zawsze ...w Gdyni.

    Brawo ZDiZ nie zawiodło.

    • 10 0

  • Przejście przy pomocy policji ? (1)

    To dopiero nowość. Rozumiem, że do każdych mrugających świateł należy wzywać radiowóz ?

    • 8 0

    • jak zwykle pitolą głupoty

      tak naprawdę boją się, że gdyby wyłączyć sygnalizację, to za dużo aut przejedzie i nie będzie zamierzonego efektu w postaci je bitnego korka na całe trójmiasto

      • 0 0

  • usuncie szczura on wam zycie kroci

    • 7 0

  • ikulihj

    o ludzie jest wrócił the bill dawno go nie było i znów swój ferment sieje , qwa kiedy to mają robić , będą robić zimą bedziesz pisał ,że mróz i wszystko na wiosnę popęka , robią na wiosnę źle , będą robić latem qwa też nie dobrze, siedzisz w domu to nie moja wina i mi przykro ale nie pisz takich farmazonów

    • 0 3

  • ?! (1)

    Pomysły żeby remontować jeszcze dłuższy odcinek? Kogo pokręciło? Ja się zastanawiam dlaczego nie krótszy? Byłoby sprawniej.. Nie każdy kończy pracę o 16.00 i jedzie do domu do którego mu się nie spieszy (ktoś szuka sensu w staniu w korkach) No i dlaczego nikt nie pomyślał o tym, żeby prace odbywały się na zmiany tzn. też po południu? O 15.00 tam nikogo nie ma a pogoda jak marzenie na roboty drogowe. Ja jestem wściekła!

    • 12 0

    • właśnie o to chodzi żeby za szybko tego nie wyremontować

      gdyńskim urzędnikom marzy się zrównoważony transport i łudzą się, że uda im się to osiągnąć paraliżując całe miasto korkami.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane